بازار مسکن تهران

محله گیشا محله سرحال غرب تهران

 

محله کوی نصر که آن را بیشتر به نام محله گیشا می‌شناسیم، یکی از محله‌های محبوب غرب تهران است و بوستان گفتگو از جذابیت‌های این محله به شمار می‌رود. دسترسی گیشا مناسب است و از شرق با بزرگراه چمران و از غرب با بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و از شمال با بزرگراه حکیم و از جنوب با بزرگراه جلال آل احمد  هم مرز است.

خرید آپارتمان در محله گیشا

محله کوی نصر جزو محلاتی است که قیمتی متوسط رو به بالا دارد. با توجه به دسترسی گیشا بسیاری این محله را برای خرید انتخاب می‌کنند. امکانات گیشا نیز آن را به محله‌ای مناسب برای زندگی تبدیل کرده است و طرفداران زیادی دارد. خرید آپارتمان در گیشا نیز در  رونق نسبی دارد و آپارتمان‌های نوساز زیادی در آن دیده می‌شود. اگر قصد خرید آپارتمان در گیشا را دارید سامانه کیلید مرجع مناسبی برای آگاهی از قیمت خرید آپارتمان در گیشا است.

رهن و اجاره آپارتمان در گیشا

با توجه به امکانات گیشا و مکان قرارگیری قیمت‌ها در محله گیشا کمی متفاوت است و البته تعدد آپارتمان‌های نوساز کسانی که دنبال اجاره آپارتمان هستند را با مشکل مواجه نمی‌کند. مانند خرید آپارتمان در گیشا اجاره نیز به دلیل دسترسی گیشا که مناسب است رونق دارد. برای آگاهی از قیمت‌ها نیز سامانه کیلید در درسترس است.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تاریخچه محله گیشا

تاریخچه‌ی محله کوی نصر به دوران مدرنیزاسیون پهلوی باز می‌گردد، در آن سال‌ها پایه‌های محله توسط دو فرد به نام‌های کی‌نژاد و شاپوریان که مالک یک شرکت عمرانی و ساختمانی بودند بنیان گذاشته شد. این افراد زمین‌های محله را که بیشتر بایر بوده و به‌عنوان میدان تیر از آن استفاده می‌شده را می‌خرند و ساخت و ساز اصولی با معماری انگلیسی را در آن آغاز می‌کنند و خیابان اصلی محله را با ترکیب نام یکدیگر کیشا می‌نامند که به مرور این محله با نام گیشا در خاطر مردم باقی می‌ماند.

بافت گیشا

آن‌چه گیشا را از سایر محله‌های تهران متمایز می‌کند، بافت شهرسازی آن است که کاملا مطابق با الگوی شطرنجی و با محوریت دو خیابان به صورت چلیپا است که تمام بافت در اطراف آن جمع شده است. بافت زیبا و دسترسی مناسب محله به 4 بزرگراه بهانه‌ای برای حضور بیشتر مردم در آن شده است، ضمن آن‌که کوی نصر با دسترسی مناسب به حمل‌ونقل عمومی شرایط زندگی را برای ساکنانش راحت‌تر کرده است. امکانات گیشا بسیاری را به سکونت در این محله ترغیب می‌کند.

با توجه به قرارگیری دانشگاه تربیت مدرس و  برخی از دانشکده‌های دانشگاه تهران بافت اجتماعی محله‌ی گیشا را بیشتر مهاجران و کارمندان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند.

 

 

امکانات گیشا

محله کوی نصر یکی از مناسب‌ترین محله‌ها برای زندگی است و تقریبا کمبودی ندارد. با امکانات این محله بیشتر آشنا می‌شویم:

دسترسی گیشا

دسترسی گیشا یا محله کوی نصر وضعیت خوبی دارد. برای افرادی که استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهند خط اتوبوس تندروی پایانه افشار-پایانه جنوب در دسترس است و در کوی نصر ایستگاه دارد. ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس در خط 7 به این محله نزدیک است که البته به دلیل تعمیرات فعلا راه نیفتاده. علاوه بر اتوبوس و مترو تاکسی‌های این محله به اکثر نقاط تهران تردد می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت دسترسی گیشا کمبودی ندارد.

برای افرادی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند بزرگراه چمران، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، بزرگراه حکیم و بزرگراه جلال آل احمد در دسترس است.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز آموزشی محله گیشا

چند مرکز آموزش عالی در نزدیکی محله کوی نصر واقع شده‌اند که این محله را به محله‌ای ممتاز از نظر آموزش عالی تبدیل کرده است و از امکانات گیشا هستند. دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده‌های علوم اجتماعی، روان‌شناسی، فنی، مدیریت و اقتصاد تهران در نزدیکی این محله قرار دارند.

مدارس متعدد دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف در محله گیشا وجود دارد. از جمله این مدارس می‌توان دبیرستان دخترانه پاک‌نژاد، دبیرستان دخترانه شهید منتظری، دبستان پسرانه شهید محمدباقر صدر و مرکز پیش‌دانشگاهی دخترانه فیاض‌بخش از این دسته هستند.

از جمله نقاط قوت و دیگر امکانات گیشا وجود مرکز آموزش ناشنوایان نیمروز است که شرایط تحصیل ناشنوایان را تسهیل می‌کند. آموزشگاه‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی، نقاشی، آشپزی و … نیز در این محله وجود دارد.

 

 

مراکز خرید محله گیشا

مجتمع تجاری بزرگ نصر که در قسمت مرکزی خیابان گیشا قرار دارد با تنوع برندها و فروشگاه‌های مختلف، پاسخگوی نیازهای قشرهای مختلف مردم گیشا و حتی محله‌های هم‌جوار است. در بازار بزرگ نصر فروشگاه‌های مختلفی از جمله طلافروشی، لباس‌فروشی و اسباب‌بازی فروشی وجود دارد.

در طبقه زیرین این بازار هم چند فروشگاه فست‌فود وجود دارد که ساکنین بعد از خرید می‌توانند در آن‌جا غذا میل کنند. این امکانات گیشا سبب شده عده زیادی به خرید آپارتمان در گیشا تمایل داشته باشند.

علاوه بر بازار بزرگ نصر برندهایی مانند بادی اسپینر، تی‌تی و هالیدی هم شعبه دارند. از جذابیت‌های این محله دست‌فروش‌هایی هستند که اجناس را بساط و عرضه می‌کنند.

بازار میوه و تره‌بار نصر و فروشگاه‌های سطح محله هم مایحتاج روزانه ساکنین را تامین می‌کنند.

مراکز مذهبی گیشا

مسجدهای حضرت ابوالفضل، جعفری و امام حسین از مراکز مذهبی این محله هستند که نمازهای یومیه و مراسم‌های مذهبی در آن‌ها انجام می‌شود. حسینیه‌ها و هیئت‌ها نیز در کنار مساجد خدمات مذهبی ارائه می‌دهند.

 

 

مراکز درمانی محله گیشا

بیمارستان بزرگ و مجهز میلاد در محله کوی نصر واقع شده که بسیاری از نیازهای درمانی مراجعان را رفع می‌کند. علاوه بر بیمارستان میلاد درمانگاه‌های شفاگستر، مینادیس، درمانگاه دندانپزشکی و چند داروخانه نیازهای بهداشتی را پوشش می‌دهند.

مراکز دولتی محله گیشا

آموزش و پرورش منطقه 2، نمایشگاه دائمی شهرداری تهران و کتابخانه چمران از جمله مراکز دولتی محله کوی نصر هستند.

 

 

مراکز تفریحی و ورزشی محله گیشا

یکی از جذابیت‌های محله علاوه بر برج  بلند میلاد و نمای زیبای آن، بوستان گفتگو است. دسترسی گیشا به بوستان گفتگو خوب است و ساکنین از نعمت وجود این بوستان بهره‌مند هستند.

بوستان گفتگو با امکانات و زمین‌های بازی مختلف محل دائمی نمایشگاه گل و گیاه است که به آن رنگ و بویی دیگر می‌بخشد و افراد را برای خرید آپارتمان در گیشا ترغیب می‌کند. یکی از جذابیت‌های بوستان گفتگو حضور تعداد زیادی گربه است که مورد توجه و علاقه‌ی اهالی قرار گرفته‌اند.

مزیت دیگر بوستان گفتگو طراحی مسیرها و معابر به نحوی است که امکان تردد صندلی چرخ‌دار نیز در اغلب مسیرهای بوستان وجود داشته باشد.

سبک‌های مختلف طراحی باغ از جمله ایرانی، انگلیسی و ایتالیایی دیگر ویژگی بوستان گفتگو است که افراد را به خود جذب می‌کند.

دیگر بوستان این محله، بوستان ورزش است که محیطی دنج و آرام دارد. باشگاه‌های ورزشی متعددی نیز در سطح محله وجود دارند.

افراد سرشناسی که در محله گیشا زندگی کرده یا می‌کنند

کوی نصر از دیرباز جزو محله‌هایی بوده‌ که افراد سرشناسی در آن سکونت داشتند از جمله این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکتر حسن تجدد
  • استاد جلیل شهناز
  • سهراب سپهری
  • فریبرز لاچینی
  • عادل فردوسی‌پور
  • محمود شهریاری
  • رامبد جوان

و…

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مختصر درمورد محله گیشا

▪️منطقه: 2 تهران
▪️محل استقرار: غرب تهران
▪️بافت محله: اکثرا نوساز
▪️همسایه های محلی: شمال به بزرگراه حکیم| غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری| شرق به بزرگراه چمران| جنوب به بزرگراه جلال آل احمد
▪️دسترسی گیشا: بزرگراه حکیم، بزرگراه چمران، بزرگراه جلال آل احمد، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری
▪️ایستگاه مترو : ندارد
▪️ایستگاه BRT: دارد
▪️سطح قیمت: متوسط

 

مطالب مرتبط

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 10 تهران

اگر به دنبال خانه‌هایی با قیمت مناسب هستید بهتر است منطقه 10 تهران را نیز در نظر داشته باشید. منطقه 10 تهران یک منطقه بسیار قدیمی است که 100 سال […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *