بازار مسکن کرج

محله عظیمیه و خانه‌های نوساز

 

شما هم برای بازنشستگی برنامه‌ای خاص دارید؟ یکی از گزینه‌هایی که همواره به بازنشتگان پیشنهاد می‌شود کوچ به محله‌های آرام‌تر یا حتی شهرهای اطراف است. محله عظیمیه از آن دست محله‌هایی است که بسیاری از بازنشستگان تهرانی انتخابش می‌کنند. محله‌ای در منطقه1 کرج که به بام کرج نیز معروف است. بازار خرید خانه در عظیمیه و همچنین اجاره خانه در عظیمیه در سال‌های گذشته پر رونق بوده است.

موقعیت جغرافیایی این منطقه در کنار شرایط آب و هوایی و نزدیکی به رودخانه کرج، باعث شده تراکم جمعیت در این منطقه به صورت روز افزون افزایش پیدا کند و به سرعت تبدیل به یکی از مناطق پر تقاضای کلانشهر کرج شود.

 طبق آخرین سرشماری جمعیت این محله از 33 هزار نفر در سال 1389 به 195 هزار نفر رسیده است.  از طرف دیگر محله عظیمیه را به عنوان محله اعیان کرج میشناسند. محله‌ای که در آن قیمت برخی خانه‌ها به قیمت خانه‌های مناطق شمالی تهران طعنه می‌زند.

  • محله عظیمیه و درصد تغییرات قیمت خانه
  • منطقه1 کرج و تعداد معاملات
  • آشنایی با مراکز آموزشی، درمانی، تجاری و … محله عظیمیه

 

 

 

محله عظیمیه از مناطق پرتقاضای کلانشهر کرج است. منطقه ای که به دلیل قیمت نسبتا بالای خانه به عنوان محله اعیان کرج شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته افزایش ساخت و ساز در این محله باعث شده جمعیت به یک باره افزایش پیدا کند و تقاضا برای خرید و اجاره خانه در عظیمیه بیشتر شود.

 

خرید خانه در محله عظیمیه

بر اساس داده‌های سامانه کیلید قیمت متوسط هر مترمربع خانه در محله عظیمیه 8 میلیون و 640 هزار تومان است. البته باید توجه داشت این عدد میانگین قیمت هر مترمربع خانه در این منطقه است.

 بر اساس آنچه در صفحه اطلاعات بازار مسکن کلانشهر کرج آمده است، در سه ماه گذشته (مرداد، شهریور و مهر98) در این منطقه 230 معامله مسکن به ثبت رسیده است.

آنطور که پیدا است، در روزهای کسادی بازار مسکن کشور و افت قیمت‌ها، بازار مسکن کرج در مجموع روندی صعودی داشته است. محله عظیمیه نیز در سه ماه گذشته رشد 1 درصدی قیمت را تجربه کرده است.

میانگین قیمت کل معاملات در این منطقه و سه ماه گذشته 1 میلیارد و 217 میلیون تومان است.

از طرف دیگر این محله که در منطقه1 کرج واقع شده است، در 7 سال گذشته 430 درصد رشد قیمت داشته و همسو با دیگر مناطق کشور حرکت کرده است.

خرید خانه در محله عظیمیه با توجه به روند ساخت و ساز در این منطقه رونق دارد و افزایش قیمت زمین و خانه در این محله باعث شده است بافت کلی آن در سال‌های گذشته تغییر کند.

خرید خانه در عظیمیه در یک ماه گذشته با رقم98 میلیارد و 978 میلیون تومان به ثبت رسیده است. از میان معاملات انجام شده، 41 درصد خانه‌ها، متراژی پایین‌تر از 100 متر داشته اند و 59 درصد متراژ بالای 100 متر.

بر اساس داده‌های سامانه کیلید، بازار خرید خانه در عظیمیه همچنان با خانه‌های قدیمی‌ساز گرم است. از میان 81 معامله ثبت شده در ماه گذشته، 57 درصد خانه‌ها قدیمی‌ساز هستند و 43 درصد نوساز.

 

منطقه1 کرج

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اجاره خانه در عظیمیه

اجاره خانه در عظیمیه در سال‌های گذشته رونق بیشتری پیدا کرده است. با توجه به آنکه اکثر خانه‌های این محله متراژ بالایی دارند، کسانی برای رهن و اجاره خانه به محله عظیمیه سر میزنند که استطاعت مالی خوبی دارند.

 

 

بر اساس داده‌های سامانه کیلید، بازار خرید خانه در عظیمیه همچنان با خانه‌های قدیمی‌ساز گرم است. از میان 81 معامله ثبت شده در ماه گذشته، 57 درصد خانه‌ها قدیمی‌ساز هستند و 43 درصد نوساز.

 

تاریخچه عظیمیه

شهر کرج مراحل تبدیل شده به یک کلانشهر را به سرعت طی کرد. هنوز زمان زیادی از روزگاری که این کلانشهر جزئی از تهران یا قبل‌تر طالقان یا قبل‌تر از آن، مازندران بود نمی‌گذرد.

اما افزایش روزانه جمعیت این کلانشهر و هجوم مهاجران به آن‌جا کرج را به سرعت به یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور بدل کرد.

محله عظیمیه از محله‌های قدیمی کرج است که امروز در تقسیم بندی این کلانشهر در منطقه1 کرج قرار گرفته است. در گذشته‌ای نه چندان دور عظیمیه روستایی خوش آب و هوا بود در اطراف رودخانه پر آب کرج. روستایی که پرگیرک صدایش می‌کردند.

بعدها این محله به عظیمیه یا شهرک رسالت تغییر نام داد و امروز به یکی از از مناطق پر زرق و برق استان البرز تبدیل شده است.

 

خرید خانه در عظیمیه

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بافت محله عظیمیه

محله عظیمیه شیب زیادی دارد. این محله به طور کلی روی کوه‌پایه های البرز بنا شده و آب و هوای مطبوعش هم به خاطر همین نکته است.

در سال‌های گذشته به دلیل افزایش جمعیت و گران شدن قیمت خانه در این محله، بافت عظیمیه به سرعت تغییر کرده است. آپارتمان‌ها و برج‌های ریز و درشت در خیابان‌های عریض این ناحیه ساخته شدند و نمای کلی منطقه را تغییر دادند.

به طور کلی بافت این محله که جز منطقه1 کرج است به صورت روزانه در حال تغییر است و به نظر می‌رسد در سال‌های آینده ساخت و ساز در این محله سرعت بیشتری بگیرد.

 

اجاره خانه در عظیمیه

 

دسترسی

بلوار استقلال، بلوار گلستان، بلوار اقاقیا، بلوار شریعتی و بلوار کاج از جمله مهترین خیابان‌های محله عظیمیه هستند. عظیمیه با توجه به موقعیت جغرافیایی دسترسی خوبی به دیگر محلات کرج دارد.

از طرف دیگر نزدیکی خط مترو و وجود ایستگاه بی‌آرتی باعث شده است ساکنان این محله کار سختی برای رفت و آمد به مناطق دیگر نداشته باشند.

محله عظیمیه در تقسیم بندی شهرستان البرز و شهر کرج همسایه مناطق 2، 8، 9 و 11 است. این محله از شرق به منطقه 11، از جنوب به مناطق 2 و 9 و از غرب با منطقه 8 همسایه است.

مراکز درمانی محله عظیمیه

داروخانه مهشاد، داروخانه دکتر احسان دوست، داروخانه دکتر توکلی، مجتمع درمانی آموزشی امام علی و بیمارستان تخت جمشید از جمله مراکز درمانی این محله است.

 

اجاره خانه در عظیمیه

 

مراکز فرهنگی محله عظیمیه

بر اساس آنچه در سایت شهرداری منطقه1 کرج آمده است، فرهنگسراهای مهر، شریعتی، امام رضا(ع)، مهر جوان، شهید آوینی و فردوسی از جمله مراکز فرهنگی این منطقه از کلانشهر کرج است.

عظیمیه که با نام بام کرج هم معروف است علاوه بر چند فرهنگسرا، چهار کتابخوانه فعال نیز دارد. کتابخوانه‌های بوعلی، امام علی(ع)، ملا احمد نراقی و مالک اشتر.

 

محله عظیمیه

مراکز آموزشی بام کرج

دبستان غیر اتفاعی دخترانه بهاران، دبستان دخترانه پیشتازان دانش البرز، دبستان غیر انتفاعی پسرانه فرهنگ، دبستان غیر اتفاعی و هوشمند پسرانه سروش هدایت، پیش دبستان و دبستان غیر دولتی پسرانه میرداماد، دبستان پسرانه امام حسین(ع)، پیش دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه فلق، دبستان پسرانه شهدای خرمشهر، مجموعه مدارس دخترانه پروین اعتصامی،  دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، مرکز علمی آسمان نما و رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی و … از جمله مراکز آموزشی بام کرج هستند.

با افزایش جمعیت و تغییر بافت شهری، مناطق مختلف کلانشهر کرج از جمله منطقه1 کرج مجبور به وفق دادن خود با شرایط جدید هستند و فضاهای آموزشی و درمانی و فرهنگی به مرور زمان افزایش پیدا خواهند کرد.

 

محله عظیمیه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز مذهبی محله عظیمیه

 مسجد النبی، مسجد حضرت ابولفضل، مسجدالجواد، مسجد قائم، مسجد حضرت حجت(ع) و … از جمله مراکز مدهبی محله عظیمیه است. مراکزی که در تمام سال برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنند.

 

منطقه1 کرج

 

مراکز تجاری محله عظیمیه

بافت این محله در سال‌های گذشته تغییر کرده است. خرید خانه در عظیمیه مساوی است با خرید خانه در محله‌های گران‌قیمت پایتخت. با توجه به قشر درآمدی که در این منطقه ساکن شده اند، امکانات نیز در حال پیشرفت است.

در چند سال گذشته چندین مرکز تجاری از جمله مرکز خرید ایران زمین و میلاد، مجتمع تجاری یادمان، مرکز خرید مهستان، هایپر می کرج و بازار روز و تره بار میخک رونق گپرفته اند.

در این منطقه مانند دیگر مناطق شلوغ کلانشهرها در سال‌های گذشته اغذیه فروشی‌ها و رستوران ها و کافه‌ها چند برابر شده است. کافه نادری، کافه لانژ، کافه پلاس، کافه کافمون، کافه ماشیانه، رستوران پارسیان، رستوران سیب360، رستوران گرند برگر و …. تنها بخش کوچکی از این مراکز هستند.

 

منطقه1 کرج

 

فضای سبز محله عظیمیه

از ویژگی‌های مهم بام کرج که باعث شده مورد توجه شهروندان قرار بگیرد، فضای سبز این منطقه است. عظیمیه از یک طرف همجوار است به رودخانه کرج و فضای سبز اطراف آن و از طرف دیگر چندین و چند پارک در این محله روزانه میزبان شهروندان اهل کرج است.

بوستان مادر، بوستان ایران‌زمین، بوستان هما، بوستان پارک و مهران از جمله این فضاهای سبز است. از طرف دیگر میدان اصلی محله عظیمیه یعنی میدان استقلال که به میدان اسبی نیز معروف است پاتوقی برای شهوندان این محله است.

 

اجاره خانه در عظیمیه

 

 

قیمت خانه در محله عظیمیه در بعضی اوقات حتی ممکن است از قیمت خانه در مناطق شمالی تهران نیز بیشتر باشد. این محله هنوز ظرفیت پیشرفت دارد و می‌تواند با افزایش امکانات شهری در کنار ساخت‌و‌سازهای تازه به عنوان محله‌ای شاخص در کلانشهر کرج شناخته شود.

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 1 کرج

محل استقرار: شمال شرق کرج

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: شرق به جاده چالوس | از شمال به بام کرج | از غرب به منطقه 8 و جهانشهر | از جنوب به مناطق2 و9

دسترسی : بلوار جانبازان | بلوار طالقانی | بلوار چمران | پل آزادگان

ایستگاه مترو : دارد

ایستگاه: BRT  دارد

سطح قیمت: متوسط رو به بالا

 

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

محله جهاد با دسترسی مناسب

  محله جهاد در مرکز تهران و در منطقه شش شهرداری قرار دارد. این محله در گذشته جزئی از محله یوسف‌آباد تهران بود که در سال ۱۳۸۴ قسمت جنوبی یعنی محله […]

محله وصال شیرازی پر از دانشگاه و پاتوق دانشجویان

  اسم خیابان وصال شیرازی زیاد به گوشتان خورده است اما شاید برای شما جالب باشد که همین اسم روی یک محله نیز گذاشته شده باشد. محله وصال شیرازی در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *