خرید و فروش خانه

برای خرید آپارتمان در حومه تهران چقدر بودجه نیاز دارید؟

خرید آپارتمان در حومه تهران

 

تردیدی نیست که قیمت خرید مسکن نسبت به سال‌های گذشته در بالاترین حد خود قرار گرفته است. با گرانی مسکن بخشی از قشر متوسط که در شرف خرید خانه بودند، دیگر امیدی به خرید ندارند. زیرا با سرمایه فعلی آن‌ها در مناطق بیست و دوگانه تهران نمی‌شود خانه‌ خرید. اما با توجه به پایین بودن قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز حتی در بهترین فاز شهرک‌‌های حومه تهران، هنوز می‌توان به خرید آپارتمان در حومه تهران امید بست.

 

در کدام مناطق حومه تهران خانه ارزان‌تر است؟

طی سال‌ها به تدریج شهرک‌های حومه تهران رشد کردند و گسترش یافتند. امروزه این شهرک‌ها امکانات لازم برای یک زندگی راحت را دارند و برای سکونت مناسب هستند. قبل از هر چیز ابتدا به‌اختصار این شهرها را معرفی می‌کنیم و بعد به شرایط خرید آپارتمان در شهرک‌های حومه تهران می‌پردازیم. مبالغی که اعلام می‌شوند عمدتا مربوط به آگهی‌های خریدوفروش خانه در شهرک‌های حومه تهران هستند که سامانه‌های هوشمند خرید خانه آن‌ها را برای خرید آپارتمان در خرداد 98 به‌روز کرده‌اند.

  • بومهن
  • پردیس
  • اندیشه
  • رودهن
  • کهریزک
  • پرند
  • دماوند

 

خرید آپارتمان در حومه تهران

 

خرید آپارتمان در حومه تهران – بومهن

بومهن بهترین فاز شهرستان پردیس به‌شمار می‌آید و در 54 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. اگر از جاده تهران به دماوند گذشته باشید، حتما روستای سرسبز بومهن را دیده‌اید.

بومهن یکی از شهرک‌های حومه تهران است که به خوش‌آب‌وهوایی شهرت دارد. شهرک کشاورزی و شهرک طلاییه جزو شهرک‌هایی هستند که در بومهن رشد و گسترش یافته‌اند.

در گذشته عمده خانه‌هایی که در بومهن ساخته می‌شد، ویلایی بودند. آب‌وهوای معتدل و خنک باعث رونق ویلاسازی در این شهرک شده بود. اما روزبه‌روز بر تعداد آپارتمان‌های آن افزوده می‌شود.

مجموعه عواملی از جمله آب‌وهوای خوش، خلوتی و ارزان بودن قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز باعث شده است که اخیرا بازار خرید آپارتمان در این منطقه رونق بگیرد.

واقعیت این است که در مقام مقایسه، قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز در بومهن با اختلاف زیادی کمتر از تهران است. این ویژگی‌ها برای متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران انگیزه و مشوق بزرگی محسوب می‌شود.

در خرداد 98 برای خرید یک آپارتمان تک خوابه بازسازی‌شده 50 متری در بومهن باید 175000000 تومان هزینه کنید. اما اگر به‌دنبال آپارتمان بزرگ‌تر با تعداد خواب‌های بیشتر هستید، بدانید که یک آپارتمان 65 متری دو خوابه را در بومهن می‌توانید به قیمت 200000000 تومان بخرید که با قیمت‌های تهران قابل مقایسه نیست. حتی یک آپارتمان 100 متری دو خوابه در بومهن 295000000  قیمت دارد که در بعضی مناطق تهران می‌شود با آن تنها یک خانه 50 متری خرید!

 

هزینه ساخت‌وساز

 

 

افرادی که نمی‌توانند در تهران صاحب خانه شوند، می‌توانند با بودجه‌های کمتر برای خرید آپارتمان در حومه تهران اقدام کنند.


خرید آپارتمان در حومه تهران – پردیس

یکی از جدیدترین شهرک‌های حومه تهران پردیس است که در 17 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است. ویژگی بزرگ پردیس این است که به تهران بسیار نزدیک است و افرادی که ناچار هستند هرروز به تهران رفت‌وآمد کنند، ترجیح می‌دهند در پردیس خانه بخرند.

شهرک‌های حومه تهران ویژگی بارزشان این است که ضمن نزدیک بودن به پایتخت، در آن‌ها اثری از آلودگی و ترافیک آزاردهنده تهران نیست. البته هزینه ساخت‌وساز و قیمت زمین و خانه هم در این مناطق قطعا کمتر از تهران است و این به محبوبیت شهرک‌های حومه تهران می‌افزاید.

یک آپارتمان دوخوابه 100 متری نوساز را در پردیس با 380 میلیون تومان می‌توان خرید. همچنین برای خرید یک آپارتمان دوخوابه نورگیر در بهترین فاز پردیس (فاز یک) با 500 میلیون تومان می‌توانید صاحب‌خانه شوید.

البته کسانی که در خرداد 98 آپارتمان‌های ارزان‌قیمت‌تری می‌خواهند هم در پردیس امکان خانه‌دار شدن دارند. مثلا یک خانه 87 متری دو خوابه نوساز را می‌توان با 280000000 میلیون تومان خرید.

 

خرید آپارتمان در حومه تهران

 

 

قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز در شهرک‌های حومه تهران کمتر از تهران است و همین امر موجب شده است قیمت خریدوفروش آپارتمان در این شهرها پایین‌تر باشد.


خرید آپارتمان در حومه تهران – اندیشه

از جمله دیگر گزینه‌های خرید آپارتمان در حومه تهران شهرک اندیشه است. این شهرک در مرکز شهرستان شهریار واقع شده است. دسترسی اندیشه به تهران، شهریار و کرج بسیار خوب است و یکی از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌آید.

قیمت زمین و هزینه‌ ساخت‌وساز در اندیشه کمتر از تهران است. به همین دلیل بخش عمده‌ای از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران حتما به خرید آپارتمان در اندیشه فکر می‌کنند. ضمن این‌که به سبب رونق ساخت‌وساز آپارتمان و کوچ بعضی از تهرانی‌ها به این شهرک، در سال‌های اخیر امکانات شهری و رفاهی خوبی برای آن به‌وجود آمده است.

فاز یک اندیشه بهترین فاز اندیشه محسوب می‌شود که نسبت به فازهای دیگر قیمت زمین در آن قدری بیشتر است. فاز دو هم تقریبا به همین میزان برای خرید آپارتمان محبوب و گران‌تر است. اگر از اهالی سوال شود که بهترین فاز اندیشه کدام است، قطعا از فاز یک و فاز دو اسم می‌برند.

در خرداد 98 قیمت یک خانه 80 متری دو خوابه در بهترین فاز اندیشه (فاز یک) به قیمت 446 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.
اما در بهترین فاز اندیشه آپارتمان ارزان‌تری هم می‌توان خرید. در خرداد 98 برای خرید یک آپارتمان 47 متری یک خوابه کافی است 222 میلیون تومان داشته باشید تا در یک محله خوب صاحب یک آپارتمان نقلی نوساز شوید.

 

خرید آپارتمان در حومه تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


خرید آپارتمان در حومه تهران – رودهن

از دیگر شهرک‌های حومه تهران رودهن است که طبیعت خاص آن باعث شده است بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در حومه تهران سراغ آپارتمان‌های رودهن را بگیرند.

رودهن شهر زیبایی است که در دره‌ای سرسبز قرار دارد. اما به دلیل پایین بودن قیمت زمین و مناسب بودن هزینه ساخت‌وساز آپارتمان‌هایی هم در آن ساخته شده است. در پی رونق ساختمان‌سازی و آپارتمان‌سازی جمعیت زیادی به رودهن کوچیده‌اند و در پی آن امکانات رفاهی و شهری به‌وجود آمده است.

میان شهرک‌های حومه تهران و در مقایسه با شهرک‌هایی مانند اندیشه رودهن با بیش از 300 سال قدمت، جزو قدیمی‌ترین آن‌ها شناخته می‌شود. البته ناگفته نماند که به همین ترتیب قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز در بومهن هم به نسبت به سایر شهرک‌های حومه تهران بالاتر است. گرچه هنوز از قیمت‌های تهران فاصله معقولی دارد.

طبق آخرین اطلاعاتی که در دست است، تا اواخر زمستان 97 برای خرید یک آپارتمان دو خوابه 75 متری باید 203 میلیون تومان داشته باشید. در همین ماه‌ها یک آپارتمان دو خوابه 100 متری 190 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. اما با قدری جست‌وجوی بیشتر، قیمت‌های کمتری را هم می‌توان یافت.

کهریزک

یکی دیگر از نزدیکترین شهرک‌های حومه تهران به تهران، کهریزک است که بیشتر با نام آسایشگاه سالمندان معروف آن شناخته می‌شود. با وجود متروی خط یک سال‌ها است رفت‌وآمد از تهران به کهریزک به سهولت انجام می‌شود.

کهریزک از بخش‌های شهرستان ری در نزدیکی تهران است و به‌رغم فاصله‌ کمی که از پایتخت دارد، برای خرید آپارتمان در حومه تهران گزینه خوبی به‌شمار می‌آید.‌ طی سال‌های اخیر امکانات شهری خوبی برای کهریزک ایجاد شده است و در کنار پایین بودن قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز کمتر شهروندان زیادی را به سمت خود کشانده است.

خانه‌های با متراژ پایین در این منطقه با قیمت پایین وجود دارند. یک آپارتمان 45 متری یک خوابه در خرداد ماه 98، 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین یک آپارتمان دو خوابه نوساز 464 میلیون تومان قیمت دارد. در آگهی‌های خریدوفروش ملک قیمت‌های بیشتر و کمتر از این مقادیر هم یافت می‌شود.

 

قیمت زمین

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


خرید آپارتمان در حومه تهران – پرند

در سال‌های گذشته با رشد مهاجرت از شهرهای دیگر به پایتخت و قیمت گزاف خرید خانه در تهران، لزوم ساخت شهرک‌های حومه تهران بیش از پیش رخ نمود. پرند یکی از شهرک‌های حومه تهران است که قیمت زمین در آن بسیار کم است و هزینه ساخت‌وساز هم پایین‌تر برآورد می‌شود. در نتیجه افرادی که قصد خرید آپارتمان در حومه تهران را دارند، می‌توانند روی خرید خانه در پرند حساب باز کنند. در پرند آرزوی داشتن خانه‌ای از آن خود می‌تواند محقق شود.

پرند یک شهر نسبتا جدید به‌شمار می‌رود که به دلیل ارزان بودن قیمت زمین و قیمت آپارتمان از خرید خانه در آن استقبال شده است. اگر در خرداد 98 قصد خرید آپارتمان در حومه تهران را دارید، حتما قیمت‌ آپارتمان‌های پرند را هم بررسی کنید.

برای خرید یک آپارتمان 95 متری دو خوابی لازم است یک بودجه 220 میلیون تومانی داشته باشید. همچنین اگر 700 میلیون تومان دارید، می‌توانید در پرند با آن یک آپارتمان 118 متری سه خوابه نوساز بخرید.

 

بهترین فاز

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

دماوند

آلودگی تهران حتی می‌تواند افرادی را که دستشان به دهانشان می‌رسد و توان خرید خانه در تهران را دارند، از پایتخت فراری بدهد. دماوند در دامنه کوه‌های دماوند از مناطق خوش‌آب‌وهوای نزدیک تهران است؛ با این تفاوت بزرگ که قیمت زمین در آن با قیمت‌های تهران قابل مقایسه نیست.

گیلاوند را بهترین فاز دماوند می‌دانند که آپارتمان‌هایش به قیمت مناسبی خریدوفروش می‌شوند. همچنین هزینه ساخت‌وساز هم کمتر از هزینه ساخت در تهران تمام می‌شود. از همین رو کسانی که دور خرید آپارتمان در تهران را خط کشیده‌اند، می‌توانند سراغ آپارتمان‌های دماوند بروند.

خرید آپارتمان در حومه تهران این مزیت را دارد که برای خانه‌های با متراژ بالا پولی بسیار کمتر از قیمت یک خانه بسیار کوچک می‌پردازید. در خرداد 98 در بهترین فاز دماوند (گیلاوند) می‌توانید با 258 میلیون تومان یک آپارتمان دو خوابه 78 متری بخرید و در آن سکونت کنید. ارزان‌تر از آن هم ممکن است. مثلا یک آپارتمان دو خوابه 78 متری در دماوند 155 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

هشتگرد

شهر هشتگرد یکی از شهرهای کرج محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به دلیل نازل بودن قیمت زمین ساخت‌وساز گسترده‌ای در آن صورت گرفته است. ساخت آپارتمان‌های متعدد با متراژهای مختلف برای رفع معضل مسکن در تهران سابقه‌ای طولانی دارد. اما امروزه با بهبود امکانات شهری، عده زیادی نسبت به خرید آپارتمان در هشتگرد راغب هستند.

قیمت خرید یک آپارتمان هشتاد متری در خرداد 98 در هشتگرد به قیمت 184 میلیون تومان آگهی شده است. همچنین یک آپارتمان 100 متری را می‌توان به قیمت 600 میلیون تومان خرید. حتی قیمت آپارتمان‌های با متراژ بالاتر در هشتگرد نیز از قیمت تهران با اختلاف کمتر است؛ در بهار 98 برای خرید یک آپارتمان 4 خوابه 280 متری در هشتگرد باید 12 میلیارد تومان داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری

اگر به دلیل محدودیت بودجه، نمی‌توانید در تهران خانه بخرید و از سویی دیگر نگران بی‌ارزش شدن و از دست رفتن اندوخته‌تان هستید، خرید آپارتمان در حومه تهران بهترین گزینه پیش روی شما است. با این کار هم صاحب خانه می‌شوید، هم به‌نوعی پول خود را سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

قیمت زمین و هزینه ساخت‌وساز در شهرک‌های حومه تهران در بهار 98 بسیار پایین است. رودهن، بومهن، دماوند، پردیس، اندیشه، هشتگرد، پرند و کهریزک از جمله شهرک‌های حومه تهران هستند که قیمت آپارتمان در آن‌ها با قیمت‌های موجود در تهران قابل مقایسه نیست. پس اگر قصد خرید آپارتمان در حومه تهران را دارید، دیگر درنگ نکنید و بر اساس شرایط و بودجه خود در یکی از این شهرک‌های حومه پایتخت، خانه‌دار شوید.

مطالب مرتبط

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

یک نظر در مورد “برای خرید آپارتمان در حومه تهران چقدر بودجه نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *