بازار مسکن تهران

محله جهاد با دسترسی مناسب

محله جهاد منطقه شش

 

محله جهاد در مرکز تهران و در منطقه شش شهرداری قرار دارد. این محله در گذشته جزئی از محله یوسف‌آباد تهران بود که در سال ۱۳۸۴ قسمت جنوبی یعنی محله جهاد از آن جدا شد. این محله در طول روز پذیرای افراد زیادی است و از میدان جهاد به بیشتر نقاط تهران تاکسی خطی وجود دارد. مهمترین میدان این محله بعد از میدان جهاد، میدان سلماس است که در خیابان پیروز واقع شده است. بزرگراه کردستان و خیابان فاطمی از شریان‌های دسترسی مهم این محله به حساب می‌آیند.

باید به این نکته اشاره کرد که محله جهاد همانند دیگر محله‌های مرکز شهر تهران کاربری اداری زیادی دارد. شرکت‌های دولتی و خصوصی به کررات در این محله قابل مشاهده است.

اتوبوس تندرو و خط مترو باعث سهولت دسترسی به این محله و محلات اطراف جهاد شده است. در این متن موارد زیر به طور مفصل توضیح داده شده است:

  • توضیحی در مورد پیدایش محله جهاد تهران
  • تاریخچه محله جهاد
  • موقعیت این محله
  • بافت مسکونی این محله
  • دسترسی‌های محله جهاد
  • مراکز آموزشی و مذهبی این محله
  • قیمت خانه در این محله

 

محله جهاد منطقه شش

 

پیدایش محله جهاد

محدوده محله جهاد در در زمان‌های قدیم به عنوان تفرجگاه بوده است و در نزدیکی محله بهجت‌آباد قرار داشته است. این محله که همانطور که در بالا به آن اشاره شد بخشی از محله یوسف‌آباد بود توسط میرزا یوسف مستوفی المملک صدراعظم شکل گرفت. یوسف‌آباد دارای باغ‌ها و قنات‌های زیادی در خود بود که در زمان قدیم با ده‌ونک و عباس‌آباد و امیرآباد همسایه بود.

در دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی زمین‌ها و باغات این محله تقسیم‌بندی شد و به کارمندان دولت و دیگر مردم واگذار گردید. می‌توان گفت از آن همه باغ و فضای سبز در محله یوسف‌آباد قدیم فقط پارک شفق باقی مانده است که در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است.

علت نام‌گذاری این محله به جهاد به خاطر میدان جهاد در جنوب این محله است. خیابان فاطمی و بزرگراه شهید گمنام در دو طرف میدان جهاد قرار دارند.

 

خیابان فاطمی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

محله جهاد در کجای تهران قرار دارد؟

محله جهاد در مرکز شهر تهران و در منطقه ۶ شهرداری قرار دارد. این محله از شمال با محله یوسف‌آباد، از غرب با محله امیرآباد، از جنوب با محله کشاورز و فاطمی و از شرق با محله یوسف‌آباد و بهجت‌آباد همسایه است.

این محدوده از شمال به خیابان بیستم و خیابان مهمان دوست و خیابان هجدهم و خیابان هفدهم، از شرق به خیابان اسدآبادی، از جنوب به خیابان فاطمی و بزرگراه شهید گمنام و از غرب به بزرگراه کردستان محدود می‌شود.

بافت محله جهاد در مرکز تهران

بافت این محله متراکم است. دلیل این امر حضور شرکت‌های خصوصی مخصوصا در جنوب این محله و تراکم بالای کاربری مسکونی است که بخش مهمی از این محله را تشکیل می‌دهد.

مثل سایر محلات تهران به علت سود زیاد در مشارکت ساخت و همچنین نیاز منطقه به واحدهای مسکونی و تجاری بیشتر، صاحبخانه‌ها تمایل دارند زمین‌های خود را به صورت اشتراکی بسازند. می‌توان گفت در حال حاضر این محله دارای بافت قدیمی‌ساز و  نوساز است.

 

محله جهاد منطقه شش

 

دسترسی‌های محله جهاد در منطقه شش تهران تهران

سه شریان اصلی شمالی – جنوبی در این محله قرار دارد. خیابان اسدآبادی، خیابان جهان‌آرا و بزرگراه کردستان این سه شریان اصلی هستند. خیابان فاطمی، خیابان فتحی شقاقی و بزرگراه شهید گمنام از شریان‌های شرقی – غربی این محله هستند.

در بالا گفته شد که دسترسی این محله مناسب است. یک خط از مترو شهر تهران از این محله می‌گذرند. خط ۳ مترو آزادگان – قائم از این محله عبور می کند. ایستگاه میدان جهاد در این محله قرار دارد. در اسفند سال ۹۸ در زمان‌های شلوغ مترو، هر ۷٫۵ دقیقه یکبار قطار به این ایستگاه‌ها می‌رسد.

اتوبوس تندرو راه‌آهن – تجریش از مهترین راه‌های دسترسی به این محله هستند. همچنین در میدان جهاد خطوط پر تعداد تاکسی برای جابجایی مسافران قرار دارد.

اتوبوس‌های محلی نیز در سطح این محله در حال خدمات رسانی به مردم هستند که بیشتر در جنوب این محله و در خیابان فاطمی و بزرگراه شهید گمنام تردد می‌کنند.

 

خیابان فاطمی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز آموزشی این محله در منطقه شش تهران

  • مدرسه غیر دولتی مروا – دخترانه – یوسف‌آباد، خیابان فتحی شقاقی، نبش خیابان چهل ستون
  • دبستان غیر دولتی حضرت رقیه (س) – دخترانه – خیابان سید جمال الدین اسدآبادی ، خیابان دوازدهم
  •  دبیرستان غیر دولتی آذر –  دخترانه – یوسف‌آباد، خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان سید جمال الدین اسدآبادی و چهل ستون
  • دبیرستان غیر دولتی رازی – پسرانه – خیابان سید جمالالدین اسدآبادی، خیابان نهم
  •  دبیرستان غیر دولتی سلام پسرانه – خیابان سید جمال الدین اسدآبادی بین خیابان فتحی شقاقی و خیابان هفتم
  • دبیرستان ادب – دخترانه – یوسف‌آباد، خیابان فتحی شقاقی، خیابان بیستون، نبش خیابان بوعلی
  •  مدرسه راهنمائی غیر دولتی راه هدی – دخترانه  – یوسف‌آباد، خیابان فتحی شقاقی خیابان جهان مهر

 

بزرگراه کردستان

 

مراکز مذهبی در محله جهاد در منطقه شش تهران

مسجد ریحان واقع در خیابان فتحی شقاقی، خیابان مصطفی جهان مهر تاسیس 1357

مسجد خلیل الرحمن واقع در خیابان جهان‌آرا، خیابان چهاردهم

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

بیمارستان سجاد – خصوصی – تاسیس در سال ۱۳۴۷ به آدرس میدان جهاد، ابتدای خیابان چهل ستون

درمانگاه درین – دولتی – تاسیس در سال 1385 به آدرس خیابان فتحی شقاقی، نبش خیابان اسدآبادی پلاک 32، طبقه دوم

 

خیابان فاطمی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

توضیحات تکمیلی محله جهاد در منطقه شش تهران

نکته مهم راجع به این محله که درباره محله یوسف‌آباد نیز صدق می‌کند آرامش بسیار زیاد آن است. افرادی که در این محله زندگی می‌کنند بیشتر از قدیمی‌های این محله به حساب می‌آیند. مردم این محل برای خرید روزانه باید به مراکز خرید در سطح محل و یا خارج از محل مراجعه کنند. با توجه به وسعت کوچک این محله شاید مراجعه به محله یوسف‌آباد دور از ذهن نباشد.

از طرف دیگر اغذیه فروشی‌های معروفی در خیابان اسدآبادی و شهریار قرار دارند و افراد زیادی آن غذاخوری‌ها را به گونه‌ای پاتوق خود کرده‌اند.

همچنین در نبش بزرگراه کردستان ایوان شمس قرار دارد. این ساختمان متعلق به شهرداری تهران است.

 

بزرگراه کردستان

 

قیمت خانه در منطقه ۶ تهران و محله جهاد (اسفند 98)

طبق بررسی سایت کیلید میانگین قیمت در دی ماه سال 98 در منطقه ۶ تهران ۱۹ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است. در محله جهاد قیمت هر متر خانه ۲۱ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان است. با بررسی این محله با سایر محلات دیگر منطقه ۶ این محله بین یکی از محلات گران قیمت منطقه ۶ قرار دارد.

 

بزرگراه کردستان

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مختصر در مورد محله جهاد

منطقه: ۶ تهران

محل استقرار: مرکز تهران

بافت محله: قدیمی‌ساز و نوساز

همسایه‌های محلی: از شرق به محله یوسف‌آباد و بهجت‌آباد | از شمال به محله یوسف‌آباد | از غرب به محله امیرآباد | از جنوب به محله کشاورز و فاطمی

دسترسی : خیابان ولیعصر | خیابان اسدآبادی | خیابان جهان‌آرا | خیابان فاطمی | بزرگراه کردستان | بزرگراه  شهید گمنام

ایستگاه مترو : دارد (میدان جهاد از خط ۳)

ایستگاه اتوبوس تندرو: دارد (راه آهن – تجریش)

سطح قیمت: بالا

 

مطالب مرتبط

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

یک نظر در مورد “محله جهاد با دسترسی مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *