خرید و فروش خانه

معروف‌ترین و بهترین محله‌ها در شهر مشهد برای خرید خانه کدام است؟

خرید خانه در مشهد

 

مشهد دومین شهر پهناور و پرجمعیت ایران، پس از تهران است. شهر مشهد پایتخت معنوی ایران نامیده می‌شود و از لحاظ اقتصادی، تجاری و گردشگری رشد زیادی کرده‌است. بسیاری از افراد با خرید خانه در مشهد، این شهر را برای مهاجرت یا سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند. آگاهی از گرانترین و ارزانترین و بهترین محله در مشهد اقدامی ضروری بعد از اطلاع از قیمت خانه و خرید خانه در مشهد است.

اگر قصد خرید خانه در مشهد، پایتخت دوم ایران را دارید و یا می‌خواهید بهترین محله مشهد را بشناسید و از قیمت خانه در مشهد، گرانترین محله مشهد و ارزانترین محله‌ مشهد با خبر شوید، با این مقاله از کیلید مگ همراه شوید.

گرانترین محله در مشهد برای خرید خانه

خرید خانه در محله‌های گران‌قیمت علاوه بر رفاه بیشتر، سرمایه‌گذاری در حوزه ملک محسوب می‌شود، در ادامه به معرفی بهترین محله مشهد و گرانترین محله‌ مشهد و دیگر مطالب مربوط به خرید خانه در مشهد می‌پردازیم:

احمدآباد محله‌ای لوکس برای خرید خانه در مشهد

این محله‌ی وسیع، در منطقه یک مشهد قرار دارد و شامل خیابان‌های بابک، عدالت، پاستور، قائم و ملاصدرا می‌شود. محله احمدآباد علاوه بر این‌که برای سکونت مناسب است، با وجود شرکت‌ها و مراکز خرید زیاد از لحاظ تجاری هم مورد توجه است.

وجود بزرگترین بازار موبایل مشهد، شرکت‌های بزرگ هواپیمایی داخلی و خارجی، مراکز خرید بسیار لوکس و چند هتل معروف در این منطقه  موجب رشد تجاری آن شده‌است. بعضی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های شهر مشهد ازجمله بیمارستان قائم نیز در این منطقه است.

هر چند آپارتمان‌سازی در این محله افزایش یافته‌است، اما همچنان تعداد خانه‌های ویلایی در این منطقه بیشتر است.خانه‌های ویلایی این منطقه غالبا یک طبقه هستند مساحت زیادی دارند. آپارتمان‌های این منطقه هم اغلب متراژ بالایی دارند. قیمت ملک در احمدآباد بسیار گران است.

 

خرید خانه در مشهد

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

گرانترین محله مشهد مثل بلوار سجاد 

بلوار سجاد از محله‌های قدیمی، گران قیمت و مرفه‌نشین مشهد محسوب می‌شود . باغ‌های حسین ملک در گذشته در در این منطقه قرار داشته‌است و امروز هرچند به واسطه برج سازی‌ها آثار کمی از آن باقی مانده‌است، اما همچنان این منطقه دارای آب‌ و هوای خوب و کوچه‌های پردرخت و پارک‌های متعدد و فضای بازی برای کودکان است.کوچه‌های این منطقه، مکانی آرام و به دور از هیاهو برای زندگی است.

درکنار بلوار سجاد خیابان‌های ابوذرغفاری، ناصرخسرو، ملاصدرا و بابک، قرار دارند. این روزها سرعت ساخت‌و‌ساز برج‌ها و ساختمان‌های بلند در این منطقه بالا رفته و پاساژهای لوکس با مغازه‌هایی از برندهای معروف تجاری، سکونت در این محله را برای کسانی که دوست دارند در نزدیکی مراکز خرید زندگی کنند مناسب کرده است. بیشتر خانه‌های این محله در متراژهای بالا هستند.

بهترین محله مشهد مثل محله هاشمیه

این محله در منطقه ۹ مشهد قرار دارد، خیابان هاشمیه از بهترین و گرانترین محله‌های مشهد محسوب می‌شود. وجود کافه رستوران‌ها و برج‌های لوکس با امکاناتی مثل سالن بیلیارد و اسکوواش، این محله را تبدیل به منطقه‌ای ایده‌آل برای سکونت، مخصوصا در بین قشر مرفه و جوان مشهد کرده است.

خیابان هاشمیه مشهد از مناطق بسیار آرام شهر محسوب می‌شود، هاشمیه درگذشته  دارای بافتی روستایی با باغ‌های فراوان بوده است که زمین‌های آن کاربری کشاورزی داشته‌اند ، با ساخت بزرگراه وکیل‌آباد کم کم این محله تبدیل به یک منطقه مسکونی و شهری شد.

کوهستان پارک خورشید و مجموعه تفریحی ورزشی کوهسر نیز از دیگر  مناطق جذاب هاشمیه محسوب می شود. نزدیکی به فضای کوهستانی موجب شده است محله هاشمیه در بین مناطق خوب مشهد هم منحصر به فرد باشد.

محدوده محله هاشمیه از شمال به بلوار وکیل‌آباد و باغ‌ملک آباد، از جنوب به کوه بینالود، از شـرق اراضی آبادگران و از غرب به سه‌راهی طرقبه و شاندیز منتهی می‌شود. وجود ساختمان‌های اداری و  برند‌های معروف و پردرآمد موجب اهمیت تجاری این منطقه شده است.

از برج‌های معروف محله‌ی هاشمیه میتوان به برج‌های آرمیتاژ و باران اشاره کرد. بیمارستان قلب جوادالائمه نیز که در این محله قرار دارد. هاشمیه بهترین محله مشهد برای جوانان و قشر تحصیل کرده محسوب می‌شود.

 

خرید خانه در مشهد

 

بهترین محله مشهد مثل محله‌ی‌کوه‌سنگی

کوه‌سنگی دومین و مشهورترین پارک بزرگ مشهد است که بین دو قله از قله‌های رشته کوه بینالود واقع شده‌است. این منطقه می‌تواند به واسطه موقعیت و آب و هوایی که دارد گزینه خوبی برای زندگی و خرید خانه در مشهد باشد.

کوه سنگی به واسطه سینما و فود کورت‌های خود مشهور است و بیشتر جنبه تجاری دارد. مرکز خرید لوکس زیست خاور که شامل سینما، فروشگاه‌ها و فودکورت است نیز در کوه‌سنگی قرار دارد.

بلوار خیام

 بلوار خیام مشهد به دو بخش خیام شمالی و خیام جنوبی تقسیم می‌شود. بلوار خیام از شمال به بزرگراه شهید چراغچی، از جنوب به بلوار ملک‌آباد میرسد.خیام شمالی در منطقه دو مشهد واقع‌شده است. خیام جنوبی در منطقه یک مشهد قرار دارد و یکی از محله‌های معروف مشهد است که قشر خوش‌نشین در آن ساکن هستند.

در خیام جنوبی خیلی از ادارات مرکزی مشهد مثل ثبت ‌احوال قرار دارند. مشهد مال، یکی از مهم‌ترین و بهترین مجتمع‌های تفریحی مشهد است که در بلوار خیام جای گرفته‌است.

محله‌های باهنر،هفت تیر و دانشجو

از معروف‌ترین محله‌های غرب مشهد می‌توان به باهنر، هفت تیر و دانشجو اشاره کرد. این محله‌ها از محله‌های مدرن مشهد محسوب می‌شوند . فست فودها و رستوران‌های فراوانی در بلوار هفت تیر واقع شده است.

شعبه‌های جدید برج‌های آرمیتاژ و باران در  محله گلشن واقع در بلوار هفت تیر است. پله‌های باباکوهی و پارک خورشید نیز از دیگر نقاط دیدنی این محله است. در محله‌های باهنر و دانشجو نیز پارک‌هایی با نام‌های با هنر و داشجو وجود دارد. محله باهنر محله‌ای آرام و خلوت است اما محله دانشجو در مقابل محله‌ای شلوغ و پر رفت وآمد و نزدیک بازار است.

 

بهترین محله مشهد

 

محله‌های متوسط شهر مشهد

 قیمت خانه در محله‌های متوسط مشهد ارزانتر است. با خرید خانه در این مناطق می‌توان از قابلیت‌های پر سود مناطق تجاری مشهد نیز بهره‌مند شد .

بلوار کاوه

بلوار کاوه در نزدیکی پارک کوهسنگی مشهد واقع شده است. پروژه‌های مسکونی نیایش در این بلوار قرار دارد. این مجموعه با ۲۹۹ واحد مسکونی در ۲۸ بلوک ساختمانی ساخته شده‌است. در این محله واحدهای مسکونی نوساز دیگری نیز وجود دارد که به سبک مدرن ساخته شده‌اند.

خیابان سناباد

سناباد یک محله اصیل و قدیمی در منطقه یک مشهد است که به عنوان مرکز فروشگاه‌های لوازم خانگی و کابینت،وسایل چوبی و مرکز فروش لباس عروس و داماد معروف است. این منطقه در مجموع موقعیت تجاری و گردشگری خوبی دارد. قیمت خانه در این محله برای خرید خانه در مشهد، مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود .

خیابان نواب‌صفوی

خیابان نواب‌صفوی در جنوب غربی مشهد، در منطقه ثامن قرار دارد و بیشتر با نام «پایین خیابان» مشهور است. نواب صفوی، جز محله‌های اطراف حرم امام رضا است. محله‌ی‌ نواب صفوی از مناطق مرفه‌نشین شهر مشهد نیست؛ اما این روزها ساخت‌وسازهای زیادی درآن انجام گرفته‌است و مجتمع‌های مسکونی مدرن و امروزی در آن ساخته شده است.

بیشتر بافت‌های فرسوده این محله تخریب شده است. اما خانه‌های بافت قدیمی این محله ،سنتی و ویلایی است. از جمله مجتمع‌های مسکونی این منطقه می‌توان به مجتمع تجاری اقامتی ۱۱۹ واحدی آرمان و مجتمع تجاری اقامتی مجلل اشاره کرد. مجتمع تجاری آرمان مرکز برندهای معروف پوشاک و لوازم آرایش است.

محله بازار رضا

بازار بزرگ رضا ، اصلی‌ترین بازار مشهد، در مجاورت حرم مطهر امام رضا قرار دارد است. بازار رضا، مهم‌ترین مرکز خرید سوغاتی زائرین امام رضا است. این منطقه دارای خانه‌هایی با بافت قدیمی و جدید است و می‌تواند برای سلایق مختلف برای خرید خانه در مشهد مناسب باشد.

خیابان دانشگاه

یکی دیگر از محله‌های تجاری مشهد که فاصله کمی با حرم دارد، خیابان دانشگاه است. این منطقه به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز فروش کفش و پارچه محسوب می‌شود، هتل لاله و تارا، برج تجاری اداری آلتون و پارکینگ بزرگ آن از معروف‌ترین مراکز معروف این خیابان هستند.

بهترین محله‌ در مشهد از لحاظ امکان دسترسی برای خرید خانه

بسیاری از ساکنان مشهد، امکان دسترسی آسان به مناطق مختلف شهر و مراکز خرید را از معیارهای اصلی خرید خانه در مشهد و انتخاب محله می‌دانند. دسترسی آسان یکی از موارد تعیین کننده قیمت خانه در مشهد است.

مشهد دارای چندین بزرگراه و خیابان اصلی و شبکه‌ای از خطوط اتوبوسرانی و دو خط مترو است که نزدیکی به این مراکز حمل‌و‌نقل شهری می‌تواند در هزینه و زمان شما صرفه‌جویی قابل توجهی ایجاد کند.

با توجه به اهمیت دسترسی آسان به مناطق مختف شهر می‌توانیم منطقه‌های هفت‌تیر، خیابان هاشمیه، بلوار امامت، بلوار صیاد شیرازی، جلال آل‌احمد، ملک‌آباد، دانش آموز، باهنر و کوثر شمالی، بلوار وکیل آباد، سید رضی، صیاد شیرازی را به عنوان مناطقی با دسترسی مناسب به مناطق مختلف شهر، جهت زندگی و خرید خانه در مشهد معرفی کنیم.

 

بهترین محله مشهد

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

ارزانترین محله‌ در مشهد برای خرید خانه 

محله‌های دلاوران و سرافرازان مناطقی هستند که  متوسط قیمت فروش ملک در آنها  ارزان‌تر از سایر مناطق است و این محله‌ها شامل بافت‌های قدیمی هستند، ممکن است  امنیت و آرامش، آنطور که باید وجود نداشته باشد و در لیست محله‌های ضعیف نشین مشهد قرار داشته باشند اما خرید خانه در مشهد حتی در ارزانترین محله مشهد می‌تواند حرکت اقتصادی خوبی باشد.

ارزانترین محله مشهد شهرک رجایی و محله‌ی خواجه ربیع

شهرک شهید رجایی و محله خواجه ربیع از پرحاشه‌ترین محله‌های مشهد است. منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) از نظر دسترسی به شبکه‌های حمل و نقل، شرایط خوبی دارد اما وجود افراد بدون هویت و شناسنامه به نام «چلوها» در این منطقه حاشیه‌های امنیتی زیادی برای این منطقه به وجود آورده‌است.

محله خواجه ربیع نیز یکی از قدیمی‌ترین محلات مشهد است. در این منطقه هم متاسفانه امکانات رفاهی و معیشتی کمی وجود دارد، یکی از اصلی‌ترین مشکلات این محله، وجود معتادان مهاجر  است که باعث از بین رفتن امنیت در این محله شده است.

 

سرمایه‌گذاری در مناطق رو به رشد در مشهد برای خرید خانه

 این روزها شهر مشهد، بخش زیادی از مناطق اطراف را هم شامل شده است با توجه به توسعه شهری این مناطق، آیندۀ خوبی برای سرمایه گذاری در آنها پیش‌بینی می‌شود. مناطقی مثل الهیه، قاسم‌آباد، گلبهار، انتهای بلوار هاشمیه، حاشیۀ بلوارهای نماز و فکوری  برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه در مشهد، مناسب هستند.

قیمت خانه برای خرید در مشهد

یکی از مهمترین سوالات خریداران،قیمت خانه در مشهد و مناطق مختلف آن است. پایگاه خبری صبح مشهد، طبق بررسی‌های شهرآرا نیوز، قیمت یک متر آپارتمان نوساز در بازار مسکن مشهد را بین ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان عنوان می‌کند.

نرخ مسکن نوساز در محله‌های جدید منطقه ۱۲ که قیمت کمتری دارد، حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است و البته قیمت هرمتر آپارتمان در برج‌های خاص منطقه‌یک مشهد، به بیش از ۶۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

 

بهترین محله مشهد

 

 

 درهمین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • آگاهی از گرانترین و ارزانترین و بهترین محله در مشهد اقدامی ضروری بعد از اطلاع از قیمت خانه و خرید خانه در مشهد است.
  • بهترین و گرانترین محله‌‌های مشهد، محله احمدآباد، بلوار سجاد و بلوار هاشمیه است.
  • قیمت خرید خانه در محله‌های بازار رضا،خیابان دانشگاه، بلوار کاوه و نواب صفوی مناسب‌تر است.
  • امکان دسترسی آسان به مناطق مختلف شهر و مراکز خرید از معیارهای اصلی در خرید خانه در مشهد است.
  • مناطق رو به رشد مشهد مثل الهیه، قاسم‌آباد و گلبهار برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه در مشهد، مناسب هستند.
  • خرید خانه در مشهد حتی در ارزانترین محله مشهد می‌تواند حرکت اقتصادی خوبی باشد.

 

7 نظر در مورد : “معروف‌ترین و بهترین محله‌ها در شهر مشهد برای خرید خانه کدام است؟

  1. واقعا دلاوران و سرافرازان متری 40 تا 45 تومن جزئ ارزانترین مناطق مشهد هستند؟؟؟؟؟؟؟؟

    10
    2
  2. سلام ، من که زاده مشهد هستم و ۴۰ ساله دارم مشهد زندگی میکنم ، از خیلی از مطالب این مقاله تعجب کردم
    نهایت ۳۰ درصد این مقاله درسته
    لطفا اول تحقیق کنید

    15
    2
    1. والا ما که ساکن مشهدیم الان سرافرازان جز بالاشهر هست ، اولا در منطقه نه که خودش جز بالاشهر هست وجود داره ، از شمال به پیروزی و وکیل آباد راه داره از سمت شرق نزدیک هاشمیه است ،
      برج های تازه ساز بسیاری اونجاست ، کلی پارک و بازار اون اطراف هست ، امکانات رفاهی بالایی داره ، خونه ها هم قیمت بالایی دارند و یک منطقه ضعیف اصلا حساب نمیشه و جز مناطق بالا هست

      9
      4
  3. جا داشت در سایت خوبتون کمی از قیمتهای باور نکردنی ملک در بلوار محمدزاده می نوشتید متاسفانه ملک در آنجا حتی تا متری سیصد میلیون تومان خرید و فروش می شه هرکس باور نداره کافیست یک سر به آنجا بزنه.

    1
    8
  4. مثل اینکه بلوارمحمد زاده را از قلم انداختید متاسفانه بلوار محمد زاده از لحاظ قیمت خیلی بالا رفته در آنجا ملک در حاشیه حتی تا متری سیصدمیلیون خرید و فروش می شود .

    2
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *