مدیریت و رهبری

تجربه مشاور املاک چه نقشی در موفقیت او ایفا می‌کند؟

تجربه مشاور املاک

 

شغل مشاور املاک دارای قدمتی چندین ساله است که تجربه مشاور املاک در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این روزها با توجه به پیشرفت فناوری و در عین حال افزایش جمعیت این شغل تغییراتی را تجربه می‌کند که برای موفقیت مشاور املاک در آن باید به نکات بسیاری را مد نظر قرار داد. سابقه و تجربه مشاور املاک در موفقیت و پیشرفت او نقش بسزایی دارد تا بتواند به درستی به متقاضیان مسکن راهنمایی بدهد.

به عبارتی اینگونه باید بگوییم که بازار مسکن در دنیای امروزی یکی از حوزه‌هایی است که در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد و شغل مشاور املاک از جمله حرفه‌هایی است که از این بازار به وجود آمده و در زمره مشاغل پرطرفدار در تمامی کشورهای دنیا است.

در این مطلب به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به راهنمایی مشاور املاک و با استفاده از تجربه مشاور املاک حرفه‌ای در این زمینه به دست آمده است و شما با استفاده از این نکات می توانید گام بلندی در زمینه حرفه خود بردارید.

کسب اعتبار

تجربه مشاوران املاک خبره و مجرب نشان داده که کسب اعتبار از نخستین اصولی است که در زمینه مشاوره املاک باید بدانید. برای کسب این اعتبار نیز تنها یک راه وجود دارد و آن، این موضوع است که همواره خودتان باشید.

اگر یک مشاور املاک با خود روراست باشد و خود واقعیش را نشان دهد، مشتریان بسیاری را نیز جذب می‌کند. بهتر است تمامی ویژگی‌های مثبت خود را در معرض نمایش گذاشته و به تمامی آنها عمل کنید. در این صورت نتیجه را در بلند مدت مشاهده خواهید کرد.

رفتار پویا در تجربه مشاور املاک

سابقه مشاور املاک در این زمینه نشان داده که موفقیت در این زمینه به شدت نیازمند پویایی در آن است. رفتار پویا در پیشرفت مشاور املاک به این معنا است که شما باید به شدت به دنبال آنچه یک فروشنده و خریدار می‌خواهد، باشید و با دقت آنها را در جریان جزئیات قرار دهید.

زمانی که به این صورت عمل کنید مشتریان بیشتری پیدا کرده و به دنبال آن ارتباطات بیشتری نیز برقرار می‌کنید که نتیجه آن داشتن معاملات بهتر و رضایت مشتریان است.

 

تجربه مشاور املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

گسترش دانش و معلومات در تجربه مشاور املاک

آن دسته از مشاوران املاکی که تجربه خوبی در این زمینه دارند، معتقدند سطح علم و دانش را در این حوزه باید هرچه سریعتر ارتقا داد و همیشه به روز بود.

اگر یک مشاور املاک بتواند سطح معلومات و دانش خود را در این زمینه گسترش دهد به لحاظ زمانی از بسیاری از رقیبان خود پیشی خواهد گرفت. در این زمینه می‌توان از تجربه مشاوران موفق نیز برای جمع آوری اطلاعات مفید استفاده کرد.

جذب مشتریان ثابت

موفقیت مشاور املاک با کسب تجربه در این حرفه رابطه مستقیمی دارد، به این معنا که شما باید سعی کنید هرچه زودتر پیشرفت کرده و مشتریان ثابت خود را پیدا کنید.

برای این منظور در دفعات اول احتمالا با مشکلاتی نیز روبرو می‌شوید اما برای جبران آنها بهتر است از راهنمایی مشاور املاک باتجربه و کارآزموده استفاده کنید. این کار کمک می‌کند نه تنها اطلاعات  و دانش شما در حرفه‌تان افزایش پیدا کند بلکه اعتماد به نفس بیشتری نیز پیدا کنید.

مشتری مداری

برای آنکه مردم بتوانند از راهنمایی مشاور املاک بهره ببرند، باید ابتدا این مشاور حمایت خوبی از مشتری داشته باشد. همه ما می‌دانیم که خرید و فروش ملک و زمین فرایندی دشوار و زمان‌بر است و استرس بسیاری را برای خریدار و فروشنده به همراه دارد. با توجه به این مساله، یک مشاور املاک باتجربه باید بتواند در نقش واسط از این استرس و فشار روانی که بر دو طرف معامله وارد می‌شود، کم کند.

زمانی که مشتری مداری به عنوان یک اصل در موفقیت مشاور املاک در نظر گرفته شود، این موضوع در نهایت به نفع خود مشاور است چرا که حق الزحمه بهتری دریافت کرده و مشتریان بیشتری را از طریق جذب مشتریان ثابت به دست خواهد آوردو

 

تجربه مشاور املاک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

ارتباط با نزدیکان در تجربه مشاور املاک

سابقه مشاور املاک بسیاری از متخصصان باتجربه و کارآزموده در این زمینه نشان داده، که  زمانی که شما در ارتباط با کار و حرفه خود با دوستان و آشنایانتان صحبت می‌کنید، می‌توانید به راحتی به جذب مشتری بالقوه اقدام کنید.

پس کار را از خانواده و آشنایان نزدیک شروع کنید. با استفاده از شماره تلفن افرادی که دارید و بازگو کردن اهداف و برنامه‌های خود، نه تنها کار خود را تبلیغ می‌کنید، بلکه از پیشنهادات و نظرات دیگران نیز در حیطه کاری‌تان بهره مند می‌شوید.

شناسایی هدف مشتری در تجربه مشاور املاک

موفقیت مشاور املاک، تابع شناسایی نیازهای مشتریان است. شما به عنوان یک مشاور املاکی که به دنبال کسب تجربه بیشتر در این زمینه هستید باید بدانید که هدف فروشنده از انجام معامله چیست؟ آیا نیاز به این منبع مالی دارد و یا به دنبال خریداری گزینه بهتری است؟

این موضوع در ارتباط با خریدار نیز به همین صورت است. شما باید بدانید خریدار ملک با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید می‌کند یا به دنبال بازسازی و استفاده از خانه مورد نظر است؟

 

تجربه مشاور املاک

 

 

 آن دسته از مشاوران املاکی که تجربه خوبی در این زمینه دارند، معتقدند سطح علم و دانش را در این حوزه باید هرچه سریعتر ارتقا داد و همیشه به روز بود.

 

خوش نام بودن

سابقه مشاور املاک از خوش نامی یا بد نام بودن او حکایت می‌کند. اگر می‌خواهید به یک مشاور املاک خوب و باتجربه تبدیل شوید، بهتر است شهرت خوبی در میان مشتریان خود داشته باشید.

زمانی که مشتریان شما تجربه خوبی از مذاکره و معامله با شما داشته باشند، شما به راحتی می‌توانید از تاثیرگذاری آنها برای جذب مشتریان جدیدتان استفاده کرده و آنها را به مشتریان سابقتان ارجاع دهید.

برای آنکه در این زمینه همواره خوش نام بمانید بهتر است در صورتی که تازه وارد هستید همیشه از تجربیات مشاوران مجرب و حرفه‌ای و خبره در این زمینه بهره ببرید و از آنها مشورت گرفته و تحت نظارتشان فعالیت کنید چرا که پیشرفت مشاور املاک به شدت وابسته به کمک گرفتن از افراد باتجربه است.

روحیه پرسشگری در تجربه مشاور املاک

راهنمایی مشاور املاک به شما نشان می‌دهد که برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید روحیه پرسشگری را در خود تقویت کنید. به این صورت که از افراد با معلومات در این زمینه ارتباط برقرار کرده و از آنها کسب تجربه کنید.

هرچه سوالات بیشتری از آنها بپرسید و بر سطح معلومات و دانش خود در این زمینه اضافه کنید، می‌توانید به راحتی پاسخگوی نیاز خریداران و فروشندگانی باشید که به شما مراجعه می‌کنند و در نتیجه کیفیت ارتباط شما با آنها نیز بهتر خواهد شد.

در واقع داشتن روحیه پرسشگری به درک نیازهای مشتری که از لوازم مورد مورد نیاز در این حرفه است کمک بسیاری خواهد کرد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اشراف بر بازار مسکن در تجربه مشاور املاک

همه آن دسته از مشاوران املاکی که تجربه خوبی در این زمینه دارند، بر تغییرات بازار مسکن، به خصوص آن دسته از تغییرات ویژه و ناگهانی در این بازار، اشراف دارند.

با توجه به این اشراف، مشاور املاک زودتر از دیگران استراتژی قیمت گذاری و تغییرات قیمت ملک را با توجه به شرایطی که بر جامعه و بازار حاکم است دیده و آن را تحلیل و پیش بینی می‌کند.

در واقع موفقیت مشاور املاک در گرو شناسایی همین تغییرات کوچک و بزرگ است که در حوزه مسکن اتفاق می‌افتد و وی را از رقیبان خود متمایز می‌کند.

رفع نقاط ضعف در تجربه مشاور املاک

بسیاری از اشتباهاتی که در این حرفه رخ می‌دهد و غفلت از آنها، مشاوران را به شکست نزدیک می‌کند. برای مثال شما باید بدانید که نرخ میانگینی که به عنوان اجرت کار خود در منطقه باید دریافت کنید، چقدر است، یا آنکه دقیقا در هر مرحله از معامله باید چه چیز را مطرح کنید.

همچنین ضعف در پاسخگویی به نیاز مشتری و مراجعه کننده، واکنش ضعیف نسبت به تقاضاها، ندانستن اینکه چه باید بگویید و خیلی دیگر از این نقطه ضعف‌ها می‌توانند شما را از تبدیل شدن به یک مشاور املاک باتجربه دور کنند.

 

 

 

اگر می‌خواهید به یک مشاور املاک خوب و باتجربه تبدیل شوید، بهتر است شهرت خوبی در میان مشتریان خود داشته باشید.

 

جمع بندی

  • تجربه مشاوران املاک خبره و مجرب نشان داده که کسب اعتبار از نخستین اصولی است که در زمینه مشاوره املاک باید بدانید.
  • سابقه مشاور املاک در این زمینه نشان داده که موفقیت در این زمینه به شدت نیازمند پویایی در آن است.
  • آن دسته از مشاوران املاکی که تجربه خوبی در این زمینه دارند معتقدند سطح علم و دانش را در این حوزه باید هرچه سریعتر ارتقا داد و همیشه به روز بود.
  • موفقیت مشاور املاک با کسب تجربه در این حرفه رابطه مستقیمی دارد، به این معنا که شما باید سعی کنید هرچه زودتر پیشرفت کرده و مشتریان ثابت خود را پیدا کنید.
  • برای آنکه مردم بتوانند از راهنمایی مشاور املاک بهره ببرند، باید ابتدا این مشاور حمایت خوبی از مشتری داشته باشد.
  • سابقه مشاور املاک بسیاری از متخصصان باتجربه و کارآزموده در این زمینه نشان داده، که زمانی که شما در ارتباط با کار و حرفه خود با دوستان و آشنایانتان صحبت می‌کنید، می‌توانید به راحتی به جذب مشتری بالقوه اقدام کنید.
  • موفقیت مشاور املاک، تابع شناسایی نیازهای مشتریان است.
  • سابقه مشاور املاک از خوش نامی یا بد نام بودن او حکایت می‌کند.
  • راهنمایی مشاور املاک به شما نشان می‌دهد که برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید روحیه پرسشگری را در خود تقویت کنید.
  • همه آن دسته از مشاوران املاکی که تجربه خوبی در این زمینه دارند، بر تغییرات بازار مسکن، به خصوص آن دسته از تغییرات ویژه و ناگهانی در این بازار، اشراف دارند.
  • بسیاری از اشتباهاتی که در این حرفه رخ می‌دهد و غفلت از آنها، مشاوران را به شکست نزدیک می‌کند.

 

مطالب مرتبط

سلامت روان کارمندان آژانس املاک تا چه حد اهمیت دارد؟

  مدیران آژانس‌های املاک باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کارمندان آژانس نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف مجموعه دارند؛ بنابراین […]

نکات مهمی که پیش از راه اندازی شعبه جدید مشاور املاک باید به آنها توجه کنید

  مدیران املاک برای راه اندازی شعبه جدید مشاور املاک خود باید نکاتی را مورد بررسی قرار دهند که در ارتباط با آنها اطلاعات خوبی […]

ارزش سازمانی در آژانس‌های حرفه‌ای املاک به چه صورت است؟

  برای آنکه همه کارمندان آژانس املاک در جهت اهداف آن آژانس کار کنند نیاز است تا ارزش سازمانی شفافی در این سازمان وجود داشته […]

مشارکت در املاک چه نقشی در توسعه این حرفه دارد؟

  این روزها فعالیت در زمینه مشارکت در املاک یک شغل پردرآمد به شمار می‌رود که به همین دلیل هم عده زیادی از افراد به […]

چه ابزارهایی مناسب حسابداری در املاک است؟

  حسابداری یکی از اموری است که در هر شغل و زمینه‌ای وجود دارد و برای بررسی درست آن باید برنامه ریزی صحیحی وجود داشته […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *