دکوراسیون داخلی

انواع مدل جاکفشی مدرن

جاکفشی مدرن

 

یکی از ملزومات در هر خانه جاکفشی است. جاکفشی در ایران در ورودی خانه می‌گیرد و کم پیش می‌آید که کسی با کفش، پا به داخل خانه بگذارد. فرقی نمی‌کند مهمان باشد یا یکی از افرا خانه جلوی در کفش را از پا در می‌آورند و بعد وارد خانه می‌شوند. یکی از مشکلاتی که اکثر آپارتمان نشینان دارند، قرار دادن جاکفشی در راهرو است، حالا چند سالی است که طراحان انواع  مدل جاکفشی را  طراحی کرده‌اند که تنوع طرح این محصول زیاد شده است. انواع جاکفشی جدید این روزها مناسب فضای آپارتمان‌ها و حتی دکوراسیون‌هاست، مانند جاکفشی آپارتمانی که مناسب با فضای آپارتمان‌ها است و تا حدی مناقشه بین ساکنین برای قرار دادن جاکفشی در راهرو را کاهش داده و یا جاکفشی مدرن ماند جاکفشی دیواری که مناسب سبک دکوراسیون مدرن و معاصر است.

در ادامه مطلب شما را با انواع مدل جاکفشی آشنا می‌کنیم.

سرگردانی کفش‌ها و طراحی جاکفشی مدرن

قدیم مدل جاکفشی ساده بود، چند صفحه به نسبت باریک بود که به صورت افقی با فاصله‌های مناسب و یک اندازه که توسط چهار پایه نگهداری می‌شدند، چیزی شبیه به یک نردبان. جنس این مدل جاکفشی بیشتر از فلز و گاهی پلاستیک بود. خانه‌ها حیاط داشتند و این مدل جاکفشی دردسر بود. گرد و خاک روی کفش‌ها می‌نشست و در زمستان آب باران کفش‌ها را خیس می‌کرد. قرار دادن این مدل جاکفشی در خانه‌ هم ایده خوبی نبود. بوی نامطبوعی در خانه می‌پیچید و از طرفی نمای زیبایی برای قرار گرفتن در خانه نداشت. بعدها مدل جاکفشی تغییر کرد و جاکفشی جدید که شبیه به کمد بود به بازار آمد و کفش‌ها از گرد و خاک فضای بیرون و باران و برف زمستان در امان بودند و می‌شد جاکفشی جدید را در گوشه راهرو یا کنار در ورودی قرار داد، جاکفشی جدید در داشت درست مثل یک کمد و یا کشوهای دراور بود، در نتیجه بوی نامطبوعی در فضای خانه نمی‌پیچید.

وقتی پدیده آپارتمان‌نشینی رخ داد، جاکفشی یکی از دلایل اختلاف بین ساکنین شد. بعضی از ساکنین جاکفشی را در راهرو آپارتمان قرار می‌دادند که فضای مشاع بود و چهره زیبایی برای راهروها به همراه نداشت، بعضی از ساکنین سعی می‌کردن با قرار دادن یک گلدان یا مجسمه روی جاکفشی چهره بهتری به راهرو بدهند که موفق نبودند. از طرف دیگر قانون حق را به ساکنین معترض به این کار می‌داد، کفش‌ها به همراه جاکفشی جدید که جای جاکفشی قدیمی نردبانی شکل را گرفته بود، سرگردان بودند.

طراحان دست به کار شدند و مدل جاکفشی جدید طراحی کردند که افراد بتوانند در فضای کوچک آپارتمان جای دهند شاید بتوان گفت در آن زمان نوعی جاکفشی مدرن به حساب می‌آمدند. جاکفشی آپارتمانی که مناسب راهروهای کوچک آپارتمان‌ها بود. مدل جاکفشی آپارتمانی متفاوت بود، گاهی یک قسمت جاکفشی آپارتمانی برای قرار دادن لباس بود، که در زمستان‌ها که پالتو و بارانی و چتر خیس می‌شد، خیلی به کار می‌آمد، یک جاکفشی شیک و کارآمد. گاهی یک آینه نیز کنار جاکفشی آپارتمانی قرا می‌گرفت.

 

مدل مدرن

 

 

دل جاکفشی آپارتمانی متفاوت بود، گاهی یک قسمت جاکفشی آپارتمانی برای قرار دادن لباس بود، که در زمستان‌ها که پالتو و بارانی و چتر خیس می‌شد، خیلی به کار می‌آمد، یک جاکفشی مدرن و کارآمد.

 

  نسل جدید جاکفشی مدرن

فضای آپارتمان‌ها روز به روز کوچک‌تر شده و از طرف دیگر جامعه مصرف‌گرا شده و افراد بیشتر از قبل لباس، کیف و کفش خریداری می‌کنند. جا دادن حجم زیادی از کیف و کفش نیازمند کمد و جاکفشی بزرگ است. اضافه کردن کمد و جاکفشی جدید در فضای کوچک آپارتمان‌ها غیر ممکن به نظر می‌رسد. اگر اجاره‌نشین باشند کمد و جاکفشی جدید در هر اثاث‌کشی  جا دادن در خانه جدید یک معضل بود.

طراحان، طرح جاکفشی آپارتمانی را بهبود دادند و جاکفشی دیواری به بازار آمد. مدل جاکفشی دیواری فضایی را اشغال نمی‌کند و کفش‌های زیادی می‌توان در آن جای داد. مدل جاکفشی دیواری متنوع است و در ساخت آن از متریالی استفاده می‌شود.

یکی از متریالی که در ساخت جاکفشی جدید استفاده می‌شود، ام‌دی‌اف است. از متریال‌های دیگری مثل فلز و پلاستیک و حتی چوب در ساخت جاکفشی دیواری و جاکفشی آپارتمانی استفاده می‌شود.

 

مدل فلزی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون جدید خانه‌ها و انتخاب جاکفشی

افراد نسبت به گذشته بیشتر به دکوراسیون و تزیین خانه اهمیت بیشتری می‌دهند و در خرید وسایل دکوراسیون وسواس زیادی به خرج می‌دهند. افراد سعی می‌کنند تک تک وسایلی که در خانه استفاده می‌کنند با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد، مثلا مدل مبلمان، مدل جاکفشی با پرده و دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد.

سبک دکوراسیون مدرن تبدیل به یک سبک محبوب بین افراد شده است و به تبع وسایل خانه حال و هوای مدرن و امروزی دارند. یکی از وسایلی که امروزه در دکوراسیون نقش مهمی دارد، مدل جاکفشی است. مدل جاکفشی مدرن متنوع است، زمان خرید مدل جاکفشی زیاد و انتخاب سخت است.

در ادامه چند مدل جاکفشی را پیشنهاد می‌کنم.

 

مدل فلزی قدیمی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

انواع مدل جاکفشی مدرن

جاکفشی مدرن ام‌دی‌اف

ام‌دی‌اف از فرآورده‌های چوبی است که برای ساخت انواع کابینت آشپزخانه، تختخواب، کمد و جاکفشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ام‌‌دی‌اف حاصل خرده‌های چوب و چسب است که تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند و سپس روکش‌های متنوعی روی تخته‌های ام‌دی‌اف قرار می‌گیرد. این متریال برای ساخت انواع مدل جاکفشی مدرن مناسب است.

یکی از مزیت‌‌های استفاده از ام‌دی‌اف در برای ساخت جاکفشی مدرن و جدید، تنوع روکش‌ها است. انواع روکش ملامینه، هایگلاس، وکیوم و… می‌توان برای ساخت انواع جاکفشی مدرن و آپارتمانی استفاده کرد. جاکفشی آپارتمانی و مدرن که از ام‌دی‌اف ساخته شده‌اند علاه‌بر تنوع در طرح و رنگ، سبک هستند و مقاومت خوبی دارند. انواع جاکفشی مدرن و آپارتمانی و دیواری‌ که روکش ام‌دی اف آنها وکیوم است، علاوه بر ظرافت در مقابل ضربه نیز مقاوم هستند.

 

جاکفشی دیواری

 

 

یکی از مزیت‌‌های استفاده از ام‌دی‌اف در برای ساخت انواع مدل جاکفشی تنوع روکش‌ها است. انواع روکش ملامینه، هایگلاس، وکیوم و… می‌توان برای ساخت انواع جاکفشی مدرن و آپارتمانی استفاده کرد.

 

جاکفشی مدرن فلزی

یکی از متریال‌هایی که در ساخت انواع جاکفشی دیواری و مدرن استفاده می‌شود، فلز است. فلز متریالی است که در المان‌های دکوراسیون مدرن به ووفور استفاده می‌شود. ایکیا یکی از شرکت‌هایی است که وسایل ساده و مینیمال مناسب با سبک دکوراسیون مدرن را طراحی می‌کند. یکی  از جاکفشی‌هایی که ایکیا طراحی کرده علاوه بر استفاده از فلز در ساخت آن، گریزی به مدل جاکفشی نردبانی شکل قدیم زده است، که برای یک دکوراسیون مدرن و مینیمال انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

جاکفشی مدرن از جنس فلز طرح‌های زیادی دارد، مدل دیگری که در دکوراسیون سبک مدرن زیا به چشم می‌خورد و فضایی را اشغال نمی‌کند، جاکفشی دیواری است که به دیوار و یا در کمد نصب می‌شود و کفش‌ها منظم کنار هم قرار می‌گیرند. جاکفشی فلزی به نسب متریالی مانند چوب و ام‌دی‌اف ارزان‎‌تر است و تنوع رنگ و طرح خوبی نیز دارد و از همه مهم‌تر برای دکوراسیون مدرن و مینیمال بهترین انتخاب است.

 

طرح ایکیا

 

 

یکی  از جاکفشی مدرن که ایکیا طراحی کرده علاوه بر استفاده از فلز در ساخت آن، گریزی به مدل جاکفشی نردبانی شکل قدیم زده است، که برای یک دکوراسیون مدرن و مینیمال انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

 

جاکفشی مدرن چوبی

یکی از متریالی که برای ساخت جاکفشی آپارتمانی و دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب است. جاکفشی جدید که از چوب ساخته شده معمولا در دکوراسیون سبک روستیک استفاده می‌شود. البته مدل جاکفشی مدرن نیز با چوب ساخته می‌‎شود و از تنوع مدل و رنگ خوبی دارد. در مدل جاکفشی که از چوب ساخته شده است یک نشیمنگاه برای نشستن تعبیه شده که هنگام کفش پوشیدن می‌توان روی آن نشست و راحت کفش پوشید. رنگ چوب و پارچه که در ساخت جاکفشی آپارتمانی جدید به کار می‌رود می‌توانید با رنگ سایر وسایل دکوراسیون هماهنگ کنید.

انواع مدل جاکفشی مدرن

جاکفشی مدرن مدل داشبوردی

مدل جاکفشی داشبوردی همانطور که از نام آن مشخص است، مانند داشبور ماشین است. معمولا در هر در آن دو طبقه است و چندین جفت کفش می‌‌توان نگهداری کرد. در مدل جاکفشی داشبوردی یک طبقه برای نگهداری وسایلی مانند واکس، برس واکس، پاشنه‌کش و… تعبیه شده است. این مدل جاکفشی تنوع رنگی بالایی دارد و با رنگ دکوراسیون خانه شما به راحتی هماهنگ می‌شود. این طبقه معمولا در قسمت بالایی جاکفشی قرار دارد. مدل جاکفشی داشبوردی، از مدل‌های جاکفشی مدرن است  در سبک دکوراسیون مدرن می‌توان استفاده کرد. بعضی از افراد یک آینه در بالای این  مدل جاکفشی قرار می‌دهند که برای ورودی خانه ایده جذاب و مناسبی است.

 

داشبوردی آپارتمانی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جاکفشی مدرن دیواری

یکی از مدل‌های جاکفشی که برای استفاده در آپارتمان‌ها انتخاب مناسبی است، جاکفشی دیواری است. این مدل، یکی از مدل‌های جاکفشی مدرن است که به صورت قفسه‌ای یا همراه با در ساخته می‌شود. جاکفشی دیواری به صورت کم‌جا است و برای آپارتمان‌های متراژ پایین انتخاب خوبی است. جاکفشی دیواری تنموع طرح بالایی دارد. این مدل جاکفشی در بازار به جاکفشی آپارتمانی نیز معروف است. جاکفشی دیواری که برای استفاده در فضای آپارتمان‌های کوچک مناسب است. طبقات جاکفشی دیواری را در کنج دیوار قرار می‌دهند و تعداد زیادی کفش ‌می‌توان نگهداری کرد.

 

 فلزی قدیمی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جاکفشی مدرن مدل پایه‌دار

جاکفشی پایه‌دار توسط پایه‌های کوتاهی در سطح بالاتری از زمین قرار می‌گیرد. الین مدل برای افرادی که به اصطلاح وسواس دارند، مناسب است، چون به راحتی می‌توانند زیر آن را تمیز کنند. جاکفشی پایه‌دار در سبک‌های مختلف دکوراسیون مانند کلاسیک و مدرن استفاده می‌شود. اگر پایه‌های جاکفشی دارای منبت باشد و در‌های نقش و نگاری داشته باشد در دکوراسیون کلاسیک استفاده می‌شود، جاکفشی پایه‌دار برای این سبک کلاسیک معمولا از جنس چوب است. جاکفشی پایه‌دار که پایه‌های آن ساده است و روی درهای آن نقش و نگاری دیده نمی‌شود، با سبک دکوراسیون مدرن هماهنگ است. جاکفشی پایه‌دار مدرن معمولا از جنس ام‌دی‌اف است.

 

جاکفشی مدرن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جاکفشی مدرن برای خانه‌هایی با متراژ بالا

گاهی در خانه‌های متراژ بالا یک اتاق مخصوص لباس‌ها و کفش‌هاس که به آن کلوزت می‌گویند. در این اتاق کمدهایی مخصوص نگهداری انواع لباس، کیف و کفش قرار دارد. طبقات پایین کمدهای اتاق لباس برای نگهداری انواع کفش است. ارتفاع طبقات جاکفشی در کلوزت‌ها متفاوت است و معمولا طبقه انتهایی ارتفاع بیشتری نسبت به طبقه‌های بالاتر دارد که برای نگهداری چکمه‌ها مناسب است.

 

جاکفشی آپارتمانی

 

 

گاهی در خانه‌های متراژ بالا یک اتاق مخصوص لباس‌ها و کفش‌هاس که به آن کلوزت می‌گویند. در این اتاق کمدهایی مخصوص نگهداری انواع لباس، کیف و کفش قرار دارد.

 

جمع بندی

  • جاکفشی از ملزومات هر خانه است که برای سامان‌دهی به کفش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • برای خرید جاکفشی باید به متراژ خانه به خصوص ابعاد راهرو توجه کرد.
  • مدل‌‌های جاکفشی متنوع است و با توجه به سبک دکوراسیون خانه انتخاب‌های زیادی خواهید داشت.
  • جاکفشی مدرن با توجه به سبک دکوراسیون مدرن که این روزها طرفداران زیادی دارد، مدل و رنگ‌های متنوعی در بازار موجود است.
  • متریال چوب، فلز، پلاستیک، ام‌دی‌اف برای ساخت  انواع مدل‌جاکفشی به کار می‌رود.
  • مدل‌های جاکفشی شامل جاکفشی دیواری، پایه‌دار، داشبوردی و… است.
  • در آپارتمان‌ها از جاکفشی دیواری یا آپارتمانی استفاده می‌شود.
  • خانه‌های با متراژ بالا یک اتاق مخصوص لباس و کفش است که کلوزت نامیده می‌شود، طبقات پایین کمدهای کلوزت مخصوص نگهداری کفش است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *