دکوراسیون داخلی

چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون تراس و پاسیو خانه

دکوراسیون تراس و پاسیو

 

گاهی افراد از فضای بالکن تنها برای قرار دادن وسایل بی‌ارزش استفاده می‌کنند یا آن را تبدیل به نوعی انباری برای خود کرده‌اند. اما با توجه به افزایش پدیده آپارتمان نشینی و متراژ کوچک خانه‌ها همه ما نیاز داریم تا برای بهبود روحیه و شادابی بیشترمان کمی از فضای آپارتمان خارج شویم. دکوراسیون تراس و پاسیو خانه باعث افزایش شادابی و سر زندگی در منزل شما می‌شود. برای طراحی فضای تراس و پاسیو و بالکن مقاله زیر را بخوانید.

برای آنکه تراس منزل شما از حالت معمولی خارج شود باید کمی بیشتر به آن توجه کنید تا فضایی متفاوت و جذاب داشته باشید و بتوانید با توجه به خنک‌تر شدن هوا، مدت زمان بیشتری را در آن سپری کنید.

اغلب آن دسته از افرادی که به دنبال تغییر و تنوع بیشتری در زندگی هستند، به دنبال دکوراسیون پاسیو خانه یا تراس می‌روند و در کنار تزئین آن و تقویت روحیه نقش کاربردی این فضا را نیز بیشتر می‌کنند.

سلیقه افراد نیز در طراحی فضای تراس خانه یا طراحی پاسیو منزل نقش مهمی دارد. برای مثال برخی افراد دوست دارند تا این فضاها را با کمک گل و گیاه تزئین کنند و برخی دیگر به عنوان مکانی برای داشتن اوقات آرامبخش مانند میل کردن غذا یا مطالعه با استفاده از قرار دادن میز و صندلی به آن نگاه می‌کنند. حتی از این فضا می‌توان برای نگهداری حیوانات و پرنده‌ها نیز استفاده کرد و یا از آن برای نصب انواع کباب پزها بهره برد.

ما در این مطلب از کیلید قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا با صرف کمترین هزینه و استفاده از وسایل ساده و در عین حال زیبا، به دکوراسیون پاسیو خانه یا تراس آن جذابیت بیشتری ببخشید.

نیاز سنجی در دکوراسیون تراس خانه

به منظور طراحی فضای تراس خانه بهتر است در گام اول نیازها و عادت‌های خود را برای استفاده از این فضا مشخص کنید. چه تعداد از افراد قرار است از این فضا استفاده کنند؟ چه لوازمی برای بهبود کارایی در پاسیو یا تراس نیاز داریم؟ و غیره.

با پاسخ دادن به این سوالات و همفکری بیشتر با اعضای خانواده، می‌توانید بهترین استفاده را از تراس داشته و از آن برای رفع نیازهای واقعی که دارید استفاده کنید و لذت ببرید.

 

دکوراسیون تراس و پاسیو

 

 

 با توجه به افزایش پدیده آپارتمان نشینی و متراژ کوچک خانه‌ها همه ما نیاز داریم تا برای بهبود روحیه و شادابی بیشترمان کمی از فضای آپارتمان خارج شویم.

 

استفاده از کفپوش و مبلمان در دکوراسیون تراس  و پاسیو خانه

یکی دیگر از ایده‌هایی که در زمینه طراحی پاسیو منزل و تراس وجود دارد، تغییر کفپوش‌ها است که این روزها اغلب آنها با استفاده از موزائیک پوشانده شده‌اند.

شما می‌توانید کف بالکن خود را با استفاده از کاشی یا کفپوش‌های چوبی جذاب‌تر کنید. همچنین استفاده از یک دست مبلمان کوچک و میز ناهارخوری ساده و یا تاشو که فضای زیادی را نیز از پاسیو و یا تراس شما اشغال نکند، گزینه مناسبی است. برای این منظور باید به فضایی که در اختیار دارید توجه بیشتری داشته باشید تا همه فضای شما اشغال نشود.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون تراس خانه

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون تراس منزل، حتی اگر کم هم باشد، به زیبایی چند برابر این فضا کمک کرده و فضای شما تلطیف می‌کند.

شما می‌توانید از گل‌های رونده‌ای مانند پیچک که به دیوار خانه می‌چسبند و بالا می‌روند استفاده کنید تا فضای کمتری هم در این زمینه گرفته شود.

وجود گل و گیاه‌هایی مانند درخت بامبو، در دکوراسیون پاسیو خانه همچنین می‌توانند در نقش یک دیوار یا محافظ نیز عمل کنند و حریم امنی را برای منزل شما به وجود بیاورند.

شما برای این کار می‌توانید چوب‌ها را با استفاده از طناب به هم وصل کرده و در آنها از چراغ‌های رشته‌ای برای تزئین استفاده کنید.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از رنگ در دکوراسیون تراس خانه

شما همچنین می‌توانید برای طراحی فضای تراس خانه از رنگ‌های شاد نیز متناسب با طبیعت یا گل و گیاهانتان استفاده کنید، این کار یک زیبایی و هماهنگی را در تراس و پاسیو شما به وجود می‌آورد.

برای استفاده از رنگ نگران این نباشید که فضای شما با آن رنگ کوچک یا بزرگ دیده می‌شود، بلکه انرژی گرفتن از این رنگ‌ها باید برای شما مهم باشد.

بهتر است در استفاده از رنگ‌ها، در عین اینکه طرح‌ها را متنوع‌تر در نظر می‌گیرید، رنگ‌های گرم را فراموش نکنید. با این کار شما می‌توانید محل کارتان را هم به تراس خانه خود بیاورید و از گذراندن ساعتها در آن لذت ببرید.

استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون تراس خانه

یکی دیگر از ایده‌هایی که جذابیت بسیاری به دکوراسیون تراس منزل شما می‌دهد، استفاده از چمن مصنوعی و تزئینی است که به خصوص برای خانواده‌هایی که کودک دارند، کارایی بیشتری نیز دارد.

زیرا حس آرامش و امنیت را القا می‌کند و برای استفاده راحت‌تر است. برای استفاده از چمن مصنوعی در فضای پاسیو و تراس، باید به ابعاد فضای مورد نظرتان و ارتفاع چمن و تراکم آن دقت لازم را داشته باشید.

البته بهتر است ارتفاع چمن مصنوعی زیاد بلند نباشد، چرا که در این صورت رفت و آمد در تراس و پاسیو با مشکل روبرو می‌شود و تمیز کردن آن نیز سخت‌تر از چمن‌های کم ارتفاع می‌شود.

یکی از مزایایی که این چمن‌ها دارند آن است که نصب آنها نیاز به هیچ گونه زیرسازی ندارد و به راحتی مانند موکت بر روی کف تراس چسبیده می‌شوند.

 

طراحی فضای تراس خانه

 

 

 وجود گل و گیاه‌هایی مانند درخت بامبو، در دکوراسیون پاسیو خانه همچنین می‌توانند در نقش یک دیوار یا محافظ نیز عمل کنند و حریم امنی را برای منزل شما به وجود بیاورند.

 

استفاده از نورپردازی مناسب

از نکات مهم دیگری که در زمینه طراحی پاسیو منزل باید به آن اشاره کنیم، نورپردازی است که برای زمان‌های تاریک روز بسیار کاربرد دارد.

استفاده از لامپ‌های کوچک نقطه‌ای مانند لامپ‌های LED کمک می‌کند تا فضای شما بزرگ‌تر نشان داده شود و استفاده از نورهای بزرگ برای متراژهای بزرگ‌تر مناسب هستند.

همچنین طراحی فضای تراس خانه باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید در طول روز از روشنایی خورشید استفاده بیشتری بکنید.

استفاده از ریسه‌های نور و چراغ‌های نورپردازی نیز یک ایده خلاقانه در دکوراسیون تراس به حساب می‌آید و فضای شما را به خصوص در فصل سرد سال، گرمتر خواهد کرد. شما از این ریسه‌ها می‌توانید بر روی دیوار، گلدان‌ها و یا حتی کف تراس خود استفاده کنید.

پرورش سبزیجات آپارتمانی در دکوراسیون تراس خانه

همیشه برای کاشت سبزیجات نیاز به فضای بزرگ ندارید و می‌توانید با استفاده از گلدان‌های کوچک نیز به پرورش سبزیجات بپردازید. در این زمینه می‌توانید از باکس‌های مخصوص سبزیجات استفاده کنید تا در عین هماهنگی، زیبایی بیشتری نیز در تراس شما به وجود بیاید.

استفاده از استندهای نردبانی

نکته دیگری که به کمک دکوراسیون تراس منزل می‌آید، استفاده از استندهای نردبانی تزئینی است که بر روی آنها می‌توانید تمام لوازمی را که در تراس یا پاسیو به آنها نیاز دارید، قرار دهید یا بخشی از گل و گیاهان خود را روی آنها گذاشته و گل‌های رونده را به آنها متصل کنید.

این گزینه برای تراس‌های کوچکی که فضای کافی برای کاشت گل و گیاه ندارند، بسیار کاربردی است و شما می‌توانید آنها را در ابعاد مختلف و مورد نیاز تهیه کنید.

 

طراحی فضای تراس خانه

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

تقسیم فضا در دکوراسیون تراس خانه

رعایت این نکته در زمینه دکوراسیون تراس منزل، برای آن دسته از خانه‌هایی که تراس کوچک دارند بسیار حائز اهمیت است، چرا که شما با تقسیم فضا در پاسیو و تراس، به بهینه سازی این فضا کمک کرده و آنها را متمایز می‌کنید.

بهتر است جای هر کدام از گلدان‌ها، میز و صندلی، قفسه‌ها و غیره کاملا مشخص باشد و برای بهبود روند کار بهتر است از حاشیه‌ها استفاده بهتری بکنید.

ارتباط با فضای داخلی

اگر فضای تراس شما به داخل خانه دید دارد و یا در داخل یکی از اتاق‌ها  ویا نشیمن باز می‌شود، بهتر است تداومی میان این فضا و فضای تراس وجود داشته باشد.

به این صورت که شما می‌توانید یک کف سازی یکسان برای هر دو فضا انتخاب کنید یا در انتخاب مبلمان از یک رنگ مشترک بهره بگیرید. این کار کمک می‌کند نه تنها تراس یا پاسیو، بلکه فضای نشیمن شما هم جذاب‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسد.

اجرای آبنما در دکوراسیون تراس خانه

همیشه استفاده از آب در دکوراسیون خانه و تراس لذت بخش است. برای استفاده از آبنما نیاز به صرف هزینه گزاف یا ساخت چیزی ندارید، شما به راحتی می‌توانید از انواع آبنماهای پیش ساخته استفاده کنید که در سایزها و طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته شده‌اند.

 

طراحی پاسیو منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

استفاده از سقف تراس در دکوراسیون تراس خانه

گلدان‌ها و گیاهان فضای تراس را زیبایی چندانی می‌بخشند و در این زمینه نیز ایده‌های جذابی وجود دارد که یکی از آنها آویزان کردن گلدان‌ها از سقف تراس و یا دیوارهای آن است.

این کار لذت بصری شما را چند برابر می‌کند و ایده‌های جذابی را برای گل آرایی به ذهن شما می‌رساند. استفاده از این ایده برای تراس‌های کوچک بسیار کاربردی خواهد بود.

استفاده از نمای شیشه در دکوراسیون

ایده جذاب دیگری که در زمینه دکوراسیون تراس منزل وجود دارد، استفاده از شیشه‌های رنگی یا مات است که می‌تواند نمای تراس شما را به طور کامل تغییر دهد و آن را از باد و سرما محفوظ نگه دارد.

این کار نمای تراس شما را جذاب‌تر کرده و می‌توانید به دلخواه خود آن را تزئین کنید. استفاده از سایه روشن نور جذابی را از راه شیشه‌ها وارد تراس شما می‌کند.

نصب تاب در دکوراسیون تراس خانه

نصب تاب نیز یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای دکوراسیون بهتر این فضا به خصوص برای آن دسته از افرادی است که فضای کافی برای نصب آن ندارند و یا فرزند کوچک دارند. اگر تراس شما فضای کوچکی دارد می‌توانید از مدل‌های تاب کوچکتر و یا سقفی استفاده کنید.

استفاده صحیح از فضا

شما باید تا جایی که برایتان امکان دارد از بالکن برای قرار دادن وسایل اضافی و نگهداری آنها استفاده نکنید. اگر هم در این زمینه چاره‌ای ندارید و وسایل زیادی در خانه دارید بهتر است یک کمد کوچک و یا تختی در تراس تهیه کنید و درون آن را برای نگهداری وسایل استفاده کرده و از روی آن برای نشستن استفاده کنید تا در عین کاربردی بودن، وسایل را نیز از دید بقیه پنهان کند.

 

طراحی پاسیو منزل

 

 

 برای استفاده از آبنما نیاز به صرف هزینه گزاف یا ساخت چیزی ندارید، شما به راحتی می‌توانید از انواع آبنماهای پیش ساخته استفاده کنید که در سایزها و طرح‌ها و مدل‌های مختلفی ساخته شده‌اند.

 

جمع بندی

  • دکوراسیون تراس و پاسیو خانه باعث افزایش شادابی و سر زندگی در منزل شما می‌شود. برای طراحی فضای تراس و پاسیو و بالکن باید موارد مختلفی را بررسی کرد.
  • به منظور طراحی فضای تراس و پاسیو منزل بهتر است در گام اول نیازها و عادت‌های خود را برای استفاده از این فضا مشخص کنید.
  • یکی دیگر از ایده‌هایی که در زمینه طراحی پاسیو منزل و تراس وجود دارد، تغییر کفپوش‌ها است که این روزها اغلب آنها با استفاده از موزائیک پوشانده شده‌اند.
  • استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون تراس منزل، حتی اگر کم هم باشد، به زیبایی چند برابر این فضا کمک کرده و فضای شما تلطیف می‌کند.
  • شما همچنین می‌توانید برای طراحی فضای تراس خانه از رنگ‌های شاد نیز متناسب با طبیعت یا گل و گیاهانتان استفاده کنید، این کار یک زیبایی و هماهنگی را در تراس و پاسیو شما به وجود می‌آورد.
  • یکی دیگر از ایده‌هایی که جذابیت بسیاری به دکوراسیون تراس و پاسیو منزل شما می‌دهد، استفاده از چمن مصنوعی و تزئینی است که به خصوص برای خانواده‌هایی که کودک دارند، کارایی بیشتری نیز دارد.
  • استفاده از لامپ‌های کوچک نقطه‌ای مانند لامپ‌های LED کمک می‌کند تا فضای شما بزرگ‌تر نشان داده شود و استفاده از نورهای بزرگ برای متراژهای بزرگ‌تر مناسب هستند.
  • شما با تقسیم فضا در پاسیو و تراس، به بهینه سازی این فضا کمک کرده و آنها را متمایز می‌کنید.
  • اگر فضای تراس شما به داخل خانه دید دارد و یا در داخل یکی از اتاق‌ها ویا نشیمن باز می‌شود، بهتر است تداومی میان این فضا و فضای تراس وجود داشته باشد.
  • ایده جذاب دیگری که در زمینه دکوراسیون تراس منزل وجود دارد، استفاده از شیشه‌های رنگی یا مات است که می‌تواند نمای تراس شما را به طور کامل تغییر دهد و آن را از باد و سرما محفوظ نگه دارد.
  • نصب تاب نیز یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای دکوراسیون بهتر این فضا به خصوص برای آن دسته از افرادی است که فضای کافی برای نصب آن ندارند.

 

مطالب مرتبط

یک نظر در مورد “چند ایده خلاقانه برای دکوراسیون تراس و پاسیو خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *