دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با اید‌ه‌هایی نو

رنگ اتاق

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بسیار دشوار است. سلیقه‌ی آن‌ها از مرز ۱۳ سالگی به بعد تغییر می‌کند. فرزندتان در این اتاق است که ضمن حفظ تنهایی خود از دوستان خود نیز پذیرایی می‌کند، درس می‌خواند و مایل است سلیقه‌اش را با چسباندن پوسترها و انتخاب رنگ خاص برای دیوار ابراز کند.

استفاده از رنگ نارنجی یا آبی دریایی در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

با تغییر سن، سلیقه بچه‌ها عوض می‌شود، مخصوصا پسربچه‌هایی که کم‌کم‌ پا به نوجوانی می‌گذارند، پس بهتر است برای انتخاب رنگ احتیاط کنید. البته اگر رنگ کردن و هزینه تغییرات برایتان اهمیت ندارد که دیگر چه بهتر. آزادانه انتخاب کنید و بعد از مدتی دوباره اتاق را رنگ‌آمیزی کنید.

اگر اتاق شلوغ و کوچک است، استفاده از رنگ‌های روشن فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. در اینگونه موارد، به‌کارگیری رنگ آبی دریایی و یک آیینه‌ی نه چندان کوچک در اتاق ایده خوبی خواهد‌ بود. اگر فرزندتان دوست‌دار رنگ‌های گرم و پر انرژی است، نارنجیِ سیر انرژی فوق‌العاده‌ای به اتاق می‌دهد. دیوارها را نارنجی کنید و برای سایر قسمت‌ها از طیف‌های تک‌رنگ کمک بگیرید.

 

اتاق کودک

 

مجموعه‌ای از اشیا‌ مورد علاقه

مجموعه‌هایی از اشیای مختلف حس کلکسیون‌دار بودن را به فرزند شما القا می‌کند و می‌تواند ایده‌ی مناسبی برای دکوراسیون اتاق پسران باشد. نیازی نیست این کلکسیون‌ها گران‌قیمت باشند، مثلا به کمک مجموعه‌ای از انوع کلاه‌ها، ماشین‌های اسباب‌بازی، ماسک قهرمانان مورد علاقه‌ی پسرتان، با هزینه‌ای اندک این ایده‌ی هیجان‌انگیز را پیاده‌سازی کنید.

 

اتاق خواب

 

استفاده از تخت مرتفع در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اگر فضای کمی در اختیار دارید تخت مرتفع، گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود، چرا که به شما اجازه می‌دهد از فضا حداکثر استفاده را داشته باشید.

می‌توانید با قرار دادن یک میز و صندلی کوچک، از فضای زیر تخت برای مطالعه و کار با لپ‌تاپ استفاده کنید، همچنین در صورت امکان با قرار دادن یک راحتی نسبتا کوچک فضایی خودمانی در اتاق فرزندتان ایجاد کنید. رنگ خاکستری یا آبی تیره‌ی تخت آن را از حالت کودکانه خارج می‌کند و برای سال‌ها نیاز به تغییر دکوراسیون نخواهید داشت.
 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

طراحی فضایی برای مطالعه در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

نوجوان‌ها به مدرسه می‌روند پس باید فضایی به میز تحریر و صندلی مناسب اختصاص یابد. با قرار دادن قفسه‌های متعدد، جای کافی برای کتاب و دیگر وسایل او را فراهم کنید. اگر قفسه‌های مورد نظر در بالای میز قرار می‌گیرند حواستان باشد به قدری شلوغ نباشند که موجب حواس‌پرتی فرزندتان شوند.

 

رنگ دکوراسیون اتاق پسرانه

 

پیش به سوی نوجوانی

برای تغییر فضای کودکانه از یک تخت‌خواب چوبی ساده استفاده کنید. با نصب کاغذ دیوار‌ی‌هایی با طرح‌‌ قایق‌، ‌نوشته‌، نقشه، خطوط هندسی ساده و … بر روی یکی از دیوارهای اتاق هم می‌توانید تغییر بزرگی ایجاد کنید.

برای سایر وسایل اتاق از جمله روتختی، تابلوها و … نیز به کار بردن چند رنگ محدود و هماهنگ، به اتاق جلوه‌ای زیبا می‌بخشد.

 

وسایل اتاق خواب پسرانه

 

تخته‌گچی

برای نشان‌دادن خلاقیت بیشتر در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ایده جذابی داریم؛ یکی از دیوارهای اتاق را مانند تخته‌گچی بسازید و با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ خاکستری، آن را به تقویمی برای نوشتن برنامه‌های روزانه، درسی و ورزشی تبدیل کنید.

 

دکوراسیون و چیدمان اتاق پسرانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

حال و هوای بزرگسالانه

برای خروج اتاق از حالت کودکانه، از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه استفاده کنید. تخت‌های فلزی گزینه‌ی خوبی برای تغییر فضا در این راستا به شمار می‌روند. البته این فضا نباید حالت مدرسه شبانه‌روزی را تداعی کند.

وجود میله‌های عمودی در کنار هم در دو طرف فوقانی و تحتانی تخت حالت بهتری به آن می‌دهد. در نظر داشته باشید اگر فرزند شما دانشگاه می‌رود یا اوقات زیادی در منزل نیست، از مبل تختخواب‌شو استفاده کنید تا در نبود او از فضای اتاق بیشتر استفاده شود.

 

دکوراسیون و چیدمان اتاق پسرانه

 

مطالب مرتبط

اصول و مراحل طراحی و چیدمان دکوراسیون منزل

  اگر بخواهیم محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و لوازمی که در آن قرار دارند را جاگذاری و چیدمان کنیم، شاید حداقل به 10 روش ممکن بتوان این چیدمان […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی خانه

  طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

روش‌های خلاقانه استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل

  استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل، سال‌ها است که یک روش متداول برای زیباتر کردن فضای داخلی خانه است که این روزها هم طرفداران بیشتری دارد چرا که […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *