خرید و فروش خانه

نکاتی طلایی که به فروش یا اجاره سریع خانه شما کمک می‌کنند

مراحل فروش و اجاره سریع خانه

 

گاهی اوقات برای فروش و یا اجاره ملک خود عجله داریم و این در حالی است که وضعیت اقتصادی جامعه و رکود بازار مانع از این موضوع می‌شود، اما راه و مراحل زیادی هم وجود دارد که با به کار گرفتن آنها می‌توانیم برای فروش سریع خانه یا اجاره سریع خانه در زمانی کوتاه اقدام کنیم.

همانطور که می‌دانیم پیش از این فرآیند خرید و فروش یا اجاره خانه و ملک به صورت کاملا سنتی انجام می‌شد به این صورت که مالک به نزدیک‌ترین بنگاه معاملات ملکی در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه می‌کرد و با ارائه مشخصات ملک خود آن را برای اجاره یا فروش قرار می‌داد و گاهی اوقات زمان زیادی هم می‌گذشت و به نتیجه‌ای که مورد نظرش بود نمی‌رسید اما این روزها راه‌های زیادی برای فروش و خرید ملک و اجاره آن پیش روی افراد قرار دارد که سرعت این فرآیند را نیز به شدت زیاد کرده است.

نیاز به فروش سریع ملک یا اجاره سریع خانه گاهی اوقات به خصوص برای آن دسته از افرادی که نیاز مالی پیدا می‌کنند یا برای مهاجرت و خرید خانه جدید اقدام می‌کنند، اتفاق می‌افتد.

برای آنکه فروش سریع خانه برای شما هم با سرعت بیشتری اتفاق بیافتد و یا بتوانید ملک خود را با سرعت بیشتری اجاره بدهید ما اصول مهمی را به شما معرفی می‌کنیم  تا به نتیجه مد نظرتان نزدیک‌تر شوید، پس با ما همراه باشید.

مراحل سریع فروش و اجاره

  • قیمت گذاری اصولی برای فروش و اجاره سریع خانه

بهتر است پیش از هر گونه اقدامی تمام شرایط را در نظر گرفته و سپس یک قیمت مناسب انتخاب کنید تا در مراحل بعد مجبور به تغییر قیمت نشوید چرا که این اتفاق موجب می‌شود تا بسیاری از خریداران تصور کنند که شما فروشنده واقعی نیستید.

به عبارت دیگر این موضوع تاثیر بسیاری در مساله فروش سریع ملک و یا اجاره سریع خانه شما دارد و برای این منظور باید خودتان را در جایگاه خریدار یا مستاجر ملک خود قرار دهید و ملاحظه کنید که آیا این قیمت منصفانه است یا خیر؟

 

 

 

 نیاز به فروش سریع ملک یا اجاره سریع خانه گاهی اوقات به خصوص برای آن دسته از افرادی که نیاز مالی پیدا می‌کنند یا برای مهاجرت و خرید خانه جدید اقدام می‌کنند، اتفاق می‌افتد.

 

  • زیبا سازی فضای داخلی خانه برای فروش و اجاره سریع خانه

دومین مرحله از مراحل سریع فروش و اجاره آن است که فضای داخلی خانه شما باید به قدری زیبا و مناسب باشد که در لحظه اول ورود مشتری به ملک شما، ذهنیت مثبتی برای او ایجاد شود. برای مثال خانه‌ای تاریک یا خانه‌ای که در آن بوهای نامطبوعی وجود دارد فرآیند فروش سریع ملک شما را کندتر خواهد کرد.

برای اجاره سریع ملک خود بهتر است پیش از آنکه مشتری برای بازدید مراجعه کند، دستی به سر و روی منزلتان بکشید و وسایل داخل خانه را مرتب کنید.

شما باید مشکلات ظاهری خانه به خصوص مشکلات موجود در فضای پذیرایی را که در نگاه اول به چشم مشتری مهم‌تر هستند، برطرف کرده و همواره برای بازدید مشتری از خانه خود آمادگی داشته باشید.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • اولویت قرار دادن آشپزخانه برای فروش و اجاره سریع خانه

یک گام مهم دیگر که برای مراحل سریع فروش و اجاره شما را به جلو می‌برد، توجه به فضای آشپزخانه و مرتب بودن آن است. برخی از کارشناسان املاک معتقدند زمانی که شما برای فروش یا اجاره ملک خود اقدام می‌کنید، در واقع در حال فروش آشپزخانه خود هستید و این اهمیت فضای آشپزخانه را به شما نشان می‌دهد.

هر چقدر برای بهبود فضای ظاهری آشپزخانه مانند تعویض کابینت‌ها، رنگ کردن آشپزخانه و غیره، پیش از اقدام به فروش و اجاره سرمایه گذاری کنید این هزینه در واقع به جیب خودتان برمی‌گردد.

  • کمدهای دیواری نیمه خالی

یکی دیگر از ترفندهایی که در مراحل سریع فروش و اجاره وجود دارد، آن است که در درجه اول شما باید از تمامی فضای پرت خانه‌تان برای ساخت کمد استفاده کنید تا نه تنها فضایتان یک دست دیده شود، بلکه فضای ذخیره سازی خانه هم که برای اغلب خریداران مهم است بیشتر به چشم بیاید.

در درجه دوم باید به داخل این فضاها توجه کنید، شما باید سعی کنید داخل کمدها و کابینت‌های آشپزخانه را حتما مرتب نگه دارید و نصف بیشتر وسایلی را که دارید از آن خارج کنید تا بزرگتر و مرتب‌تر به نظر برسند.

 

 

 

 یک گام مهم که برای مراحل سریع فروش و اجاره شما را به جلو می‌برد، توجه به فضای آشپزخانه و مرتب بودن آن است.

 

  • استفاده از آگهی جذاب برای فروش سریع و اجاره خانه

یکی دیگر از نکات اجاره سریع ملک آن است که شما باید از آگهی برای معرفی خانه خود استفاده کنید که جذاب بوده و بتواند در وهله اول مشتری را جذب کرده و او را از یک مشتری بالقوه تبدیل به یک مشتری بالفعل کند.

در این قسمت انتخاب درست کلمات بسیار مهم است و شما باید ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خانه خود را پیدا کرده و با استفاده از یک ادبیات جذاب آن را به خریدار انتقال دهید.

برای مثال اگر خانه شما مزیت‌هایی همچون دسترسی آسان و نزدیکی به مراکز خرید را دارد یا در محله‌ای واقع شده که از امنیت مناسبی برخوردار است باید با استفاده از یک متن جذاب آن را به گوش مشتری برسانید، چرا که این موضوع یک گام شما را در اجاره سریع خانه یا فروش سریع ملک به جلو می‌برد.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • پیاده کردن اصلاحات ظاهری

از دیگر مواردی که خریدار در لحظه اول توجه زیادی به آن دارد، نمای بیرونی یک خانه مسکونی است. اگر نمای خانه شما، کثیف یا نامرتب و در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد در همان لحظه اول یک پوئن منفی برای خرید و فروش یا اجاره به حساب می‌آید.

زمانی که در فضای بیرونی یک خانه باغچه، مجسمه، گل و گیاه، نیمکت یا صندلی و غیره وجود داشته باشد، همه اینها به فروش سریع ملک کمک می‌کند.

  • انعطاف پذیری در ارتباط برقرار کردن با مشتری

حتما شما هم تجربه همکاری نکردن بسیاری از مستاجران یا صاحب خانه‌ها را برای بازدید از ملک دیده‌اید، این اتفاق در فروش یا اجاره رفتن خانه تاثیر بسیار منفی می‌گذارد.

پس بهتر است اگر واقعا قصد فروش یا اجاره خانه خود را دارید برای مدت معینی کارهای خود را سبک‌تر کرده تا امکان بازدید را برای مشتریان فراهم کنید.

زمانی که امکان بازدید از یک ملک راحت‌تر انجام شود، بیشتر دیده شده و سریع‌تر هم به فروش یا اجاره می‌رسد. دیده شدن بیشتر یک ملک پیشنهادات بیشتری را برای صاحب یک ملک به همراه دارد و این موضوع باعث سود مالی بیشتری در این زمینه می‌شود.

 

مراحل فروش و اجاره سریع خانه

 

 

 اگر نمای خانه شما، کثیف یا نامرتب و در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد در همان لحظه اول یک پوئن منفی برای خرید و فروش یا اجاره به حساب می‌آید.

 

  • استفاده از فضای مجازی برای فروش سریع و اجاره خانه

این روزها همه ما می‌دانیم که استفاده از شبکه‌های مجازی و تبلیغات در آنها تا چه میزان موثر هستند چرا که استفاده از این فضا هر روز در حال افزایش است. پس یکی از بهترین راه‌هایی که به اجاره سریع خانه کمک می‌کند آن است که به سراغ شبکه‌های مجازی بروید.

اگر در گذشته روزنامه‌ها به مردم برای فروش و اجاره خانه کمک می‌کردند امروزه موبایل و لپ تاپ‌ها جای آنها را گرفته‌اند و فردی که به دنبال خرید خانه است در وهله اول برای جستجو به سراغ سایت‌های مرتبط با همین موضوع می‌رود و به مقایسه در میان آنها می‌پردازد.

  • برطرف کردن عیب‌های ساختمان برای فروش و اجاره سریع خانه

در هر ساختمانی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که وجود آنها به دو دلیل موجب کند شدن فرآیند خرید و اجاره خانه منجر می‌شود: یک آنکه مشتری معمولا به دنبال خرید یا اجاره خانه‌ای است که بی عیب باشد و دوم آنکه خانه‌ای که عیب و نقصی در آن وجود داشته باشد، ارزش کمتری دارد.

همیشه فروشنده برای شناخت عیوب یک ملک باید خود را به جای خریدار قرار دهد تا بتواند به راحتی عیوب یک ساختمان را شناسایی کند.

خراب بودن شیرآلات، شکستگی در سرامیک‌ها و کف پوش، قدیمی بودن درها و غیره از جمله عیوبی هستند که فروش سریع ملک را با موانعی روبرو می‌کنند. همچنین کمبود امکانات اساسی ارزش خانه شما را نیز تا حد زیادی کم می‌کند.

حتی برای بهبود عیوب موجود در ساختمان می‌توان اقدام به بازسازی خانه به خصوص در خانه‌های قدیمی کرد و با حذف دکورهای قدیمی آنها را با دکوراسیون جدید جایگزین کرد. چرا که سن بالای یک بنا خود پوئن منفی برای فروش سریع ملک به شمار می‌آید و اگر ظاهر آن نیز به روز نشده باشد، قطعا مشتری از دست خواهد رفت.

 

مراحل فروش و اجاره سریع خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • استفاده از بنر فروش

یکی از راه‌هایی که در زمینه فروش خانه مرسوم است استفاده از بنر بر روی ملک مورد نظر است، به خصوص اگر شما قصد فروش سریع ملک خود را داشته باشید می‌توانید از بنرهای فروش فوری استفاده کنید.

البته این کار در فضای مجازی هم رایج است و می‌توانید ملک خود را با برچسب فروش فوری در سایت‌ها آگهی کنید. این روش نکته مثبتی که دارد آن است که خریدارانی را که به دنبال خرید خانه در اطراف خانه شما هستند به خود جذب می‌کند.

البته فراموش نکنید که برای شماره تماس از شماره‌ای استفاده کنید که در صورت تماس‌های مکرر مزاحمتی برایتان ایجاد نشود.

  • انتخاب زمان مناسب برای فروش و اجاره سریع خانه

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که روند فروش یا اجاره رفتن خانه شما را به تعویق می‌اندازد، انتخاب زمان نامناسب برای انجام این کار است. پس بهتر است برای انتخاب بهترین زمان ممکن برای فروش یا اجاره خانه خود با یک مشاور املاک حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید و بازار مسکن را در آن زمان مشخص ارزیابی کنید.

در حالت کلی فصل بهار و تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و فراغت بیشتر مردم، از جمله زمان‌های مناسب برای انجام معاملات ملکی هستند و خریداران زیادی در این زمان وجود دارد.

 

مراحل فروش و اجاره سریع خانه

 

 

 یکی از راه‌هایی که در زمینه فروش خانه مرسوم است استفاده از بنر بر روی ملک مورد نظر است، به خصوص اگر شما قصد فروش سریع ملک خود را داشته باشید می‌توانید از بنرهای فروش فوری استفاده کنید.


جمع بندی

  • نیاز به فروش سریع ملک یا اجاره سریع خانه گاهی اوقات به خصوص برای آن دسته از افرادی که نیاز مالی پیدا می‌کنند یا برای مهاجرت و خرید خانه جدید اقدام می‌کنند، اتفاق می‌افتد.
  • برای اجاره سریع ملک خود بهتر است پیش از آنکه مشتری برای بازدید مراجعه کند، دستی به سر و روی منزلتان بکشید و وسایل داخل خانه را مرتب کنید.
  • یک گام مهم دیگر که برای مراحل فروش و سریع اجاره شما را به جلو می‌برد، توجه به فضای آشپزخانه و مرتب بودن آن است.
  • یکی دیگر از نکات اجاره سریع ملک آن است که شما باید از آگهی برای معرفی خانه خود استفاده کنید که جذاب بوده و بتواند در وهله اول مشتری را جذب کرده و او را از یک مشتری بالقوه تبدیل به یک مشتری بالفعل کند.
  • از دیگر مواردی که خریدار در لحظه اول توجه زیادی به آن دارد، نمای بیرونی یک خانه مسکونی است.
  • زمانی که امکان بازدید از یک ملک راحت‌تر انجام شود، بیشتر دیده شده و سریع‌تر هم به فروش یا اجاره می‌رسد.
  • اگر در گذشته روزنامه‌ها به مردم برای فروش و اجاره خانه کمک می‌کردند امروزه موبایل و لپ تاپ‌ها جای آنها را گرفته‌اند.
  • همیشه فروشنده برای شناخت عیوب یک ملک باید خود را به جای خریدار قرار دهد تا بتواند به راحتی عیوب یک ساختمان را شناسایی کند.
  • حتی برای بهبود عیوب موجود در ساختمان می‌توان اقدام به بازسازی خانه به خصوص در خانه‌های قدیمی کرد و با حذف دکورهای قدیمی آنها را با دکوراسیون جدید جایگزین کرد.
  • یکی از راه‌هایی که در زمینه فروش خانه مرسوم است استفاده از بنر بر روی ملک مورد نظر است.
  • یکی از اصلی‌ترین دلایلی که روند فروش یا اجاره رفتن خانه شما را به تعویق می‌اندازد، انتخاب زمان نامناسب برای انجام این کار است.
  • در حالت کلی فصل بهار و تابستان به دلیل تعطیلی مدارس و فراغت بیشتر مردم، از جمله زمان‌های مناسب برای انجام معاملات ملکی هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *