خرید و فروش خانه

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 15 تهران

خرید خانه در منطقه 15

 

منطقه 15 در جنوب شرق تهران قرار دارد. این منطقه و محلات آن بیشترین توسعه را در دهه‌های گذشته، به خود دیده‌اند. با توجه به افزایش قابل توجه میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در ماه‌های قبل، خرید خانه در منطقه 15 با توجه به قیمت خانه  از گزینه‌های مناسب برای افرادی که بودجه‌ی کمتری برای این مقوله دارند به حساب می‌آید. قیمت خانه در این منطقه با توجه به موقعیت مکانی محله با هم تفاوت هایی دارند. از محله‌های گران منطقه 15 می‌‌توان به افسریه شمالی، ابوذر، اسلام آباد – والفجر و افسریه جنوبی اشاره کرد و از محله‌های ارزان منطقه 15 می‌توان به مسگر آباد، خاورشهر، قیام دشت و مطهری را نام برد. همزمان با گسترش تهران از هر چهارسوی خود در سال‌های نه چندان دور، تمام زمین های بایر منطقه جنوب شرق به واحد های مسکونی جدید تبدیل شدند.
چند ایستگاه از خط ۶ متروی تهران درون این منطقه قرار دارد و اتوبان‌ امام رضا(ع) شاهراه ارتباطی غرب به شرق و بالعکس یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی کشور است. همچنین اتوبان‌های آزادگان، بعثت، امام علی نیز در این منطقه باعث تردد و دسترسی مناسب اهالی به محل سکونت خود شده‌اند.

معرفی منطقه 15 تهران

  • این منطقه از شمال به بزرگراه ده حقی و خاوران و خیابان شوش، از غرب به خیابان فداییان اسلام، از جنوب به اتوبان آزادگان و از شرق به حد حریم کوهی شرق تهران و حد شرقی افسریه محدود می‌شود.
  • مساحت این منطقه با توجه به آخرین بازنگری‌ها توسط شهرداری و با محاسبه حریم قانونی آن که در شرق محدوده حدود 35 کیلومتر مربع است.
  • منطقه 15 تهران 8 ناحیه دارد که مجموعا 20 محله این منطقه را تشکیل داده‌اند.
  • از هشت ناحیه منطقه 15 دو ناحیه آن در حریم استحفاظی شهر قرار دارند.
  • این منطقه به عنوان یکی از دروازه‌های ورود به شهر تهران معرفی شده است.
  • بازار بلور فروشان در محدوده این منطقه باعث رونق اقتصادی اهالی شده است.
  • از مهم‌ترین و برجسته‌ترین مرکز تفریحی آموزشی این منطقه فرهنگسرای خاوران است.
  • محله‌های افسریه شمالی، افسریه جنوبی و ابوذر از منطقه های پویا و جمعیت پذیر این منطقه محسوب می‌شوند.

 

خرید خانه در منطقه 15

 

 

با توجه به میانگین قیمت خرید و فروش در تهران، خرید خانه در منطقه 15 یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران است.


مسیرهای دسترسی به منطقه 15 تهران

مسیر‌های دسترسی و حمل و نقل عمومی در این منطقه در سه بخش قابل بررسی است. اتوبوس‌های تندرو، ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های تاکسیرانی؛ قیمت مناسب و دسترسی خوب باعث شده تا توجه مردم به خرید آپارتمان یا اجاره خانه در این محدوده بیشتر شود.

با توجه به ترافیک شهر تهران یکی از بهترین گزینه‌های رفت و آمد برای شهروندان مترو است. طبق نقشه متروی شهر تهران، بخشی از ایستگاه‌های خط 6 مترو در منطقه 15 دارد. طبق آخرین گزارشات حدود 95 درصد قسمت شرقی خط 6 متروی تهران پیشرفت داشته و در آینده‌ای نزدیک ایستگاه‌های آن افتتاح می‌گردد. چهار ایستگاه کیانشهر، 17شهریور، شهید رضایی و خراسان در خط 6 متروی تهران در این منطقه قرار دارند.

سه خط از اتوبوس تندرو در این منطقه در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. خط 8 اتوبوس تندرو از ترمینال جنوب به سمت پایانه خاوران مسافرین را جابجا می‌کند. خط 2 اتوبوس تندرو از پایانه میدان آزادی به سمت پایانه خاوران حرکت می‌کند و خط 3 اتوبوس تندرو  از پایانه خاوران به سمت پایانه علم و صنعت می‌رود.

از دیگر پایانه‌های اتوبوسرانی منطقه 15 می‌توان به پایانه خاورشهر، مشیریه، شهرک رضویه و والفجر اشاره کرد که اتوبوس های این خطوط در سطح محلی و فرامحلی در حال جابجایی مسافرین هستند.

دو پایانه تاکسیرانی در منطقه 15 وجود دارد. یکی پایانه بسیج در ضلع جنوبی اتوبان امام رضا(ع) و دیگری پایانه تاکسیرانی ثامن الحجج در محدوده محله مسعودیه قرار دارد.

 

 

 

خرید خانه در منطقه 15 آن هم متراژ پایین پرطرفدار ترین معامله در این محدوده است.


امکانات منطقه 15 تهران

از جمله امکانات تفریحی در سطح منطقه 15 می‌توان به پارک جنگلی توسکا، پردیس بانوان، پارک سرو، بوستان ارکیده، بوستان سپیدار، بوستان امیرکبیر، بوستان صنوبر، پارک آزادگان و پارک خلیج فارس(پامچال) اشاره کرد.

فرهنگسرای خاوران، خانه فرهنگ ولی عصر، خانه فرهنگ سرای محله کیانشهر جنوبی، خانه فرهنگ شهید ملکان، خانه فرهنگ و کتاب‌خانه هاشم آباد، خانه فرهنگ مشارکتی شهید اقبال پور، فرهنگسرای گلستان،خانه فرهنگ طراوت،خانه فرهنگ حسنا، خانه فرهنگ سرای محله والفجر، خانه فرهنگ مشارکتی هنر آفرین، خانه فرهنگ سرای محله کیانشهر جنوبی، خانه فرهنگ سرای محله مسعودیه، خانه فرهنگ بوستان خلیج فارس، خانه فرهنگ مشارکتی عالم، خانه فرهنگ سرای محله مشیریه و خانه فرهنگ مشارکتی نوآوران اندیشه از مکان های فرهنگی آموزشی منطقه است.

پردیس تئاتر تهران بزرگترین مرکز تئاتر تهران است. سالن اصلی این مکان فرهنگی ظرفیت 1000 بیننده را دارد و 4 سالن جانبی آن هر کدارم با طرفیت 150 نفر بستری مناسبی برای تئاتر  دوستان ایجاد کرده است.

سینما پامچال در مجموعه بوستان خلیج فارس، سینمای فرهنگسرای خاوران، سینما سایه در خیابان ۱۷ شهریور جنوبی و سینما پیوند در خیابان خاوران در منطقه 15 به علاقمندان به هنر هفتم خدمات رسانی می‌کنند.

مجموعه ورزشی شهدای مشیریه، مجموعه ورزشی مهرخاوران،مجموعه ورزشی شهدای افسریه و ورزشگاه شهید نباتی در این منطقه بستری مناسب برای کلاس های ورزشی آماده کرده‌اند.

بیمارستان شهدای گمنام، بیمارستان فاطمه الزهرا و همچنین مراکز درمانی حاج یحیی آقا سید، افسریه، شبیر، سوگند و دی خدمات پزشکی در سطح منطقه ارائه می‌دهند.

میدان تره بار فجر افسیریه، میوه و تره بار مرکز بعثت، میوه تره بار مشیریه و میوه و تره بار مسعودیه در منطقه 15 خرید آسان و ارزان را برای مردم رقم زده اند.

 

خرید خانه در منطقه 15

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


محله‌های مسکونی منطقه 15 تهران

منطقه 15 در جنوب شرق تهران دارای 8 ناحیه و 20 محله است. همانگونه که اشاره شد دو محله در حوزه استحفاظی این منطقه به حساب می آیند. میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در محله‌های این منطقه متفاوت است. محله‌های گران منطقه 15 در مرکز و شمال این محدوده و محله‌های ارزان منطقه 15 در جنوب و جنوب شرق این منطقه قرار دارند. با توجه به موقعیت و عمر ساختمان قیمت خانه در این منطقه متغیر است. میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در محله‌های مختلف باعث درخواست های بالای خرید و اجاره شده است. 20 محله منطقه 15 عبارت است از:

  1. ناحیه یک محلات شوش، مظاهری، مطهری، طیب، بی سیم و مینابی؛
  2. ناحیه دو محله های اتابک، بلوار ابوذر و هاشم آباد؛
  3. ناحیه سه محله های شهرک شهید بروجردی، کیانشهر شمالی و کیانشهرجنوبی؛
  4. ناحیه چهار محله های شهرک مشيريه و شهرک رضويه؛
  5. ناحیه پنج محله‌هاي افسريه شمالی، افسریه جنوبی و اسلام آباد – والفجر؛
  6. ناحیه شش محله های شهرک والفجر و شهرک مسعوديه؛
  7. ناحیه هفت خارج از محدوده قانونی شهر تهران و محله شهرک قیامدشت؛
  8. ناحیه هشت خارج از محدوده قانونی شهر تهران و محله شهرک خاورشهر.

 

قیمت خانه در منطقه 15

 

 

محله‌های گران منطقه 15 در مرکز و شمال این محدوده و محله‌های ارزان منطقه 15 در جنوب و جنوب شرق این منطقه قرار دارند.


شاخص قیمت در منطقه 15 تهران(خرداد 1398)

بازار مسکن در ماه‌های گذشته بسیار ملتهب بوده و روند افزایشی به خود دیده است. به در نظر گرفتن این افزایش قیمت در کل شهر تهران، هر یک از 20 محله این منطقه با توجه به شرایط با یک ضریب مشخصی افزایش داشته اند. میانگین قیمت خانه در منطقه 15 با توجه به معاملات انجام شده در خرداد سال 1398 قیمت 6.7 میلیون تومان بر هر متر مربع است.با توجه به میانگین قیمت مناسب خرید خانه در منطقه 15 یکی از بهترین گزینه‌ها برای مردم است.

طبق بررسی ها و آنالیز سایت کیلید میانگین قیمت خانه در این منطقه از اردیبهشت سال 1397 تا اردیبهشت سال 1398 حدود صد و دوازده درصد افزایش داشته و اگر تصمیم خرید خانه در منطقه 15 را دارید باید در نظر داشته باشید تغییرات زیادی در این بازه زمانی در قیمت‌ها صورت گرفته است. این افزایش قیمت هم در محله‌های گران منطقه 15 اتفاق افتاده است و هم محله‌های ارزان منطقه 15 با نسبت کمتری افزایش قیمت داشته‌اند.

میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در آذر 1397 عدد 3.6 میلیون تومان بوده که در اردیبهشت سال 1398 به 6.7 میلیون تومان رسیده است. واضح است که در سال گذشته روند افرایشی میانگین قیمت خانه در منطقه 15 برای خرید خانه در منطقه 15 باعث بروز پاره‌ای از مشکلات برای خریداران شده است.

 

قیمت خانه در منطقه 15

 

شاخص قیمت خانه در منطقه 15 برای خانه‌های زیر 85 متر(خرداد 1398)

با مشاهده شاخص‌های سایت کیلید برای خانه های زیر 85 متر مربع، میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در 7 سال اخیر 366  افزایش داشته که بیشترین درصد تغییر برای ماه‌های اخیر است. در سال های دورتر تغییرات قیمتی روند بسیار آرام تری را داشته است.

از خرداد سال 1397 تا اردیبهشت سال 1398 میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بناهای زیر 85 متر مربع 106 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 3.2 میلیون تومان به 6.7 میلیون تومان در هر متر مربع تغییر کرده است. و تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز چیزی بین 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بنا های زیر 85 متر مربع حدود 412 میلیون تومان در خرداد 1398 است که بین خانه‌های نوساز و قدیمی ساز تفاوت 50 میلیون تومانی در میانگین قیمت خانه در منطقه 15 دیده می‌شود. در اردیبهشت ماه 1398حدود 81 درصد معاملات در منطقه 15 برای خانه‌های کمتر از 85 متر مربع بوده است.خرید خانه در منطقه 15 آن هم متراژ پایین پرطرفدار ترین معامله در این محدوده است.

 

میانگین قیمت خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


شاخص قیمت خانه در منطقه 15 برای خانه‌های 85 تا 150 متر(خرداد 1398)

با آنالیز شاخص‌ها توسط سایت کیلید برای خانه های بین 85 تا 150 متر مربع میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در 7 سال اخیر 357 درصد روند افزایشی داشته که عمده تغییر این بازه عددی هم در ماه‌های اخیر روی داده است. تغییرات در 5 سال اولیه‌ی دهه نود بسیار کم بوده است.

از خرداد سال 1397 تا اردیبهشت سال1398 میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بناهای بین 85 تا 150 متر مربع 99 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 3.5 میلیون تومان به 7.1 میلیون تومان رسیده است. تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز بین متری 500 هزار تومان تا یک میلیون است.

میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در خرداد 1398 برای بناهای بین 85 تا 150متر مربع حدود هفتصد و هشتاد و پنج میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت و میان خانه‌های نوساز و قدیمی‌ساز تفاوت چشمگیر قیمتی دیده نمی‌شود. در اردیبهشت ماه 1398حدود 18 درصد معاملات در منطقه 15 برای خانه های بین 85 تا 150 متر مربع بوده است. این عدد در خرید خانه های بین 85 تا 150 متر مربع نشان دهنده‌ی این موضوع است که خریداران علاقه بیشتری به بناهایی با متراژ پایین دارند.

 

محله های گران منطقه 14

 

 

با توجه به قیمت ها، بیشترین خرید خانه در منطقه 15 به آپارتمان های زیر 85 متر مربعی مربوط است. کمترین خرید خانه در منطقه 15 به زمین های بالای 150 متر بر می‌گردد.


شاخص قیمت خانه در منطقه 15 برای خانه‌های بالای 150 متر(خرداد 1398)

با بررسی شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های بالای 150 متر مربع میانگین قیمت خانه در منطقه 15 در 7 سال اخیر 459 درصد روند افزایشی داشته است. این عدد در مقایسه با سایر مناطق اطراف عدد بزرگ‌تری را نشان می‌دهد. با توجه به تعدد خانه های حیاط دار و استقبال از ساخت و ساز، این تغییر قیمت روی داده است.

از خرداد سال 1397 تا خرداد سال 1398 میانگین قیمت خانه در منطقه 15 برای بناهای بالای 150 متر مربع 59 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در منطقه 15 در همین بازه از متری 6.5 میلیون تومان به 10.4 میلیون تومان تغییر داشته است.

میانگین قیمت خانه در منطقه 15 برای بنا‌های بالای 150 متر مربع حدود دو میلیارد و دویست و بیست و نه میلیون تومان در اردیبهشت 1398 است که علاقمندان می توانند با کنار گذاشتن این مبلغ خانه دلخواه خود را خریداری کنند. در اردیبهشت ماه 1398حدود 1 درصد معاملات در منطقه 15 برای خانه های بالای 150 متر مربع بوده است.

 

محله های ارزان منطقه 15

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


محله‌های گران منطقه 15(خرداد 1398)

در هر منطقه می‌توان تفاوت قیمت در محله‌های مختلف آن را با بررسی خیلی ساده متوجه شد. امکانات شهری و دسترسی مناسب از مهمترین عوامل این تفاوت قیمت است.

میانگین قیمت خانه در محله افسریه شمالی و ابوذر از دیگر محله‌های این منطقه 15 بیشتر است. امکانات مناسب و دسترسی مناسب باعث تفاوت قیمت این مکان‌ها با دیگر نقاط شده است. قیمت هر متر مربع در خرداد ماه سال 1398 در افسریه شمالی به 9.1 میلیون تومان و در محله ابوذر به 9 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 15 محسوب می شوند.

محله اسلام آباد – والفجر با 7.8 میلیون تومان و محله افسریه جنوبی با 7.6 میلیون تومان در رتبه‌های بعدی محله‌های گران منطقه 15 دیده می‌شوند. محله‌های گران منطقه 15 با محله‌های ارزان منطقه 15 تفاوت قیمتی شش میلیون و صد هزار تومانی دارند.

محله‌های ارزان منطقه 15(خرداد 1398)

حاشیه ‌ی شرقی منطقه و  دسترسی نامناسب باعث کاهش قیمت خانه‌ها در بعضی از محلات منطقه 15 شده است. میانگین قیمت خانه در محله مسگر آباد و قیام دشت از دیگر محله‌های این منطقه کمتر است. قیمت هر متر مربع در خرداد ماه سال 1398  در محله مسگر آباد به 2.9 میلیون تومان و در  محله قیام دشت به 3.5 میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه 15 محسوب می‌شوند. محله خاور شهر با 3.6 میلیون تومان و محله مطهری با 4 میلیون تومان در رتبه های بعدی محله‌های ارزان منطقه 15 دیده می شوند.

محله‌های ارزان منطقه 15 بیشتر در جنوب و جنوب شرق این محدوده قرار دارند. پایین بودن قیمت خانه‌ در منطقه 15 نسبت به دیگر مناطق باعث شده خریداران زیادی با توجه به بودجه خود، جذب این منطقه شوند. محله‌های ارزان منطقه 15 دارای بافت حاشیه‌ای هستند که بیشتر در شرق قرار دارند.

 

محله های گران منطقه 14

 

 

محله‌های گران منطقه 15 با محله‌های ارزان منطقه 15 حدود شش میلیون و صد هزار تومان تفاوت قیمت دارند. به همین دلیل خریدار برای خرید خانه در منطقه 15 با گزینه های متفاوتی رو‌به‌رو است.


جمع بندی

  • با توجه به قیمت خانه در منطقه 15 یکی از ایده‌آل ترین مناطق تهران برای  خرید آپارتمان یا اجاره آپارتمان است.
  • مراکز تفریحی متعدد، امکانات حمل و نقل عمومی و دسترسی مناسب باعث شده خرید خانه در منطقه 15 یکی از گزینه‌های خرید خانه برای خانوار‌ها باشد.
  • منطقه 15  مثل دیگر مناطق تهران در ماه های اخیر افزایش قیمت داشته است.
  • قیمت خانه در منطقه 15 از خرداد سال 1397 تا خرداد سال 1398 به طور میانگین دو برابر شده است.
  • مثل دیگر مناطق جنوبی تهران بیشترین خرید خانه در منطقه 15 به آپارتمان‌های زیر 85 متر مربعی مربوط است.
  • متوسط میانگین قیمت هر متر مربع برای کل منطقه 15 تهران 6.5 میلیون تومان است.
  • محله‌های گران منطقه 15 با محله‌های ارزان منطقه 15 حدود شش میلیون و صد هزار تومان تفاوت قیمت دارند.
  • قیمت هر متر مربع در خرداد ماه سال 1398 در افسریه شمالی به 9.1 میلیون تومان و در محله ابوذر به 9 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 15 محسوب می شوند.
  • محله اسلام آباد – والفجر با 7.8 میلیون تومان و محله افسریه جنوبی با 7.6 میلیون تومان در رتبه‌های بعدی محله‌های گران منطقه 15 دیده می‌شوند.
  • اگر می خواهید خانه چند سال ساخت زیر 85 متر مربعی برای خود خریداری کنید، به حدود 415 میلیون تومان بودجه نیاز دارید.
  • قیمت خانه در حاشیه شرقی منطقه 15 از دیگر مناطق آن ارزان تر است زیرا خارج از محدوده منطقه و در حوزه استحفاظی آن قرار دارد.

مطالب مرتبط

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

یک نظر در مورد “همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 15 تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *