مهارت‌های مذاکره و فروش

در ارتباطات تلفنی برای مشاوران املاک چه عواملی از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

 

برقراری ارتباطات و تماس‌های تلفنی مشاوران املاک با مشتریان و خریداران خانه یک راه بسیار عالی برای یادداشت برداشتن از نقاط ضعف و قوت مشاوران املاک است که با استفاده از این روش می‌توانند فرصتی برای بهبود کسب و کار خود پیدا کنند و حرکتی رو به جلو داشته باشند.

پیشنهاد کارشناسان املاک به شما این است که در اولین مکالمه باید بهترین خود باشید و اصطلاحا میخ را بکوبید. اما چه نکاتی در ارتباط با برقراری تماس تلفنی با مشتریان از اهمیت بیشتری برخوردار است و در این زمینه چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ برای دست یابی به پاسخ این سوالات با کیلیدمگ همراه شوید.

آنچه به برقراری یک تماس فوق العاده کمک می‌کند

صرف نظر از آن‌که شما در چه زمینه‌ای در یک آژانس معاملات ملکی فعالیت می‌کنید، اجاره، خرید، رهن و غیره؛ باید بدانید که همواره باید از یک ساختار ساده پیروی کنید و همیشه بر روی هدفتان متمرکز بوده و ثبات داشته باشید. با استفاده از این دیدگاه شما می‌توانید یک مکالمه تلفنی را به سمت یک بازدید آنلاین یا حضوری هدایت کنید.

 

ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سلام و احوال‌پرسی حرفه‌ای در ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

زمانی که شروع کننده حرفه‌ای و خوبی در یک مکالمه تلفنی با مشتریان باشید، گام اول را درست و صحیح برداشته‌اید.   در ابتدا باید خود را معرفی کنید و آژانس مورد نظر را نیز نام ببرید و در ادامه مشخص کنید که برای چه منظوری اقدام به برقراری تماس کرده‌اید.

چارچوب ALM

پس از گذراندن یک مقدمه در مکالمه تلفنی، داشتن چارچوب ALM که به معنای، (Appointment, Location, Motivation) قرار ملاقات، مکان و انگیزه است، به شما کمک خواهد کرد که به یک نقطه مشترک برای توافق برسید و نیازهای خریداران را بیشتر درک کنید.

 

ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

قرار ملاقات در ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

پس از گذراندن مراحل ابتدایی یک مکالمه تلفنی موثر شما باید هر چه سریع‌تر به سمت یک قرار ملاقات بروید تا به خریداران در سرعت بخشیدن به فرایند جستجوی آنها کمک کنید؛ در این صورت پیشرفت بهتری در کار شما و نتیجه جستجوی مشتریان شما به وجود خواهد آمد.

حتی اگر خریداران نمی‌توانند به صورت حضوری برای بازدید از خانه مورد نظر مراجعه کنند، شما باید در این تماس تلفنی به آنها اطمینان بدهید که می‌توانند برای بازدید آنلاین و مجازی اقدام کنند.

 

مکان

بهتر است از مشتریان خود بپرسید که به دنبال چه ویژگی‌هایی برای خرید خانه مورد نظرشان هستند و دوست دارند خانه مورد نظر آنها دارای چه آیتم‌هایی باشد و در این صورت پیشنهاداتی را به آنها ارائه دهید که مشابه لیست قبلی است یا به علایق آنها نزدیک است.

 

انگیزه در ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

برای ایجاد انگیزه در خریداران شما باید سوالاتی را مطرح کنید که اصطلاحا سوالات بازی هستند و و بر جستجوی خریداران متمرکز می‌شوند. این کار موجب ایجاد انگیزه برای جستجوی بیشتر و برقراری تعامل بهتر با آنها خواهد شد.

 

آژانس مسکن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

پایان محکم در ارتباطات تلفنی مشاوران املاک

پیش از آن‌که به یک مکالمه تلفنی با مشتریان خود خاتمه بدهید فراموش نکنید که تاریخ و زمان قرار بعدی را مشخص کنید و این قرار می‌تواند به صورت حضوری یا از طریق روش‌های مجازی و تماس تصویری باشد.

  • نکات مهم در مکالمه تلفنی با مشتریان املاک
  • خودتان را معرفی کنید و به گرمی از خریداران استقبال کنید
  • قرار ملاقات را مشخص کنید
  • برای مشخص کردن قرار ملاقات حالت‌های مختلفی را در نظر بگیرید
  • وقت بیشتری برای شناخت مشتریان و علائق آنها اختصاص دهید
  • برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و رفع آنها در ارتباطات تلفنی زمان بیشتری اختصاص دهید

 

مطالب مرتبط

حسابداری حقوق و مزایا در آژانس املاک چیست و چه کاربردی دارد؟

  در برخی از آژانس‌ها مدیران بنگاه‌های معاملات ملکی در نقش کارفرما بوده و مشاوران املاک هم در نقش کارمند هستند. به همین دلیل هم […]

سلامت روان کارمندان آژانس املاک تا چه حد اهمیت دارد؟

  مدیران آژانس‌های املاک باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کارمندان آژانس نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف مجموعه دارند؛ بنابراین […]

حسابداری هزینه در املاک چیست و چگونه باید آن را مدیریت کنیم؟

  حسابداری هزینه در املاک همان سنجش عملکرد مالی یک بنگاه یا آژانس معاملات ملکی است که کمک می‌کند از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. همه […]

با چالش‌ها و بحران‌های حقوقی آژانس املاک تا چه حد آشنا هستید؟

  در هر شرکت، موسسه، آژانس املاک یا مجموعه‌ای که در حوزه تجاری فعالیت می‌کند، مجموعه‌ای از بحران‌های حقوقی آژانس املاک و غیرحقوقی وجود دارد […]

نکات مهمی که پیش از راه اندازی شعبه جدید مشاور املاک باید به آنها توجه کنید

  مدیران املاک برای راه اندازی شعبه جدید مشاور املاک خود باید نکاتی را مورد بررسی قرار دهند که در ارتباط با آنها اطلاعات خوبی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *