دکوراسیون داخلی

توصیه‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

 

از اتاق خواب‌تان خسته شده‌اید؟ می‌خواهید فضایی متفاوت در این قسمت از خانه ایجاد کنید؟ دکوراسیون اتاق خواب در راحتی و آرامش تاثیر زیادی دارد. فضای نشستن و بالش‌های اتاق خواب و خوشخواب راحت جزو نکات مهم راحتی در این اتاق هستند. برای داشتن اتاق خوابی مجلل و راحت با ما همراه باشید تا برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب نکاتی مهم را مرور کنیم.

توصیه‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب؛ قالیچه‌ای مناسب

بعد از بیدار شدن از خوابی دلچسب، هیچ‌چیز آن‌قدر آزاردهنده نیست که از رختخواب بیرون بیایید و مجبور باشید پاهایتان را روی زمینی سرد و زبر قرار دهید. حال فرض کنید که خواب‌تان هم چندان دلچسب نبوده باشد که در این صورت واویلا است. پس با انداختن قالیچه‌ای زیبا فضای اتاق خواب‌تان را زیبا و راحت کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

سبکی مشخص

معمولا بچه‌ها مایلند که در اصطلاح تِم خاصی برای طراحی اتاق‌شان داشته باشند. اما اغلب بزرگسالان از چنین فکری پرهیز می‌کنند و در این‌باره خجالتی هستند. بحث، بحث انتخاب طرحی مانند اسپایدرمن نیست.

معمولا بچه‌ها مایلند که در اصطلاح تِم خاصی برای طراحی اتاق‌شان داشته باشند. اما اغلب بزرگسالان از چنین فکری پرهیز می‌کنند و در این‌باره خجالتی هستند. بحث، بحث انتخاب طرحی مانند اسپایدرمن نیست.

بزرگسالان می‌توانند با انتخاب طرح‌هایی هماهنگ، سبک منحصربه‌فرد خودشان را در اتاق‌شان داشته باشند، مثلا در انتخاب پرده‌ها، روتختی، کاغذدیواری و … انتخاب‌هایی متناسب داشته باشند.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بالش‌های اتاق خواب خانه

استفاده از بالش‌های اضافی روی تخت فضا را زیبا می‌کند. اما یادتان باشد تناسب را در انتخاب تعداد این بالش‌ها در نظر بگیرید. بسته به اندازه تخت خواب می‌توانید از ۲ تا ۶ بالش‌های اتاق خواب برای تزئین استفاده کنید. نباید تعداد این بالش‌ها آنقدر زیاد باشد که قبل از خواب ۲ ساعت برای تخلیه تختخواب از بالش‌ها زمان صرف بشود.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

فضای نشستن

در اتاق خواب خود حتما فضای نشستن اختصاص بدهید. یعنی چیزی به جز تختخواب، برای نشستن و کار کردن با رایانه و یا صحبت با همسر خود. بنا به اندازه اتاق صندلی یا مبلی مناسب برای فضای نشستن انتخاب کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

توصیه‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب ؛ ورود فناوری ممنوع

در دنیای امروز دل‌کندن از فناوری حتی موقع خواب نیز کمی سخت است اما باید قبول کنید که جای آن در اتاق مخصوص خواب نیست. وجود تلویزیون و گوشی و… در اتاق خواب باعث می‌شود که دیرتر خوابیدن و آشفتگی ذهن می‌شود. پس یادتان باشد که در طراحی اتاق سهمی به تلویزیون و لپ‌تاپ و… اختصاص ندهید.

 

دکوراسیون اتاق خواب

 

اشیا موردعلاقه

در اتاق‌ اشیای مورد علاقه‌تان را بگذارید. چیزهای که نمی‌توانید در منزل جای خاصی برای‌شان پیدا کنید ولی دوست دارید که جلوی چشم‌تان باشد. این وسایل را روی تاقچه یا هر جای مناسب دیگری در اتاق خواب‌تان بگذارید و از دیدن‌شان انرژی بگیرید.

وجود پاتختی در کنار تختخواب یکی از بهترین امکانات در اتاق خواب است. در انتخاب پاتختی باید سلیقه‌ی شخصی خود را در نظر بگیرید. یعنی مجموعه‌ای راحت از لیوان آب، کتابی که قبل از خواب می‌خوانید و کمد کوچولویی که کنار تخت شما جا خوش می‌کند.

 

فضای نشستن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

توصیه‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب؛ خوشخواب مناسب

وجود خوشخوابی مناسب در اتاق از واجبات است. اتاق بدون خوشخواب معنایی ندارد. در انتخاب خوشخواب اتق خواب باید به شکل تخت، پشتی تخت، و حتی ارتفاع پاتختی‌های کنار تخت و تاقچه پنجره‌ها هم دقت کنید.

 

فضای نشستن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

عکس‌های غیرخانوادگی

استفاده از عکس‌ها در اتاق ایده بدی نیست. اما نه عکس‌های خانوادگی. زیرا بار عاطفی حضور این عکس‌ها مانع از خوابی بی‌تفکر می‌شود و حواس شما را برای خوابیدن پرت می‌کند.
 

توصیه‌هایی برای دکوراسیون  خواتاق خواب ؛ جسارت و تنوع بیشتر

حتی ساده‌ترین و زیباترین اتاق‌ها نیز نیاز به کمی تفاوت و تضاد دارند. منظور استفاده از عناصری در طراحی اتاق است که انتخاب‌شان جسارت بیشتری می‌طلبد. قالیچه، کاغذ دیواری یا هر چیز دیگری که با ایجاد تضاد اتاق را دلرباتر کند.

 

فضای نشستن

مطالب مرتبط

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

دکور آشپزخانه و بررسی اصول طراحی مورد نیاز

  آشپزخانه یکی از ارکان اصلی هر خانه‌ای به شمار می‌رود. غذا در آشپزخانه پخته و حتی گاهی سرو می‌شود. بعد از اتاق نشیمن آشپزخانه فضایی است که اهل منزل […]

راهکارهایی ارزان برای دکور منزل

  گاهی اوقات کمبود بودجه باعث می‌شود دکوراسیون منزل سخت به نظر بیاید. اما اینطور نیست راه‌های دیگری برای دکور منزل وجود دارند که باعث می‌شود عدد تمام شده به […]

نکاتی که طراحان داخلی علاقه دارند کارفرما بداند

  تاکنون به فکر همکاری با یک طراح داخلی افتاده‌اید؟ آیا شخصی که با او توافق کرده‌اید فرد مناسبی برای پروژه‌های طراحی داخلی خانه شما است؟ آیا در مورد فرآیند […]

وسایل جدید و چگونگی خلاص شدن از شر وسایل قدیمی

خرید وسایل جدید برای خانه و بیرون انداختن وسایل قدیمی به نظر ایده‌ای کارآمد برای باز کردن فضای خانه است. این ایده زمانی به ذهن شما می‌رسد که می‌خواهید فضای […]

یک نظر در مورد “توصیه‌هایی برای دکوراسیون اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *