موفقیت شغلی

آیا تور مجازی بازدید از خانه به اندازه بازدید حضوری اهمیت دارد؟

تور مجازی بازدید از خانه

 

این روزها خریداران خانه با توجه به راحتی بازدیدهای آنلاین، علاقه زیادی به این نوع جستجوی خانه و خرید پیدا کرده‌اند که با توجه به شیوع کرونا، این فرصت و استفاده از فن آوری در این زمینه وضعیت بهتری را برای آن‌ها به وجود آورده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی تور مجازی بازدید از خانه جای بازدید حضوری را گرفته است. اما نظر مردم و مشتریان در مورد بازدید مجازی چیست؟

با توجه به بررسی‌هایی که در سال 2020 و در این زمینه توسط کارشناسان املاک انجام شده است، اغلب خریداران ترجیح می‌دهند پیش از انجام هر گونه معامله و خرید خانه، آن را از نزدیک ببینند. در ادامه به کیلید مگ همراه شوید تا با ترجیح خریداران در ارتباط با بازدیدهای مجازی و حضوری بیشتر آشنا شوید.

بازدیدهای مجازی و از راه دور به خریداران کمک می‌کند تا با انجام یک بررسی در میان چندین خانه، در صورتی که با معیارهای آن‌ها در تضاد است، برخی را حذف کرده و با سرعت بیشتری روند خرید خانه را انجام دهند. در این صورت آن‌ها می‌توانند برای بازدید حضوری خانه‌هایی اقدام کنند که با معیارهای آن‌ها نزدیک‌تر است.

در آمارهایی که در این زمینه در سال 2020 جمع آوری شده است، حدود 62 درصد از خریداران معتقد بودند که تورهای سه بعدی بسیار از عکس‌های خانه بهتر هستند و 55 درصد معتقد بودند که آمار خانه‌هایی که دارای تورهای مجازی هستند باید بیشتر شود.

این آمار برای سال گذشته یعنی 2019 به این صورت بود که حدود نیمی از خریداران یعنی 52 درصد معتقد بودند که تورهای مجازی بر عکس‌ها ارجحیت دارند و 46 درصد معتقد بودند که این تورها باید افزایش پیدا کند.

 

تور مجازی بازدید از خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که خریداران به دنبال فرصت‌های بیشتری برای بازدید مجازی و از راه دور خانه هستند حال این بازدید از طریق عکس باشد یا تور مجازی و غیره.

برای مثال حدود 54 درصد از خریداران اعلام کرده‌اند که اگر بتوانند به صورت مجازی آن‌چه برای یک خانه ترجیح می‌دهند، مانند مبلمان و غیره را بتوانند اضافه کنند، بسیار به آن‌ها در خرید خانه کمک خواهد کرد یا 59 درصد از خریداران اعلام کرده‌اند که بهتر است قفل تورهای مجازی برای آن‌ها در زمان‌هایی که راحت هستند، برداشته شود و با زمان مورد نظر آن‌ها هماهنگ باشد.

همچنین در حالی‌که حدود 57 درصد از خریداران بازدیدهای حضوری از خانه را بر بازدید مجازی ترجیح می‌دهند، اما همچنان حدود یک سوم از خریداران یعنی 35 درصد تورهای سه بعدی را در اولویت می‌دانند.

اما با این حال همین آمار کم هم در مقایسه با سال گذشته با افزایش روبرو بوده است که دلیل آن عمدتا شیوع پاندمی کرونا و ترجیح بسیاری از افراد برای بازدیدهای غیرحضوری است.

 

تور مجازی بازدید از خانه

 

خریداران معتقدند که نقشه طبقات موجب صرفه جویی در زمان جستجو می‌شود

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خریداران پیش از حضور برای بازدید از خانه بسیار علاقه دارند که از نقشه خانه دیدن کنند و این را در زمره مهم‌ترین گزینه‌های لیست خانه می‌دانند.

حدود سه چهارم یعنی 72 درصد از خریداران اعتقاد دارند که داشتن یک نقشه جامع از یک خانه که چیدمان و جایگاه همه چیز در آن مشخص است، بسیار مهم بوده و این موضوع در مقایسه با سال گذشته نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بنابراین لیست خانه‌هایی که درای نقشه طبقات هستند، به احتمال بیشتری برای بازدید آماده می‌شود. همچنین آمارها نشان داده حدود 79 درصد از خریداران اگر خانه‌ای دارای یک نقشه مورد علاقه آن‌ها باشد، برای بازدید حضوری از آن خانه اقدام می‌کنند.

در این میان بیش از نیمی از خریداران یعنی حدود 54 درصد معتقد هستند که اگر پیش از بازدید از خانه به بررسی نقشه آن می‌پرداختند، وقت کمتری را برای بازدید از خانه صرف می‌کردند.

از هر 10 خریدار 7 نفر یعنی 71 درصد اعتقاد دارند که استفاده از نقشه به همراه عکس خانه، کمک می‌کند تا آنها سریع‌تر درک کنند که خانه برای آن‌ها مناسب است یا خیر. البته در این میان بسیاری از افراد هم نقشه‌ها را بی‌فایده دانسته و تنها راه تعیین مناسب بودن یک خانه را بازدید حضوری آن می‌دانند.

 

آژانس املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نکات مهم  در مورد تور مجازی بازدید و حضوری خرید خانه

  • بهتر است اگر قصد فروش خانه‌ای را دارید نقشه آن را حتما به همراه آگهی ارسال کنید و مطمئن باشید که این نقشه تمام متر مربع خانه را پوشش می‌دهد. زیرا حدود 94 درصد از خریداران اعتقاد دارند که اگر یک آگهی دارای نقشه باشد باید تمامی جزئیات را پوشش دهد.
  • توجه داشته باشید که عکس‌هایی که برای یک آگهی نقشه‌دار استفاده می‌کنید با قسمت‌های مختلف آن مطابقت داشته باشد تا خریداران بهتر بتوانند فضای خانه را تجسم کنند.
  • راه‌های مختلفی را برای بازدید از راه دور و پیش از بازدید حضوری فراهم کنید تا خریداران بتوانند با دیدن آن‌ها خود را در آن خانه تصور کنند. قرار دادن نقشه طبقات، تورهای مجازی، تورهای 3D، عکس‌های هر طبقه و استفاده از مکالمه تصویری همه باید به گونه‌ای باشند که خریدار بتواند خود را در حال قدم زدن در خانه تصور کند. این کار کمک می‌کند تا خریداران مدت زمان کمتری را برای جستجو صرف کنند و علاقه بیشتری به گزینه‌های روی میز شما داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

حسابداری حقوق و مزایا در آژانس املاک چیست و چه کاربردی دارد؟

  در برخی از آژانس‌ها مدیران بنگاه‌های معاملات ملکی در نقش کارفرما بوده و مشاوران املاک هم در نقش کارمند هستند. به همین دلیل هم […]

حسابداری هزینه در املاک چیست و چگونه باید آن را مدیریت کنیم؟

  حسابداری هزینه در املاک همان سنجش عملکرد مالی یک بنگاه یا آژانس معاملات ملکی است که کمک می‌کند از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. همه […]

چگونه می‌توانیم از کلاهبرداری املاک جلوگیری کنیم؟

  در گذشته کار املاک راحت‌تر از امروز بود زیرا بسیاری از افراد نسبت به یکدیگر شناخت داشتتند و این موضوع موجب ایجاد اعتماد میان […]

سرمایه‌گذاری در املاک چه تاثیری بر موفقیت آژانس خواهد گذاشت؟

  همه افرادی که در حوزه املاک حضور دارند به دنبال افزایش بازدهی و توان اقتصادی آژانس خود هستند. یکی از راه‌های افزایش توان اقتصادی […]

چند تکنیک کار مهم برای تعامل بهتر مشاورین املاک و مشتریان

  در حرفه مشاوران املاک حرفه‌ای بودن حرف اول را می‌زند و تقریبا همه دارایی یک مشاور حرفه‌ای املاک است که باید تبدیل به یک […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *