دکوراسیون داخلی

اتاق نشیمن مهم‌ترین بخش دیزاین خانه

دیزاین خانه

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه اتاق نشیمن یا پذیرایی است. اتاق نشیمن بخشی از خانه است که افراد خانواده و میهمانان دور هم جمع می‌شوند و با یکدیگر وقت می‌گذرانند و از با هم بودن لذت می‌برند. اتاق نشیمن یکی از بخش‌های خانه است که بیشتر به چشم می‌آید بنابراین در دیزاین خانه باید توجه ویژه‌ای به آن شود. اگر قصد دارید دیزاین خانه خود را تغییر دهید، اقبل از هرچیزی توجه کنید چه سبک از دکوراسیون را می‌پسندید و با توجه به آن وسایل منزل را خریداری کنید. مثلا در مبل مدرن این روزها طرفداران زیادی دارد ولی در کنار پرده کلاسیک متناسب به نظر نمی‌رسد. وسایلی که در چیدمان منزل و اتاق نشمین به چشم می‌آید شامل قاب عکس، مبلمان، آباژور، لوستر و پرده و… است و باید در انتخاب آنها دقت و سلیقه به خرج داد.

مبلمان یکی از وسایل مهم در دیزاین خانه

مبلمان یکی از وسایلی است که در چیدمان منزل بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد. زمانی که افراد تصمیم به تغییر دیزاین خانه می‌گیرند، مبلمان یکی از اولین وسایل به کار رفته در چیدمان منزل است که تصمیم می‌گیرند، آن را تغییر دهند. تنوع مبلمان در بازار باعث سردرگمی افراد هنگام انتخاب مبلمان می‌شود.

قبل از خرید مبلمان توجه کنید که برای دیزاین خانه چه سبکی را می‌خواهید اجرا کنید. اگر قصددارید که یک فضای مینیمال با رنگ‌های خنثی داشته باشید قطعا مبل کلاسیک انتخاب مناسبی نیست و برعکس مبل مدرن در کنار وسایل و رنگ‌های پر زرق و برق تناسبی ندارد.

انواع مبلمان شامل مبل راحتی، مبل کلاسیک، مبل استیل، مبل معاصر و مبل مدرن است که با توجه به سبک دیزاین خانه در چیدمان منزل به کار می‌رود.

 

لوستر و پرده

 

 

قبل از خرید مبلمان توجه کنید که برای دیزاین خانه چه سبکی را می‌خواهید اجرا کنید. اگر قصددارید که یک فضای مینیمال با رنگ‌های خنثی داشته باشید قطعا مبل کلاسیک انتخاب مناسبی نیست و برعکس مبل مدرن در کنار وسایل و رنگ‌های پر زرق و برق تناسبی ندارد.

 

مبل استیل

مبل استیل و مبل کلاسیک به دلیل شباهت‌‌هایی که با هم دارند معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند، در حالی که این دو مدل دو سبک کاملا متفاوت هستند. در مبل استیل نسبت به مبل کلاسیک چوب بیشتر به کار رفته است و منبت کاری در مبل استیل نسبت به مبل کلاسیک بیشتر است. ابعاد مبل استیل از مبل کلاسیک بیشتر است و به تبع قیمت آن گران‌تر از مبل کلاسیک است. در ساخت مبل استیل نسبت به مدل‌های دیگر پارچه کمتری به کار رفته است و کلاف مبل که جنس آن از چوب است قسمت غالب مبل را تشکیل می‌دهد، بنابراین مبل استیل نسبت به مبل کلاسیک سنگین‌تر است. اگر قصد دارید دیزاین خانه شما مجلل به نظر برسد مبل استیل در کنار لوستر بزرگ و کریستالی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در ادامه توضیح خواهیم داد چه پرده و لوستری برای این نوع چیدمان منزل مناسب است.

 

لوستر و پرده

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک یکی از سبک‌های پرطرفدار مبلمان در بین افراد است. مبل کلاسیک در دیزاین خانه به سبک کلاسیک به کار می‌رود. همانطور که گفتیم مبل کلاسیک شباهت زیادی به مبل استیل دارد. اما چوب کمتری در مبل کلاسیک به کار رفته است و منبت کاری در قسمت تاج، پایه و دسته کمتر است. در واقع مبل کلاسیک بین مبل استیل و راحتی قرار دارد. راحتی را از مبل استیل و ظرافت، زیبایی و تجمل را از مبل استیل به ارث برده است. مبل کلاسیک می‌تواند انتخاب افرادی باشد که شلوغی مبل استیل را نمی‌پسندند ولی دوست دارند که دیزاین خانه مجلل به نظر برسد.

 

مبل مدرن

 

 

مبل کلاسیک بین مبل استیل و راحتی قرار دارد. راحتی را از مبل استیل و ظرافت، زیبایی و تجمل را از مبل استیل به ارث برده است.

 

 

مبل معاصر

مبل معاصر از دیگر سبک‌های پرطرفدار است. مبل معاصر طراحی مینیمال و ساده‌ای دارد و بیشتر از خطوط صاف استفاده شده است. مبل‌های معاصر به نظر راحت هستند ولی در عمل راحتی را که القا می‌کنند، ندارند. مبل معاصر برای افرادی که سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارند گزینه مناسبی است. رنگ‌های خنثی مانند طیف خاکستری، سفید و سیاه در مبل معاصر بیشتر به چشم می‌خورد. مبل معاصر معمولا با مبل مدرن اشتباه گرفته می‌شود. اگر قصد دارید از مبل معاصر در دیزاین خانه استفاده کنید دقت کنید که وسایل ساده و به دور از هرگونه تجملات باشد، به عنوان مثال پرده والان‌دار در کنار مبل معاصر هیچ تناسبی ندارد.

 

مبل مدرن در دیزاین خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مبل مدرن

مبل مدرن یکی از سبک‌های پرطرفدار است که با مبل معاصر اشتباه گرفته می‌شود. مبل مدرن و معاصر در استفاده از رنگ‌های خنثی و خطوط ساده به هم شباهت دارند. مبل مدرن فاقد پیچیدگی در طراحی است و ظاهری ساده و شیک دارد. در ساخت کلاف مبل مدرن انواع متریال مانند چوب و فلز و… استفاده شده و تم رنگی مبل مدرن خنثی است. چرم یکی از متداول‌ترین پارچه‌هایی است که در مبل مدرن به کار می‌رود. همانطور که از اسم آن پیدا است، مبل مدرن در دیزاین خانه به سبک مدرن به کار می‌رود.

 بارزترین ویژگی سبک مدرن سادگی است، اگر قصد دارید از سبک مدرن در دیزاین خانه استفاده کنید باید سایر وسایلی که در چیدمان منزل به کار می‌رود مانند قاب عکس، مجسمه‌ها، لوستر و پرده این ویژگی را داشته باشند. مبل مدرن نسبت به مدل کلاسیک و استیل فضای کمتری را اشغال می‌کند و برای خانه‌هایی با متراژ پایین مناسب است.

 

مبل مدرن در دیزاین خانه

 

 

مبل مدرن نسبت به مدل کلاسیک و استیل فضای کمتری را اشغال می‌کند و برای خانه‌هایی با متراژ پایین مناسب است.

 

پرده مناسب با دیزاین خانه

پرده یکی از اجزای مهم در چیدمان منزل است. قدیم‌تر پرده تنها وسیله‌ای برای تنظیم ورود نور خورشید به داخل خانه و حفظ حریم شخصی بود، اما امروزه در کنار مبلمان، لوستر و… یکی از اجزای مهم در دیزاین خانه است. بدیهی است هر قسمت خانه که پنجره داشته باشد، پرده نیز در آن قسمت به چشم می‌خورد. مدل پرده با توجه به هر قسمت خانه متفاوت است. پرده اتاق نشیمن با پرده اتاق خواب و یا آشپزخانه یکی نیست. همانطور که در سطرهای بالا توضیح دادیم اتاق نشیمن بیشتر از سایر قسمت‌ها در دیزاین خانه به چشم می‌آید و مهم است. بنابراین انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن مهم است و در زیبایی دیزاین خانه تاثیر زیادی دارد.

قبل از انتخاب پرده توجه کنید چه سبکی در دیزاین خانه به کار رفته است. اگر شما به سبک مدرن علاقه دارید و در چیدمان منزل از مبل مدرن و لوستر ساده استفاده کرده‌اید، پرده والان‌دار مناسب دیزاین خانه شما نیست. اگر سبک دیزاین خانه شما مجلل است و در چیدمان منزل از مبل استیل و کلاسیک استفاده کرده‌اید، پرده‌های والان‌دار با پارچه‌های پر زرق و برق مناسب دیزاین خانه شما است.

 

مبل مدرن در چیدمان منزل

 

 

اگر شما به سبک مدرن علاقه دارید و در چیدمان منزل از مبل مدرن و لوستر ساده استفاده کرده‌اید، پرده والان‌دار مناسب دیزاین خانه شما نیست. اگر سبک دیزاین خانه شما مجلل است و در چیدمان منزل از مبل استیل و کلاسیک استفاده کرده‌اید، پرده‌های والان‌دار با پارچه‌های پر زرق و برق مناسب دیزاین خانه شما است.

 

یکی از نکات مهم در انتخاب پرده، انتخاب پارچه است. در کنار مبل مدرن بهتر است از پرده‌های تک رنگ یا با طرح ساده استفاده کنید. رنگ پرده باید با سایر وسایلی که در چیدمان منزل مانند فرش و مبل به کار رفته است هارمونی و هماهنگی داشته باشد. اگر می‌خواهید دیزاین خانه مجلل به نظر برسد، در کنار مبل استیل و کلاسیک پرده‌های والان‌دار با پارچه‌هایی از جنس مخمل یا تافته مناسب است. برای مطالعه در مورد انتخاب پارچه پرده به لینکی که در زیر قرار داده شده است مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید سقف خانه بلندتر به نظر برسد، چوب پرده را در بالاترین قسمت نصب کنید. پرده اتاق نشیمن باید از نزدیک سقف تا مماس بر زمین باشد. عرض پارچه پرده نیز معمولاً تا سه برابر عرض پنجره در نظر گرفته می‌شود. اگر پنجره بلند است می‌توانید از قاب پرده استفاده کنید، اما اگر پنجره کوتاه است از قاب پرده استفاده نکنید. در انتخاب قاب پرده نیز دقت کنید که با سبک چیدمان منزل متناسب باشد. اگر پنجره کوتاه است یک سوم پایین پرده طرح داشته باشد. اگر دیزاین خانه مدرن است از طرح پرده هندسی باشد.

 

پرده چیدمان منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

انتخاب لوستر متناسب با دیزاین خانه

لوستر یکی از وسایل مهم در چیدمان منزل است. در انتخاب لوستر علاوه‌بر دیزاین خانه باید به فضا نیز توجه کرد. قبل از انتخاب لوستر دقت کنید که وسعت فضای اتاق نشیمن کم یا زیاد است، سقف بلند یا کوتاه است، در اتاق نشمین سقف کلاب و چراغ هالوژن به کار رفته است یا خیر.

لوستر نیز باید با سایر وسایلی که در چیدمان منزل به کار رفته است تناسب داشته باشد. مثلا اگر سبک دیزاین خانه مجلل و سلطنتی است باید از لوستر کریستالی با طرح‌های کلاسیک استفاده کنید. مبل استیل بیشتر در خانه‌هایی با متراژ بالا استفاده می‌شود پس باید تعداد شاخه‌ها با توجه به متراژ اتاق نشمین انتخاب شود و اتاق نشیمن متناسب و به یک میزان روشن شود.

اگر سقف خانه بلند نیست از خرید لوسترهای بلند و آویزدار صرف نظر کنید، چرا که سقف خانه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. لوستر مناسب خانه‌هایی با سقف کوتاه باید مدل سقفی باشد. اگر از میزان نوری که این لوسترها به فضای خانه می‌بخشند راضی نبودید، برای نور بیشتر از دیوارکوب و یا یک آباژور در چیدمان منزل خود استفاده کنید. البته استثنا نیز وجود دارد، اگر بالای میز ناهارخوری لوستر باید نصب شود، باید لوستر آویزدار استفاده کنید تا به خوبی روشن شود، حتی اگر سقف خانه کوتاه است.

 

لوستر چیدمان منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اگر اتاق نشمین کوچک است، لوستر با شاخه و چراغ‌های کم استفاده کنید، اگر تعداد شاخه‌ها و لامپ‌ها با فضای خانه متناسب نباشد، برای روشنایی مطلوب فضا مجبور به خاموش کردن لامپ‌های اضافی هستید که زیبایی لوستر را کم می‌کند.

اگر دیزاین خانه مدرن است باید از لوستر کوچک با طراحی ساده در کنار مبل مدرن استفاده کنید، لوسترهای متناسب با چیدمان منزل به سبک مدرن، در بازار به لوستر اسپرت معروف هستند. از دیگر موارد مهم در انتخاب لوستر، توجه به لامپ‌های آن است. رنگ لامپ تاثیر زیادی در زیبایی و روشنایی  فضا دارد. بهتر است از ترکیب لامپ مهتابی و آفتابی در لوستر استفاده شود.

گاهی لازم است از چند لوستر برای روشنایی اتاق نشیمن استفاده کرد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که متراژ اتاق زیاد باشد و شما با توجه به دیزاین و چیدمان منزل از چند لوستر کوچک برای روشنایی فضا استفاده کنید.

 

پرده چیدمان منزل

 

 

از دیگر موارد مهم در انتخاب لوستر، توجه به لامپ‌های آن است. رنگ لامپ تاثیر زیادی در زیبایی و روشنایی  فضا دارد. بهتر است از ترکیب لامپ مهتابی و آفتابی در لوستر استفاده شود.

 

جمع بندی

  • قبل از تغییر در دیزاین خانه و خرید وسایل خانه در مورد سبک دکوراسیون تصمیم بگیرید.
  • وسایلی که در چیدمان منزل به کار می‌رود مانند مبل، پرده ولوستر و… باید در رنگ و سبک هارمونی و همخوانی داشته باشند.
  • مبل یکی از اجزای اصلی در چیدمان منزل است و انواع مختلفی مانند مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل مدرن و… دارد.
  • مبل مدرن با پرده ساده و اغلب تک رنگ مناسب در کنار لوستر کوچک و ساده فضای مدرنی را به خانه می‌بخشد.
  • دقت کنید که در کنار مبل مدرن پرده‌های والان‌دار استفاده نکنید.
  • لوستر یکی از وسایل مهم در چیدمان منزل است که باید با توجه به ارتفاع سقف و متراژ خانه انتخاب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *