اخبار بازار مسکن

افزایش معاملات مسکن در آبان ۹۶

 

طبق گزارش بانک مرکزی در خصوص تحولات بازار مسکن تهران در آبان ماه سال ۹۶ تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به ۱۴۷۲۴ واحد رسید. تعداد معاملات مسکن نسبت به آبان ماه سال گذشته (۱۳۹۵) حدود ۱۸/۵ درصد افزایش یافته است. که بیش‌ترین سهم این معاملات مربوط به خانه‌های زیر ۵ سال است که سهم ۴۷ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

 


 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مقایسه تعداد معاملات مسکن در آبان ماه سال ۹۶ و ۹۵

با مقایسه تعداد معاملات آبان ماه سال ۹۶ با معاملات سال ۹۵ مشاهده می‌شود که سهم معاملات خانه‌های زیر ۵ سال حدودا ۵ درصد کاهش یافته و خانه‌های بالای ۱۶ سال حدودا ۶ درصد افزایش یافته است.

اما اگر تعداد فروش‌های آبان ماه امسال و سال قبل را با هم بررسی کنیم همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید تعداد معاملات در همه طبقه‌ها حتی طبقه خانه‌های زیر ۵ سال هم بیشتر از سال قبل است (حدود ۷ درصد).

اما افزایش معاملات در خانه‌های ۱۶ تا ۲۰ سال و بالای ۲۰ سال بسیار چشم‌گیر است همانطور که مشاهده می‌کنید افزایش معاملات مسکن برای خانه‌های ۱۶ تا ۲۰ سال حدود ۷۸ درصد و برای خانه‎‌های بالای ۲۰ سال حدود ۴۹ درصد بوده است.

 

نحوه توزیع معاملات مسکن در آبان ماه ۹۶

توزیع تعداد معاملات مسکن بر حسب مناطق حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران منطقه ۵ با ۱۶.۵ درصد معاملات انجام شده شهر تهران رتبه نخست را دارد و پس از آن به ترتیب مناطق ۴ و ۲ با سهم‌های ۱۱.۶ و ۱۰.۱ در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌‍اند.

در مجموع حدود ۷۵ درصد معاملات صورت‌گرفته در شهر تهران به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی معاملات شامل مناطق ۵، ۴، ۲، ۸، ۱۰، ۱۴، ۷، ۱، ۳ و ۱۵) بوده و ۱۲ منطقه باقی‌مانده حدود ۲۵ درصد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در شکل زیر این تقسیم‌بندی به خوبی مشخص شده است.

مطالب مرتبط

نحوه پرداخت پول در معاملات مسکن

  انجام معاملات مختلف به صورت کلی و به خصوص معامله مسکن، پیچیدگی‌هایی دارد که ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود. برای پیشگیری از بروز هر گونه گرفتاری در این […]

سند وکالتی ملک چیست؟

  برای اکثر افراد جامعه خرید خانه یکی از خریدهای بزرگ و اصلی دوران زندگی‌شان محسوب می‌شود و برای این کار سرمایه‌ای را که چندین سال جمع کرده‌اند هزینه می‌کنند. […]

بررسی معاملات مسکن شهر تهران در سه سال گذشته

بازار مسکن تهران طی سالیان گذشته فراز و نشیب زیادی داشته است. افزایش ارز و سکه و بیماری کرونا باعث شد تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم بر این بازار گذشته […]

در بازار معاملات مسکن آبان‌ماه چه گذشت؟

  اطلاع از معاملات مسکن به عنوان یکی از حوزه‌های مهم سرمایه گذاری اهمیت زیادی دارد. در سرمایه گذاری هدف افزایش میزان دارایی است بنابراین توجه به نوسانات بازار مسکن […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *