دکوراسیون داخلی

راهکارهایی ارزان برای دکور منزل

دکور منزل

 

گاهی اوقات کمبود بودجه باعث می‌شود دکوراسیون منزل سخت به نظر بیاید. اما اینطور نیست راه‌های دیگری برای دکور منزل وجود دارند که باعث می‌شود عدد تمام شده به بودجه شما نزدیک شود. این ایده‌ها برای بخش‌های مختلف خانه نظیر دکوراسیون اتاق خواب و دکور آشپزخانه کارایی دارد. حتی گاهی اوقات با چیدمان منزل نیز می‌توانید به دکور منزل مد نظر خودتان برسید.

مسئله کمبود بودجه شاید برای خیلی از افراد پیش بیاید. با توجه به روند افزایشی قیمت‌ها، روز به روز مردم تصمیم می‌گیرند برای پس‌انداز بیشتر و کاهش نگرانی به سمت تغییر دکوراسیون منزل خود نروند. دلیل این تصمیم امکان دارد مسائل دیگری هم باشد اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود بررسی چگونگی دکور منزل خانه با کمترین هزینه است.

اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم تغییر دکور آشپزخانه و یا تغییر دکوراسیون اتاق خواب به ذهن فرد می‌آید  هزینه سنگین این کار است. حتی با تغییران کوچک در چیدمان منزل نیز می‌توان به تغییر دکوراسیون خانه کمک کرد.

در این متن با توجه به بررسی‌های مختلف، راهکارهایی ارزان برای دکور منزل گفته شده است.

 

دکور منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اضافه کردن گل و گلدان به چیدمان منزل یکی از راهکارهایی ارزان برای تغییر دکور منزل 

در حالت کلی گل و گیاهان روح طبیعت را وارد فضای خانه می‌کنند. گیاهان ضمن زیبایی باعث بهبود کیفیت هوادی درون اتاق‌های شما می‌شود. فرقی نمی‌کند دکوراسیون منزل شما به چگونه‌ای باشد، نکته‌ای بسیار مهم، انتخاب و جایگذاری مناسب گل و گلدان در قسمتی از خانه است.

در قرار دادن گلدن درون خانه زیاده روی نکنید. تعدادی مناسب گلدان با توجه به فضای خانه خود انتخاب کرده و جایگذاری کنید. اگر رنگ فضای خانه شما سفید یا روشن باشد با آوردن گیاه‌های سبز به درون خانه زیبایی دو چندانی به محیط خانه تزریق می‌شود.

اگر از آن دسته افرادی که به گلدان‌های بزرگ علاقه دارید به این موضوع توجه داشته باشید که فضای خانه شما ظرفیت جایگذاری چنین گلدانی را داشته باشد. گلدان‌های کوچک‌تر هم جابجایی راحت‌تری دارند و هم رسیدگی به خاک آن‌ها راحت‌تر است.

از مبلمان منزل به گونه‌ای دیگر استفاده مجدد کنید

اگر احساس کردید که مبلمان خانه شما رو به کهنگی و زوال رفته و تصمیم به دور ریختن آن‌ها دارید، کمی صبر کنید. اولین کاری که به ذهن همه افراد در مقابل وسایل کهنه می‌افتد دور انداختن وسایل کهنه است ولی سوالی که می‌توان در اینجا مطرح کرد این است که آیا می‌توان با کمی بازسازی و تغییر، مجددا از آن‌ها استفاده کرد؟

جواب این سوال بله است. شما می‌توانید با تغییرهای کوچک و گاها بزرگ، البته ارزان استفاده مجدد از مبلمان قدیمی را در چیدمان منزل ممکن سازید. این تغییر امکان دارد از رنگ کردن چوب مبلمان باشد تا تغییر پارچه مبلمان. در هر صورت این روش باعث پس انداز پول برای شما می‌شود.

با کمک گرفتن از پارچه‌های تزئینی دکور منزل را تغییر دهید

با شنیدن این عنوان شاید کمی تعجب کنید. بله درست خوانیده‌اید. با توجه به دکوراسیون کنونی منزل، شما می‌توانید با کمک گرفتن از پارچه‌های تزئینی درون خانه خود را تغییر دهید. این پارچه‌های می‌تواند گونه‌های مختلفی باشد.

از پارچه‌های طرح دار گرفته تا فرش‌هایی به طرح پوست حیوانات البته مصنوعی، از این دست پارچه‌ها و فرش‌ها هستند. نکته مهمی که در مورد کمک گرفتن از پارچه‌ها مطرح است، تنوع رنگی مختلف پارچه است. شما می‌توانید با انتخاب چند رنگ متفاوت شادابی و نشاط را به درون دکوراسیون اتاق خواب و حتی دکور آشپزخانه بیاورید.

البته در هنگام انتخاب رنگ‌ها زیاده روی نکنید. ترکیب بیش از حد رنگ‌های متفاوت باعث سنگینی فضای خانه شما می‌شود. پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ‌های تک و چشم نواز است.

تعویض درهای کابینت آشپزخانه یکی از راه‌های ارزان برای تغییر دکوراسیون

اگر به فکر تغییر دکور آشپزخانه خود هستید یکی از راه‌های ارزان پیش روی شما تغییر درهای کابینت‌های دیواری و زمینی شما است. این روش دو مزیت دارد. مزیت اول نو شدن در و اجزای در کابینت است. مزیت دوم تغییر رنگ درهای کابینت خانه شما است.

شما در این تغییر حتی می‌توانید مدل باز و بسته شدن درهای کابینت خود را تغییر دهید. استفاده از رنگ های روشن برای درهای کابینت باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود.

دکور آشپزخانه را نیز می‌توانید با روش های ساده دیگر مانند تغییر سبد ظرفشویی، تعویض سرویس کفگیر و ملاقه و … نیز انجام دهید. حتی تغییر رنگ حوله آشپزخانه با اینکه تصور می‌کنید ساده و غیر کاربردی است باعث دگرگونی فضایی شما می‌شود.

 

اتاق خواب

 

کمک گرفتن از قفسه دیواری برای تغییر ارزان در دکوراسیون اتاق خواب

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب یکی از راه‌هایی که ارزان است اضافه کردن قفسه به گوشه‌ای از دیوار است. برای انتخاب گوشه‌ای مناسب، باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول از همه باعث مزاحمت شما نشود. در مرحله بعد دید مناسبی داشته باشد و از همه مهم‌تر فضایی که انتخاب می‌کنید بزرگ باشد تا بتوانید تصمیماتی که برای روی قفسه می‌گیرید اعمال کنید.

روی این قفسه می‌توانید وسایل مختلفی قرار دهید. از کتاب گرفته تا وسایل تزئینی. انتخاب بستگی به خود شما دارد. شما می‌توانید ذهنیت و شخصیت خودتان را وارد دکوراسیون اتاق خواب کنید. استفاده از رنگی خاص یا وسیله‌هایی مشخص.

سعی کنید چینش روی قفسه‌ای که درون اتاق خواب ایجاد کرده‌اید مرتب و منظم باشد. نامرتب بودن باعث ایجاد بهم‌ریختگی بصری می‌شود.

مرتب کردن اتاق با جعبه‌های تزئینی

اگر فضای خانه شما کوچک است و می‌خواهید وسایل اضافی را در انباری یا گوشه‌ای قرار دهید پیشنهاد ما استفاده از جعبه های دکوری است. این جعبه‌ها در وهله اول به شما کمک می‌کند تا بهم‌ریختگی فضای خانه شما کمتر شود و در وهله دوم شما می‌توانید این جعبه‌ها را با توجه زیبایی که دارند در فضای خانه به عنوان عنصری دکوری استفاده کنید

جعبه‌های تزئینی حتی می‌توانند شبیه به چمدان باشد. در انتخاب زیاد سخت‌گیر نباشید. سعی کنید مورد انتخابی جنبه تزئینی داشته باشد. گذاشتن وسایل اضافی در این جعبه‌ها فضای بیشتری در اختیار شما می‌گذارد.

 

گذاشتن قاب عکس روی دیوار یکی از راه‌های ارزان دکور منزل

یکی از راه های خلاقانه برای دیوار‌های خالی و دیوارهای بی‌روح استفاده از قاب عکس است. اینکه چه عکس‌هایی درون قاب قرار بگیرد بستگی به سلیقه شما دارد.

قاب‌ها می‌توانند با یکدیگر برابر نباشند و هر کدام اندازه مختلفی داشته باشند. نوع قرارگیری قاب‌ها هم بستگی به شما دارد. می‌توانید قاب عکس‌ها را نامرتب و منظم روی دیوار قرار دهید.

در مورد عکس‌های درون قاب باید این نکته را اضافه کرد که شما هم می توانید از عکس‌های خانوادگی خود کمک بگیرید و هم می‌توانید از عکس‌های طبیعت استفاده کنید. عکس‌ها به فضای حال و پذیرایی شما جذابیت و روح دوباره می‌دهند و باعث می‌شود پس از دیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست بدهد.

 

اتاق خواب

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تعمیر دوباره صندلی ناهارخوری برای تغییر دکور منزل

با توجه به اینکه صندلی‌های میزناهار خوری پس از استفاده دچار فرسودگی می‌شوند شما می‌توانید آن‌ها را از دو جنبه تعمیر کنید. در مرحله اول تعمیر به جهت بهبود کارکرد و در مرحله دوم تعمیر به جهت تغییر در دکوراسیون منزل و خانه.

رنگ انتخابی شما برای صندلی بسیار برای دکوراسیون منزل با اهمیت است. با توجه به فضای کنونی خانه شما می‌توانید رنگ صندلی را انتخاب کنید. البته به طور معمول انتخاب رنگ برای صندلی بسیار سلیقه‌ای است.

 

شمع یکی از راهکارهای ارزان برای تغییر چیدمان منزل

شمع وسیله‌ای تزئینی است که خود شما می‌توانید با گذراندن چند دوره حضوری یا اینترنتی نسبت به چگونگی ساخت آن آگاه شوید. یکی از روش های ارزان برای تغییر دکور منزل انتخاب گوشه‌ای از خانه برای چیدن شمع های مختلف است.

شما می توانید شمع‌ها را در ابعاد، اشکال و رنگ‌های مختلف خریداری کنید یا بسازید. محیطی که شمع‌ها قرار دارد چه روشن باشد و چه خاموش حس مثبتی را به انسان منتقل می‌کنند.

 

پذیرایی

 

تغییر تجهیزات جانبی حمام

یکی از این تغییرات می‌تواند روی حوله‌ها اتفاق بیوفتد. با تغییر اندازه و رنگ حوله می‌توانید فضای حمام را تغییر دهید. از طرف دیگر می‌توانید روشویی خود را رنگ کنید.

از وسایل هنری برای تغییر دکوراسیون منزل کمک بگیرید

یکی از روش های ارزان برای تغییر دکوراسیون منزل کمک گرفتن از وسایل هنری است. این وسایل می‌تواند تابلو نقاشی باشد یا یک مجسمه. هر یک از وسایل تزئینی یک ویژگی خاص را به فضای خانه شما وارد می‌کند.

یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند تابلو نقاشی باشد. تابلو نقاشی مورد پسند بیشتر افراد است و با سلیقه‌های مختلف سازگارتر است. سعی کنید تابلویی که انتخاب می‌کنید بیشتر از رنگ‌های روشن درون آن استفاده شده باشد.

رنگ‌های روشن به طور کلی هیجان و انرژی را به محیط زندگی وارد می‌کنند. اگر خود اهل هنر و وسایل هنری هستید می‌توانید دست به کار شوید و شروع به ایجاد وسایل هنری کنید.

تغییر چیدمان دکور منزل راهی ارزان برای دکوراسیونی جدید

بیشتر تمرکز این روش روی داشته‌های درون خانه شما است. در ابتدا ببینید چه وسایلی برای تغییر دکوراسون در اختیار دارید. سپس در ذهن خود شروع به مدل سازی کنید. البته می‌توانید برای دکوراسیون مجدد از برنامه‌های سه بعدی ساز نیز کمک بگیرید.

ایده‌ها و مدل‌های مختلف را با توجه به وسایل خود امتحان کنید. خوبی این روش این است که نیازی به خرید وسیله‌ای جدید نیست و شما با داشته‌هایتان شروع به تغییر دکوراسیون می‌کنید.

 

پذیرایی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • گاهی اوقات کمبود بودجه باعث می‌شود دکوراسیون منزل سخت به نظر بیاید. اما اینطور نیست راه‌های دیگری برای دکور منزل وجود دارند که باعث می‌شود عدد تمام شده به بودجه شما نزدیک شود.
  • اولین چیزی که بعد از شنیدن اسم تغییر دکور آشپزخانه و یا تغییر دکوراسیون اتاق خواب به ذهن فرد می‌آید هزینه سنگین این کار است. حتی با تغییران کوچک در چیدمان منزل نیز می‌توان به تغییر دکوراسیون خانه کمک کرد.
  • در حالت کلی گل و گیاهان روح طبیعت را وارد فضای خانه می‌کنند. گیاهان ضمن زیبایی باعث بهبود کیفیت هوادی درون اتاق‌های شما می‌شود.
  • اگر احساس کردید که مبلمان خانه شما رو به کهنگی و زوال رفته و تصمیم به دور ریختن آن‌ها دارید، کمی صبر کنید.
  • با توجه به دکوراسیون کنونی منزل، شما می‌توانید با کمک گرفتن از پارچه‌های تزئینی درون خانه خود را تغییر دهید. این پارچه‌ها می‌تواند از گونه‌های مختلفی باشد.
  • اگر به فکر تغییر دکور آشپزخانه خود هستید یکی از راه‌های ارزان پیش روی شما تغییر درهای کابینت‌های دیواری و زمینی شما است.
  • برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب یکی از راه‌هایی که ارزان است اضافه کردن قفسه به گوشه‌ای از دیوار است. برای انتخاب گوشه‌ای مناسب باید چند نکته را در نظر بگیرید.
  • با توجه به اینکه صندلی‌های میزناهار خوری پس از استفاده دچار فرسودگی می‌شوند شما می‌توانید آن‌ها را از دو جنبه تعمیر کنید. در مرحله اول تعمیر به جهت بهبود کارکرد و در مرحله دوم تعمیر به جهت تغییر در دکوراسیون منزل و خانه.
  • یکی از راه های خلاقانه برای دیوار‌های خالی و دیوارهای بی‌روح استفاده از قاب عکس است. اینکه چه عکس‌هایی درون قاب قرار بگیرد بستگی به سلیقه شما دارد.
  • شمع وسیله‌ای تزئینی است که خود شما می‌توانید با گذراندن چند دوره حضوری یا اینترنتی نسبت به چگونگی ساخت آن آگاه شوید. یکی از روش های ارزان برای تغییر دکور منزل انتخاب گوشه‌ای از خانه برای چیدن شمع‌های مختلف است.

 

مطالب مرتبط

دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید

  دکوراسیون و چیدمان خانه و منزل در ده‌های گذشته بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. دیزاین منزل در سال‌های مختلف با تغییر رویه و سبک روبرو بوده است. […]

برای انتخاب کانتر آشپزخانه چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

  همانطور که همه ما می‌دانیم آشپزخانه قلب یک خانه است و نه تنها فعالیت آشپزی که بسیاری از فعالیت‌های دیگر هم مثل تعاملات افراد خانواده، مطالعه و گفتگو در […]

برای اتاق خواب چه رنگی بهتر است؟

  هر خانه از محیط‌های مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس بهداشتی است. توجه به رنگ و چیدمان هر یک از این مکان‌ها […]

ویژگی‌های تخت‌خواب استاندارد برای خواب راحت

  خواب نیاز اساسی و مشترک همۀ انسان­هاست. همۀ ما تقریباً یک‌ سوم زندگی خود را در رختخواب می­‌گذرانیم و یک خواب راحت انرژی موردنیاز برای فعالیت‌­های روز بعد ما […]

طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با اید‌ه‌هایی نو

  طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه بسیار دشوار است. سلیقه‌ی آن‌ها از مرز ۱۳ سالگی به بعد تغییر می‌کند. فرزندتان در این اتاق است که ضمن حفظ تنهایی خود از […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *