خرید و فروش خانه

خرید خانه در شهرک اندیشه و هر آنچه باید بدانید

خرید خانه در شهرک اندیشه

 

خرید خانه این روزها به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است به صورتی که اغلب سعی می‌کنند سرمایه گذاری مناسبی را برای خرید خانه‌ انجام دهند حتی اگر این سرمایه گذاری به قیمت اجاره نشینی آنها تمام شود. در واقع خرید خانه این روزها در زمره مهم‌ترین تصمیماتی است که هر فرد در زندگی‌ خود می‌گیرد.  به دلیل افزایش قیمت خرید مسکن در کلان شهرها و به خصوص کلان شهر تهران بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای انجام سرمایه گذاری‌های بلند مدت یا حتی سکونت خود به سراغ حاشیه شهرها بروند. یکی از گزینه‌هایی که در این زمینه وجود دارد خرید خانه و زمین در شهرک اندیشه است. شهرک اندیشه شش فاز دارد که معروفترین آن فاز یک است.

خرید در اندیشه با توجه به موقعیت جغرافیایی آن و نزدیکی به پایتخت گزینه اول بسیاری از افراد است. شهرک اندیشه به لحاظ وضعیت جغرافیایی یکی از شهرهای شهرستان شهریار در تهران به حساب می‌آید که به دنبال رشد جمعیت در تهران و تامین مسکن برای این جمعیت رشد یافته به وجود آمده است. اغلب فازهای مسکونی شهرک اندیشه به سبک مدرن ساخته شده است و بازار خرید زمین در شهرک اندیشه  و خرید در اندیشه بسیار پر رونق است.

خانه‌های موجود در شهرک اندیشه هم حالت ویلایی دارند و هم به صورت آپارتمان ساخته شده و برای فروش در اختیار مشاوران املاک قرار می‌گیرند که از امکانات شهری متوسط و در برخی مناطق مناسب و در حال پیشرفتی برخوردار است. در این مقاله به بررسی شهرک اندیشه و معرفی فازهای آن و وضعیت خرید و فروش خانه در آنها می‌پردازیم.

 

خرید خانه در شهرک اندیشه

 

 

به دلیل افزایش قیمت خرید مسکن در کلان شهرها و به خصوص کلان شهر تهران بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای انجام سرمایه گذاری‌های بلند مدت یا حتی سکونت خود به سراغ حاشیه شهرها بروند. یکی از گزینه‌هایی که در این زمینه وجود دارد خرید خانه در اندیشه است.

 

زندگی در شهرک اندیشه

شهرک اندیشه به دلیل آنکه در معرض بادهای شهریار قرار دارد در بیشتر وقت سال آب و هوای پاک و خنکی دارد و از آنجا که اصول شهرسازی در این شهر به طور کامل اجرایی می‌شود، با توجه به استاندارد بودن کوچه‌ها و خیابان‌ها، آرامش نسبی در این منطقه وجود دارد.

به همین دلیل نیز افرادی که تمایل به خرید خانه در یک محیط آرام و بی سر و صدا دارند و از شلوغی شهرها خسته شده اند، خرید در اندیشه برای آنها گزینه مناسبی است.

 

خرید خانه در شهرک اندیشه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

همچنین امکانات تفریحی، درمانی، فرهنگی، آموزشی و تجاری مطلوبی در این شهر وجود دارد و به صورت یکنواخت در این منطقه توزیع شده است. البته نباید فراموش کرد که وجود فضای سبز در فازهای 2 و 3 شهرک اندیشه بیشتر از فازهای دیگر است و اگر به دنبال خرید خانه در شهرک اندیشه به دنبال هوای مطلوب آن هستید فاز 3 بهترین گزینه است چرا که علاوه بر پارک‌ها و بوستان‌ها در این منطقه، فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی نیز وجود دارد.

این شهرک همچنین به لحاظ امکانات درمانی و بهداشتی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. برای مثال چهار مرکز درمانی شبانه روزی و پنج داروخانه در این منطقه وجود دارد. در کنار این مراکز، مجتمع‌های تجاری متعدد، بازارها و میادین میوه و تره باز نیز پاسخگوی نیاز ساکنان شهرک اندیشه است.

 

اندیشه فاز یک

 

 

 شهرک اندیشه به دلیل آنکه در معرض بادهای شهریار قرار دارد در بیشتر وقت سال آب و هوای پاک و خنکی دارد و از آنجا که اصول شهرسازی در این شهر به طور کامل اجرایی می‌شود، با توجه به استاندارد بودن کوچه‌ها و خیابان‌ها، آرامش نسبی در این منطقه وجود دارد.


در شهرک اندیشه بازار تجاری – تفریحی با نام بازار ایرانی اسلامی اندیشه ساخته شده است که با الهام از میدان نقش جهان اصفهان طراحی و ساخته شده و گزینه خوبی برای تامین نیازهای ساکنان این منطقه است.

خرید در اندیشه همچنین دسترسی شما را به شهرهای دیگر آسان می‌سازد چرا که شما می‌توانید از طریق بزرگراه‌های متعددی مانند تهران –  کرج، بلوار ملارد – آزادگان ،  و همچنین جاده شهریار برای تردد خود ، استفاده کنید. جاده شهریار نیز برای تردد ساکنان این منطقه مناسب بوده و علاوه بر همه این گزینه‌ها دسترسی به شهرک اندیشه از طریق متروی تهران – کرج نیز میسر می‌شود.

معرفی فازهای شهرک اندیشه و خرید و فروش در آنها

همانطور که اشاره کردیم سیستم نوین شهرسازی و برخورداری از استاندارهای مختلف در ساخت خیابان‌ها و ساختمان‌های شهرک اندیشه موجب شده تا خرید زمین در شهرک اندیشه رونق بسیاری داشته باشد. البته فاز یک شهر اندیشه دارای بافتی قدیمی و سنتی است که در ادامه به معرفی آن و دیگر فازهای شهرک اندیشه می‌پردازیم.

 

اندیشه فاز یک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • اندیشه فاز یک

در شهرک اندیشه فاز یک که جنوبی‌ترین قسمت شهرک اندیشه است شهرسازی سنتی صورت گرفته است و دارای سه خیابان اصلی به موازات هم به نام‌های طالقانی، مدرس و دنیا مالی است.

البته این سه خیابان در اندیشه فاز یک خیابان‌های طولی هستند و در این فاز خیابان‌های عرضی زیادی نیز وجود دارد که به دو قسمت غربی وشرقی تقسیم شده است و از نظر خرید خانه در شهرک اندیشه فاز یک، بخش‌های غربی مشتری بیشتر و به دنبال آن قیمت بالاتری نیز دارند.

خرید در اندیشه فاز یک به دلیل آنکه این فاز از فضای سبز مناسبی برخوردار نیست و همچنین کمبود مراکز مجهز درمانی و سیستم شهرسازی سنتی نیاز به هزینه کمتری در مقایسه با دیگر فازهای شهرک اندیشه دارد و از قیمت نسبتا پایینی برخوردار است.

 

اندیشه فاز یک

 

 

 در شهرک اندیشه فاز یک که جنوبی‌ترین قسمت شهرک اندیشه است شهرسازی سنتی صورت گرفته است و دارای سه خیابان اصلی به موازات هم به نام‌های طالقانی، مدرس و دنیا مالی است.

 

  • اندیشه فاز دو

فاز دو شهرک در سال 1370 و با هدف ساختن بلوک‌هایی برای فرهنگیان ساخته شده است. فاز دو شهرک اندیشه در واقع از نظر جغرافیایی در شمال غربی فاز یک و غرب فاز سه قرار گرفته است و خانه‌هایی که در این فاز از شهرک اندیشه واقع شده‌اند متراژهای بالاتری دارند.

اگر قصد خرید خانه در شهرک اندیشه را دارید باید بدانید که فضای سبز در این فاز نیز در مقایسه با دیگر فازهای اندیشه کمتر است اما در هر بلوکی فضاهای تفریحی و رفاهی برای ساکنان آن در نظر گرفته شده است.

خرید در اندیشه فاز دو نیازمند سرمایه گذاری نسبتا بالایی است چرا که سیستم شهرسازی منظم و تردد کمتری را دارد و با توجه به اینکه مراکز تجاری زیادی در این فاز ساخته نشده برای افرادی مناسب است که به دنبال آرامش و محله‌های ساکت هستند.

  • اندیشه فاز سه

فاز سه شهرک اندیشه نیز در سال 1370 ساخته شده و به لحاظ بهره مندی از زیر ساخت‌های شهری وضعیت بهتری را در مقایسه با فاز یک آن دارد. این فاز دارای مجتمع‌های بزرگ تجاری از جمله مجتمع تجاری نگارستان بوده و یک سالن سینما دارد.

شاید بتوان این گونه گفت که بیشتر امکانات رفاهی، تفریحی و اداری شهر جدید اندیشه در این فاز و فاز 4 آن وجود دارند که همین موضوع باعث شده تا رونق اقتصادی بیشتری در آن وجود داشته باشد.

متراژ خانه‌های فاز سه اندیشه متوسط و بالا است و در ضلع غربی آن خانه‌هایی ویلایی و نوساز به چشم می‌خورد. این فاز به لحاظ اصول شهرسازی نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و از امکانات تفریحی و رفاهی، پارک‌ها و سالن‌های ورزشی برخوردار است.

 

اندیشه فاز یک

 

 

  فاز دو شهرک اندیشه در واقع از نظر جغرافیایی در شمال غربی فاز یک و غرب فاز سه قرار گرفته است و خانه‌هایی که در این فاز از شهرک اندیشه واقع شده‌اند متراژهای بالاتری دارند و اگر قصد خرید خانه در شهرک اندیشه را دارید باید بدانید که فضای سبز در این فاز نیز در مقایسه با دیگر فازهای اندیشه کمتر است اما در هر بلوکی فضاهای تفریحی و رفاهی برای ساکنان آن در نظر گرفته شده است.

 

  • اندیشه فاز چهار

بافت موجود خانه‌ها در این فاز خانه‌های سازمانی و ملک‌های ویلایی است که در این فاز بازار بزرگ ایرانی اسلامی نقش جهان ساخته شده و با الهام از نقش جهان اصفهان دارای معماری بسیار زیبایی است. این بازار بزرگ به عنوان قلب اقتصادی فاز 4 اندیشه به شمار می‌رود.

  • اندیشه فاز پنج

در فاز پنج اندیشه ساختمان‌ها به دو صورت ویلایی و آپارتمانی به چشم می‌خورند که در این فاز مراکز تجاری، مدارس، فرهنگسرای سعدی و دو مسجد وجود دارد. فاز پنج اندیشه در امتداد فاز 4 این شهرک و به سمت شمال ساخته شده است و میدان خلیج فارس در آن نقطه اتصال فاز 4 و 5 این شهرک است.

  • اندیشه فاز شش

اغلب زمین‌های موجود در فاز شش شهرک اندیشه در اختیار بخش خصوصی است و برای خرید زمین در شهرک اندیشه نباید فراموش کنید که شهرداری به اغلب این زمین‌ها مجوز ساخت نمی‌دهد.

 

 

 

بافت موجود خانه‌ها در فاز 4 شهرک اندیشه، خانه‌های سازمانی و ملک‌های ویلایی است که در این فاز بازار بزرگ ایرانی اسلامی نقش جهان ساخته شده و با الهام از نقش جهان اصفهان دارای معماری بسیار زیبایی است

 

ارگان‌های شهرک اندیشه

  • ساختمان  اداره برق که در سال  ۱۳۸۲ و در فاز ۳ اندیشه ساخته شده است.
  • اداره آب و فاضلاب  که سال۱۳۸۹ و در فاز ۳ اندیشه به بهره برداری رسیده است.
  • اداره مخابرات در سال ۱۳۷۹ در فاز ۳ اندیشه مستقر گردید.
  • اداره گاز در سال ۱۳۸۵ در فاز ۳ اندیشه ساخته شده است.
  • نیروی انتظامی هم  در سال ۱۳۷۹ در فاز ۳ اندیشه مستقر گردید.
  • شهرداری اندیشه نیز در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است.

 

خرید خانه در شهرک اندیشه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • شهرک اندیشه به لحاظ وضعیت جغرافیایی یکی از شهرهای شهرستان شهریار در تهران به حساب می‌آید که به دنبال رشد جمعیت در تهران و تامین مسکن برای این جمعیت رشد یافته به وجود آمده است.
  • وجود فضای سبز در فازهای 2 و 3 اندیشه بیشتر از فازهای دیگر است و اگر به دنبال خرید خانه و زمین در شهرک اندیشه به دنبال هوای مطلوب آن هستید فاز 3 بهترین گزینه است چرا که علاوه بر پارک‌ها و بوستان‌ها در این منطقه، فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی نیز وجود دارد.
  • در اندیشه بازار تجاری – تفریحی با نام بازار ایرانی اسلامی اندیشه ساخته شده است که با الهام از میدان نقش جهان اصفهان طراحی و ساخته شده و گزینه خوبی برای تامین نیازهای ساکنان این منطقه است.
  • در اندیشه فاز یک که جنوبی‌ترین قسمت شهرک اندیشه است شهرسازی سنتی صورت گرفته است و دارای سه خیابان اصلی به موازات هم به نام‌های طالقانی، مدرس و دنیا مالی است.
  • خرید در اندیشه فاز دو نیازمند سرمایه گذاری نسبتا بالایی است چرا که سیستم شهرسازی منظم و تردد کمتری را دارد و با توجه به اینکه مراکز تجاری زیادی در این فاز ساخته نشده برای افرادی مناسب است که به دنبال آرامش و محله‌های ساکت هستند.
  • متراژ خانه‌های فاز سه اندیشه متوسط و بالا است و در ضلع غربی آن خانه‌هایی ویلایی و نوساز به چشم می‌خورد.
  • در فاز پنج اندیشه ساختمان‌ها به دو صورت ویلایی و آپارتمانی به چشم می‌خورند که در این فاز مراکز تجاری، مدارس، فرهنگسرای سعدی و دو مسجد وجود دارد.
  • اغلب زمین‌های موجود در فاز شش اندیشه در اختیار بخش خصوصی است.

 

مطالب مرتبط

5 نظر در مورد : “خرید خانه در شهرک اندیشه و هر آنچه باید بدانید

  1. اما قیمت خانه در فاز یک خیابانهای شرقی گرونتر و بهتر از غربی میباشد . خودم ساکن فاز یکم

    10
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *