بازار مسکن تهران

شهران محله کوه و کوهسار

مراکز تفریحی شهران

 

شهران را بسیاری از تهرانی‌ها می‌شناسند. محله‌ای در منطقه 5 پایتخت با ارتفاعات کم نظیر و آب و هوایی کوهستانی. اگر اهل گشت و گذار و رفتن به کوه باشید، حتما نام این منطقه را شنیده‌اید. این محله قبل از دهه پنجاه بخشی از روستای «کن» بوده و نام قدیمی ‌اش «آب پیک» است. مراکز تفریحی شهران سبب شده این منطقه امروز به محله‌ای پر تقاضا برای خانواده‌های تهرانی تبدیل شود.مخصوصا آن‌هایی که می‌خواهند در محله‌ای نسبتا خلوت، با خیابان‌های پهن و ساختمان‌هایی نو‌ساز سکونت کنند. دسترسی شهران به اتوبان‌های پرتعدد و همچنین وجود مراکز خرید تازه‌ساخت از مزیت‌های این منطقه است. پیست پاراگلایدر شهران نیز جز معدود پیست های پاراگلایدر پایتخت است که سبب شده علاقه‌مندان به این ورزش هوایی جذب این منطقه شوند.

خرید خانه در شهران

سال گذشته سال سختی برای خریداران مسکن در پایتخت بود. از بین مناطق تهران، منطقه 5 بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد. شهران نیز از آن دست محله‌ها است که در ماه‌های گذشته با روند افزایشی قیمت رو‌به‌رو بوده است. اما هم زمان معاملات خرید و فروش هم در این محله کم نشده است.

ساختمان‌های این منطقه اغلب نوساز هستند. در سال‌های اخیر روند ساخت و ساز در این محله رشد چشم گیری داشته و با ساخت آپارتمان‌ها و برج‌های تازه در این منطقه، خرید‌خانه و تراکم جمعیت بیشتر شده است.

اجاره خانه در شهران

امکانات متعدد این منطقه از جمله وجود مراکز تفریحی و تجاری و درمانی و .. باعث شده تقاضای اجاره در شهران بالا باشد. در این محله آپارتمان‌هایی با متراژ مختلف و همچنین معماری گوناگون وجود دارد و از این رو خانواده‌ها دست بازتری برای انتخاب دارند. خیابان‌های عریض و آپارتمان‌های نوساز از دیگر مزیت‌های این محله پایتخت است.

تاریخچه شهران

این محله در گذشته‌ای نه چندان دور جزئی از روستای خوش آب‌و‌هوای « کن» بوده است. روستایی در شمال غرب پایتخت که هنوز قسمت‌هایی از بافت قدمی‌اش را حفظ کرده است. شهران با نام قدیمی « آب پیک» از سال 1352 با روند ساخت و ساز خانه‌های تازه، تغییر شکل داده است.

محله‌ای که قبل تر به عنوان بخشی از روستای تاریخی «کن» به شمار می‌رفته، کم‌کم سر و شکل مدرنی به خود گرفته و بین تهرانی‌ها، مخصوصا خانواده‌های ثروتمند پر طرفدار شده است. طبق آنچه در تاریخچه این محله آمده، آقای « منافزاده» از اولین کسانی بوده که ساخت و ساز خانه‌های تازه را در این منطقه کلید زده است.

در سال‌های گذشته احداث پیست پاراگلایدر شهران سبب شده نام این منطقه بیش از پیش با گوش تهرانی‌ها آشنا شود.

بافت محله

این منطقه در سال‌های گذشته به دلیل ساخت و سازهای تازه به طور کلی تغییر کرده است. خانه‌های ویلایی که روزی از مشخصه‌های این محله خوش آب و هوا بودند جایشان را به برج‌های لوکس دادند و آپارتمان‌هایی که نمایی مدرن دارند.

افزایش قیمت خانه در این منطقه باعث شده انبوه سازان برای سود بیشتر به این محله روی خوش نشان بدهند و ظاهر این منطقه را عوض کنند. از دیگر مشخصه‌های این منطقه که هنوز با توجه به ساخت و سازهای تازه حفظ شده، کوچه‌ها و خیابان‌های عریض و طویل است.

خیابانهایی که اغلب اوقات جای پارک مناسبی برای خودرو ساکنان دارند. دسترسی شهران به اتوبان های مهم تهران از دیگر مزیت های بافت شهری در این منطقه است.

 

دسترسی شهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

امکانات شهران

این محله در سال های گذشته و به دلیل افزایش جمعیت با رشد امکانات مواجه بوده است. افزایش مراکز خرید، بیشتر شدن سرانه فضای سبز و آموزشی، افتتاح مراکز درمانی تازه و همچنین ایستگاه مترو که در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد از جمله امکانات شهران است. همچنین احداث پیست پاراگلایدر شهران در ارتفاعات این منطقه فرصت خوبی برای علاقه مندان به این رشته ورزشی فراهم کرده است.

دسترسی 

این محله بین چند اتوبان پر رفت و آمد تهران محصور است. این محله به اتوبان های همت، آب شناسان، نیایش و باکری راه دارد. درست است که این محله در گوشه نقشه پایتخت جاخوش کرده اما دسترسی به شهران کار سختی نیست. وجود خط تاکسی و اتوبوس تا ایستگاه مترو  ارم سبز از جمله راه های ارتباطی این محله است که دسترسی شهران را سهل الوصول کرده است.

مراکز آموزشی شهران

شهران به لحاظ وجود مراکز آموزشی سرانه مناسبی دارد. در کنار مدارسی مانند مدرسه شهید عباس حصارکی یا مدرسه بهاران، فرهنگسرای معرفت نیز در این منطقه واقع شده است. فرهنگسرایی که در تمام ایام سال کلاس های متنوعی  در زمینه های مختلف برگزار می کند. در کنار فرهنگسرای معرفت هم، سرای محله های شهران شمالی و جنوبی از جمله مراکزی است که شهروندان این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت می توانند روی آن حساب باز کنند.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز خرید شهران

این محله مانند دیگر مناطق تهران در سال های گذشته با ظهور مراکز خرید و پاساژهای ریز و درشت به محله ای مناسب برای خرید شهوندان بدل شده است و مراکز خرید متعدد جزو امکانات شهران است. پاساژ سامان و پاساژ مهدی از جمله مراکزی است که خانواده های ساکن در این منطقه به آن آشنا هستند. در کنار این دو مرکز خرید، وجود بازار موه و تره بار هم موجب رضایت خاطر خانوارهای ساکن این محله را فراهم کرده است.

علاوه بر آن ها، وجود فودکورت های متنوع و اغذیه فروشی های ریز و درشت در این منطقه از جمله نکات مثبت شهران است.

مراکز مذهبی

این محله دو مسجد بزرگ دارد که تمام مراسم های مذهبی در آن برقرار است. مسجد جامع امیرالمومنین در شهران شمالی و مسجد قائم آل محمد در شهران جنوب.

 

مراکز تفریحی شهران

 

 

پیست پاراگلایدر شهران نیز جز معدود پیست های پاراگلایدر پایتخت است که سبب شده علاقه‌مندان به این ورزش هوایی جذب این منطقه شوند.

 

مراکز درمانی 

شهران دو مرکز درمانی نسبتا بزرگ دارد.  کلینیک مهر در ابتدای این محله و درمانگاه شبانه‌روزی صدر واقع در فلکه اول شهران. در کنار این دو مرکز درمانی، داروخانه های پرشماری نیز در این منطقه در اختیار شهروندان است و جزو امکانات شهران محسوب می‌شود.

مراکز تفریحی شهران

این محله به لحاظ وجود مراکز تفریحی و فضای سبز از جمله مناطق غنی تهران است. شاید مهمترین مرکز تفریحی این محله پارک کوهسار باشد. پارکی کوهستانی که میزبان خانواده های تهرانی است. علاوه بر این پارک، ارتفاعات این منطقه در سال های گذشته تبدیل به منطقه ای پر جاذبه برای علاقه مندان به ورزش های هوایی شده است. پیست پاراگلایدر شهران جز معدود پیست هایی است که امکان انجام این ورزش جذاب را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

در این مرکز علاوه بر پاراگلایدر سواری، آموزش این ورزش هوایی جذاب نیز انجام می گیرد. در کنار پیست پاراگلایدر شهران و این ورزش هوایی ، پیست موتور سواری نیز از جمله مراکز تفریحی این محله است. پارک های کوچکتری مانند پارک سرداران شهید، پارک بهار آزادی ، پارک معلم، پارک طوقانی و … نیز در این محله وجود دارد.

 

پیست پاراگلایدر شهران ورزش هوایی

 

 

وجود خط تاکسی و اتوبوس تا ایستگاه مترو  ارم سبز از جمله راه های ارتباطی این محله است که دسترسی شهران را سهل الوصول کرده است.

 

مختصر در مورد محله

منطقه: ۵ تهران

محل استقرار: شمال غرب تهران

بافت محله: نوساز

همسایه های محلی: شرق به جنت آباد | از شمال به کن و شهران | از غرب به اتوبان همت| از جنوب به شهر زیبا

دسترسی : اتوبان نیایش| اتوبان همت | اتوبان آب شناسان| اتوبان باکری

ایستگاه مترو : ندارد

ایستگاه BRT: ندارد

سطح قیمت: متوسط رو به بالا

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *