دکوراسیون داخلی

نکاتی برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق دخترانه

 

دکوراسیون اتاق دخترانه باید چطور باشد؟ تا به حال به این مسئله فکر کرده‌اید؟ اصلا طزاحی و چیدمان وسایل اتاق کودک برای شما مهم است؟ اتاق دخترانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا صرفا محلی برای خواب راحت است؟ در آن اسباب‌ بازی هم پیدا می‌شود؟ رنگ دیوارها چگونه است؟ آیا می‌شود با اضافه کردن وسایل جانبی اتاق کودکتان را منحصر به فرد کرد؟ 

اضافه کردن وسایل جانبی برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

این روزها اتاق خواب‌ها دیگر تنها مکانی برای خواب نیستند. پس می‌توان با اضافه کردن وسایل جانبی از فضا استفاده‌های بیشتری کرد. مثلا صندلی‌های حبابی چرخان در دکوراسیون اتاق دخترانه ، جای منحصربه‌فردی برای نشستن و مطالعه در اختیار دخترتان قرار می‌دهند.

نردبان طراحی شده در این اتاق نیز امکان مناسبی برای ورود به مخفی‌گاهی رازآلود برای فرزندتان است. برای جلوگیری از شلوغی و به هم ریختگی، در این اتاق تعداد زیادی کمد توکار و قفسه‌های کتاب مدرن و بدون در قرار دارد. این کتابخانه‌ و کمدها به خوبی از ایجاد آشفتگی در فضای اتاق جلوگیری می‌کنند.

 

دکوراسیون اتاق دخترانه

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه ؛ نظمی دلپذیر

برای داشتن اتاقی مرتب و منظم، لازم نیست حتما از انواع قفسه‌ها و کمدهای معمولی مانند کمدهای مدرسه استفاده کرد. یک قفسه کتاب بلند که هم کشو و هم طبقات مختلف داشته باشد، ضمن منظم نگه‌داشتن وسایل در جای خود، می‌تواند به نمایش اسباب‌بازی‌ها و وسایل موردعلاقه‌ی دخترکتان کمک کند و جنبه‌ی تزئینی نیز داشته باشد. این فضا حتی جای امن و مناسبی برای قرار دادن زیورآلات و دیگر اشیا نیز هست.

 

وسایل جانبی

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

ترکیبی شاد و مفرح

برای داشتن اتاق خوابی با طراحی پاریسی و شیک می‌توانید از ترکیب رنگ‌های صورتی شاداب و سبز و اسباب‌ بازی های همرنگ فضا استفاده کنید. با به کار بردن پارچه‌هایی با جنس‌ها و بافت‌های مختلف، جلوه‌ای چشم‌نواز به دکوراسیون اتاق دخترانه بدهید. برای اینکه اتاق خیلی شلوغ به نظر نیاید، بهتر است طیف‌های رنگ صورتی و سبزی که در بافت‌های متنوع استفاده شده‌اند شبیه هم باشند.

 

وسایل جانبی

 

ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه؛ وقت مطالعه

با وجود میز تحریری مرتب، با سطحی صاف و صیقلی درست مانند میز کار بزرگسالان، انجام تکالیف و مطالعه برای دخترخانم‌های جوان لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر می‌شود. استفاده از جامدادی‌های زیبا در طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه نیز باعث می‌شود تا مدادها، ماژیک‌ها و خودکارها، جایی مناسب برای خود داشته باشند. علاوه بر این باعث آراستگی و زیبایی بیشتر نیز می‌شوند. باید بخشی از میز را خالی بگذارید تا فضای باز و مناسبی برای کار به‌وجود بیاورید.

 

اسباب‌ بازی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سبک و مدلی جذاب

در این دکوراسیون اتاق دخترانه ، از ترکیب رنگی سبز و صورتی استفاده شده است. وجود روبالشی‌های گل‌دار به فضا، حس و حالی معصومانه بخشیده است. البته مدل و سبک اتاق پرانرژی و جوانانه نیز هست و در عین حال صرفا سبکی کودکانه ندارد و برای افراد بزرگ هم قابل ‌قبول است.

وجود مبل مینیاتوری و چهارپایه عثمانی در دکوراسیون اتاق دخترانه نیز مکانی مناسب و دنج برای خواندن کتابی دل‌پذیر قبل از خواب فراهم کرده است. برای ایجاد نظم بیشتر، استفاده از سبدهای حصیری سفید پیشنهاد می‌شود، می‌توانید برای ایجاد نظم بیشتر اسباب‌بازی یا هر وسیله‌ی دیگری را در آن‌ها قرار دهید.

 

اسباب‌ بازی
 

مطالب مرتبط

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

دکور آشپزخانه و بررسی اصول طراحی مورد نیاز

  آشپزخانه یکی از ارکان اصلی هر خانه‌ای به شمار می‌رود. غذا در آشپزخانه پخته و حتی گاهی سرو می‌شود. بعد از اتاق نشیمن آشپزخانه فضایی است که اهل منزل […]

نکاتی که طراحان داخلی علاقه دارند کارفرما بداند

  تاکنون به فکر همکاری با یک طراح داخلی افتاده‌اید؟ آیا شخصی که با او توافق کرده‌اید فرد مناسبی برای پروژه‌های طراحی داخلی خانه شما است؟ آیا در مورد فرآیند […]

وسایل جدید و چگونگی خلاص شدن از شر وسایل قدیمی

خرید وسایل جدید برای خانه و بیرون انداختن وسایل قدیمی به نظر ایده‌ای کارآمد برای باز کردن فضای خانه است. این ایده زمانی به ذهن شما می‌رسد که می‌خواهید فضای […]

همه‌چیز درمورد سبک دکوراسیون ویکتوریایی

  در میان سبک‌های هنری و مدل‌های مختلف دکوراسیون داخلی، یک نام وجود دارد که به محض شنیدن آن تجمل و شکوه در ذهن افراد تداعی می‌شود: سبک ویکتوریایی یا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *