آپارتمان‌نشینی

چند راه حل ساده برای خانه‌های بدون پارکینگ

خانه‌های بدون پارکینگ

 

این روزها خودرو تبدیل به یک وسیله ضروری برای جابجایی‌هایی شهری و بیرون شهری شده است و اگر این وسیله ضروری نباشد بسیاری از کارهای ما مختل می‌شود در واقع خودروهای شخصی به نوعی تبدیل به یک ابزار بسیار کاربردی شده اند. در این میان بحث تامین امنیت ماشین هم موضوعی است که با افزایش تولید خودرو و استفاده از آن مطرح شده است و با توجه به آنکه خانه‌های بدون پارکینگ هم در سطح شهر کم نیستند باید توجه بیشتری به بحث ایمنی خودرو داشته باشیم تا از هرگونه احتمال سرقت از خودرو برای ماشین‌هایی که جای پارک آنها در معابر عمومی است، جلوگیری کنیم.

در ادامه به بررسی گزینه‌هایی می‌پردازیم که صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ برای تامین امنیت ماشین خود می‌توانند از آنها استفاده کنند و سپس به سراغ بحث چگونگی تامین امنیت خودرو و پیشگیری از احتمال سرقت در آن می‌رویم.

صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ بهتر است ماشین خود را در کجا پارک کنند؟

همانطور که می‌دانیم در برخی از خانه‌ها هیچ جایی برای پارکینگ ساکنان اختصاص داده نشده است گرچه آمار این خانه‌ها کم است اما برخی از آپارتمان‌ها هم وجود دارند که تعداد محدودی پارکینگ و تنها برای واحدهای محدودی به دلیل محدودیت زمین در نظر گرفته اند. برای ساکنان این آپارتمان‌ها پیدا کردن یک جای پارک مناسب که در عین حال امنیت ماشین آنها هم تامین شود کمی دردسر ساز خواهد بود. اما ما در ادامه به گزینه‌هایی می پردازیم که شما در صورت نداشتن پارکینگ می‌توانید از آنها برای جای پارک خودرو خود استفاده کنید.

 

سرقت خودرو در پارکینگ

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

یک راه‌حل برای خانه‌های بدون پارکینگ پارک خودرو در خیابان است

اگر منزل شما پارکینگ اختصاصی برای واحد مسکونی‌تان ندارد می‌توانید در خیابان‌های اطراف محل سکونت خود ماشین را پارک کنید اما برای این کار توجه به چند نکته حائز اهمیت است که مهم‌ترین آن شلوغی و یا خلوت بودن زمانی است که می‌خواهید ماشین را پارک کنید. سعی کنید ساعت‌های خلوت روز را برای پارک خودروتان استفاده کنید تا جاهای مناسب‌تری هم پیدا کنید که امنیت ماشین شما هم بیشتر شده و احتمال سرقت از خودرو کمتر شود.

زمانی که شما می‌خواهید ساعت‌ها ماشین‌تان در یک خیابان پارک کنید باید حتما در محل‌های مجاز پارک و با یک فاصله مجاز از ماشین عقب و جلویی خودروتان این کار را بکنید و به گونه ای این کار را انجام دهید که مزاحم رفت و آمد مردم و وسائل نقلیه دیگران نشوید. همچنین دقت کنید جای پارک خودرو شما نباید مانع از رفت و آمد مردم به مغازه‌ها و خانه‌ها شود و یا در مکان‌های پارک اختصاصی نباشد.

 

امنیت خودرو

 

 

یکی از گزینه‌های موجود برای خانه‌های بدون پارکینگ، خیابان‌های اطراف محل سکونت فرد برای جای پارک خودرو است اما برای این کار توجه به چند نکته حائز اهمیت است که مهم‌ترین آن شلوغی و یا خلوت بودن زمانی است که قصد پارک ماشین را در آن دارید.

 

پارک خودرو در پارکینگ عمومی راه‌حل امن برای خانه‌های بدون پارکینگ است

گزینه دیگری که برای خانه‌های بدون پارکینگ وجود دارد استفاده از پارکینگ‌ عمومی است.  شما می‌توانید با صاحبان آن دسته از پارکینگ عمومی که در نزدیکی محل سکونت شما قرار دارند صحبت کرده و بر سر یک مبلغ خاص برای جای پارک خودروتان در بلند مدت به توافق برسید. در واقع برای استفاده از این پارکینگ عمومی شما پس از توافق بر سر مبلغ، باید به قوانین آن پارکینگ هم احترام بگذارید برای مثال اغلب پارکینگ عمومی دارای خط کشی‌هایی در کف زمین هستند که به شما کمک می‌کنند تا خودرو خود را در جای پارک مناسبی قرار دهید تا مزاحم خودروهای دیگر و رفت و آمد مردم نشود.

 

 امنیت خودرو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

صاحبان خانه‌ها بدون پارکینگ معمولا خودرو را در کوچه پارک می‌کنند

اغلب خانه‌های بدون پارکینگ می‌توانند با کمی جستجو در اطراف محله خود کوچه‌های خلوت و امنی را به عنوان جای پارک خودرو خود انتخاب کنند. پس اگر گزینه شما پارک کردن در کوچه است باید بدانید که اگر در کوچه خودتان باشد بهتر است جلوی درب منزل خودتان خودرو را قرار دهید تا مزاحمتی برای رفت و آمد دیگران و همسایه‌ها ایجان نشود یا اگر یک کوچه غریبه را انتخاب می‌کنید بهترین جای پارک جلوی دیوارهایی است که کمترین مزاحمت را برای عبور و مرور ایجاد می‌کند.

پارک خودرو در محل‌های مزاحم در پارکینگ اختصاصی

گزینه دیگر برای خانه‌های بدون پارکینگ آن است که اگر احساس می‌کنید که همسایه‌های شما این همکاری را با شما انجام می‌دهند بهتر است وارد مذاکره با آنها شوید در غیر این صورت این موضوع حق آنها است و می‌توانند از حق خود گذشت نکنند. شما برای جای پارک خود می‌توانید با همکاری همسایه‌ها، خودروتان را در یک گوشه از حیاط یا پارکینگ قرار داده و صبح زودتر از همه برای بیرون بردن آن اقدام کنید تا مزاحم رفت و آمد همسایه‌ها نشوید و در صورت لزوم هم در هر لحظه باید خودتان را برای جابجایی خودروتان آماده نگه دارید.

 

سرقت از خودرو

 

 

امروزه خودرو تبدیل به یک وسیله ضروری برای جابجایی‌هایی شهری و بیرون شهری شده است و اگر این وسیله ضروری نباشد بسیاری از کارهای ما مختل می‌شود در واقع خودروهای شخصی به نوعی تبدیل به یک ابزار بسیار کاربردی شده اند.

 

پارکینگ مراکز عمومی یک راه‌حل مناسب برای خانه‌های بدون پارکینگ است

غیر از پارکینگ‌های عمومی که امروزه تقریبا در تمام سطح شهرهای بزرگ و حتی کوچک هم وجود دارند مراکز عمومی می‌توانند گزینه مناسبی برای جای پارک خانه‌های بدون پارکینگ باشند. این مراکز هزینه مناسبی را از شما خواهند گرفت و شما می‌توانید در طولانی مدت از آنها استفاده کنید. از جمله این مراکز عمومی می‌توان به فرودگاه‌ها، ترمینال، راه آهن، میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و بعضی بیمارستان‌ها اشاره کرد که گزینه‌هایی هستند که امنیت ماشین شما را هم فراهم می‌کنند و در هر محله ای هم اغلب این گزینه‌ها وجود دارند.

 

امنیت خودرو

 

 

برای استفاده از پارکینگ عمومی شما پس از توافق بر سر مبلغ، باید به قوانین آن پارکینگ هم احترام بگذارید برای مثال اغلب پارکینگ عمومی دارای خط کشی‌هایی در کف زمین هستند که به شما کمک می‌کنند تا خودرو خود را در جای پارک مناسبی قرار دهید و مزاحم رفت و آمد دیگران نشوید.

 

 آیا خیابان جای مناسبی برای پارک کردن ماشین است؟

این روزها پیدا کردن یک جای پارک مناسب به خصوص در کلان شهرهایی مثل تهران تبدیل به یک معضل بغرنجی شده است که این موضوع برای صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ هم پررنگ‌تر احساس می‌شود. بنا بر آمارهای رسمی بیش از ۵۰ درصد شکایت‌های همسایه‌ها و شهروندان در شهرهای بزرگ از هم  مربوط به سد معبر یا پارک نامناسب خودرو‌ها در کوچه و خیابان‌ها یا حتی پارکینگ مجتمع‌های مسکونی است و این مساله نشان از آن دارد که معضل  جای پارک و پارک خودرو در کلان شهرها و به خصوص در میان تهرانی‌ها نیاز به بازنگری دارد.

معضل جای پارک در خیابان آنقدر شدید شده که برخی از گروه‌ها، ترجیح می‌دهند به‌خاطر دردسرهای پیدا کردن جای پارک، ماشین‌ خود را از خانه بیرون نیاورند یا حتی ماشین نخرند این مساله برای صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ به مراتب پر رنگ‌تر است. علاوه بر این مساله بخش بزرگتری از کمبود جای پارک در شهرها، علت دیگری هم دارد و آن پارک نامناسب خودروها در معابر و خیابان‌هایی است که برای این کار در نظر گرفته شده است.

پارک کردن در خیابان که به آن اصطلاحا پارک حاشیه ای هم گفته می‌شود از متداول‌ترین جای پارک به خصوص برای افرادی است که خانه‌های بدون پارکینگ دارند که این آمار در شهرهای بزرگی همچون تهران برابر است با  تعداد 10500 فضای پارک خودرو در 150 محور و 1500 فضای پارک موتورسیکلت در 20 معبر.

 

 جای پارک خودرو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اگر ماشین در خیابان پارک می‌شود با چه وسایلی امنیت آن را بیشتر کنیم؟

یکی از نکات دیگری که هر فردی خصوصا صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ که مجبور به پارک در مکان‌های عمومی هستند باید به آن توجه کنند مساله امنیت ماشین و جلوگیری از سرقت خودرو است. به عبارت دیگر سارقان همیشه در کمین خودروهایی هستند که گزینه‌های ایمنی کمتری را رعایت کرده اند و به همین دلیل هم شما فارغ از آنکه به قیمت و ارزش خودروتان توجه کنید باید بدانید که همیشه گزینه سرقت خودرو شما نیست بلکه تجهیزات داخل خودرو و وسایل ماشین هم یکی از آیتم‌هایی است که هدف سرقت از خودرو قرار می‌گیرد.

گاهی اوقات اشتباهات ساده و پیش پا افتاده می‌تواند احتمال سرقت از خودرو شما را افزایش دهد پس بهتر است به نکات امنیتی که در ادامه مطلب به آنها اشاره می‌کنیم توجه بیشتری داشته باشید تا خودروتان را به راحتی از دست ندهید.

خانه‌های بدون پارکینگ می‌توانند خودرو را در پارکینگ عمومی پارک کنند

اگر ساکن یکی از خانه‌های بدون پارکینگ هستید بهتر است برای جای پارک خودروتان یکی از پارکینگ‌هایی را که در بالا به آنها اشاره کردیم انتخاب کنید. در واقع این کار گرچه هزینه‌هایی دارد اما در واقع سرمایه گذاری برای امنیت ماشین شما است. پارکینگ کمک می‌کند تا علاوه بر جلوگیری از سرقت از خودرو ، از هر نوع آسیبی به آن هم جلوگیری شده و حفاظت خوبی داشته باشد.

 

جای پارک عمومی

 

 

سارقان همیشه در کمین خودروهایی هستند که گزینه‌های ایمنی کمتری را رعایت کرده اند و به همین دلیل هم هر فردی فارغ از آنکه به قیمت و ارزش خودرو خود توجه کند، باید بداند که همیشه گزینه سرقت خودرو او نیست بلکه تجهیزات داخل خودرو و وسایل ماشین هم یکی از آیتم‌هایی است که هدف سرقت از خودرو قرار می‌گیرند.

مکان مناسبی را برای جای پارک خودروتان پیدا کنید

اگر به هر دلیلی نتوانستید پارکینگ عمومی برای خودروتان پیدا کنید، سعی کنید جای پارک  انتخابی شما امنیت ماشین شما را تامین کنید. برای مثال پارک خودرو در مکان‌هایی که آمار جرم خیزی بالایی دارد در مقابل مکان‌هایی که نور خوب و نگهداری و امنیت بیشتری دارند، احتمال سرقت از خودرو را افزایش می‌دهد. گزینه هایی همچون نزدیکی در یا پنجره منزل، مکان‌های پرنور و روشن، در نزدیکی مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که از آشنایان شما هستند بهترین جای پارک برای شما خواهند بود.

اشیاء قیمتی را پنهان کنید

سرقت از خودرو پدیده ای است که اغلب در ماشین‌هایی اتفاق می‌افتد که وسایل با ارزشی همچون تبلت، ساعت مچی، سیستم مسیریاب و لوازم گران قیمتی از این دست را در معرض دید دارند در حالی که این اتفاق برای خودروهای معمولی که یک جعبه دستمال کاغذی در آنها است اتفاق نمی‌افتد. پس سعی کنید سارقان با یک نگاه به خودرو شما احساس کنند وسیله با ارزش و قیمتی در آن ندارید.

 

جای پارک خودرو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

به خودرویتان اهمیت بدهید

برسی‌ها نشان داده امنیت ماشین در آن دسته از ماشین‌هایی بیشتر است که به خوبی از آنها نگهداری می‌شود، و تمیز و منظم هستند. در حالیکه سرقت از خودرو در خودروهای به هم ریخته و نامنظم احتمال بالاتری دارد و سارقان را بیشتر به این کار ترغیب می‌کند. چرا که آنها می‌دانند یک فرد منظم قطعا به امنیت ماشین خود هم اهمیت می‌دهد.

از قفل فرمان استفاده کنید

همیشه بخشی از امنیت ماشین با استفاده از بازدارنده‌ها هم صورت می‌گیرد. زمانی که شما از یک میله فلزی بزرگی مثل قفل فرمان استفاده می‌کنید که از حرکت فرمان جلوگیری می‌کند سارقان با دیدن آن از خودرو شما فاصله می‌گیرند و این احتمال سرقت از خودرو شما را به خصوص برای صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ که مجبورند همیشه خودرو خود را در معرض دید قرار دهند، بسیار کاهش می‌دهد.

درب‌ها را قفل کنید

زمانی که خانه شما در زمره خانه‌های بدون پارکینگ باشد به این موضوع واقف هستید که سارقان به دنبال خودروهایی هستند که کمترین میزان ایمنی را دارند. زمانی که گزینه‌های امنیت ماشین شما بسیار کم باشد و حتی درب‌ها قفل مناسبی نداشته باشند یا حتی قفل آن را فراموش کرده باشید، حتی برای چند لحظه می‌تواند خطر آفرین بوده و احتمال سرقت از خودرو شما را افزایش دهد.

با همسایه‌ها همکاری کنید

زمانی که منزلتان پارکینگ ندارد می‌توانید با دیگر همسایه‌هایی که مشکل مشابه شما را دارند صحبت و هم فکری کرده و به گونه ای خودروهایتان را در کنار هم پارک کنید که امکان خارج کردن آن به راحتی برای سارقان وجود نداشته باشد و امنیت ماشین شما بیشتر تامین شود.

 

سرقت خودرو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • این روزها خودرو تبدیل به یک وسیله ضروری شخصی شده و تقریبا در هر خانوار یک مورد از آن وجود دارد اما در این میان خانه‌های بدون پارکینگ معضل پیدا کردن جای پارک و امنیت ماشین را بیشتر مطرح کرده اند.
  • برخی از آپارتمان‌ها تعداد محدودی پارکینگ و تنها برای واحدهای محدودی به دلیل محدودیت زمین در نظر گرفته اند که برای ساکنان این آپارتمان‌ها پیدا کردن یک جای پارک مناسب که در عین حال امنیت ماشین آنها هم تامین شود کمی دردسر ساز خواهد بود.
  • بهترین گزینه برای صاحبان خانه‌های بدون پارکینگ که هم جای پارک مناسبی داشته و هم امنیت ماشین آنها را تامین کرده و از احتمال سرقت خودرو جلوگیری می‌کند، استفاده از پارکینگ عمومی است.
  • برای استفاده از پارکینگ عمومی پس از توافق بر سر مبلغ، باید به قوانین این پارکینگ‌ها هم احترام بگذارید برای مثال اغلب پارکینگ عمومی دارای خط کشی‌هایی در کف زمین هستند که به شما کمک می‌کنند تا خودرو خود را در جای پارک مناسبی قرار دهید.
  • یکی دیگر از روش‌های متداول برای جای پارک خانه‌های بدون پارکینگ استفاده از معابر کوچه و خیابان ها است که اصطلاحا به پارک کردن در خیابان، پارک حاشیه ای هم گفته می‌شود و این آمار در شهرهای بزرگی همچون تهران برابر است با تعداد 10500 فضای پارک خودرو در 150 محور و 1500 فضای پارک موتورسیکلت در 20 معبر.
  • سارقان همیشه در کمین خودروهایی هستند که گزینه‌های ایمنی کمتری را رعایت کرده اند و به همین دلیل هم افراد فارغ از آنکه به قیمت و ارزش خودروتان توجه کنند باید بدانند که همیشه گزینه سرقت خودرو آنها نیست بلکه تجهیزات داخل خودرو و وسایل ماشین هم یکی از آیتم‌هایی است که هدف سرقت از خودرو قرار می‌گیرد.
  • استفاده از قفل فرمان، پیدا کردن جای پارک مناسب و امن، قفل زدن درب‌ها، همکاری با همسایه و پنهان کردن اشیا با ارزش و قیمتی در ماشین گزینه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا احتمال سرقت از خودرو خود را کاهش دهید.

 

مطالب مرتبط

اجاره یا فروش انباری قانونی است؟

  با فراگیر شدن زندگی آپارتمان‌نشینی در تهران، قوانینی که برای این سبک زندگی مناسب است، مورد اهمیت و توجه قرار گرفته است. آگاهی به این قوانین و حقوق مالکین، […]

اگر بر سر پارکینگ آپارتمان با همسایه‌ها مشکل دارید، این مطلب را کامل بخوانید!

  قوانین مشاعات ساختمان از جمله پارکینگ آپارتمان در دو قسمت تعریف و مشخص شده است؛ قسمت‌های اختصاصی در آپارتمان قسمت‌های مشترک یا مشاعات بر طبق ماده 2 قانون تملك […]

پارکینگ مزاحم چیست؟

  از آنجا که امروزه اکثر شهروندان خودروی شخصی دارند، خرید خانه یا اجاره آپارتمانی با پارکینگ اختصاصی به یک ضرورت بدل شده است. در ضوابط شهرداری برای پارکینگ واحدهای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *