دکوراسیون داخلی

نکاتی که طراحان داخلی علاقه دارند کارفرما بداند

طراحان داخلی

 

تاکنون به فکر همکاری با یک طراح داخلی افتاده‌اید؟ آیا شخصی که با او توافق کرده‌اید فرد مناسبی برای پروژه‌های طراحی داخلی خانه شما است؟ آیا در مورد فرآیند کاری طراحان داخلی اطلاع دارید؟ در سال‌های گذشته توجه زیادی در ایران به طراحی داخلی شده است. تعداد زیادی از افراد علاقمند وارد حوزه طراحی داخلی شده‌اند و این موضوع باعث شده انتخاب طراح باتجربه کمی سخت شود.

اما ویژگی اصلی طراحان داخلی چیست؟ چه تعاملی باید میان کارفرما و طراح داخلی حاصل شود؟ نکاتی که طراحان داخلی علاقه دارند کارفرما بداند چیست؟ هنگامی که میان کارفرما و طراحان داخلی تعامل خوبی برقرار شود، در نهایت پروژه‌ای موفق رقم می‌خورد. نکاتی وجود دارد که طراحان داخلی ملزم می‌دانند که کارفرما بداند.

در این متن توضیحات کاملی درباره موارد زیر داده شده است:

  • طراحی داخلی چیست و طراحان چه کاری انجام می‌دهند؟
  • فرآیند کاری در حوزه طراحی داخلی چیست؟
  • نکاتی که طراحان داخلی علاقه دارند کارفرما بداند چیست؟
  • چه تعاملی باید میان کارفرما و طراح داخلی حاصل شود؟

 

طراحان داخلی

 

طراحان داخلی چه کاری انجام می‌دهند؟

به طور کلی در ذهن بیشتر افراد طراحی داخلی، به تغییرات کوچک در خانه تشبیه می‌شود. تغییرات سطحی در بدنه ساختمان. اما حوزه طراحی داخلی کاری بیشتر از این حرف‌ها است. طراح داخلی می‌تواند تمام جزئیات خانه را طراحی کند. از انتخاب متریال درون ساختمان گرفته تا انتخاب رنگ مناسب برای وسایل درون آن.

طراحان داخلی زیادی در سال‌های اخیر در ایران به فعالیت می‌پردازند. این طراحان به سه حالت فعالیت خود را آغاز می‌کنند. بخش اول مربوط به افرادی می‌شود که این تخصص را در دانشگاه‌ها فرا گرفته‌اند. این دسته از افراد پس از گذراندن واحدهای مختلف و در نهایت آزمون‌هایی سخت پس از موفقیت در کسب نمره قبولی، مدرک خود را دریافت می‌کنند.

دسته دوم مربوط به موسسه و آموزشگاه‌هایی است که با توجه به مجوزهای لازمی که دارند، دوره‌های طراحی داخلی را ارائه می‌دهند. این دوره‌ها به طور معمول به دو سطح طراحی داخلی مقدماتی و طراحی داخلی پیشرفته تقسیم می‌شوند. سر فصل‌های درسی این موسسه و آموزشگاه‌ها به سرفصل دانشگاه‌ها نزدیک است.

تنها تفاوت میان این دو در زمان سپری کردن دوره است. در دانشگاه‌ها یک دوره آموزشی چهار سال طول می‌کشد ولی دوره‌هایی که در موسسه و آموزشگاه‌های خصوصی برگزار می‌شود نهایتا شش ماه تا یک سال است.

دسته سوم مربوط به افرادی می‌شود که به صورت تجربی در حال فعالیت در این رشته هستند. آن‌ها دوره‌های طراحی را به صورت آنلاین مشاهده کرده و باتوجه به علاقه و توانایی که در زمینه طراحی دارند، به فعالیت حرفه‌ای می‌پردازند.

سوالی که اینجا مطرح است انتخاب بهترین طراح از دسته‌بندی بالا است؟ جواب این سوال بستگی به عوامل مختلفی دارد. در ابتدای کار بهتر است قبل از شروع همکاری سابقه فعالیت و رزومه طراح به طور دقیق بررسی شود. در مرحله دوم بهتر است مدرک و تخصص او نیز مورد ارزیابی قرار بگیرد. در نهایت میزان پول درخواستی توسط طراح داخلی نیز اهمیت پیدا می‌کند.

 

طراحان داخلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

طراحان داخلی دوست دارند شما نکات زیر را در مورد آن‌ها بدانید:

طراحان داخلی می‌توانند حتی اگر در شهر دیگری زندگی می‌کنید با شما همکاری کنند

بررسی‌های مختلف و متفاوت نشان دهنده این موضوع است که طراح داخلی و کارفرما حتما نباید در یک شهر سکونت داشته باشند. امکان دارد یک گروه طراحی در تهران دفتر کار داشته باشد ولی پروژه‌های طراحی داخلی آن‌ها مربوط به شهرهای مختلف ایران نظیر تبریز و مشهد و کرمان و بندرعباس و یا شهرهای دیگر باشد.

فرآیند همکاری میان گروه طراحی با افرادی که مکان متفاوتی با آن‌ها دارد شبیه به کارفرمایان محلی است.

پس اگر طراح داخلی شما در شهری متفاوت در حال فعالیت بود فرض نکنید این فاصله مکانی باعث عدم همکاری شما می‌شود. بعضی از شرکت‌ها در شهرهای دیگر نیز دفتر طراحی دارند. بعضی از طراحان داخلی برای همکاری در پروژه‌های طراحی به محل پروژه سفر می‌کنند. بعضی از افراد نیز دورکاری را ترجیح می‌دهند ولی پروژه را سر و سامان می‌دهند.

 

اکثر طراحان داخلی به دانشگاه می‌روند و دروه‌های مختلفی را سپری می‌کنند

بررسی مدرک طراح داخلی یکی از راه‌های سپردن پروژه به آن فرد یا گروه است. افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند صلاحیت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند. البته نکته‌ای که قابل تامل است تجربه طراح داخلی است.

امکان دارد فردی از بهترین دانشگاه کشور مدرک خود را دریافت کرده باشد و فرد دیگری از یک موسسه مدرک طراحی خود را گرفته باشد اما فرد دوم موفق‌تر از نفر اول باشد زیرا تجربه بیشتری دارد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم فردی در طراحی موفق است که تجربه و فعالیت بیشتری در حوزه طراحی داشته باشد.

 

دکوراسیون خانه

 

طراح داخلی می‌تواند با کمک گرفتن از تکنولوژی به شما برای تجسم فضای جدید کمک کند

یک طراح داخلی با جدیدترین نرم افزارهای حوزه طراحی آشنا است و در کارهای خود از همه‌ی آن‌ها کمک می‌گیرد. این ابزار و اطلاعات به طراحان داخلی کمک می‌کند فضای داخلی خانه با توجه به سلیقه و ذهنیات شما طراحی شود.

طراحان داخلی می‌توانند با کمک گرفتن از برنامه‌های حوزه طراحی داخلی و معماری با خروجی گرفتن تصویری و ویدئویی از طراحی، تصورات ذهنی شما نسبت به طراحی به حقیقت نزدیک شود. اگر با طرحی مخالف بودید می‌توانید به طراح داخلی بگویید تغییر دهد. تغییر دادن پروژه‌های طراحی در این برنامه‌ها سختی زیادی برای طراحان داخلی ندارد.

 

دکوراسیون خانه

 

طراحان داخلی به راحتی می‌توانند یک پروژه کوچک و یا پروژه بزرگ را مدیریت کنند

سطح ایده‌پردازی طراح داخلی ارتباط مستقیمی با بودجه کارفرما دارد. در حقیقت یک طراح داخلی می‌تواند هم پروژه‌های بزرگ مقیاس را بر عهده بگیرد و هم می‌تواند در پروژه‌های کوچک مقیاس فعالیت کند.

تعدادی از کارفرمایان ترس این را دارند که مسئولیت پروژه‌های طراحی داخلی خود را به افرادی دهند که سابقه انجام پروژه‌های طراحی داخلی بزرگ را ندارند. بهتر است به این افراد با توجه به سابقه و فعالیت کاری آن‌ها، اعتماد کنید.

کارفرما باید موضوع بودجه را در همان ابتدای کار پروژه به طور دقیق محاسبه کرده و مشخص کند. عدد بودجه مالی، کوچکی و بزرگی پروژه‌های طراحی داخلی را مشخص می‌کند.

 

دکوراسیون خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

طراحان داخلی با کمک گرفتن از آموخته‌های خود استاندارد و راحتی را به خانه شما می‌آورند

طراحان داخلی چه در دانشگاه درس خوانده باشند و چه در موسسه‌های آموزشی مدرک کاری خود را دریافت کرده باشند، استاندارد‌های طراحی را به خوبی می‌دانند. آن‌ها می‌توانند راحتی و آسایش را وارد پروژه‌های طراحی شما کنند.

یکی از مهم‌ترین ارکان طراحی مربوط به رعایت استانداردها است. از مجموع به کارگیری تمام این استانداردها، راحتی استفاده کارفرما حاصل می‌شود. اما اگر استانداردهای فضایی توسط طراح داخلی رعایت نشود، استفاده از این فضا امکان دارد برای شما مشکل ایجاد کند و یا ترجیح بدهید کمتر از آن فضای غیر استاندارد استفاده کنید.

 

حوزه طراحی

 

طراح داخلی به طور معمول در مورد قیمت و منابع مصالح و وسایلی که در طراحی استفاده می‌کنند صحبت نمی‌کند

به طور معمول طراحان داخلی از اسم مصالح و وسایلی که در کار استفاده کرده و شما در خروجی تصویری یا ویدئویی آن می‌بینید صحبت نمی‌کنند. بعضی از طراحان سعی می‌کنند اطلاعات کاری خود را تا حدودی شخصی سازی کرده و کمتر در اختیار عموم قرار دهند.

بسیاری از فروشندگان مصالح و وسایل ترجیح می‌دهند قیمت دقیق محصول و وسایل به صورت عمومی پخش نشود. البته قیمت بعضی از مصالح و وسایل آن‌ها روز به روز تغییر می‌کند و حتی گاهی توقف تولید می‌شوند.

گاهی اوقات بعضی از مشتریان ترجیح می‌دهند مبلغ هزینه شده توسط آن‌ها در پروژه‌های طراحی داخلی بین خود و طراح داخلی محفوظ بماند و اگر طراح داخلی به فرد جدیدی سابقه کار خود را نشان داد، مبلغ هزینه شده شما گفته نشود.

 

حوزه طراحی

 

طراحان داخلی تصورات ذهنی شما را تبدیل به ایده طراحی می‌کنند

طراحان داخلی را افرادی خود رای و یک دنده نبینید. آن‌ها در کنار شما هستند تا به حرف‌های شما گوش دهند، نیازهای شما را ارزیابی کنند و نسبت به تصورات ذهنی شما شروع به گسترش دادن ایده پردازی طراحی کنند.

طراحان نسبت به ایده‌های جدید و نو واکنش مثبت نشان می‌دهند. طراحان داخلی همیشه سعی می‌کنند با توجه به ایده‌های اولیه، طرحی نو را برای کارفرمای خود رقم بزنند. هیچگاه یک طراح داخلی با تصورات قبلی وارد پروژه‌ای جدید نمی‌شود. به هر حال مهم‌ترین رسالت یک طراح پیاده‌سازی ایده‌های ذهنی کارفرما با توجه به بودجه پروژه است.

یک طراح داخلی از ابتدا تا انتهای پروژه شما را می‌بیند

طراح داخلی با تجربه می‌تواند روند کاری خود و تیم طراحی را به صورت ذهنی بازسازی کند. در نتیجه می‌تواند بهترین تصمیمات را برای هرچه بهتر شدن پروژه‌های طراحی داخلی بگیرد. یکی از ویژگی‌های اصلی طراح داخلی موفق، قدرت تصور او است. قدرتی که به طراح اجازه می‌دهد تمام پروژه را در ذهن خود گسترش داده و بپروراند.

 

حوزه طراحی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • در سال‌های گذشته توجه زیادی در ایران به موضوع طراحی شده است.
  • طراح داخلی می‌تواند تمام جزئیات خانه را طراحی کند. از انتخاب متریال درون ساختمان گرفته تا انتخاب رنگ مناسب برای وسایل درون آن.
  • طراحان به سه حالت فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
  • بخش اول مربوط به افرادی می‌شود که این تخصص را در دانشگاه‌ها فرا گرفته‌اند. 
  • دسته دوم مربوط به موسسه و آموزشگاه‌هایی است که با توجه به مجوزهای لازمی که دارند، دوره‌های طراحی داخلی را ارائه می‌دهند.
  • دسته سوم مربوط به افرادی می‌شود که به صورت تجربی در حال فعالیت در این رشته هستند.
  • بررسی مدرک طراح داخلی یکی از راه‌های سپردن پروژه به آن فرد یا گروه است. افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند صلاحیت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند. البته نکته‌ای که قابل تامل است تجربه طراح داخلی است.
  • طراحان داخلی می‌توانند حتی اگر در شهر دیگری زندگی می‌کنید با شما همکاری کنند.
  • طراح داخلی می‌تواند با کمک گرفتن از تکنولوژی به شما برای تجسم فضای جدید کمک کند.
  • یک طراح داخلی با جدیدترین نرم افزارهای حوزه طراحی آشنا است و در کارهای خود از همه‌ی آن‌ها کمک می‌گیرد. این ابزار و اطلاعات به طراحان داخلی کمک می‌کند فضای داخلی خانه با توجه به سلیقه و ذهنیات شما طراحی شود.
  • طراحان داخلی با کمک گرفتن از آموخته‌های خود استاندارد و راحتی را به خانه شما می‌آورند.
  • طراح داخلی به طور معمول در مورد قیمت و منابع مصالح و وسایلی که در طراحی استفاده می‌کنند صحبت نمی‌کند.
  • طراحان داخلی تصورات ذهنی شما را تبدیل به ایده طراحی می‌کنند.

 

مطالب مرتبط

چرا کاغذ دیواری را باید برای دیوار خانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارد و این یکی از مزایای دکوراتیو آن محسوب می‌شود. ترکیب طرح، جنس و رنگ‌های متنوع زمان زیاد و مهارت بالایی […]

بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی ساختمان

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است. با توجه به […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

دکور آشپزخانه و بررسی اصول طراحی مورد نیاز

  آشپزخانه یکی از ارکان اصلی هر خانه‌ای به شمار می‌رود. غذا در آشپزخانه پخته و حتی گاهی سرو می‌شود. بعد از اتاق نشیمن آشپزخانه فضایی است که اهل منزل […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *