آپارتمان‌نشینی

از سیر تا پیاز شکایت از همسایه

شکایت از همسایه

 

اگر با دوستان یا فامیل هم‌صحبت شوید حتما کسی را پیدا می‌کنید که از مزاحمت‌های همسایه‌اش عاصی شده و شاید تصمیم به شکایت از همسایه گرفته باشد. حالا این مزاحمت‌ می‌تواند سر و صدای بچه‌ها باشد، مشکلاتی باشد که حیوان خانگی همسایه ایجاد کرده یا هر چیز دیگری؛ مزاحمت‌هایی که گاهی می‌تواند طاقت انسان را طاق کنند و خانه را که باید محلی برای آرامش باشد تبدیل به میدان جنگ اعصاب کند. مزاحمت ، دعوا بر سر حق شارژ ، سر و صدا در راه پله و ده ها مشکل دیگر از عوارض آپارتمان‌نشینی هستند.

در این مطلب از راه های قانونی شکایت از همسایه و نقش مدیر ساختمان در حل آن ها نوشته ایم.
اما در برخورد با همسایه‌ مزاحم چه باید کرد؟ چطور باید پاسخ آزار و اذیت‌هایش را داد؟ آیا اگر کار به جاهای باریک کشید قانونی برای حمایت از حقوق شما و شکایت از همسایه وجود دارد؟ در این مطلب برای پاسخ به این سوالات مرحله به مرحله به شما می‌گوییم باید چه کار کنید.

 

شکایت از همسایه

 

سخت‌گیر نباشید

اولین نکته‌ای که در ماجرای درگیری و نارضایتی همسایه‌ها از همدیگر به چشم می‌خورد این است که افراد گاهی زیاد از حد سخت‌ می‌گیرند و با کوچک‌ترین چیزی از کوره در می‌روند. قبل از هر چیز سعی کنید موقعیت را بسنجید. ببیند آیا دلخوری شما به‌جاست؟ آیا مزاحمتی که همسایه‌تان برای شما ایجاد کرده ناشی از سهل‌انگاری‌ و بی‌توجهی‌اش است؟ شاید خود او نقش چندانی در آن مزاحمت نداشته باشد یا ممکن است مزاحمتش موقتی باشد.

مثلا درست است که صدای گریه‌ نوزاد طبقه‌ بالایی‌تان شما را اذیت می‌کند، اما حتما می‌دانید همسایه‌ شما هم دوست ندارد نوزادش در نیمه‌های شب بلند بلند گریه کند، خود او بیشتر از شما اذیت می‌شود. یا شاید همسایه‌تان ماهی یک بار مهمانی خانوادگی می‌گیرد که تا نیمه‌های شب ادامه دارد و سر و صدای مهمان‌ها امان شما را می‌بُرد.

باز هم حق دارید از مزاحمت همسایه ناراحت باشید، اما فراموش نکنید که ممکن است شما هم بخواهید روزی مهمانی بگیرید و عملا جای شما و همسایه‌تان عوض شود. بنابراین اگر می‌بینید همسایه‌تان در مزاحمت ایجاد شده تقصیر واضحی ندارد یا مزاحمتش موقتی است بهتر است با سعه‌ صدر با موضوع برخورد کنید.

 

شکایت از همسایه

 

 

همیشه قبل از اینکه به شکایت از همسایه فکر کنید ببینید آیا واقعا شکایت‌تان وارد است یا نکند زیادی حساس شده باشید.

 

با همسایه‌ها دوست شوید

این روزها مشکلات زندگی آدم‌ها آنقدر زیاد است که دیگر برای برقراری رابطه با همسایه‌ها وقتی باقی نمی‌ماند. اگر به دور و برتان نگاه کنید حتما خانواده‌های زیادی را می‌بینید که در واحدهای یک آپارتمان نه‌چندان بزرگ ساکن‌اند، اما از حال و روز هم خبر ندارند و حتی همدیگر را نمی‌شناسند! با این وجود بهتر است شما با همسایه‌هایتان روابط نزدیک‌تری داشته باشید.

انسان‌ معمولا بیشتر مراعات حال دوستانش را می‌کند. برای همین هم اگر با همسایه‌هایتان دوست شوید احتمال اینکه کاری بکنند که برایتان ایجاد مزاحمت کند کمتر می‌شود. البته فکر نکنید برای این کار لازم است رفیق فابریک همسایه‌تان شوید و با هم رفت و آمدهای خانوادگی داشته باشید. همین که هر روز یا هر چند روز یک بار که همدیگر را در محیط آپارتمان می‌بینید با هم گپی بزنید و از حال و روز هم خبر بگیرید کفایت می‌کند. همیشه گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است.

 

مزاحمت

 

 

سعی کنید با همسایه‌هایتان دوست شوید تا هم جلوی مزاحمت‌ها و درگیری‌های احتمالی را بگیرید و هم شاید بعدا این دوستی جایی به کارتان بیاید.

 

از خودتان شروع کنید

از قدیم گفته‌اند یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران. رفتار خودتان را بازبینی کنید. شاید رفتار همسایه‌تان برای شما مزاحمت ایجاد کرده باشد، اما ممکن است شما هم آن همسایه‌ خوب و همه‌چیز تمامی که فکر می‌کنید نبوده باشید. رفتارهایتان را مرور کنید و ببینید آیا شده شما هم به نحوی اسباب آزار و اذیت همسایه‌تان را فراهم کرده باشید؟ اگر پاسخ مثبت است سعی کنید قبل از فکر کردن به شکایت از همسایه رفتار خودتان را اصلاح کنید. به هر حال رطب خورده کی کُند منع رطب.

 

مزاحمت

 

کلمات را به خدمت بگیرید

اگر رفتار خودتان را اصلاح کردید اما مزاحمت همسایه‌تان مداومت پیدا کرد شاید بهتر باشد کم‌کم دست به عمل بزنید. قبل از اینکه بخواهید سراغ فرآیند شکایت از همسایه بروید و به قانون متوصل شوید، بهتر است که مشکل‌تان را با خودش در میان بگذارید. این احتمال وجود دارد که همسایه‌تان متوجه نیست رفتارش تا چه حد برای شما مزاحمت ایجاد کرده است.

در قدم اول اگر ترجیح می‌دهید با همسایه‌تان رودررو نشوید یا ساعات کاری‌تان جوری است که برای دیدن حضوری او وقت خالی پیدا نمی‌کنید بهتر است دست به دامن نامه‌نگاری شوید. سعی کنید در یک نامه با رعایت کامل ادب برای همسایه‌تان توضیح دهید که چطور رفتارش باعث مزاحمت‌تان شده است.

بهتر است بعد از مطرح کردن مشکل برای حل آن راهکار پیشنهاد دهید. مثلا اگر مهمانی‌های همسایه‌تان شما را عاصی کرده به او پیشنهاد دهید به جای وسط هفته، آخر هفته مهمانی بدهد. لازم نیست نامه‌تان لحنی کاملا رسمی داشته باشد. هر چقدر مودبانه‌تر و دوستانه‌تر بنویسید احتمال اثرگذاری نامه بیشتر می‌شود. نمی‌توانید حتی تصور کنید که کلمات چه قدرتی دارند.

 

مزاحمت

 

 

لحن نامه‌تان هرچقدر دوستانه‌تر و مودبانه‌تر باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

شکایت از همسایه و رویارویی

اگر با نوشتن نامه هم مشکل حل نشد فرض را بر این بگذارید که نامه به دست همسایه‌تان نرسیده یا شاید منظورتان را واضح بیان نکرده‌اید. حالا بهتر است وقت بگذارید و حضوری به دیدن همسایه‌تان بروید.

بهتر است گفت‌و‌گویتان را با خوش و بش شروع کنید، کمی از احوالش بپرسید و بعد سراغ اصل مطلب بروید. سعی کنید لحنی دوستانه داشته باشید و لبخند نیز فراموشتان نشود. در بسیاری از موارد همسایه‌ خطاکار در این مرحله شرمنده شده و به شما قول می‌دهد که دیگر برایتان مزاحمت ایجاد نکند. یا ممکن است برایتان توضیح دهد که چرا چنین مزاحمتی شکل گرفته و اصلا موضوع آن طور که شما فکر می‌کنید نباشد. به هر حال در اکثر اوقات مشکل در همین مرحله حل و فصل می‌شود.

اما اگر همسایه با قلدری پاسخ شما را داد به هیچ وجه عصبانی نشوید. سعی کنید کنترل خودتان را حفظ کنید. هرگونه مشاجره می‌تواند همسایه‌‌تان را سر لج بیندازد و مزاحمت‌هایش را بیشتر کند.

 

مدیر ساختمان

 

 

هنگام رودررو شدن با همسایه از بالا گرفتن تنش و درگیری لفظی یا فیزیکی جدا خودداری کنید. چون ممکن است عواقبش بسیار بدتر از مزاحمت اولیه همسایه باشد.

 

شکایت از همسایه و یارکشی 

حالا که مطمئنید همسایه‌تان قرار نیست به این راحتی دست از سرتان بردارد بهتر است بگردید و ببینید که در ساختمان چه کس دیگری از رفتار همسایه‌تان شاکی است. مثلا اگر همسایه‌تان نیمه‌شب تمرین گیتار الکترونیک می‌کند حتما غیر از شما سایر ساکنین ساختمان نیز با این حرکتش مشکل دارند.

وقتی گروه همسایه‌های شاکی را شکل دادید نامه‌ دیگری برای همسایه‌ مزاحم بنویسید و همگی زیرش را امضا کنید. یا اصلا یک روز جمع شوید و حضوری خدمت مزاحم عزیز برسید. البته باز هم یادتان نرود که ادب را رعایت کنید و جدا از اینکه دیدارتان به زد و خورد ختم شود پرهیز کنید. اما اگر باز هم همسایه‌ خاطی زیر بار نرفت دیگر باید کم‌کم ساز و کار شکایت از همسایه را فراهم کنید.

 

حق شارژ

 

 

اگر بتوانید افراد دیگری را در ساختمان پیدا کنید که از دست همسایه‌ مزاحم عاصی شده باشند، احتمال پیروزی‌تان در این نبرد بیشتر است.

 

شکایت از همسایه و مستندسازی 

اگر قرار است اقدامی اساسی و قانونی انجام دهید لازم است که دستتان پر باشد. شما باید از آزار و اذیت‌های همسایه‌تان لیست تهیه کنید. سعی کنید لیستتان دقیق و بر اساس مفاد قانون باشد. مثلا زمان وقوع مزاحمت، نوع آن و حتی اگر امکانش هست ویدیویی از مزاحمت مذکور ضبط کنید. مثلا اگر سگ همسایه‌تان ساعت 3 صبح شروع به واق‌واق می‌کند و امانتان را بریده می‌توانید از خودتان فیلمی ضبط کنید که در آن ساعت مشخص باشد و صدای سگ هم به وضوح شنیده شود.

نیازی نیست که همسایه‌تان را از این مستندسازی‌ها مطلع کنید. اما اگر احساس می‌کنید مطلع کردنش ممکن است او را بترساند و وادارش کند از مزاحمت‌هایش دست بردارد می‌توانید این کار را بکنید.

 

حق شارژ

 

 

مستندسازی برای مراحل قانونی بعدی شکایت از همسایه بسیار اهمیت دارد.

 

پای صاحب‌خانه را وسط بکشید

اگر همسایه شما مستأجر است طبیعتا از صاحب‌خانه‌اش حرف‌شنوی بیشتری دارد. بهتر است پس از جمع‌آوری مستندات با صاحب‌خانه تماس بگیرید و مشکلتان را با او در میان بگذارید. ممکن است صاحب‌خانه‌ به شکایتتان محل ندهد، در این صورت برای شکایت از همسایه پیش مدیر ساختمان بروید. قانون تملک آپارتمان‌ها برای مدیر ساختمان اختیاراتی تعیین کرده که می‌تواند گره از کارتان باز کند (در این مطلب بیشتر درباره‌ اختیارات مدیر ساختمان توضیح داده‌ایم).

 

شکایت از همسایه

 

 

مستأجرها معمولا بیشتر به حرف صاحب‌خانه گوشی می‌دهند. پس یادتان نرود سراغ صاحب‌خانه هم بروید.

 

شکایت از همسایه و مراجع قضایی 

آخرین راه برای احقاق حق همیشه مراجعه به مراجع قضایی است. شما و سایر همسایه‌ها می‌توانید برای شکایت از همسایه خود با تنظیم یک شکایت‌نامه‌ به دادسرا یا شورای حل اختلاف محل مراجعه کنید. البته فقط زمانی خودتان را درگیر روند پیچیده‌ رسیدگی به پرونده‌های قضایی کنید که مزاحمت همسایه‌تان جدی باشد.

مثلا همسایه خسارت قابل‌توجهی به اموالتان وارد کرده باشد. شما حتی می‌توانید با پلیس 110 تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. فقط فراموش نکنید که معمولا شکایت‌های جزئی مثل شکایت از سر و صدای حیوان خانگی در مراجع قضایی راه به جایی نمی‌برد.

 

 مزاحمت حق شارژ

 

 

سعی کنید تنها در موارد اساسی برای شکایت از همسایه سراغ مراجع قضایی بروید.

 

پرچم سفید را بالا ببرید

گاهی اوقات به هر دری که می‌زنید جواب نمی‌گیرید. همسایه‌ شما از خر شیطان پیاده نمی‌شود و شکایت از همسایه به صاحب‌خانه، مدیر ساختمان و مراجع قضایی و پیروی از قانون هم به جایی نمی‌رسد. این‌جاست که دیگر باید پرچم سفید را بالا ببرید. اگر مزاحمت‌ها خیلی اذیتتان می‌کند به شکلی جدی به عوض کردن خانه فکر کنید. بالاخره قرار است یک عمر در خانه‌تان زندگی کنید و نمی‌شود تمام عمر بی‌شعوری همسایه را تحمل کرد.

 

همسایه‌هایی که حق شارژ نمی‌دهند!

مزاحمت همسایه‌ها فقط به سر و صدا و ریخت و پاش ختم نمی‌شود. ممکن است همسایه‌ای حاضر به پرداخت حق شارژ ماهانه‌اش نباشد قانون را زیر پا بگذارد. طبق قانون تمامی ساکنین ساختمان موظف‌اند هزینه‌های عمومی ساختمان را ماهانه تحت عنوان حق شارژ به مدیر ساختمان پرداخت کنند. اما برای مقابله با عدم پرداخت حق شارژ قانون سفت و سخت‌تری نسبت به سایر مزاحمت‌ها وجود دارد.

طبق قانون اگر مالک یا استفاده‌کننده ساختمان حق شارژ خود را به هر دلیلی پرداخت نکند مدیر ساختمان وظیفه دارد بدهی او را از طریق اظهارنامه به اطلاعش برساند. اطلاع دادن با نامه معمولی یا چسباندن آگهی به تابلوی اعلانات ساختمان وجهه قانونی ندارد و بعدا نمی‌توان در مراجع قضایی به آن استناد کرد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

برای این کار مدیر ساختمان بر اساس قانون آپارتمان‌نشینی اظهارنامه را روی فرم‌های مخصوصی که از دادگاه تهیه می‍‌شود ثبت کرده، در سه نسخه تنظیم و امضا می‌کند. بعد آن را در دفتر دادگاه به ثبت می‌رساند و مبلغ بدهکاری توسط مامور ابلاغ دادگاه به اطلاع مالک می‌رسد.

بعد از ابلاغ اظهارنامه به مالک بدهکار او ده روز وقت دارد تا سهم بدهی‌اش را بپردازد. اگر این کار را نکند مدیر می‌تواند به تشخیص خود ارائه خدمات به آن واحد را قطع کند. مثلا شوفاژ، تهویه آب گرم، برق، گاز و… را قطع کند تا بدهکار مجبور به پرداخت بدهی‌اش شود.

اگر مدیر اظهارنامه را به مالک بدهکار ارسال کند اما او همچنان از پرداخت بدهی‌اش سر باز بزند، حق شکایت از همسایه برای مدیر وجود دارد. برای این کار مدیر ساختمان با شکایت از همسایه از دفتر اسناد رسمی تقاضای صدور اجرائیه می‌کند. پس از صدور اجرائیه معادل بدهی بدهکار اموالش ضبط شده و پس از ارزیابی قیمت به حراج گذاشته می‌شود. درآمد کسب شده از طریق حراج صرف وصول طلب ساختمان می‌شود.

 

حق شارژ

 

 

برای وصول حق شارژ از همسایه‌ها قانون مدون‌تری نسبت به سایر مزاحمت‌های همسایگی وجود دارد. در نهایت حتی به قیمت حراج وسایل خانه هم که شده قانون حق شارژ را از همسایه متخلف وصول می‌کند.

 

جمع‌بندی

  • در ماجرای شکایت از مزاحمت همسایه‌ها قبل از هر چیز شرایط خود، همسایه و نوع مزاحمتش را بسنجید.
  • رفتارتان را بازبینی کنید و اگر شما هم متعاقبا مزاحمت خواسته یا ناخواسته‌ای برای همسایه‌تان ایجاد کرده‌اید درصدد اصلاحش بر بیایید.
  • سعی کنید با همسایه‌ها دوست شوید.
  • از طریق نامه یا ملاقات حضوری به شکلی دوستانه همسایه‌تان را از مزاحمتی که ایجاد می‌کند مطلع کنید.
  • اگر همسایه زیر بار نرفت سعی کنید سایر همسایه‌های ناراضی را دور خودتان جمع کنید.
  • از مزاحمت‌های همسایه‌تان سند تهیه کنید تا هنگام شکایت دستتان پر باشد.
  • از صاحب‌خانه یا مدیر ساختمان بخواهید به همسایه‌ خطاکار تذکر دهد.
  • اگر ماجرا جدی است سراغ مراجع قضایی یا پلیس 110 بروید.
  • اگر همسایه‌ای حق شارژش را پرداخت نمی‌کند می‌توانید به عنوان مدیر ساختمان با مراجعه به دادگاه به زور هم که شده حق شارژ را وصول کنید.

مطالب مرتبط

اختلافات رایج در آپارتمان میان ساکنان ساختمان

اگر افراد از قوانین آپارتمان نشینی آگاه نباشند اختلاف میان ساکنان ساختمان ، هر بار به شکایت و دادسرا کشیده خواهد شد. رایج‌ترین اختلاف بین همسایه‌ها درگیری بر سر مشاعات […]

ورزش در خانه با تمرین‌های مختصر و مفید

  این روزها آنقدر برنامه‌ زندگی‌‌مان فشرده شده است که کمتر برای سلامتی‌مان وقت می‌گذاریم. زندگی ماشینی تحرکمان را به حداقل ممکن رسانده و به همین دلیل است که روز […]

تجربه متفاوت زندگی در پنت هاوس و مزایا و معایب آن

  احتمالا همه ما با نام پنت هاوس آشنا هستیم و این روزها به خصوص با رشد و پیشرفت آپارتمان‌سازی و برج‌سازی با این پدیده بیشتر هم روبرو می‌شویم. ویژگی […]

طراحی باشگاه ورزشی خانگی بهداشتی و سالم

  این روزها استفاده از باشگاه‌های ورزشی طرفداران زیادی دارد اما در کنار مزایایی که این باشگاه‌ها دارند معایبی هم دارند که استفاده از آنها برای هر فردی با شرایط […]

همه آنچه می خواستید درباره روف گاردن بدانید

  معماری سبز یا معماری پایدار روشی بسیار حرفه‌ای ومناسب برای زندگی انسان معاصر است که کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهد. گیاهان نقش پر رنگی در کاهش میزان آلودگی‌ها دارند، […]

113 نظر در مورد : “از سیر تا پیاز شکایت از همسایه

  1. سلام علی هستم از قوچان
    بنده در یک ساختمان 14 واحدی زندگی میکنم که سقف حمام به شدت چکه و شره میکنه و یک سال بنده تحمل کردم تا همسایه خودش تعمیر کنه ولی او هم خودش برای تعمیر اقدام نمیکنه و هم اینکه من خودم میخواستم تعمیر کنم همکاری نکرد وباتذکرهای بنده برای تعمیر اقدام نمیکند با توجه به اینکه حمام خانه خراب میشود ساختمان هم دیوارش ترک برداشته باید چه اقدامی انجام دهم

    7
    2
    1. ما هم اين مشكل رو با فاضلاب سقف اشپزخونه داريم. هيچ قانوني وجود نداره و سه هفته گذشته و هيج خبري از قانون نيست

  2. سلام، من در یک ساختمان ۲۴ واحده زندگی میکنم ساختمان ما در واقع عشیره ای اداره میشود و بر اساس نظر ۵ خانواده که هیئت مدیره هم هستند اداره ساختمان میگذرد. من ۶۳ سال دارم و تنها زندگی میکنم و به بیماری های سخت ام اس ،پوکی استخوان ،شکستگی مهره مبتلا هستم .هیئت مدیره تصمیم گرفت در پشت بام سازه مسخره ای به نام روف گاردن بسازد. من تنها مخالف بودم. بعد از ساخت این سازه مقرراتی اعلام کردند که فقط هیئت مدیره کلید پشت بام را دارد و بقیه فقط ماهی یک بار ا ساعت ۱۸ تا۲۳ میتوانند از پشت بام استفاده کنند.بیماری های من نیاز شدید به بودن در آفتاب مستقیم لااقل سه ساعت در روز دارم، از ابتدا اینها از دادن کلید به من خودداری کردند و من دچار مشکلات جسمی بدی در اثر در آفتاب نبودن شده ام. البته بعد از تحریم ها چون باید دارو هایم را از بازار سیاه بگیرم خیلی دچار مشکل مالی شدم. من تنها واحد تک نفره هستم. و پیشنهاد کردم شارژ را نفر متراژ حساب کنند که همه مخالفت کردند. و هزینه ساخت روف گاردن را چون ما مشارکت کرده بودیم و من طلبکار بودم قبول کردند بعد از دریافت طلب بدهم .ولی این روزها بلایی نیست که به سر من نیاورده باشند .پر چانگی کردم. بگویید چاره چیست؟

    10
  3. باسلام
    مایک همسایه داریم که۴سال است که واقعا مارو عاصی کرده و همیشه صدای آهنگش زیاده،خیلی هم تذکر دادیم ولی متاسفانه انگار لج کرده باشه هر روز آهنگ میزاره و باعث عذاب من و بچه هام است.
    بنظرتون با وجود تذکرات مکرر به خودش و همسرش چکار کنم؟
    ممنون

    10
    3
  4. سلام.بنده همسایه ایی دارم که درخانه ورثه پدرش زندگی میکندازنشراب فاضلاب بگیریدتااستعمال موادمخدروتجمع افرادکارتونخواب درمحل ووو..که هرچهقدرهم بامحربانی سعی دربرطرف کردن مشکلات کردم نشد.درصورتی که باقی همسایگان نیزازوی شاکیندوحاظرندبرای امضائ استشحادمحلی بنده چکاربایدبکنم.

    6
    1
  5. سلام صادق هستم ۱۵ سالمه
    همسایه ما هر شب تا ساعت ۱ بیدارن
    یه پسر ۷ ساله داره که هر لحظه روی سر ما میکوبه
    شب ها تختشون قرچ قرچ میکنه تا صبح
    دو تا دخترم داره که هر روز دارن گریه میکنن
    خونه رو به گند کشیدن توی خونه بوی پشگل میاد
    در حیاط رو محکم میزنن
    در ضمن خونه دولتی هست واونها همکار پدرم هستند چند بار با اونها صحبت کردیم ولی فایده نداشته الان فصل امتحانات هست و من اصلا نمیتونم درس بخونم لطفا بگید من با این سن میتونم کاری انجام بدم؟
    پدرم هم هیچی نمیگه ولی من و مادرم دیگه اعصابشون رو نداریم
    تو رو خدا راهنمایی کنید

    25
    4
  6. سلام بنظرم خیلی عجیب هست ک مراجع قضایی هیچ رسیدگی ای نمیکنن و آخرشم به جایی نمیرسه ما همسایه ای داریم که برخلاف اینکه هرشب بهش میگیم ک سرو صدا نکنه بازم میگه باشه چشم و باز سرو صدا میکنه ینی واقعا هیچ راه قانونیه مطمئنی نیست؟ینی فقط از راه غیر قانونی باید ساکتش کرد ؟

    13
    2
    1. باز خوبه می‌گه چشم! همسایه ما نه تنها هربار می‌گه خونمه دوست دارم فریاد بزنم، بلکه به ما فحش‌های رکیک می‌ده و به صاحب خونه گفته که ما هستیم سروصدا می‌کنیم! از تهمت‌های زشتی هم که زده که دیگه نگم…

      5
      1
  7. محمد
    باسلام احترام بنده همسایه ای دارم روزانه 6ساعت پیانو میزد خواهش کردیم تذکر دادیم خوشبختانه پسرشو که پیانو میزد از ایران رفت ولی پدر خانواده شروع به سرو صدای دیکر انجام داد بازهم خواهش کردیم اون صدا قعط شد ولی صدایی دیکرو شروع کردن کوبیدن شیع سنکینی از ساعت3صبح تا 7 صبح هرروز بدون استثنا چندین بار خواهش کردیم ونماینده بلوک تذکر داد ترتیب اثر نداده همسراش فرهنکی وپسر دانشجو داره خودش باز نشسته ومریض احوال هست حال قضاوت با شما

    6
    3
    1. سلام.به معنای واقعی کلمه بسیار انسان بی ملاحظه و نفهمی است وپیشنهادمن شکایت به کلانتری محل یا منطقه است.

  8. سلام
    وقت شما بخیر
    حدود دو ماه پیش، آب ساختمان ما سرد شد. مدیر ساختمان، شخصی را آوردند که ظاهرا به ایشان گفتند که باید سه واحد، لوله کشی از رو کنند. ایشان به این بهانه، آب گرم سه واحد را بستند. ما هر بار برای استحمام، باید به ایشان مراجعه کنیم و کلید موتورخانه را بگیریم تا آب را باز کنیم. دقیقا دو ساعت نشده، تماس می گیرند و می گویند که آب بقیه ی واحدها سرد شده و زودتر آب گرم را ببندید. ما به شدت به خاطر این موضوع اذیت شدیم. واقعا آب سرد در زمستان اذیت کننده هست. افراد تأسیساتی و لوله کش زیادی را هم آورده ایم که می گویند مشکل از لوله کشی نیست. لوله کش ها هم می گویند به همین خاطر تضمین نمی کنند که مشکل حل شود. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.

    5
    2
  9. همسایه ندیدید.برید خداروشکر کنید همسابه ما شیشه میکشه یه کارایی میکنه که بگم سکته میکنید وجدانا خخخخخخ صدای اون کارای شب بیداریشون ک میاد هیچی .علنی ضرر به اموال میزنه .دزدگیرش از قصد تا صب صدا میده .هر جور سر صدا .تصاحب مشاعات برا کار شخصیش.سیگار تو راهرو میکشه .یه مشت همسایه ترسو هم داریم بیسواد .جرات ندارن به یارو بگن بالا چشت ابروعه .دنبال دیه هست داد بیداد میکنه یقشو بگیری مامور میاد .وبکم لپتاپ گزاشته از دعوا فیلم بگیره . .خدا نصیب گرگ بیابون نکرده مطمئنم تاحالا

    22
    1
    1. برادر ما هم یه همسایه خیلی بیخوده چیزی شبیه به همین ادمی که گفتی اینجور ادم ها رو باید با یکی مثل خودشون باید درگیر کرد
      دنبال یه ادم خیلی شر و بیخود میگردم که خونمو اجاره بدم بهش و یا حتی بفروشم . منزل همسایه تون کجاست شماره تلفن چیزی ازش داری ؟

      12
      2
    2. سلام، خدا بهت صبر بده واقعا همسایه ادم نمای ماهم دقیقا همینجوریه، میاد برق مارو قط میکنه، سیمای تلفنو میبره ودنبال دعواس تا دیه بگیره، همسایه ها دیگه هم از دستش شاکین، میره رو پشت بام خونه مردمو دید میزنه، هیشکی جرات نداره چیزی بش بگه، برا همسایه بغلیمون پاپوش درست کرد با شاهد دروغین، ایشالا ت همین دنیا سزای کاراشو ببینه

      3
      1
  10. صاحبحونه ما همسایه ما هستش
    بک ادم بدبختی که اجارش دو روز دیر نیشه میاد در میرنه یا ز میزنه که پرداخت کنید
    پرداخت نکنیم میاد ماشینشو جلو در پارکینگ میذاره نتونیم بریم داخل

    2
    5
  11. با سلام و درود فراوان به افراد زحمتکش و قلب مهربانشان.همسایه بالایی ما شب تا صبح بیدار است و با دوستانش حتی یک نفری دور همی میگیرند و با صدای بلند صحبت میکنند و همش مبل و صندلی خانه شان رو می‌کشند که صدای ناجور و ارتعاشات زیادی دارد.خواهسمندم راهنمایی کنید درضمن چندین بار تذکر داده شده است ولی طرف بازم کار خودش را میکند و به عمد مرتکب این اعمال میشود تا ما خانه مان رو بفروشیم و دایی خودش را مستقر کند و چندین بار گفته که اگر قصد فروش داریید داعی من می خرد.

    14
    1
  12. سلام و درود.همسایه ما تو خونه خیاطی میکنه.طوری که به شدت کلافه شدم.الان یک ساله دارم مدارا میکنم باهاشون.چند بار باهاشون با احترام صحبت کردم و گفتم شب و روز رو از ما گرفتین.چند وقتی خوب بود باز دوباره شروع شده.آرامش و تمرکز ندارم.لطفا راهنمایی کنین از این عذاب نجاتم بدین.باید چیکار کنم؟؟؟

    7
    2
    1. من هم همین مشکلو دارم الان 6 ساله داریم تحمل میکنیم ولی دیگه شورشو درآوردن و چندبار هم که بهشون تذکر دادیم با گستاخی جواب دادن. لطفا راهنمایی منید با یه همسایه روانی باید چکار کرد.

      8
      3
      1. من نظر دوست ما رو قبول ندارم اگه شکایت کنید رسیدگی میشه. اگه یه دسیبل سنج دارید میزانش رو با اندازه قانونی مقایسه کنید 2-3 بار این کار رو انجام بدید با موبایل از دسیبل سنج در دستتان فیلم بگیرید. منتظر بمانید تا دوباره صدا ایجاد بشه به به پلیس زنگ بزنید تا مامور نیروی انتظامی بیاد شاهد صدا باشه که صورت جلسه کنه بتوانید شکایت کنید. شاید کمی وقت شما گرفته بشه اما رسیدگی میشه.

        1
        1
  13. با سلام. همسایه طبقه بالا ما به قوری سر وصدا و مزاحمت ایجاد میکند که از ما سلب آسایش کرده. دوبار حضوری ازش خواستم مراعات کند و چندین بار از طریق مدیر ساختمان. اما قبول دار نیست که این سروصداها مال واحد خودش هست وبعضا بالن بازی مزاحمت بیشتری ایجاد میکند. عمدتا هم در ساعات پایانی و نیمه شب به بعد هست. لطفا مرا راهنمایی کنید که چه کار باید کنم.

    7
    3
    1. من هم دقیقا این مشکلو داشتم رفتم دادگاه بهم گفتن وقت خودتو حدر نده به این چیزا رسیدگی نمیکنن،بعده اونروز دوتا بلندگو ویه آمپلی گرفتم آوردم شبا چراغاشون که خاموش میشد باز میکردم فقط سه روز طول کشید فروختن رفتن با آدم نادان باید مثل خودش رفتار کنی

      84
      5
        1. سلام
          همسایه پایینی معتاد هسش بوی مواد میاد طبقه بالا چند بار بهش تذکر دادم ولی گوش نداد الان باید چیکار کنم راهنمایی می کنید ؟
          با تشکر

          3
          1
          1. باید بهش بفهمانید که بوی موادش نباید به خانه شما برسه. ضمنا مدرک و شاهد جور کنید که حتما بدردتون میخوره. ضمنا معتادها از بازداشت میترسن. تهدید به شکایت کنین

            1
            2
      1. بدبختی اینه که با بلند گو مشکل برای همسایه ای ایجاد میشه که در مجاورت هستن یهو دیدید از خودتون شکایت شد.

      2. اگر طرف از تو پررو تر بود اینجا تموم نمیشد.بعضی وقتها میتونه در بدترین حالت حتی به قتل و ….ختم بشه.

        12
      3. آخه اینطوری همه ساختمون روانی میشن نصف شب ساکته صدا خیلیی میپیچه وگرنه انقدد دلم میخواس اینکارو با همسایه بالایی بکنم ولی انگار صدای از پایین زیاد نمیره بالا از بالا به پایین خیلی ازار دهندس

  14. با سلام و عرض ادب و تشکر از اطلاعات خوبتان
    بنده یک راهنمایی از شما میخواهم
    مالک یک واخد آپارتمان در یک مجتمع 8 واحدی هستم .ساکن طبقه چهارم در پشت بام دارد برای خودش انباری احداث میکند و کار او در زیبایی ساختمان تاثیر بد دارد .بنظر شما چکار باید کرد؟

    1. همسایه ای که سوال کردید درپشت بام انباری احداث کردند؟حالا شما که این ادعا را داری ،بایستی از این انباری وابعاد..آن عکسی ومستندی تهیه کنی وشماهم نبایستی در مشاعات دخل وتصرفی،ایجاد کرده باشی.وخسارت وارده به دیگر ساکنین رامبنی بر جلوگیری ازاستفاده مورد توافق در مشاعات را به دیگران با ارجاع به قوانین حقوقی پرداخت بفرمایید.

      3
      2
  15. سلام،خداقوت و خسته نباشید،من توی ساختمانی زندگی میکنم که همسایه روبروییم مستاجر هستن و به شدت پر سر و صدا،سرظهر بچه هاشو میفرسته تو راهرو و اونام جیغ میزنن یا صداهای مختلف در میارن،خودش و شوهرش میرن و میان درب خونه رو انقدر محکم میکوبن که ما تو خونه از جا میپریم،کباب میپزن تمام دودش میاد تو خونه ی ما به حدی که انگار خودمون آتیش گرفته که دفعه ی آخر من دچار مسمومیت شدم و کارم به بیمارستان کشید،اشناهاش میان دم در خونش وایمیسن دم در یک ساعت بلند بلند حرف میزنن،باموبایل توی راهرو حرف میزنن،خودش یا همسرش دائما سر بچه هاشون جیغ میکشن که صداشون واقعا بلنده و اصلا رعایت نمی‌کنن و توی راه پله ها اشغال میریزم یا شیرابه های زباله هاشون میریزه و تمیز نمیکنن،شبا تا ۱و۲شب سرو صدا دارن صبحام از ۶و۷صبح شروع میکنن،چندین بار خودمون یا مدیر ساختمان بهشون تذکر دادیم اماهییچ تغییری تو رفتارشون ندیدیم.واقعا دیوونه داریم میشیم از سرو صداشون،مراجعه به کلانتری کارسازه یا شورای عالی حل اختلاف؟یااصلا اقداماتمون نتیجه ای خواهد داشت؟

    49
    18
    1. خدا بهتون صبر بده، راهش فقط تغییر مکان هستش، شکایت هم مشکل و پر دردسره.
      سعی کنید کمی هم سخت نگیرید فقط خودتون اذیت میشید بخدا.
      من درکتون میکنم ی خانواده از این آدم نماها رو کشوندم دادگاه و آدم تحویل جامعه دادم. ولی خیلی اذیت شدم و حرص خوردم.
      منتها رفت و آمد دادگاه و رفتن احضاریه و منتظر تاریخ دادگاه بودن وجود این آدم نماها رو بشدت اصلاح میکنه. اگر طاقت و وقت این پروسه رو دارید اقدام قانونی هم میشه کرد.

      19
      3
      1. سلام
        ما هم مثل شما بشدت از دست همسایه های بی ملاحظه در رنج هستیم. اما شکایتمان از طریق دفتر خدمات قضایی راه به جایی نبرد، چون دادستان فرمودند که سر و صدا داشتن جرم محسوب نمیشود لذا حتی شکایتمان به دادگاه ارسال نشد. با یک وکیل هم صحبت کردیم و وکیل هم گفت خودش هم از دست همسایه اش شاکی است ولی در دادگاه این جور شکایتها رسیدگی نمیشود.

      2. سلام امیدوارم پیاممو ببینین و بگین چطور موفق شدین شکایتتونو به سرانجام برسونین ما دیگه روانی شدیم انقد به خاطر کوبیده شدن در و کشیده شدن میز و صندلی نصف شب از خواب پریدیم و قلبمون از حلقمون زد بیرون

        13
    2. سلام وقتتون بخیر اصلا نیازی به تنبیه نیس با شرکت آسایش تو تماس بگیرین و با عایق کردن منزلتا و دریافت مشاوره رایگان از این شرکت مشکلتان را حل کنید

      88891774_021 /https://www.asayeshto.com

      4
      9
    3. علاوه بر اینکه دعا میکنم خدا بهتون صبر بده،امیدوارم توله های همسایه بیشعور شما و تمام همسایه های بیشعور زنده زنده برن زیر گل

      59
      12
  16. سلام مشکل من با همسایه مون که خواهر صاحبخونه هستش اینه که در راهرو رو قفل میکنه و به ما کلید نمیده و ما برای رفت و آمد مشکل داریم هر بار که میخوایم بریم بیرون باید بهش بگیم بیاد در رو باز کنه به نظرتون چکار کنم آیا میتونم شکایت کنم؟

    21
  17. سلام مادر ساختمانی زندگی میکنیم که همسایه طبقه سوم داره ی جورایی به علت داشتن حق پارکینگ سواستفاده میکنه و ماشین خود را جلوی درب پارکینگ. پارک میکند و سد معبر میکند و عبور و مرور برای بقیه سکنه ساختمان سخت میشود و بارها این مسئله را بهشون گوشزد کردیم ولی با بی آبرویی جواب مارا میدهد و به ایشان گفتم که مملکت قانون دارد میروم شکایت میکنم و او در جواب میگوید قانون کاری ازش بر نمیاد هر کاری دوست داری بکن و هم همچنان داریم با این بی قانونی می سازیم تورو مسئولین ی کاری بکن و حق ظالم را از مظلوم بگیرید یا بگید امام زمان ظهور کنه .با تشکر از شما مسئولین

    11
    8
    1. لطفا ظلم پذیر نباشین شماهم یه ماشین پشت سر ماشین او پارک کنید و چند بار اورا اینجور گیر بندازید. با چندنفر هم مشورت کنید. هیچ کس نمی‌تواند در ملک مشاع و حتی ملک خودش دیگران را آزار دهد.

      20
      1
    2. سلام خسته نباشید
      من تو خیاط مرغ و خروس نگه میدارم
      همسایه هم تو خونشون مریض مشکل عصبی دارن هیچکدوم از همسایه ها شکایتی واسه صدای مرغ و خروس ندارن اینا که ۲ قطعه با ما فاصله دارن شکایت دارن
      تو خونه هم نمیشه با دریل یا جارو برقی ‌کار کرد چون باز هم هشدار میدن چیکار کنم؟

      16
      39
      1. سلام. وقتتون بخیر. ما در یک مجتمع سه طبقه زندگی می کنیم. ما در طبقه سوم هستیم و همسایه طبقه پایین ما که زنی مطلقه است از ساعت 12 شب تا 5 صبح با صدای بلند قهقهه می زند، بلند صحبت می کند، و هرشب چند نفر آدم ناجور رو توی خونش جمع می کنه که اصلا آدم های سالمی نیستن. بوی قلیونشون و بقیه چیزایی که مصرف می کنن تا طبقه بالا میاد و قهقهه هایی که میزنن کاملا وحشتناک و آزاردهنده است. چندین بار تذکر دادیم و حتی یکبار هم منجر به درگیری لفظی شد اما همچنان مشکل حل نشده. لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کرد؟

        19
        19
      2. عزیز دل، توی شهر توی حیاط جای نگه داشتن مرغ و خروس نیست… کار با جاروبرقی طبیعیه… ولی کار با دریل هم بیش از حد باشه درست؟؟ نیست. چون خونه کارگاه نیست. شما رعایت بکنید بهتره. میگن چهاردیواری اختیاری… ولی دلیل نمیشه که حق دیگران رو نادیده بگیرین. ضمن اینکه شاید واقعاً مشکل عصبی دارن. نمیشه گفت. الان وضعیت مردم کلا خیلی ناجوره. شما به خاطر خدا رعایت کنید… شاید واقعا مشکل دارن. از خدا میخوام مشکلات همه رو رفع کنه.

        18
        2
      3. ادما شاید مراعات می کنن و حرفی نمی زنن ولی واقعا شهر جای نگهداری مرغ و خروس نیست مام از صدای مرغ و خروس همسایه واقعا عاصی بودیم دقیقا هرساعتی بچمو ب زحمت می خوابوندم با جیغ و داد مرغ و خروس یچه بیدار میشد هیچ وقتم رومون نشد بریم اعتراض کنیم ولی ادم واقعا نفرین می کنه ک انقد سلب اسایش کردن هداروشکر جابجا شدیم راحت شدیم

    3. سلام ما تقریبا ۳ ساله که توی یه شهری خونه گرفتیم از یه خانم. و بعد خونمون رو اجاره دادیم به یه بنده خدایی دیگه ما نرفتیم به خونه سر نزدیم تا الان که اومدیم دیدیم همون خانمی که ما خونه رو ازش خریده بودیم اومده بدون اجازه و تصرفی جلو درب حیاط من خونه بزرگ ساخته . یعنی درب حیاط خونه من افتاده تو کوچه سه متری و از اینجا هم ماشین و موتور تردد میکنه من الان نه میتونم ماشینم رو تو کوچه جلو درب حیاطم بذارم نه میتونم بیارم تو حیاط تورو خدا بگید چیکار کنم؟ اگه کوچه رو بگیرم درب حیاطم بذارم رو به خیابون همچی درست میشه اما همین خانم اجازه نمیده من اینکارو کنم و میگه ما از اینجا رفت و امد میکنیم در صورتی که چند راه دیگه هم وجود داره واسه رفت و آمدش بگین چیکار کنم آیا ازش شکایت کنم قانون کوچه رو به من میده؟ ماشینم رو میبرم خونه همسایه میذارم گاهی وقتا هم جلوی درب خونه همسایه دیگه خسته شدم

  18. ما یه همسایه داریم، دیوار به دیوار، مستاجر هم هستند. آدمهای خوبی هستند فقط بوی سیگارشون به شدت به خونه ما میاد، هر ساعت هم سیگار میکشن حتی نیمه شب. باهاشون صحبت کردیم با مدیر ساختمون هم گفتیم دو بار هم به صاحب خونش گفتیم. اما در کمال تعجب ایشون زنگ زد به پلیس و از ما بابت اینکه به صاحب خونش گفتیم شکایت کرد. البته افسر پلیس وقتی ماجرا رو شنید کاملا حق رو به ما داد و ایشون رو کمی نصیحت کرد و رفت، حالا ما نمی دونیم چکار کنیم، بوی سیگارشون واقعا آزاردهنده است. شما می تونید راه حلی به ما بگید لطفا؟

    30
    8
    1. سلام وقتتون بخیر اصلا نیازی به تنبیه نیس با شرکت آسایش تو تماس بگیرین و با عایق کردن منزلتا و دریافت مشاوره رایگان از این شرکت مشکلتان را حل کنید

      88891774_021 /https://www.asayeshto.com

      6
      11
  19. لطفا راهنماییم کنید . همسایه ی بالایی ما در طول روز دعواهای زن و شوهری و دوییدن بچه هاش موجب آزار و اذیت ما میشه و طول شبم خروپف وحشتناک شوهرش برامون آرامش نذاشته و نمیتونیم بخوابیم . با زبون خوب و خوش هم خودمون بهش گفتیم‌و خواعش کردیم یه تخت بخرن که سرشونو زمین نذارن که صداشون پایین نیادهم همسایه وساطتت کرده اما هم با من و هم به همسایه پرخاش کردهو حرفای رکیک زده و حتی جلوی درخونه ی ما دادوبیداد کرده که بچم ترسیده . لطفا یه راهی جلوی پای ما بذارید . چون آسایش شبونه ی مارو سلب کردن . در ضمن صاحبخونه هم هستن و ۴ نفر آدم تو یه خونه ی ۶۰ متری ان

    50
    11
    1. در صورت شکایت تو شورای حل اختلاف پیگیری میشه
      قوانین مشخصی در مورد آپارتمان وجود داره که این همسایه ی نادونتون باید رعایت کنه
      البته شورای حل اختلاف محیط باز تری نسبت به دادسرا و دادگاهه و اگر طرفت ادم شارلاتانی باشه جری تر میشه و وقیحتر
      سما میتونین به شورای حل اختلاف محل زندگیتون مراجعه کنید به قسمت مشاوره
      اونجا افرادی هستن که به صورت قانونی براتون راهکاری و نشون میدن

      17
      10
      1. سلام وقتتون بخیر اصلا نیازی به تنبیه نیس با شرکت آسایش تو تماس بگیرین و با عایق کردن منزلتا و دریافت مشاوره رایگان از این شرکت مشکلتان را حل کنید
        88891774 /https://www.asayeshto.com

        8
        3
      2. سلام ما تو یک ساختمان ۸ طبقه هر طبقه ۳ واحد میشینیم تا طبقه ۴ پمپ آب نصب نشده و جایی در موتور خانه برای پمپ این واحدها در نظر گرفته نشده و طی ۱۵ سالی که ۴ خانواده هر کدام چندین سال در این واحد ساکن بودندهیچ مشکلی نداشتن و حتی تا طبقه ۶ هم واحدهایی داریم که اصلا پمپ آب استفاده نمیکنن و فشار آب خوبه چندماه قبل همسایه همجوار ما که سرویس بهداشتی شون پشت دیوار ما قرار داره پمپ آب نصب کرده که هم مزاحم سرویس پمپ های آب بقیه اس و هم از وقتی پمپ نصب کردن فشار آب ما خیلی کم شده با توجه به اینکه فشار آب واحدشون بیش از حد زیاد شده صدای آب و لوله کشی به اندازه ای زیاده که وقتی آب باز میکنن ما تو خونه داد میزنیم تا صدای همو بشنویم یه حالت موج و مغناطیس مانندی داره که علاوه بر اعصاب روی شنواییمون هم اثر گذاشته وقتی آب باز میکنن مثل اینکه یه سشوار گرفتن تو گوشمون و هر بار که از دستشویی استفاده میکنن همه اعضا خانواده از خواب بیدار میشن باکلی وسایل مثل کنسول و راحتی و بوفه و جاکفشی جلوی دیوار گرفتیم بازم صدا میاد گفتیم بیار لوله هارو عایق کن هزینه شو مابدیم قبول نمیکنه چندتا متخصص آوردیم میگن از سمت واحد خودتون باید روی دیوار تخریب بشه تا به لوله دسترسی داشته باشیم و عایق کنیم ولی ممکنه از اون سمت کاشی بیفته که اونم دادو بیداد کرد که دیوارمن خراب بشه چنین و چنانتون میکنم بخدا چند ماهه من و همسرم و دخترم قرص میخوریم تا خوابمون سنگین بشه و بتونیم بخوابیم ولی بازم نمیشه تورو خدا منو راهنمایی کنین در ضمن از هیئت امنای ساختمان هم هست و تا حرفی میزنیم تهدید میکنه میگه زنگ بزنین ۱۱۰ بیایید یابریم کلانتری ببینم کی میتونه به من بگه پمپ بردارو …میگه باید دیش ها تونو بردارین تامنم پمپ بردارم از همسایه ها کسی اندازه ماکه دیوار به دیوار هستیم اذیت نمیشه و کاریشون ندارن ۳ تا مرد و یه زن هر ۴ تا بیکار نشستن تو خونه که فقط میگن بیایید دعوا کنیم شب تا صبح چندین بار آب باز میکنن بخدا بریدم دخترم صبح زود بیدار میشه الان از صدای آب با ترس از خواب پریده نشسته داره گریه میکنه ????

        24
        4
    2. قبل از هر کاری ابتدا از مزاحمتهاشون فیلم با کیفیت خوب بگیرید در اول یا آخر ویدئو ساعت راهم فیلم بگیرید و تاریخ را هم نشان دهید. از کلیه مزاحمت ها مدرک جمع آوری کنید. بعدا این مدارک شکایت شما را دردادگاه به نتیجه خواهد رساند.
      البته شماهم میتوانید با سوزاندن پلاستیک یا بوی بد در راه پله آنهارا آزار دهید البته پیشنهاد نمیکنم.
      شما می‌توانید با شکستن قند(مثلا) آنها را آزار دهید
      امیدوارم به راه بیایند????

      13
      8
      1. سلام مشکل من خیلی جدی تر از این حرف هاست. مدت یکسال و نیم هست همسایه ما نه تنها با کوچکترین صدای خانه ما بلکه با حرکات من در خانه علامت میدن. در واقع متوجه شدم از طریقی میبینن و میشنون. بی نهایت اذیت کردند. هرکی میتونه کمک کنه برای این قضیه اینجا پیام و شماره بده. کل قضیه رو تعریف کنم. نمیدونم چیکار کنم؟

      1. ببخشید همسایه ما یه اجرا گذاشته بالا پشت بوم روی قسمتی که آب بارون میره بعد شیلنگ یکی از همسایه ها پاره شده و آب بالا پشت بوم رو برداشته و به کولر و خونه ما خسارت زده آیا من میتونم خسارت بگیرم یا شکایت کنم

        6
        6
    3. سلام مامانم اینا یه همسایه دارن یه ماهه اسباب کشی کردن همسایه روبروشون موقع اسباب کشی جاکفشی مامانم اینا برداشته گذاشته یه جا دیگه جا کفشی خودشون رو گذاشته جای اون بابام اینا اول تعجب کردن بعدش گفتن اسباب کشی دارن عیب نداره برمیدارن یه هفته بعد بابام نامه نوشته گذشت دم درشون گفت اگه اسباب کشی تون تموم شده ما جاکفشیمونو رو بزاریم سر جاش که یا خدا یه علم شنگه ای راه انداختن که نگو به شما چه ما میزاریم اینجا جاکفشی رو شما چیکاره این همسایه ها امدن گفتن اینا ۲۵سال تو این ساختمون هستن خیلی ادم محترمی هستن این رفتارا چیه که گفتن ما جاکفشی رو اگه از اینجا برداریم شما باید گلاتون رو از راه پله بردارین والا سفید کننده میریزم همسایه ها گفتن قبل از شما این گلا بوده و میمونه همونجوری موند تا اینکه امروز صبح داداشم رفته پشت بوم سیگار بکشه زنش دراومده میگه تو غلط میکنی پشت بوم سیگار میکشی کلانتری ز زده که تکلیف مارو روشن کن باید گلاشون برداره وسایلاشو برداره همسایه پایینمون امد گفت بیخیال شین چرا گیر میدن ۲۵سال اینا اینجاست و فقط شما نیستین نظر بدین بعد شما ۷نفر هم هستن که راضین خلاصه شکایت کردن بنظرتون چجوری از شر این همسایه نا نجیب خلاص بشیم یعنی تو این ۲۵سال همچین موردی ندیده بودیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *