آپارتمان‌نشینی

بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

بهترین حیوان خانگی کدام است؟

 

این روزها بین خانواده‌های ایرانی تب نگهداری از حیوان خانگی بالا گرفته است. حیوانات خانگی می‌توانند اوقات فراغت‌تان را پر کنند، شما را از تنهایی در بیاورند، فرزندان‌تان را سرگرم کنند و در مجموع رنگ و بوی دیگری به زندگی‌تان ببخشند. اما بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟ آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی مثل گربه و سگ و پرنده نگهداری کرد؟

این روزها دیگر کمتر خانواده‌ای در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کند و آپارتمان‌ها شهرها را تسخیر کرده‌اند. این سوال پیش می‌آید که آیا در آپارتمان‌ هم می‌توان حیوان خانگی نگهداری کرد؟ هرچند که شاید در نگاه اول فضای کوچک آپارتمانی مانعی برای نگهداری حیوانات خانگی به نظر بیاید، ولی با انتخابی مناسب می‌توان از این مانع هم به راحتی عبور کرد.

قبل از انتخاب حیوان خانگی شرایط را بسنجید.

پیش از اینکه سراغ انتخاب حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان بروید باید شرایط خودتان را مشخص کنید. کودک دارید؟ کودک‌تان چند ساله است؟ حساسیت خاصی دارد؟ بیشتر روز بیرون از خانه هستید؟ و سوالاتی از این قبیل که باید پیش از انتخاب بهترین حیوان خانگی از خودتان بپرسید.

اما این‌ها تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب حیوان خانگی نیستند. شما باید قوانین ساختمان را در نظر بگیرید. در قرارداد خرید یا اجاره برخی آپارتمان‌ها قید شده که نگهداری از بعضی حیوانات خانگی مانند سگ، ممنوع است. ممکن است صاحب‌خانه به خاطر سر و صدای برخی حیوانات، اجازه‌ نگهداری از آن‌ها را در آپارتمان به شما ندهد. اگر هم چنین حیواناتی را نگهداری کنید دیر یا زود صدای همسایه‌ها بلند می‌شود و مطمئن باشید صاحب‌خانه طرف آن‌ها را می‌گیرد. پس بهتر است از این اتفاق پیشگیری کنید.

گربه، محبوب‌ترین حیوان خانگی

بین حیوانات خانگی در جهان گربه‌ها محبوب‌ترین‌اند. اولین ویژگی که گربه‌ها را مناسب نگهداری در فضای آپارتمانی کرده آن است که این موجودات به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند. گربه‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی زیاد می‌خوابند (حدود 16 ساعت در روز) و همین باعث شده برای افراد شاغل که مدت زیادی را بیرون از خانه سپری می‌کنند انتخاب مناسبی باشند.

آن‌ها موجودات آرامی هستند که زیاد به شما کار ندارند. به خاطر اینکه گربه‌ها سر و صدای چندان زیادی ندارند نگهداری از آن‌ها در آپارتمان معقول‌تر بوده و کمتر ممکن است باعث شکایت همسایه‌ها شود. از طرفی احتمال آسیب رساندن گربه به ساکنین ساختمان چیزی نزدیک به صفر است و این موضوع برای افرادی که از آسیب دیدن توسط حیوانات خانگی هراس دارند ویژگی مثبتی به شمار می‌آید.

گربه‌ها را می‌توان آموزش داد که از خاک مخصوص برای دستشویی استفاده کنند تا همواره نیازی به نظافت منزل نباشد. از طرفی گربه‌ها چون در طبیعت تنها زندگی می‌کنند نیاز به همدم ندارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید بدون تهیه‌ جفت از یک گربه در خانه نگهداری کنید.
گربه‌ها برای بسیاری از افراد بهترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. این موجودات را می‌توان به مدت طولانی در خانه تنها گذاشت و سر و صدای زیادی هم ندارند.

 

گربه، بهترین حیوان خانگی

 

سگ‌،‌ وفادار و مهربان

سگ‌ها بر خلاف گربه‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک چندان مناسب نیستند. سگ‌ها سر و صدای زیادی دارند، به فضای آزاد نیاز دارند و نمی‌توان برای مدت طولانی آن‌ها را در خانه تنها گذاشت. پس اگر از افراد شاغلی هستید که بیشتر وقتتان را بیرون از خانه می‌گذرانید، بهتر است سراغ سگ‌ها نروید. از طرفی لازم است که سگ‌ را مرتب به گردش ببرید. داشتن یک حیاط در خانه برای ورزش و گردش سگ تقریبا امری ضروری است. هر چه بیشتر سگ‌ را با خودتان بیرون ببرید توانایی‌های اجتماعی‌اش تقویت می‌شود.

البته اگر به سگ‌ها علاقه‌ دارید کاملا ناامید نشوید! سگ‌ها حیوانات وفاداری‌اند و نژادهای مختلفی دارند. نژادهایی از سگ‌ها وجود دارد که جثه‌ چندان بزرگی ندارند و اگر وقت و حوصله‌ مراقبت از آن‌ها را داشته باشید برای آپارتمان انتخاب مناسبی به شمار می‌آیند.

 

سگ

 

ماهی، آرامش بخش اما هزینه بر

ماهی‌ها ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از تمامی حیوانات خانگی متمایز می‌کند. تجربه‌ نگهداری از ماهی اصلا به تجربه‌ نگهداری از حیوانات خانگی دیگر مانند گربه یا سگ شباهت ندارد. شما نمی‌توانید ماهی‌ها را بغل کنید، نوازش کنید و در کل ماهی‌ها با شما رابطه‌ احساسی برقرار نمی‌کنند؛ با این حال، تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها در آکواریوم می‌تواند فشار خون و استرس را کم کند. در کودکان، این کار کمک می‌کند تا ناهنجاری‌های بیش‌ فعالی در آن‌ها کاهش پیدا کند. حتی برخی از تحقیقات نشان داده که تماشای شنای ماهی‌ها برای بیماران آلزایمری نیز مفید است. همه‌ این‌ها هم به خاطر طبیعت آرام و بی‌آزار این جانوران است.

بیشتر ما به خاطر سفره هفت سین شرایط نگهداری از ماهی‌های قرمز را تجربه کرده‌ایم. اما شرایط نگهداری این جانوران با ماهی‌های قرمز سفره عید تا حد زیادی متفاوت است.

برای شروع، آکواریوم‌های کوچک مناسبند، اما باید به شدت مراقب میزان آمونیاک، نیترات، نیتریت، PH و سختیِ آب باشید؛ چون در این آکواریوم‌ها هر تغییر کوچکی می‌تواند غلظت موارد گفته شده را بالا و پایین کند و هر کدامشان که از مقدار مجاز بالاتر برود می‌تواند به قیمت جان ماهی‌ها تمام شود. آکواریوم‌های بزرگ‌تر کمتر این دردسر را دارند، اما قیمتشان بالاتر و هزینه‌ نگهداری‌شان بیشتر است.

 

ماهی

 

همِستِر، بی دردسر و بامزه

اگر قصد دارید برای فرزندتان حیوان خانگی بخرید، شاید انتخاب سگ، گربه یا ماهی چندان مناسب نباشد؛ چون در نهایت بخش عمده‌ مسئولیت نگهداری از حیوان به گردن شما می‌افتد. اگر می‌خواهید حیوانی بخرید که دردسر زیادی نداشته باشد و فرزندتان به راحتی از آن نگهداری کند، احتمالا همستر بهترین انتخاب است.

همسترها موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که به اندازه‌ی گربه و سگ بو نمی‌دهند، خیلی خوب شما را سرگرم می‌کند، نگهداری‌شان چندان دشوار نیست و سر و صدای چندانی هم ایجاد نمی‌کنند. البته باید حتما برای این حیوان یک قفس تهیه کنید، چون نمی‌توان آن را در خانه آزاد گذاشت. از طرفی، بیشتر همسترها نیاز به جفت دارند و نمی‌توانند تنها زندگی کنند.
قیمت همسترها نسبت به سایر حیوانات خانگی پایین است و هزینه‌های نگهداری‌شان چندان زیاد نیست. فقط باید مرتب قفس‌هایشان را تمیز کنید.

 

همستر

 

پرندگان و نگهداری از آن‌ها

در بین خانواده‌های ایرانی شاید نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی رواج بیشتری داشته باشد. پرنده‌ها موجودات بی‌آزار و دوست‌داشتنی هستند، اما بیشترشان سر و صدا دارند. حالا چه جیک‌جیک و آوازهای زیبای قناری و چه صدای جیغ‌ پرنده‌ای مانند طوطی. البته این حیوانات نسبت به سگ یا گربه سر و صدای کمتری دارند.

پرندگان حیوانات باهوشی هستند و خیلی راحت از شما چیزهای جدید یاد می‌گیرند و برای نگهداری در آپارتمان مناسبند. حتی بسیاری از آنها می‌توانند زبانِ شما را تا حدودی یاد گرفته و کلماتی را تکرار کنند و این موضوع سطح بالای هوش این موجودات را نشان می‌‌دهد.
نگهداری از پرنده‌ها نسبت به سایر حیوانات خانگی ساده‌تر است. پرندگان نیاز به گردش یا پیاده‌روی ندارند و می‌توانید هر وقت خانه نیستید آن‌‌ها را در قفس بگذارید، بدون اینکه نگران فرار کردن یا خراب‌کاری‌ باشید.

هزینه‌ نگهداری از پرنده کمتر و قیمت غذاهای آن‌ها نسبت به حیواناتی مانند سگ و گربه ارزان‌تر است. از طرفی برای نگهداری از آن‌ها به فضای بزرگ نیاز ندارید و می‌توانید در آپارتمان به راحتی از آن‌ها نگهداری کنید.

اگر فردی مذهبی هستید خوب است بدانید که در دین اسلام به نگهداری از پرنده‌ها در خانه توصیه شده است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

 

جمع‌بندی

  • پیش از خرید یک حیوان خانگی باید شرایط را بررسی کنید و ببینید که مناسب‌ترین حیوان خانگی برای شما کدام است.
  • گربه‌ها در جهان محبوب‌ترین حیوانات خانگیِ آپارتمانی به شمار می‌آیند.
  • سگ‌ها گرچه چندان برای زندگی در آپارتمان‌ها مناسب نیستند، اما اگر حوصله‌ و وقت نگهداری از آن‌ها را داشته باشید می‌توانید از برخی نژاد‌هایشان در آپارتمان نگهداری کنید.
  • ماهی‌ها متفاوت‌ترین حیوان خانگی به شمار می‌آیند. آن‌ها رابطه‌ عاطفی با شما برقرار نمی‌کنند، اما تماشای شنا کردن آن‌ها فوق‌العاده آرامش‌بخش است.
  • همستر موجودی کوچک، کم‌دردسر، کم‌هزینه و مناسب برای نگهداری در آپارتمان به شمار می‌آید.
  • پرندگان فوق‌العاده باهوشند و اگر بتوانید پرنده‌ای کم سر و صدا پیدا کنید، یکی از گزینه‌های مناسب برای نگهداری در آپارتمان محسوب می‌شوند.

 

مطالب مرتبط

حیوانات خانگی عجیب

  رونق گرفتن نگهداری از حیوانات خانگی عجیب محبوب در منزل، احتمالا کمتر کسی را می‌توان یافت که با اغلب دسته‌های معمول حیوانات وفادار آشنا نباشد. دوستداران حیواناتی مانند سگ و گربه […]

چگونه موی حیوانات خانگی را از روی سطوح پاک کنیم؟

  نگهداری از حیوانات در خانه، کار لذت‌بخشی است اما سختی‌های خاص خود را دارد. اگر در خانه خود حیوانی نگه می‌دارید، یکی از چالش‌هایی که حتما با آن مواجه […]

هزینۀ نگهداری حیوانات در خانه چقدر است؟

  نگهداری حیوانات خانگی در زمان‌‌های گذشته مشکل و معضلی جدی نبود. خانه‌های بزرگ و حیاط‌دار امکان نگهداری از همۀ انواع حیوانات اهلی را فراهم می‌کرد. نوع زندگی هم طوری […]

نکاتی برای نگهداری حیوانات خانگی

  نگهداری حیوان خانگی نیازمند شرایطی است. حیوانات خانگی موجودات جذابی هستند که می‌توانند اوقات فراغت و تنهایی بسیاری از افراد را پر کنند. با این حال این موجودات هم […]

165 نظر در مورد : “بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در آپارتمان چیست؟

  1. سلام خوکچه من همش میره یه گوشه یا تو لونش که تو قفسشه و بیرون نمیاد دلیلش چیه؟ و درضمن خوکچه من بالغه دیروز خریدم و نر هم هست

  2. سلام من میخوام یه حیوون بگیر و خانوادم میگن اونو باید ت اتاق خودم نگه دارم ب نظرتون چ حیوونی بهتر غیر از پرنده

    1. اصلا
      ترسو هستند و بشدت استرس میگیرن
      من خرگوش دارم ومیدونم چقدر عذاب میکشن لطفا این کارو نکن و اگر نمیتونی نگهداری واگذارش کن به کسی که بتونه درست نگهداری کنه ازش

  3. سلام من عاشق حیوانات هستم ولی خانوادم بخاطر صدا و بو شون برام نمیخرن میشه راهنماییم کنید تا بفهمم چه حیوونی بخرم که هم بو زیاد نداشته باشه هم صداش کمتر باشه البته به غیر خرگوش چون میگن بدی میاره برای همین برام نمیخرن

    5
    2
    1. من خودم خرگوش دارم خیلی هم با مزه اس هیچ بیماری نداره فقط اگه دیدی یه جا مرغ و خروس و خرگوش یا کبوتر و خرگوش بودن نخر چون ممکنه کنه داشته باشن

  4. سلام وقتتون بخیر⏰
    ببخشید من یه پرنده سخنگو میخواستم که باهوش و شیطون اینکه قشنگ بتونه صحبت بکنه و رام باشه خیلی پرنده سخنگو هست اما من نمیدونم که کدوم بهتره بین عروس هلندی و کاکادو موندم میشه چند نمونه نام ببرید و بگید کدوم بهتره مچکرم ازتون????❤

    2
    1
    1. سلام، هردو خوبن اما کاکادو هم کمیابه هم از عروس خیلی گرون تره، باید برای ی هردو وقت بزاری مخصوصا کاکادو که اگه باهاش بازی نکنی پرهای بدن خودشو میکنه و افسردگی میگیره. درضمن کاکادو سر و صدای بیشتری داره.

      2
      1
    1. سلام من عاشق حیوانات هستم ولی خانوادم بخاطر صدا و بو شون برام نمیخرن میشه راهنماییم کنید تا بفهمم چه حیوونی بخرم که هم بو زیاد نداشته باشه هم صداش کمتر باشه البته به غیر خرگوش چون میگن بدی میاره برای همین برام نمیخرن

      4
      2
  5. سلام من میخوام یا خوکچه بخرم یا همستر ولی میگن که باید حتما انگل زدایی یا واکسن زده بشه هر ماه و بیماری های زیادی داره ایا این درسته یا بخرم ؟؟

    4
    1
    1. خوکچه دارم من. هیچ واکسنی نداره و هیچ انگلی نداره. و اصلا کلا نباید سوزن وارد بدن خوکچه کرد. فقط ممکنه موقع خرید روز های اول قارچ و کنه داشته باشه که اونم با یه قطره پشت گوش و یه پماد ساده روی محل قارچ برطرف میشه و دیگه تا آخر هیچی نمی گیرن و هیچ بیماری ای نه به ما میدن و نه ما بهشون میدیم. فقط مشکلش اینه که فضای زیاد میخواد. نمیشه توی قفس نگه داشت. حد اقل یه محوطه 4 متر مربعی میخواد. ولی همستر کوچیکه میشه توی قفس نگه داشت.

  6. من میخوام یک حیون بخرم پرنده نباشه چون عروس هلندی اینا داشتم مرغ عشق اینا نباشه
    میخوام یک حیون بخرم ولی نمیدونم چی بخرم یکی میگ سنجاب بخر یکی میگ پرشین نمیدونم چی بخرم همستر خوکچه دوس ندارم بنظرتون چی بخرم????????????

    3
    2
  7. سلام ، خیلی هم جالب ، اما گربه ، خروس و کبوتر رو پیامبر بهش تأکید کرده ! بنظرم از بینشون گربه بهترینه و شنیدم پرنده های آوازخون مکروه هستند! حالا نمی دونم منکه حییوون مرغ عشق دارم ولی اصلا سرگرم کننده نیستن ! هستن اما به اندازه کوچیکی خودشون???? یه بچه گربه داشتیم واقعا مثل بچه من باهاش بازی کردم و کیف کردم و خیییلی هم با وفا هستن !!! اینکه گربه ها بی مهر و وفان کاملا دروغه ! من خودم گربه داشتم ۲ تا هم داشتم…. البته همه حیوانات بیماری هایی به آدم منتقل میکنن که آدم از خوندنشون منصرف به نگهداری حیوون میشه اما باید بگم من کبوتر و گربه داشتم اما حیاط داشتیم ، برای ما خوب بود …

    5
    1
  8. من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن
    نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟????????????????????????

    1
    1
    1. هزینه نگهداری و درمان. مسئولیت پذیری. نصفه شب حالش بد بشه می تونی ببریش دکتر؟

      3
      2
  9. من ۸سالم و میخوام یه حیوون خونگی همستر بخرم تو اینترنت سرچ میکنم میگه بالای ۱۲سال براشون ‌‌‌‌‌‌‌ن
    نخرید.میشه به من بگید دردسر هاش چیه؟????????????????????????

    2
    2
    1. سلام دوست عزیز
      ۱.عمرشون کمه بین ۲ تا نهایتا ۴ سال
      ۲.محل زندگیشون باید هر ۲ روز تمیز بشه
      بی آزار هستند و بهتره جفت باشن تا افسرده نشن
      گزینه بسیار خوبیه برای سنین پایین.
      موفق باشید

  10. من تو اپارتمان زندگی میکنم.بین همستر و خرگوش موندم کدوم بهتره ؟؟؟؟؟اگه خرگوش بخرمو تو خونه بزارمش بچرخه خرابکاری نمیکنه رو فرش؟؟؟؟؟؟یا اگه ببرمش مهمونی مشکلی نداره ؟؟؟؟؟

    4
    3
    1. سلام
      من خرگوش داشتم یکم ترسو هستن و سخته !
      عزیز دل کی حیوونو میبره مهمونی! مگه مهمونی جای حیوون هست !؟ میریم آدم هارو ببینیم حیوون باید توی قفسش باشه ؛ معلومه که خراب کاری هم میکنه من خرگوش ها و بچه گربه ام رو تو حیاط نگهداری میکنم البته خرگوش تو قفس!

      5
      2
    2. سلام دوست عزیز
      خرگوش بسیار ترسو هست و به صاحبش بعد چند ماه کامل اعتماد میکنه
      حسوده ، اهل قهر ، گاهی تهاجمی و همه اینها دلیل داره مثل کم توجهی ،یا بی اعتنایی به قلمرو.
      بسیار باهوش هستند : یادگیری اسم ، دسشویی در جایگاه مخصوص و…
      اما نه خوکچه نه خرگوش و نه همستر در میهمانی راحت نیستند و میترسن.
      البته خرگوش اجتماعی هست و اگر در قلمرو خودش دیگران باشن و یهویی بغلش نکنن یا بزور نگیرنش و… مشکلی نداره.
      خرگوش از همستر و خوکچه بسیار حساس تر هست و نیاز به نوازش و بازی بیشتری داره ، باهوش تره ، راحت تر دستی میشه ، حرف گوش کن هست درصورت تربیت درست.
      اگر حیوانی مد نظرتون هست که به مهمونی ببرید سگ بهترین هست.
      اما خرگوش همستر و خوکچه بسیار اذیت میشن. موفق باشید

  11. سلام
    من تنها مشکلم اینه که هر وقت حرف از حیوون خونگی میزنم مامان بابام به شدت عصبانی میشن و میخوان منصرفم کنن.ولی من سگ پامرانین میخوام.عاشقشم و تقریبا دارم دیوونه میشم.هیشکی هم کمکم نمیکنه.

    13
    2
    1. درکت میکنم مامان بابا ی منم تا ۱۲ سالگیم اصلا حیوون خونگی دوست نداشتن
      منم که عاشق حیوونا بودم دلم حیوون خونگی میخواست و حتی بهشون عادت کرده بودم چون دو تا مرغ عشق بعدش دو تا همستر و بعدش هم یدونه جوجه تیغی داشتم به خاطر همین با مامان بابام منطقی صحبت کردم و راضیشون کردم???????? ولی هموز اقدام به خریدن حیوون خونگی نکردم چون خونمون کوچیکه و میترسم حیوونی که میخرم راحت نباشه

      3
      1
  12. واااااای چطوری نگهداری کردی خیلی ترسناکه سوسک از کجا پیدا کردی؟؟؟؟؟بچه ها لطفا از این ها نگهداری نکنید

    17
    5
  13. سلام. به نظر من همه حیوانات خانگی عالی هستن ولی برای اینکه بتونیم بهترین حیوان خانگی رو برای خودمون انتخاب کنیم باید به شرایط زندگی و محیط خانه هم توجه کنیم. به نظرم برای محیط های آپارتمانی حیوان هایی مثل: سگ،‌ گربه، ماهی، همستر و پرنده ها عالین (البته خرگوش هم خوبه). مقاله حیوانات خانگی بی دردسر پت پرس در مورد حیوان هایی که می تونیم انتخاب کنیم صحبت کرده. اما به نظر خودم نگهداری از حیوان های کوچک تر برای کسایی که توی محیط آپارتمانی هستن خیلی بهتره. به خصوص برای کسایی که همسایه های حساسی دارن. از طرفی تغذیه اونها به نسبت سگ ها کمتره و نگهداری شون به مراتب راحت تر. البته نیاز به آموزش خاصی هم نداره.

    3
    2
  14. سلام دوستان جوابمو بدید دوستان یه چیزی بگم درسته که حیوانات خانگی بانمک هستن و بامزه ولی در هر حال ما اون هارو تو خونه اسیر کردیم جالبه بدونید طوطی کاسکو چون می دونه تو اسارت هست زاد و ولد نمی کنه ما داریم در حق اون ها ظلم می کنیم حالا که داریم به اندازه کافی ظلم می کنیم هم از پدر و مادرشون جداشون می کنیم هم تو خونه اسیرشون می کنیم اذیت می شن حداقل اگه پرنده دارید دستی کنید که کمتر اذیت شه و استرس بگیره اگه جونده دارید خیلی مراقبشون باشید ضعیف ترین حیوانات هستن اگه گربه دارید زیاد نوازشش کنید اگه سگ دارید از خودتون جداش نکنید ببینید که با چه کارهای کمی می تونیم جلوی اذیت شدن حیوانات رو بگیریم هر چند اگه کلا نخرید خیلی خیلی بهتره دوستان یه کاری کنید : تصور کنید یه سری غول های بزرگ شما رو بگیرن توی قفس تنگ قرار بدن با هر بار نوازش کردنشون [ جونده ها ] کلی موهاتون کنده شه از مامان و باباتون جداتون کنن بعضی وقتا یادشون بره بهتون آب و غذا بدن و کلی مشکلات دیگه انصافا سخته دیگه نه ؟

    43
    6
      1. من موافقم اگه ماها حیوانات نخریم کسی این کوچولو ها رو از مامان وباباهاشون نمیگیرن بخاطره ما که بخریم من خودم اشتباه کردم خداببخشه دیروزم خرگوش بچه داشتم مرد دیگه خیچوقت خیچ حیوانی رو اسیر خودخواهی خودم نمیکنم

    1. ببین من باهات موافقم چون خودم عاشق حیوونا هستم ولی یکم به این فکر کن که مثلا یه پرنده رو گرفتن و گذاشتنش توی فروش و به اندازه ی ما با عشق بهش نمیرسن اما وقتی ما میریم و اون پرنده رو انتخاب میکنیم در واقع میشه گفت بهش لطف کردیم چون اونوقت اون پرنده زندگی بهتری خواهد داشت

      12
      1
    2. ببین من باهات موافقم چون خودم عاشق حیوونا هستم ولی یکم به این فکر کن که مثلا یه پرنده رو گرفتن و گذاشتنش توی فروش و به اندازه ی ما با عشق بهش نمیرسن اما وقتی ما میریم و اون پرنده رو انتخاب میکنیم در واقع میشه گفت بهش لطف کردیم چون اونوقت اون پرنده زندگی بهتری خواهد داشت

      10
      2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *