بازار مسکن تهران

بلوار اباذر محله سینما و ساندویچ

دسترسی محله اباذر

 

بلوار اباذر از محله‌های پر تقاضای منطقه 5 است. محله‌ای که در چند سال گذشته به دلیل راه اندازی پردیس سینمایی زندگی و همچنین افتتاح چند پارک و غذاخوری‌های ریز و درشت بیشتر مورد توجه قرار گرفته و جز محله‌های پرتقاضا در بازار مسکن است. دسترسی محله اباذر به خیابان‌های مجاور نیز از جمله دلایل اقبال به این محله است.  ساندویچی‌های اباذر نیز بین کسانی که طعم‌های قدیمی را دوست دارند نامی آشنا است. بیمارستان پیامبر نیز در این محله از مراکز درمانی پرطرفدار شهروندان غرب پایتخت است.

منطقه‌ای که در دو سال گذشته در اکثر ماه‌های سال بیشترین تعداد معامله مسکن را در پایتخت به نام خود ثبت کرده است. شاید باورش سخت باشد اما تا قبل از سال 1340 محله اباذر وجود خارجی نداشت. این محله جز دو روستای کاظم‌آباد و حسن‌آباد از توابع روستای کن بود. زمین‌هایی بایر در جنوب روستای سرسبز باغ فیض.

بعد از تکمیل ورزشگاه آزادی در سال 1350 و بعد هم برگزاری بازی‌های آسیاسی تهران در سال 1352 این منطقه مورد توجه تهرانی‌ها قرار گرفت. اما ساخت و ساز و سر و شکل گرفتن بافت شهری در بلوار اباذر بعد از انقلاب اسلامی آغاز شد. خرید خانه در بلوار اباذر حتی پس از گرانی‌های دو سال اخیر مسکن کاهش پیدا نکرده است. از طرف دیگر آماره اجاره خانه در بلوار اباذر نیز همچنان بالا است. پتانسیلی که باعث شده زندگی در این محله جریان داشته باشد و تبدیل به پاتوق بسیاری از خانواده‌های ساکن محلات دور و نزدیک باشد.

بیمارستان پیامبر، بیمارستانی مجهز و فوق تخصصی است که تقریبا تمام حوزه‌های درمانی را شامل می‌شود و بین اهالی غرب تهران نامی آشنا است.

 

پردیس سینمایی زندگی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

خرید خانه در بلوار اباذر

اگر به نقشه حرارتی سایت کیلید مراجعه کنید خواهید دید میانگین قیمت هر متر مربع خانه در بلوار اباذر 17 میلیون و 540 هزار تومان است. این محله قیمت بالاتری نسبت به محله‌های همجوار خود از جمله باغ فیض و مهران دارد. بلوار اباذر به دلیل خیابان‌های عریض و امکانات شهری از جمله فضای سبز و همچنین مجموعه‌های فرهنگی و درمانی مورد توجه خانواده‌های تهرانی است.

با توجه به داده‌های سایت کیلید منطقه 5 از سال گذشته تا کنون رشد 56 درصدی را در حوزه مسکن تجربه کرده است. از طرف دیگر تراکم خرید و فروش در منطقه 5 نیز باعث شده بافت این محله به سرعت در حال تغییر باشد و اندک خانه‌های ویلایی باقی مانده در بلوار اباذر تبدیل به آپارتمان‌های نوساز شود.

اجاره خانه در بلوار اباذر

شهریور امسال، ماه رکورد بازار مسکن بود. هم رکورد در حوزه خرید و فروش هم رکورد در حوزه اجاره. به همین دلیل تقاضای اجاره خانه در بلوار اباذر نسبت به سال گذشته و ماه مشابه کاهش داشته است. اما همچنین به دلیل امکانات محله و در کنار آن دسترسی راحت این منطقه به دیگر نقاط شهری مورد توجه خانواده هایی است که به دنبال اجاره خانه هستند.

ساخت سازهای چند ساله گذشته نیز دست خانواده‌ها را برای انتخاب درست خانه در محله اباذر باز کرده است. وجود مراکز آموزشی و درمانی نیز توانسته این محله را جز محله‌های محبوب منطقه 5 برای مشتریان قرار دهد.

 

 

ساندویچی‌های اباذر نیز بین کسانی که طعم‌های قدیمی را دوست دارند نامی آشنا است. پتانسیلی که باعث شده زندگی در این محله جریان داشته باشد و تبدیل به پاتوق بسیاری از خانواده‌های ساکن محلات دور و نزدیک باشد.

 

تاریخچه بلوار اباذر

تهران از زمانی که به وسیله آقا محمدخان قاجار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد در حال گسترش است. در 4 دهه گذشته تهران از غرب و شرق و شمال و جنوب کش آمده! روستاهای کوچکی که تا کمتر از نیم قرن پیش هویتی مستقل از پایتخت داشتند توسط تهران بلعیده شدند و تغییر چهره دادند. بلوار اباذر از همان دست روستاهای قدیمی و تغییر شکل داده شده است.

تا قبل از انقلاب اسلامی، محله اباذر در محدوده دو روستای کاظم‌آباد و حسن‌آباد قرار داشت. روستاهایی که بر عکس روستای باغ فیض که در شمال این منطقه قرار دارد، زمین های بایری داشت. از طرف دیگر به دلیل طرح‌های ساخت‌و‌ساز، اهالی این دو روستا قادر به ساخت خانه در زمین هایشان نبودند.

بعد از بازی‌های آسیایی سال 1352 توجه به مناطق غربی تهران بیشتر شد. این محله نیز که در نزدیکی جاده تهران به کن قرار داشت، کم‌کم بر مدار ساخت‌و‌ساز چرخید. بعد از انقلاب نیز با گسترش شهر تهران و پیشروی به سمت غرب این محله سر و شکل جدیدی پیدا کرد.

بافت محله

بافت محله بلوار اباذر تازه ساخت است. مخصوصا در سال‌های اخیر انبوه‌سازان با افزایش قیمت خانه در این منطقه، برای ساخت مجتمع‌های بزرگ به آن‌جا سرازیر شده‌اند.

این منطقه به دلیل حضور چند مجتمع تجاری در اغلب موارد میزبان خانواده‌ها است. از طرف دیگر بوستان معاد هم در سال های اخیر مورد توجه خانواده هایی قرار گرفته که در حومه این محله زندگی می کنند.

 

 

پردیس سینمایی زندگی تنها سالن سینما نیست. یک پاساژ چند طبقه است که علاوه بر سالن سینما، بوتیک‌های فروش‌لباس، اسباب بازی، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و .. نیز دارد. در این مجتمع چند فودکورت هم وجود دارد. بسیاری از برندهای معتبر غذا برای فروش بیشتر به این مجتمع تجاری کوچ می‌کنند.

 

دسترسی بلوار اباذر

بلوار اباذر از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی، از شمال به اتوبان حکیم و باغ فیض، از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی و از غرب به مهران راه دارد. رفت‌و‌آمد تاکسی‌های آریاشهر به جنت‌آباد و لاله از جنوب محله و همچنین اتوبوس‌های بی‌آرتی در اتوبان اشرفی اصفهانی و سهولت دسترسی به مترو صادقیه از امکانات محله اباذر است.

در جنوب این خیابان نیز ایستگاه تاکسی مخصوص خود محله وجود دارد تا شهوندان را به شمال آن برساند.

مراکز فرهنگی بلوار اباذر

مهمترین مرکز فرهنگی بلوار اباذر پردیس سینمایی زندگی است. پردیسی که در سال 1388 در کنار پردیس ملت و تماشا و راگا و … ساخته شد. پردیس سینمایی زندگی 5 سالن نمایش فیلم دارد. ظرفیت کل این پردیس تقریبا 1000 نفر است و در برنامه های اکران روز سینمای ایران فعالیت می‌کند.

سرای محله بلوار اباذر نیز از دیگر مراکز فرهنگی این منطقه است که شهوندان می‌توانند برای گذراندن اوقات فراغت و شرکت در کلاس‌های مختلف به آن مراجعه کنند.

از طریف دیگر دسترسی آسان این محله به فرهنگسرای فردوس این امکان را ایجاد می‌کند که از پتانسیل این مرکز فرهنگی نیز به راحتی استفاده شود.

 

بیمارستان محله اباذز

 

 

بلوار اباذر از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی، از شمال به اتوبان حکیم و باغ فیض، از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی و از غرب به مهران راه دارد. رفت‌و‌آمد تاکسی‌های آریاشهر به جنت‌آباد و لاله از جنوب محله و همچنین اتوبوس‌های بی‌آرتی در اتوبان اشرفی اصفهانی و سهولت دسترسی به مترو صادقیه از امکانات محله اباذر است.

 

مراکز آموزشی

دبیرستان علامه امینی و هنرستان احرار از جمله مراکز آموزشی محله اباذر است. البته دسترسی آسان این محله به خیابان آیت الله کاشانی و بلوار فردوس این امکان را ایجاد می‌کند که خانواده‌ها برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه نگرانی نداشته باشند.

مراکز خرید بلوار اباذر

پردیس سینمایی زندگی تنها سالن سینما نیست. یک پاساژ چند طبقه است که علاوه بر سالن سینما، بوتیک‌های فروش‌لباس، اسباب بازی، لوازم ورزشی، لوازم آرایشی و .. نیز دارد.

در این مجتمع چند فودکورت هم وجود دارد. بسیاری از برندهای معتبر غذا برای فروش بیشتر به این مجتمع تجاری کوچ می‌کنند.

به غیر از پردیس سینمایی زندگی، چند ساندویچی‌ با سابقه در محله اباذر محل رفت‌و‌آمد کسانی است که بدشان نمی‌آید غذاهای کمی چرب بخورند. از معروف‌ترین ساندویچی‌های اباذر ، ساندویچی کریم است.

مغازه‌ای کوچک که آوازه‌اش به گوش بسیاری از تهرانی‌ها رسیده است. ساندویچی‌های اباذر هم کسانی را راضی می‌کند که طعم قدیمی را می‌پسندند و هم کسانی که به طعم‌های جدید علاقه دارند.

ساندویچی‌های اباذر باعث شهرت این محله شده است و روزانه میزبان بسیاری از شهروندان تهرانی است. ساندویچی‌های اباذر تبدیل شده اند به امضای این محله پردرخواست.

 

دسترسی محله اباذر

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز مذهبی

مسجد جواد مهمترین مرکز مذهبی محله اباذر است. مسجدی بزرگ که ساکنان محله و محله‌های اطراف برای انجام مراسم‌های مذهبی در تمام سال به آن‌جا مراجعه می‌کنند.

بیمارستان پیامبر مرکز درمانی اصلی محله

بیمارستان پیامبر در دسترس‌ترین مرکز درمانی محله اباذر است. بیمارستان پیامبر ، بیمارستانی مجهز و فوق تخصصی است که تقریبا تمام حوزه‌های درمانی را شامل می‌شود و بین اهالی غرب تهران نامی آشنا است. در این محله چند داروخانه و درمانگاه بزرگ و کوچک غیر از بیمارستان پیامبر نیز وجود دارد.

 

 بیمارستان پیامبر

 

 

بیمارستان پیامبر در دسترس‌ترین مرکز درمانی محله اباذر است. بیمارستانی مجهز و فوق تخصصی که تقریبا تمام حوزه‌های درمانی را شامل می‌شود و بین اهالی غرب تهران نامی آشنا است. در این محله چند داروخانه و درمانگاه بزرگ و کوچک نیز وجود دارد.

 

مختصر در مورد محله

منطقه: 5 تهران

محل استقرار: غرب تهران

بافت محله: نو ساز

همسایه های محلی: از شرق به اتوبان اشرفی اصفهانی | از شمال به اتوبان حکیم و باغ فیض | از غرب به مهران | از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی

دسترسی کریمخان: میدان صادقیه | اتوبان حکیم | بلوار فردوس | مهران | پیامبر | باغ فیض |

ایستگاه مترو: ندارد

ایستگاه BRT : ندارد

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

2 نظر در مورد : “بلوار اباذر محله سینما و ساندویچ

  1. از همه نظر خوب بود ما 4 سال اونجا زندگی کردیم اگه بازم برگردم تهران بدون شک همین‌جا خونه میگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *