دکوراسیون داخلی

نمایی منحصر به فرد با استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

سنگ در دکوراسیون داخلی

 

دکوراسیون داخلی یک خانه برای آنکه همه ویژگی‌های مد نظر صاحب خانه را داشته باشد نیاز به خلاقیت در اجرای طرح‌ها و تزئینات دارد چرا که این طرح‌های جدید هستند که می‌توانند به خانه بی روح شما زندگی را تزریق کنند. استفاده از سنگ برای نمای داخلی ساختمان از ایده‌های جذابی است که عمدتا هم برای قسمت‌هایی همچون سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و حتی آشپزخانه به کار گرفته می‌شود. به عبارت دیگر سنگ یک متریال لوکس است که یک فضای ساده را به یک اثر هنری که در آن حس و حال طبیعت نیز وجود دارد، تبدیل می‌کند. اما قیمت سنگ تزئینی دیوار و داخل ساختمان چند است؟

استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی پدیده چندان قدیمی نیست و یک روش مشهور و متداول برای تزئین دکوراسیون داخلی خانه است. راه‌های زیادی برای به کار بردن سنگ در دکوراسیون داخلی وجود دارد که از رایج ترین آنها انواع دیوارپوش سنگی است. در واقع استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی چند مزیت دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از :

  1. بافت زیبا و منحصر به فردی که انواع دیوارپوش سنگی به فضا می‌دهد.
  2. القای حس طبیعت از طریق سنگ تزئینی داخل ساختمان
  3. جذب بالای صدا از طریق سنگ‌ تزئینی داخل ساختمان
  4. وجود تنوع در کیفیت و قیمت سنگ تزئینی دیوار
  5. سهولت نگهداری سنگ‌های تزئینی داخل ساختمان و دوام بالای آنها

 

سنگ در دکوراسیون داخلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

در واقع سنگ یکی از پر کاربردترین مصالحی است که در ساختمان سازی و معماری دخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارد و به آنها اشاره کردیم، برتری نسبی در مقایسه با دیگر مصالح را دارد. از سنگ برای پوشش دیوار داخلی ساختمان، نما کاری، زیرسازی جاده‌ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و ساخت پیاده رو و تزئینات مختلف داخلی استفاده می‌شود که در این مقاله به بررسی انواع سنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان و کاربرد آنها می‌پردازیم.

انواع سنگ در دکوراسیون داخلی و کاربرد و قیمت آنها

این روزها استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد و این موضوع نه تنها در خانه‌ها بلکه در فضاهای اداری و شرکت‌ها  و همچنین سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی نیز به چشم می‌خورد. در این قسمت به بررسی انواع سنگ در کوراسیون داخلی می‌پردازیم.

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های تزئینی داخل ساختمان است که به دلیل داشتنم چگالی بالا و سختی زیادی که دارد در زمره مصالح با دوام ساختمان سازی به حساب می‌آید.

گرانیت از نوع سنگ‌های آذرین بوده و قیمت بالایی دارد چرا که استخراج و برش دادن و صیقل دادن آن فرآیندهایی بسیار هزینه‌بر است. سنگ گرانیت سنگی است نفوذ ناپذیر و در برابر ضربه و نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارد.

کاربرد گرانیت در زیر بنای تاسیسات ساختمان، کف سازی و تزئینات داخلی ساختمان و ستون سازی است. قیمت سنگ تزئینی دیوار گرانیت برای هر متر مربع 175 هزار تومان است.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سنگ تراورتن

تراورتن یکی از انواع سنگ در دکوراسیون داخلی خانه است که از گونه سنگ‌های آهکی به شمار می‌آید و به دلیل مقاومت بالا و برش پذیری راحتی که دارد کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی خانه داشته و از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به صیقل پذیری ایده آل، زیبایی ظاهری و از همه مهم‌تر ارزانی این نوع سنگ اشاره کرد.

کاربرد عمده سنگ تراورتن در فضاهای خارجی، باغچه‌های تزئینی و فضاهای داخلی خانه مانند آشپزخانه اپن است. قیمت سنگ تزئینی دیوار تراورتن برای هر متر مربع 165 هزار تومان است.

 

قیمت سنگ تزئینی دیوار

 

 

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌هایی است که به دلیل داشتنم چگالی بالا و سختی زیادی که دارد در زمره مصالح با دوام ساختمان سازی به حساب می‌آید. گرانیت از نوع سنگ‌های آذرین بوده و قیمت بالایی دارد چرا که استخراج و برش دادن و صیقل دادن آن فرآیندهایی بسیار هزینه‌بر است.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی – سنگ مرمر

سنگ مرمر نیز  یکی از سنگ‌های تزئینی داخل ساختمان است که سنگی درخشان و آهکی است که همانند تراورتن قابلیت صیقل پذیری بالایی نیز دارد و به همین دلیل هم بسیار براق و درخشان است و برای استفاده به عنوان سنگ تزئینی داخل ساختمان با توجه به رنگ و نقش‌های زیبایی که دارد گزینه فوق العاده‌ای است.

سنگ مرمر جزو محبوب‌ترین سنگ‌ها بوده و زیبایی منحصر به فردی که دارد موجب محبوبیت آن شده است اما از طرف دیگر این سنگ به سرعت دچار خط و خش شده و به شدت آسیب پذیر است.

کاربرد  سنگ مرمر عبارت است از: استفاده در دکوراسیون داخلی  ساختمان، نمای خارجی، راه پله‌ها، نما داخلی ساختمان، ستون و کف ساختمان. قیمت سنگ تزئینی دیوار مرمر برای هر متر مربع 150 هزار تومان است.

سنگ مالون

سنگ مالون نیز یکی دیگر از انواع سنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان است که به صورت تراشیده و چکش خورده به کار برده می‌شود و آن را در کارگاه به صورت مربع یا مستطیل در می‌آورند. از کاربردهای سنگ مالون مهم‌ترین آن کاربرد مهندسی به خصوص در نقاط کوهستانی و اجرای قوس سنگی برای پل‌ها و دالان‌های سنگی است. از سنگ مالون همچنین برای نماسازی محوطه، سنگ فرش و ساخت پله، جدول سازی و غیره استفاده می‌شود.  قیمت سنگ تزئینی دیوار برای هر متر مربع 44 هزار تومان است.

 

قیمت سنگ تزئینی دیوار

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سنگ آنتیک

دکور سنگ آنتیک نمای متفاوت و مدرنی را به فضای داخلی خانه می‌بخشد و سنگ آنتیک ترکیبی از سنگ طبیعی تراورتن و مالون است که با دست و بدون تغییر در رنگ و حالت آن ایجاد می‌شود.

نمای متفاوت و مدرن این نوع سنگ موجب شده تا از ترکیب سنگ آنتیک و کاغذ دیواری نماهای زیبایی در معماری داخلی خلق شود.

دکور سنگ آنتیک رنگ‌های بسیار متنوعی داشته و دکور سنگ آنتیک بسیار نصب سریع و آسانی داشته و حتی بر روی سیمان و گچ و سنگ‌های کهنه‌تر نیز قابل اعمال است.

سنگ آنتیک در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار وجود دارد که نوع مصنوعی آن دوام و مقاومت بالاتری داشته و هیچ گونه قارچ و باکتری در اطراف این سنگ‌ها به دلیل تخلخل کمتری که دارند به وجود نمی‌آید.

کاربرد سنگ‌ آنتیک در دکوراسیون داخلی به عنوان سنگ تزئینی آشپزخانه، سنگ تزئینی بین کابینت و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و دفتر کار است. قیمت سنگ آنتیک از متر مربعی 145 هزار تومان شروع می‌شود.

 

قیمت سنگ تزئینی دیوار

 

 

 از کاربردهای سنگ مالون مهم‌ترین آن کاربرد مهندسی به خصوص در نقاط کوهستانی و اجرای قوس سنگی برای پل‌ها و دالان‌های سنگی است. از سنگ مالون همچنین برای نماسازی محوطه، سنگ فرش و ساخت پله، جدول سازی و غیره استفاده می‌شود.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی – ماسه سنگ

این نوع سنگ از جمله سنگ‌هایی است که به دلیل تطبیق بالایی که دارد هم در داخل ساختمان و هم در خارج از آن کاربرد دارد. این نوع سنگ از جمله سنگ‌های رسوبی است که دارای دانه‌هایی به رنگ‌های  سفید، خاکستری، قهوه ای مایل به قرمز، زرد، قرمز و قهوه ای است.

کاربرد ماسه سنگ در دکوراسیون داخلی مربوط به استفاده از آن در کفپوش، دیوار پوش، پوشش سقف، بالکن، استخر و پاسیوها می‌شود. قیمت سنگ تزئینی دیوار بستگی به کیفیت ماسه آن دارد.

سنگ پازل

سنگ پازل از جمله سنگ‌های آنتیک بوده و به صورت قطعات منظم برش خورده در طرح‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد و موارد مصرف آنها عمدتا برای کف سازی بوده و البته در دیوار آشپزخانه و قسمت‌هایی از راهروها و ورودی‌ خانه نیز استفاده می‌شود.

دیوار بالکن و حیاط نیز می‌تواند با سنگ پازل پوشش داده شود. قیمت سنگ تزئینی دیوار پازلی برای هر متر مربع 115 هزار تومان است.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سنگ کوارتزیت

از سنگ کوارتزیت به منظور پوشش دیوار، نماکاری ساختمان‌ها و پله‌ها و کف زمین استفاده می‌شود زیرا سنگ کوارتزیت در برابر هوا زدگی بسیار مقاوم است. قیمت سنگ تزئینی دیوار از نوع کوارتزیت کمی کمتر از دیگر سنگ‌های تزئینی است و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان سازی مقرون به صرفه‌تر است.

کوارتزیت شباهت زیادی به سنگ گرانیت دارد اما سخت‌تر از آن است و ظاهری بلوری و زبر داشته و در درنگ‌های قرمز، خاکستری و قهوه‌ای سوخته وجود دارد. قیمت سنگ تزئینی دیوار کوارتزیت بستگی به میزان صیقل و کیفیت آن دارد.

 

 

سنگ آنتیک در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار وجود دارد که نوع مصنوعی آن دوام و مقاومت بالاتری داشته و هیچ گونه قارچ و باکتری در اطراف این سنگ‌ها به دلیل تخلخل کمتری که دارند به وجود نمی‌آید. عمده کاربرد سنگ‌های آنتیک به عنوان سنگ تزئینی آشپزخانه، سنگ تزئینی بین کابینت و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و دفتر کار است.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی – سنگ گیوتین

سنگ گیوتین نیز در زمره سنگ‌های دکوراتیو و آنتیک دسته بندی می‌شود که در رنگ و طرح تنوع دارد. سطح خارجی این سنگ صاف بوده و با استفاده از چسب سنگ قابل نصب بر روی دیوار است و بخش داخلی آن حالتی طبیعی و نامنظم داشته و برای نماسازی داخل و خارج ساختمان استفاده می‌شود.

سنگ گیوتین یکی از پرکاربردترین سنگ‌ها در فضای داخلی و خارجی ساختمان است چرا که زیبایی و قیمت مناسبی داشته و به راحتی در کنار مصالح دیگری مانند کاغذ دیواری و چوب قابل استفاده است.

ترکیب سنگ و کاغذ دیواری برای سنگ گیوتین بسیار اتفاق می‌افتد و این نوع ترکیب کاغذ دیواری و سنگ آنتیک بسیار پرکاربرد است زیرا به زمان کوتاهی برای اجرا نیازمند است و حتی بر روی کاشی نیز می‌توان این نوع سنگ را نصب کرد.

قیمت سنگ تزئینی دیوار گیوتین از ساده‌ترین آن یعنی سنگ گیوتین مرودشت و برای هر متر مربع حدود 32 هزار تومان شروع می‌شود.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

پیشنهاداتی برای استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی

همانطور که به کاربرد انواع سنگ در صنعت داخلی ساختمان اشاره کردیم نصب این گونه سنگ‌ها سبک و سیاق تازه‌ای را به چیدمان منزل شما می‌دهد و اعمال نوآوردی در اجرا و نصب آنها می‌تواند به شما کمک کند تا طبیعت را در زندگی خود بیشتر احساس کنید در ادامه به چند ایده برای استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی خانه می‌پردازیم.

  1. اجرای دیوار سنگی به خصوص برای تزئین دیوارهای آشپزخانه این روزها جایگزین دیوارهای کاشی و سرامیکی شده چرا که استفاده از این نماها در خانه فضایی مدرن و متفاوت را خلق می‌کند. با توجه به تنوع رنگ و طرح سنگ‌های آنتیک شما می‌توانید از طرح‌هایی کاملا هماهنگ و همخوان با کابینت و سنگ تزئینی بین کابینت خود استفاده کنید.
  2. از سنگ آنتیک می‌توان برای تزئین فضای ورودی خانه نیز استفاده کرد چرا که ورودی یک خانه از مهم‌ترین قسمت‌های آن است و اولین فضایی است که در حین ورود توجه هر مهمانی را به خود جلب می‌کند شما می‌توانید یکی از دیوارهای ورودی منزلتان را با سنگ‌های تزئینی زیباتر کنید.
  3. علاوه بر فضای ورودی دیوار پشت تلویزیون نیز سطحی است که به طور خاص جای آن را برای شما متمایز کرده و زیبایی خاصی به این فضا ببخشد که بهتر است برای بهتر دیده شدن صفحه تلویزیون از رنگ‌های تیره تر سنگ آنتیک استفاده کنید.
  4. سنگ‌های ریز نیز گزینه مناسبی برای کفپوش حیاط یا تراس‌های بزرگ هستند. حیاط خلوت خانه‌ها زمانی که با سنگ‌های ریز رودخانه‌ای پوشیده شوند جلوه‌ای بسیار زیبا و طبیعی به خانه شما داده و برای سهولت رفت و آمد بهتر است گوشه‌ای از آن برای رفت و آمد سیمانی در نظر گرفته شود.
  5. سنگ تزئینی بین کابینت‌ و سقف قابل اجرا است و با استفاده از یک نور پردازی زیبا می‌توانید جلوه‌ای چشم نواز به فضای آشپزی خود بدهید یا یکی از دیوارها یا ستون آشپزخانه را یک دست از سنگ دکوراتیو استفاده کنید.

 

سنگ در دکوراسیون داخلی

 

 

 جرای دیوار سنگی به خصوص برای تزئین دیوارهای آشپزخانه این روزها جایگزین دیوارهای کاشی و سرامیکی شده چرا که استفاده از این نماها در خانه فضایی مدرن و متفاوت را خلق می‌کند.

 

جمع بندی

  • استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی پدیده چندان قدیمی نیست و یک روش مشهور و متداول برای تزئین دکوراسیون داخلی خانه است.
  • سنگ یکی از پر کاربردترین مصالحی است که در ساختمان سازی و معماری دخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل قابلیت‌های خاصی که دارد برتری نسبی در مقایسه با دیگر مصالح را دارد.
  • از سنگ برای پوشش دیوار داخلی ساختمان، نما کاری، زیرسازی جاده‌ها، دیوار و شالوده، کف خیابان و ساخت پیاده رو و تزئینات مختلف داخلی استفاده می‌شود.
  • استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد و این موضوع نه تنها در خانه‌ها بلکه در فضاهای اداری و شرکت‌ها و همچنین سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی نیز به چشم می‌خورد.
  • سنگ گرانیت یکی از سنگ‌هایی است که به دلیل داشتنم چگالی بالا و سختی زیادی که دارد در زمره مصالح با دوام ساختمان سازی به حساب می‌آید. گرانیت از نوع سنگ‌های آذرین بوده و قیمت بالایی دارد چرا که استخراج و برش دادن و صیقل دادن آن فرآیندهایی بسیار هزینه‌بر است.
  • سنگ مرمر سنگی درخشان و آهکی است که همانند تراورتن قابلیت صیقل پذیری بالایی نیز دارد و به همین دلیل هم بسیار براق و درخشان است و برای استفاده به عنوان سنگ تزئینی داخل ساختمان با توجه به رنگ و نقش‌های زیبایی که دارد گزینه فوق العاده‌ای است.
  • سنگ مالون نیز یکی دیگر از انواع سنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان است که به صورت تراشیده و چکش خورده به کار برده می‌شود و آن را در کارگاه به صورت مربع یا مستطیل در می‌آورند.
  • دکوراسیون داخلی با سنگ آنتیک نمای متفاوت و مدرنی را به فضای داخلی خانه می‌بخشد و سنگ آنتیک ترکیبی از سنگ طبیعی تراورتن و مالون است که با دست و بدون تغییر در رنگ و حالت آن ایجاد می‌شود.
  • سنگ پازل از جمله سنگ‌های آنتیک بوده و به صورت قطعات منظم برش خورده در طرح‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد و موارد مصرف آنها عمدتا برای کف سازی بوده و البته در دیوار آشپزخانه و قسمت‌هایی از راهروها و ورودی‌ خانه نیز استفاده می‌شود.
  • سنگ گیوتین نیز در زمره سنگ‌های دکوراتیو و آنتیک دسته بندی می‌شود که در رنگ و طرح تنوع دارد. سطح خارجی این سنگ صاف بوده و با استفاده از چسب سنگ قابل نصب بر روی دیوار است و بخش داخلی آن حالتی طبیعی و نامنظم داشته و برای نماسازی داخل و خارج ساختمان استفاده می‌شود.
  • اجرای دیوار سنگی به خصوص برای تزئین دیوارهای آشپزخانه این روزها جایگزین دیوارهای کاشی و سرامیکی شده چرا که استفاده از این نماها در خانه فضایی مدرن و متفاوت را خلق می‌کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *