بازاریابی و تبلیغات

کارت ویزیت مشاور املاک تا چه حد بر روی موفقیت آژانس‌های املاک موثر است؟

کارت ویزیت مشاور املاک

 

ما در این مقاله از کیلید آکادمی به سراغ یک موضوع مهم در حرفه آژانس‌های املاک و مستغلات می‌رویم و آن موضوعی است که مربوط به گسترش فعالیت مشاوران املاک می‌شود: کارت ویزیت مشاور املاک. کارت‌های ویزیت مشاوران املاک و مستغلات در واقع بخشی از فرآیند بازاریابی در حرفه املاک است و در صورتی که مخاطب به خدمات این حرفه نیاز پیدا کند، این ابزار وسیله قدرتمندی برای هدایت مشتریان است. با این مقدمه ما در این مقاله به بررسی موارد  زیر خواهیم پرداخت پس با ما همراه شوید.

در ادامه این مقاله به بررسی پاسخ سوالاتی که در بالا مطرح شد می‌پردازیم.

آیا مشاوران املاک به کارت ویزیت املاک و مستغلات نیاز دارند؟

پاسخ این سوال بله است زیرا هر بنگاه معاملات ملکی، به کارت ویزیت برای معرفی بهتر کار خود نیازمند است. در دنیای امروزی که هر روز بیش از روز قبل در حال دیجیتالی شدن است، کارت‌های ویزیت املاک و مستغلات همچنان دارای اهمیت بسیاری هستند زیرا دارای ویژگی‌های مهمی همچون ارزان بودن، قابل حمل بودن و اطلاعاتی هستند که مشتریان بالقوه به آنها نیاز دارند.

یک کارت ویزیت با طراحی جذاب و منطقی می‌تواند راهی باشد تا مشتریان یک آژانس دائما با آن در ارتباط باشند و ارتباط مخاطب و مشاور املاک محدود به ملاقات اولیه حضوری نشود. امروزه کارشناسان پیشنهاد می‌کنند تا مشاوران از کارت‌های ویزیت دیجیتالی نیز استفاده کنند.

 

کارت ویزیت مشاور املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کارت ویزیت یک مشاور املاک باید شامل چه مواردی باشد؟

بر اساس گزارش‌های بررسی‌هایی که از خریداران املاک در سراسر جهان انجام شده است، حدود 79 درصد از خریداران مسکن ترجیح می‌دهند تا به صورت آنلاین اقدام به جستجو برای خرید خانه کنند.

بنابراین مشاوران املاک باید مطمئن شوند که وب سایت، آدرس ایمیل، اینستاگرام و غیره به همراه شماره تلفن ثابت و همراه آنها در کارت ویزیت به صورت برجسته‌ای حضور داشته باشد. همچنین بهتر است برای مطمئن کردن مشتریان خود از نمادهای و علائم و مجوزهای تجاری که از آن برخوردار هستید، بر اساس قانون، به مخاطبانتان در کارت ویزیت آگاهی دهید.

کارشناسان املاک پیشنهاد می‌کنند کارت ویزیت خود را در اختیار متخصصان صنایع مختلف نیز قرار دهید و برای این منظور بهتر است اطلاعات شخصی خود را نیز علاوه بر اطلاعات آژانس در کارت ویزیت خود درج کنید.

قرار دادن عکس در کارت ویزیت نیز گزینه بسیار خوبی است زیرا به مشتریانی که روزانه با ده‌ها مشاور املاک سر و کار دارند، اطلاعات بهتری می‌دهد. اگر در شبکه‌های اجتماعی هم فعال هستید و روزانه به ارائه محتوا در این شبکه‌ها می‌پردازید، بهتر است اطلاعات این شبکه‌ها را در قسمت پشتی کارت ویزیت خود قرار دهید.

رعایت چه نکاتی در کارت ویزیت، آن را تبدیل به یک کارت ویزیت عالی در میان آژانس‌های املاک و مستغلات می‌کند؟

فونت قلم، رنگ آن، شکل و طرح می‌تواند ارزش کارت ویزیت شما را مشخص کند. شما برای تاثیر گذاری بر مشتریان بالقوه خود می‌توانید از فضای 18 سانتی متری یک کارت به نحو احسن نهایت استفاده را بکنید.

بنابراین قبل از آنکه کارت ویزیت خود را در تیراژ بالا سفارش دهید بهتر است در ابتدا فقط چند نمونه از آن را طراحی کنید و با چاپ آنها متوجه شوید که آیا اطلاعات موجود در کارت نیازها و خواسته شما را پاسخ می‌دهند یا خیر. در ادامه به ویژگی‌های کارت‌های با کیفیت و موثر اشاره می‌کنیم:

 

کارت ویزیت مشاور املاک

 

  • خوانایی

هر چه مختصرتر بنویسید موفق‌تر خواهید بود. فضای سفید موجود در یک کارت ویزیت مهم‌ترین اطلاعات شما را از هم تفکیک می‌کند و این فضا خواندن را برای مخاطبان شما راحت‌تر می‌کند.  بهتر است یک فضای کوچکی را نیز به صورت خالی در نظر بگیرید تا در صورتی که شما یا مشتری شما بخواهد نکته‌ای را یادداشت کند، این فضا را در اختیار داشته باشد.

  • استفاده از برند تجاری

اگر می‌خواهید کارت ویزیت شما هم تبدیل به بخشی از بازاریابی کارتان شود، بهتر است از آرم یا برند تجاری خود نیز در آن یاد کنید. بهتر است برای این کار با آژانس املاک خود هماهنگ باشید و بدانید که چه چیزهایی را دقیقا می‌توانید اضافه یا کم کنید؛ زیرا هر برند تجاری دارای استانداردها و دستورالعمل‌های بازاریابی مختص خود است.

  • استفاده از روش‌های تماس متعدد

برای آنکه مشتریان بالقوه خود و فرصت‌های خوب شغلی را از دست ندهید بهتر است چندین کانال ارتباطی را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. بنابراین تلفن دفتر، تلفن همراه ( به منظور پیامک و تماس)، ایمیل تجاری، اطلاعات وب سایت و یا رسانه‌های اجتماعی را حتما در کارت ویزیت خود لحاظ کنید.

  • کیفیت جنس کارت ویزیت

زمانی که شما از یک جنس با دوام و با کیفیت برای کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید احساس متمایز بودن را برای خود و مشتریان‌تان تداعی خواهید کرد و این کار کمک می‌کند تا کارت شما از دوام بیشتری برخوردار باشد و دیرتر از بین برود که این موضوع به افزایش ارتباطات شما کمک می‌کند. برای این کار بهتر است ابتدا یک نمونه از کارتان را بر روی یک نوع از کارت درج کنید و از کیفیت آن پیش از چاپ در تعداد بالا مطمئن شوید.

 

کارت ویزیت مشاور املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اشتباهات رایجی که در کارت‌های ویزیت املاک باید از آنها پرهیز کنید

همه مشاوران املاک دوست دارند که نزد تعداد بیشتری از افراد شناخته شوند اما در این میان اشتباهاتی در کارت‌های ویزیت به چشم می‌خورد که باید از آنها اجتناب کنید. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

  • بهم ریختگی بیش از حد

شما به عنوان یک آژانس و مشاور املاک می‌توانید از حروف چاپی متنوع و رنگ‌های مختلفی بر روی کارت ویزیت خود استفاده کنید اما حواستان به این نکته باشد که کارت شما نباید مانند تبلیغ یک سیرک به نظر برسد و شلوغ باشد. برای این کار بهتر است همه فضا و میلیمتر به میلیمتر آن را با متن یا گرافیک نپوشانید زیرا در این صورت بسیاری از مخاطبان خود را که تحمل فضاهای شلوغ را ندارند و نمی‌دانند که چه چیزی را باید دقیقا در میان کارت نگهداری کنند، از دست می‌دهید.

  • استفاده از کلیپ آرت یا عکس موجود کالا

برای این کار بهتر است از نمادها یا عکس‌های عمومی که قبلا از اینترنت تهیه کرده‌اید استفاده نکنید. همچنین تصویر یک خانه با علامت فروش نیز تصویر منحصر به فردی برای کار شما نخواهد بود. بهتر است به جای این گزینه‌ها برای طراحی یک لگو و یا گرافیک شخصی با یک گرافیست حرفه‌ای در تماس باشید.

  • اضافه کردن اظهارنامه فروش

مشتریان شما برای علاقه شما به کار فروش یک خانه اهمیتی قائل نخواهند بود بنابراین بهتر است در ارتباط با اینکه چقدر به کار فروش خانه علاقه دارید در کارت صحبت نکنید و تنها با اضافه کردن یک نقل قول یا عبارت کارت خود را متمایز کنید.

  • تغییر شکل و یا اندازه

عموما کارت‌های ویزیتی که خارج از اندازه طراحی می‌شوند، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند اما همیشه استفاده از این روش خوب نخواهد بود. برای مثال گرد شدن گوشه کارت شاید قابل قبول باشد اما بهتر است اندازه یا شکل کارت را تغییر ندهید زیرا اغلب نگهدارنده‌های کارت‌ها کیف‌های پول هستند که دارای اندازه‌هایی استاندارد هستند.

  • استفاده از مواد غیرمرسوم در کیفیت کارت

برای تعیین کیفیت کارت خود ابتدا باید به این موضوع فکر کنید که کارت‌های خود را به چه افرادی می‌دهید و چه هدفی در سر دارید. استفاده از موادی مانند چوب یا پلاستیک می‌تواند حمل کارت را دشوار کند و یا کارت‌های فلزی غیر مرسوم به مخاطبان شما اجازه یادداشت بر روی آنها را نخواهد داد.

 

 

نکات مهمی برای تهیه بهترین کارت ویزیت املاک

با توجه به نکات منفی که در ارتباط با یک کارت ویزیت به آنها اشاره کردیم، رعایت برخی از نکات در یک کارت ویزیت به مشاوران املاک و مستغلات کمک خواهد کرد که بهترین کارت ویزیت را داشته و در کسب و کار خود بهترین باشند. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

  • برای طراحی کارت ویزیت خود یک طراح حرفه‌ای استخدام کنید
  • اگر از علائم گرافیکی یا لگو خاصی در کارت می‌خواهید استفاده کنید بهتر است از یک فرد حرفه‌ای برای طراحی آن کمک بگیرید.
  • از فردی بخواهید که اشتباهات تایپی و یا ویرایشی داخل کارت ویزیت را تصحیح کند.
  • از چاپگرهای تجاری استفاده کنید تا در صورت تیراژ بالاتر کارت باکیفیت‌تری در اختیار شما قرار دهد.
  • بهتر است کارت‌های ویزیت خود را در جنس سخت تهیه و چاپ کنید تا در صورت باقی ماندن در یک جا، خم یا لک نشوند.

در چه موقعیت‌هایی باید از کارت ویزیت خود برای تبلیغ فعالیت‌تان استفاده کنید؟

لزوما توزیع بیشتر کارت مساوی با موفقیت یک آژانس املاک نخواهد بود. بخش عمده‌ای از کارت‌های خود را بهتر است در اختیار افرادی قرار دهید که شما را می‌شناسند و با آنها مکالمات رو در رو داشته‌اید؛ زیرا در این صورت راه را برای برقراری مکالمات بعدی باز خواهید کرد.

بهتر است هر جا که می‌روید کارت ویزیت آژانس املاک و مستغلات خود را همراه داشته باشید زیرا هر لحظه احتمال دارد که شما با یک مشتری بالقوه یا شریک تجاری بالقوه روبرو شوید. هدف یک مشاور املاک باید ایجاد روابط پایدار و جلب مشتری باشد و با استفاده از راه‌های مختلف و به خصوص وب سایت و رسانه‌های اجتماعی بتواند به بخش عظیمی از مخاطبان خود پیامش را انتقال بدهد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع‌بندی

  • هر بنگاه معاملات ملکی، به کارت ویزیت برای معرفی بهتر کار خود نیازمند است.
  • یک کارت ویزیت با طراحی جذاب و منطقی می‌تواند راهی باشد تا مشتریان یک آژانس دائما با آن در ارتباط باشند و ارتباط مخاطب و مشاور املاک محدود به ملاقات اولیه حضوری نشود.
  • مشاوران املاک باید مطمئن شوند که وب سایت، آدرس ایمیل، اینستاگرام و غیره به همراه شماره تلفن ثابت و همراه آنها در کارت ویزیت به صورت برجسته‌ای حضور داشته باشد.
  • قرار دادن عکس در کارت ویزیت نیز گزینه بسیار خوبی است زیرا به مشتریانی که روزانه با ده‌ها مشاور املاک سر و کار دارند، اطلاعات بهتری می‌دهد.
  • فونت قلم، رنگ آن، شکل و طرح می‌تواند ارزش کارت ویزیت شما را مشخص کند.
  • لزوما توزیع بیشتر کارت مساوی با موفقیت یک آژانس املاک نخواهد بود.

مطالب مرتبط

حسابداری حقوق و مزایا در آژانس املاک چیست و چه کاربردی دارد؟

  در برخی از آژانس‌ها مدیران بنگاه‌های معاملات ملکی در نقش کارفرما بوده و مشاوران املاک هم در نقش کارمند هستند. به همین دلیل هم […]

سلامت روان کارمندان آژانس املاک تا چه حد اهمیت دارد؟

  مدیران آژانس‌های املاک باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کارمندان آژانس نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف مجموعه دارند؛ بنابراین […]

حسابداری هزینه در املاک چیست و چگونه باید آن را مدیریت کنیم؟

  حسابداری هزینه در املاک همان سنجش عملکرد مالی یک بنگاه یا آژانس معاملات ملکی است که کمک می‌کند از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. همه […]

برای مصاحبه استخدامی مشاوران املاک چه سوالاتی بهتر است پرسیده شود؟

  موفقیت در حوزه املاک به نیروهای فعال در آن وابسته است بنابراین در این زمینه همه مدیران املاک باید دقت داشته باشند که در […]

چگونه می‌توانیم از کلاهبرداری املاک جلوگیری کنیم؟

  در گذشته کار املاک راحت‌تر از امروز بود زیرا بسیاری از افراد نسبت به یکدیگر شناخت داشتتند و این موضوع موجب ایجاد اعتماد میان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *