بازاریابی و تبلیغات

آژانس املاک چگونه باید از اینستاگرام برای حرفه خود استفاده کند؟

اینستاگرام آژانس املاک

 

همان‌طور که می‌دانیم شروع استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با بارگذاری عکس‌های شخصی و به خصوص عکس‌های سلفی آغاز شد اما پس از آن از این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرمی در زمینه بازاریابی موضوعات مختلف نیز استفاده شد که یکی از این موضوعات بازاریابی در زمینه تجارت آژانس املاک و مستغلات است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام کاربری آسانی دارد و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به خصوص ویژگی‌های بصری آن، برای موارد زیر بسیار مناسب است:

  • نمایش ویدئو و عکس‌های لیست شده
  • ایجاد اعتماد و شناخت بیشتر در یک جامعه
  • ایجاد یک ارتباط شخصی با مشتریان گذشته، حال و آینده
  • افزایش بیشتر ارجاعات
  • افزایش احتمال شناخته شدن توسط مشتریان جدید

زمانی که شما در یک ماه حدود 1 میلیارد کاربر فعال داشته باشید، این فرصت را دارید که نام و برند تجاری خود را در معرض دید بیشتری برای کاربران یک شبکه اجتماعی بزرگ مانند اینستاگرام و بدون فشار برای فروش بیشتر قرار دهید. در این مقاله از کیلیدمگ به بررسی موضوعات زیر در ارتباط با موضوع استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در زمینه املاک و مستغلات می‌پردازیم.

 

اینستاگرام آژانس املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کارشناسان حوزه املاک معتقدند که بهترین روش‌هایی که مشاوران و آژانس‌های املاک در ارتباط با شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانند استفاده کنند عبارتند از:

تعیین اهداف بازاریابی در زمینه املاک و مستغلات

قبل از آنکه شروع به کار بازاریابی اینترنتی کنید، اهداف خود را تعیین کنید. آیا می‌خواهید اکانت اینستاگرام شما منجر به فروش و معاملات بیشتر شما شود؟

آیا می‌خواهید به عنوان یک مشاور املاک تخصصی در زمینه خرید و فروش در منطقه و محل خود شناخته شوید؟  بنابراین باید یک طرح بازاریابی مشخص به همراه یک نقشه راه تنطیم کنید تا شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر کند.

یکی از کارشناسان در حوزه املاک معتقد است که اینستاگرام برای او یک شبکه اجتماعی است که رو به جلو پیش می‌رود و از آن برای ارتباط با دیگر مشاوران املاک در سراسر منطقه و کشور استفاده می‌کند که این کار به افزایش ارجاعات حضوری و گسترده شدن شبکه کاربرانش در اینستاگرام کمک می‌کند.

ساخت یک حساب کاربری مجزا از حساب‌های شخصی در اینستاگرام

این ایده خوبی است که علاوه بر حساب شخصی خود در اینستاگرام یک حساب کاری مجزا هم داشته باشید تا از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید. از این طریق شما قادر خواهید بود که با این حساب کاری بر روی بازاریابی شغلی خود تمرکز کنید و از طریق حساب دیگرتان زندگی شخص‌تان را به اشتراک بگذارید.

شما به راحتی می‌توانید صفحه کاری اینستاگرام خود را به فیس بوک کاری خود هم متصل کنید تا هر آن‌چه در پیج‌تان به اشتراک گذاشتید، در فیس بوک شما نیز بارگذاری شود. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که در هنگام تنظیم حساب اینستاگرام املاک و مستغلات خود باید به خاطر داشته باشید.

  1.  از یک آدرس ایمیل مرتبط با نام تجاری املاک و مستغلات خود استفاده کنید.
  2. یک نام کاربری برای پیج‌تان انتخاب کنید که مرتبط و نزدیک به نام  و برند تجاری شما باشد.
  3. برای عکس پروفایل‌تان بهتر است از یک عکس حرفه‌ای و یا لوگوی معتبر خودتان که مرتبط با مطالب بازاریابی دیجیتال شما است استفاده کنید.
  4. از دوستان و خانواده خودتان، برای افزایش حوزه نفوذتان استفاده کنید تا اکانت حساب شما را دنبال کنند.
  5. یک بیوگرافی دقیق شخصی بنویسید.

چه چیزهایی را باید در بیوگرافی اینستاگرام املاک و مستغلات خود قرار دهید؟

بهترین کار برای نوشتن بیوگرافی، آن است که بیو پیج شما ترکیبی از اطلاعات شخصی شما و فعالیت حرفه‌ای شما باشد. یک طرح کلی شامل موارد زیر است:

نام تیم و کارگزاری شما

  • جزئیات شخصی مانند تیم‌های مورد علاقه یا اطلاعات مرتبط با تحصیلات شما
  • موفقیت‌ها و دستاوردهای کاری شما
  • لینکی برای انتقال به سایت و یا وبلاگ شما

توصیه کلی دیگر آن است که بیو شما باید مختصر و مفید باشد. هدف بزرگ شما باید ایجاد اعتماد و به نمایش گذاشتن تخصص شما در زمینه املاک و مستغلات از طریق معرفی در بیو باشد.

بررسی‌های آماری نشان داده است که حدود 81 درصد ار خریداران و 86 درصد از فروشندگان اعتقاد دارند که اعتماد به پیج و کسب و کار بسیار مهم است و در این زمینه بیو پیج کاری شما اولین چیزی است که مخاطبان شما می‌بینند.

 

اینستاگرام آژانس املاک

 

تعیین مخاطبان هدف خود برای اینستاگرام آژانس املاک

زمانی که می‌خواهید محتوایی را به اشتراک بگذارید، اگر پیش از آن مخاطبان هدف خود را مشخص کنید کار شما آسان‌تر و موثرتر خواهد شد.

این روزها حدود 64 درصد از کاربران اینستاگرام در رنج سنی 18 تا 29 سال قرار دارند و این رسانه اجتماعی بهترین مکان برای هدف قرار دادن مخاطبان جوان به خصوص آن دسته‌ای است که می‌خواهند برای برای اول اقدام به معامله و یا خرید خانه کنند.

تحقیقات نشان داده است که خریداران امروزی املاک و مستغلات این روزها بیشتر از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام با آژانس‌ها و مشاران املاک در ارتباط هستند.

یک استراتژی ثابت شده در زمینه پست‌های اینستاگرامی به لحاظ زمانی وجود دارد و آن این است: زمانی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید یک گروه از این مخاطبان هدف خود را مشخص کرده و شما هم آن‌ها را دنبال کنید. با این روش شما متوجه خواهید شد که آن‌ها با چه پستی از پیج شما بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند و چه حساب و هشتگ‌هایی را دنبال می‌کنند و در نتیجه محتوای تولیدی خود را متناسب با آن‌ها تنظیم می‌کنید.

سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات اینستاگرام

شما می‌توانید با استفاده از تولید یک محتوای خاص برای کاربرانی مشخص، تبلیغاتی را نیز از طریق موارد زیر در نظر بگیرید:

مکان: کد پستی، شهر یا کشور

علایق: این تبلیغات برای مخاطبانی کاربرد دارد که به صورت فعال محتواهای مرتبط با سرمایه‌گذاری در زمینه املاک و مستغلات و بازسازی خانه را دنبال می‌کنند.

رفتارها: این رفتارها مربوط به صاحبان خانه‌هایی است که احتمالا قصد نقل مکان دارند یا می‌خواهند سرمایه‌گذاری کرده یا بازسازی کنند.

جمعیت شناسی: خریداران مسکنی که برای نخستین بار می‌خواهند خانه بخرند یا صاحبان خانه و مستاجران برای اولین بار.

به اشتراک گذاشتن محتوایی جذاب و متنوع

یکی از نکات مهمی که یک مشاور املاک حرفه‌ای باید به یاد داشته باشد آن است که تمامی محتواهای تولید شده در پیچ اینستاگرام را به حرفه خود اختصاص ندهد.

مشاوران املاک بهتر است بخشی از محتوا را به حوزه عمومی املاک، بخشی از آن را به بازار محلی مورد نظر خود و بخش محدود دیگری را به موضوعاتی غیر از املاک و مستغلات اختصاص بدهند. این کار کمک می‌کند تا فرآیند اعتماد‌سازی  در میان مخاطبان آن‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

نگاهی به نمونه پیج‌های مشاوران املاک موفق می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. این افراد عمدتا از مطالب متنوع و جذابی برای پست‌ها و استوری‌های خود استفاده می‌کنند.

برای مثال شما باید علائق مخاطبان و فالوئرهای خود را در نظر بگیرید و اگر آن‌ها برای مثال حیوانات خانگی دارند، پست‌هایی را با محتوا و عکس سگ‌های خانگی اختصاص دهید که صاحبان آن‌ها به دنبال خرید و معاملات املاک هستند. یا اگر پستی محلی را قرار می‌دهید در ارتباط با امکانات محله صحبت کنید.

 

اینستاگرام آژانس املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

چند ایده محتوایی برای پست‌های اینستاگرام آژانس املاک و مستغلات

در ادامه به چند روشی اشاره می‌کنیم که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای حرفه خود را در کنار محتوای شخصی قرار دهید.

  • شما می‌توانید پستی را در ارتباط با دکوراسیون منزل در پیج خود به اشتراک بگذارید و از مخاطبان خود بخواهید تا در ارتباط با طراحی داخلی که مورد علاقه آن‌ها است، نظر بدهند.
  • تصویری از محلی که علاقه دارید در محله شما تبدیل به رستوران و جاذبه گردشگری شود، قرار دهید.
  • تصاویری از رضایتمندی مشتریان خود را در پست یا استوری به اشتراک بگذارید.
  • شما می‌توانید عکس مشتریان خود را در مقابل خانه‌ جدیدی که خریداری کرده‌اند، به اشتراک گذاشته و یا مجددا آن‌ها را پست کنید.
  • عکس‌های قبل و بعد از خرید مشتریان را در پیج‌تان قرار دهید.
  • برای به اشتراک گذاشتن عکس محله یا خانه‌هایی که در فایل خود دارید، می‌توانید از تصاویر پانوراما استفاده کنید تا همه زاویه آن قسمت پوشش داده شود.

نمایش لیست خانه‌ها نیز یکی از موثرترین روش‌ها در کاربردهای اینستاگرام برای آژانس‌های املاک و مستغلات است که بر اساس بررسی‌ها، در سال 2019 حدود 69 درصد از فروشندگان ارزش زیادی برای لیست‌هایی که آژانس‌ها در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند، قائل هستند.

به خاطر داشته باشید که برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها، قبل از پست کردن آن‌ها، از مشتریان اجازه بگیرید. برخی از مشتریان از آن‌که در معرض دید باشند استقبال می‌کنند و حتی ممکن است پست شما را به اشتراک مجدد بگذارند که این کار به نحوی تبلیغ کار شما است.

به اشتراک گذاشتن ویدئوهای آموزشی

میزان تعامل مخاطبان با پست‌های ویدئویی بیشتر از پست‌های تصویری است و این آمار 38 درصد بیشتر است و شما باید از این وضعیت بتوانید به نفع خود استفاده کنید.

در زمینه فیلم‌هایی که در پست‌های اینستاگرامی قرار می‌گیرند روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان تاکتیکی در جهت بازاریابی املاک و مستغلات استفاده کنید. این روش‌ها به شرح زیر است:

  • استوری‌های کوتاه اینستاگرام که ویدئوهایی الهام بخش هستند و پس از گذشت 24 ساعت پاک می‌شوند.
  • استفاده از امکان IGTV که برای قرار دادن فیلم‌های طولانی‌تر در نظر گرفته شده است.
  • استفاده از امکان ویدئوهای زنده برای پخش مستقیم.
  • استفاده از پست‌های ویدئویی در داخل پست‌های منظم پیچ.

استفاده از هشتگ‌های املاک و مستغلات

هشتگ‌ها در اینستاگرام با استفاده از نماد #  مورد استفاده قرار می‌گیرند و عمدتا قبل از کلمه یا عبارتی که مد نظر شما است، به کار می‌روند.

این هشتگ‌ها قابلیتی را در اختیار شما قرار می‌دهند که امکان جست و جوی عبارات را برای کاربران راحت‌تر کرده و به شما کمک می‌کنند تا محتوا و پیج شما سریع‌تر دیده شود. در ادامه به چند هشتگ پرکاربرد در زمینه املاک و مستغلات در اینستاگرام می‌پردازیم:

  • مشاور املاک
  • خانه فروشی

بسیاری از مشاوران املاک حرفه‌ای هشتگ‌های معروف در زمینه املاک را با برند خود به خوبی ترکیب می‌کنند و از این طریق ویژگی خانه‌هایی را که برای فروش دارند، برجسته می‌سازند.

چه تعداد هشتگ‌هایی باید در پیج اینستاگرام شما استفاده شود

پست‌های اینستاگرام املاک و مستغلات می‌توانند تا حداکثر 30 عدد هشتگ داشته باشند اما بهتر است برای آن‌که پست شما بیش از حد بهم ریخته به نظر نرسد و نظم را رعایت کرده باشید به 10 مورد یا کمتر بسنده کنید. شما برای استفاده بیشتر از هشتگ‌ها می‌توانید آن‌ها را در قسمت نظرات قرار دهید و با این کار قسمت پایین تصویر شما تمیزتر به نظر خواهد رسید.

ادمین اینستاگرام آژانس املاک باید موقعیت مکانی را مشخص کند

زمانی که به سراغ اینستاگرام می‌روید باید به سراغ تمامی امکانات آن برای افزایش دیده شدن خودتان بروید، ابزارهای موجود در اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا بیشتر توسط کاربران این شبکه اجتماعی کشف شوید.

برای این منظور در هنگام قرار دادن پست اینستاگرامی موقعیت مکانی خود را مشخص کنید تا کاربران بتوانند حساب شما را به راحتی پیدا کنند. زمانی که موقعیت مکانی خود را مشخص کنید به راحتی هم به مشتریان خود آدرس می‌دهید و از این طریق اعتماد‌سازی بیشتری را در میان آن‌ها به وجود می‌آورید.

 

 

بارگذاری تصاویر باکیفیت بالا

حتی اگر مهارت شما در زمینه عکاسی هم کم باشد، شما می‌توانید از ابزارهای متعدد و فیلترهای اینستاگرام برای تصاویرتان استفاده کنید و این امکان گالری و عکس‌های شما را جذاب‌تر می‌سازد.

همچنین امکان اصلاح تصاویر نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد به این صورت که شما می‌توانید کنتراست و روشنایی را تنظیم کنید یا در صورت کج بودن تصویر، آن را با استفاده از چرخش جهت اصلاح کنید.

استفاده از جلوه‌های مختلف اینستاگرام هم می‌تواند عکس‌های زیبا، منحصر به فرد و پرطرفداری برای شما ایجاد کند. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که استفاده از تصاویر و فیلترها باید با برند شما سازگار باشد.

اینستاگرام آژانس املاک باید به نظرات پاسخ دهد

نکته مهم دیگری که در اینستاگرام وجود دارد آن است که زمانی که یک حساب حرفه‌ای می‌سازید باید با مخاطبان خود در تعامل خوبی باشید، به کامنت‌های آن‌ها پاسخ دهید و پاسخ آن‌ها را با تشکر بدهید تا به این صورت اعتماد‌سازی بیشتری انجام شود.

این موضوع همچنین پاسخگویی شما به مشتریانتان را نشان می‌دهد که این موضوع برای 81 درصد از فروشندگان و 80 درصد از خریداران بسیار مهم است.

زمانی که متوجه شدید مخاطبی از پیج شما به صورت مداوم با پست‌های شما ارتباط برقرار می‌کند یا پاسخی کاملا فکر شده به استوری‌ها و پست‌های شما می‌دهد شما نیز به حساب او رفته و در ارتباط با پست‌های او نظر بدهید.

دنبال کردن حساب‌های کاربری برتر در زمینه املاک و مستغلات

یک راه عالی برای توسعه برند و تجارت شما آن است که از حساب‌های برتر اینستاگرام در زمینه املاک و مستغلات الهام بگیرید. شما می‌توانید در محله یا منطقه و کشور خود به دنبال حساب‌های برتر اینستاگرامی بگردید و آن‌ها را دنبال کنید و به این صورت از تاکتیک‌هایی که به کار می‌گیرند مطلع شوید.

عملکرد آژانس املاک را در اینستاگرام پیگیری کنید

زمانی که شما یک حساب تجاری داشته باشید، می‌توانید به ابزارهایی دسترسی پیدا کنید که این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا در ارتباط با فالوئرهای خود و کسانی که با شما در تعامل هستند اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. این امکان به شما کمک می‌کند تا داده‌های زیر را ارزیابی کنید:

  • ترافیک پروفایل

در این زمینه می‌توانید تعاملات مهمی مانند بازدید از پروفایل خودتان و کلیک بر روی وب سایت خود را ارزیابی کنید. همچنین این موضوع به شما کمک می‌کند تا ببینید چند نفر محتوای پیج شما را می‌بینند و آنها چگونه آن را پیدا کرده‌اند.

  • عملکرد محتوای شما

شما می‌توانید با استفاده از بررسی عملکرد استوری‌ها و پست‌ها متوجه شوید که آن‌ها تا چه اندازه مفید هستند و آیا نیاز به اصلاح دارند یا خیر.

  • مخاطبان شما

شما با استفاده از ابزار پیج‌های تجاری می‌توانید در ارتباط با مخاطبان و تمامی بازدیدکنندگان خود اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و مطمئن شوید که آیا محتوای شما مناسب مخاطبان شما است یا خیر.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع‌بندی

  • تعیین اهداف بازاریابی در زمینه املاک و مستغلات
  • ساخت یک حساب کاربری مجزا از حساب‌های شخصی در اینستاگرام
  • تعیین مخاطبان هدف خود برای اینستاگرام آژانس املاک
  • سرمایه‌گذاری بر روی تبلیغات اینستاگرام
  • به اشتراک گذاشتن محتوایی جذاب و متنوع
  • به اشتراک گذاشتن ویدئوهای آموزشی
  • استفاده از هشتگ‌های املاک و مستغلات
  • مشخص کردن موقعیت مکانی
  • بارگذاری تصاویر باکیفیت بالا
  • پاسخ دادن به نظرات
  • دنبال کردن حساب‌های کاربری برتر در زمینه املاک و مستغلات
  • عملکرد آژانس املاک را در اینستاگرام پیگیری کنید

 

مطالب مرتبط

حسابداری حقوق و مزایا در آژانس املاک چیست و چه کاربردی دارد؟

  در برخی از آژانس‌ها مدیران بنگاه‌های معاملات ملکی در نقش کارفرما بوده و مشاوران املاک هم در نقش کارمند هستند. به همین دلیل هم […]

حسابداری هزینه در املاک چیست و چگونه باید آن را مدیریت کنیم؟

  حسابداری هزینه در املاک همان سنجش عملکرد مالی یک بنگاه یا آژانس معاملات ملکی است که کمک می‌کند از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. همه […]

نکات مهمی که پیش از راه اندازی شعبه جدید مشاور املاک باید به آنها توجه کنید

  مدیران املاک برای راه اندازی شعبه جدید مشاور املاک خود باید نکاتی را مورد بررسی قرار دهند که در ارتباط با آنها اطلاعات خوبی […]

ارزش سازمانی در آژانس‌های حرفه‌ای املاک به چه صورت است؟

  برای آنکه همه کارمندان آژانس املاک در جهت اهداف آن آژانس کار کنند نیاز است تا ارزش سازمانی شفافی در این سازمان وجود داشته […]

چگونه می‌توانیم از کلاهبرداری املاک جلوگیری کنیم؟

  در گذشته کار املاک راحت‌تر از امروز بود زیرا بسیاری از افراد نسبت به یکدیگر شناخت داشتتند و این موضوع موجب ایجاد اعتماد میان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *