خرید و فروش خانه

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 19 تهران

منطقه 19 تهران

 

منطقه 19 شهرداری در جنوب تهران قرار دارد. این منطقه در دهه 40 بافت روستایی داشته است. میانگین قیمت منطقه 19 در محله‌های مختلف نسبتا به یکدیگر فاصله دارد. از محله‌های گران منطقه 19 می‌‌توان به بهمنیار و خانی‌آباد شمالی اشاره کرد و از محله‌های ارزان منطقه 19 می‌توان به شهید کاظمی و نعمت‌آباد اشاره کرد. در این منطقه بیشتر کاربری مسکونی و تجاری است.

بافت جمعیتی در منطقه 19 تهران نسبتا متراکم است و این تراکم در سطح منطقه به یک شکل است. میانگین قیمت خانه در این منطقه با توجه به وضعیت و امکانات کمی با یکدیگر متفاوت است. 

در این متن نگاهی به مطالب زیرخواهیم انداخت:

  • معرفی منطقه 19 تهران
  • مسیر دسترسی‌ها و حمل و نقل عمومی به این منطقه از تهران
  • امکانات موجود در منطقه 19
  • شاخص قیمت در منطقه 19
  • شاخص قیمت خانه برای ابعاد زیر 85 متر مربع، بین 85 تا 150 متر مربع و 150 متر مربع به بالا
  • بررسی قیمت در محله‌های گران و ارزان منطقه 19

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

معرفی منطقه 19 تهران

در بین مناطق مختلف شهرداری تهران، این منطقه به نسبت نوپا است.

این منطقه در جنوب شهر تهران قرار دارد.

مساحت این منطقه معادل با 76.2 کیلومتر مربع است.

منطقه 19 از جنوب به محدوده بزرگراه آزادگان ، از شمال به اتوبان آیت الله سعیدی و اتوبان چراغی، از غرب به به محدوده بزرگراه آزادگان و اتوبان آیت الله سعیدی و از شرق به بزرگراه نواب و خیابان بهمنیار محدود است.

این محدوده از شمال با منطقه 16 و 17 ، از شرق با منطقه 16، از غرب با منطقه 18 و حریم تهران و از جنوب با منطقه 20 و حریم تهران همسایه است.

سابقه زندگی و شکل گیری این منطقه به سال 1340 باز می‌گردد.

در سال‌های دهه 50 و 60 محلات مسکونی در این منطقه شکل گرفتند.

گسترش کاربری مسکونی در این منطقه بیشتر مربوط به 1360 و پس از آن است.

طبق آمار سر شماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395جمعیت این منطقه 255،533 نفر است.

64.299 خانوار در این منطقه از تهران زندگی می‌کنند.

این منطقه دارای 5 ناحیه است و 13 محله است. 2ناحیه از این 5 ناحیه جزء حریم تهران است.

 

منطقه 19 تهران

 

 

منطقه 19 تهران یکی از مناطق جنوب تهران به حساب می‌آید. این منطقه از دیرباز یکی از مراکز مهاجرپذیر تهران است و تراکم بالایی دارد.

 

مسیر های دسترسی به این منطقه

دسترسی تاثیر زیادی در خرید آپارتمان و یا اجاره آن دارد. هر چقدر امکانات حمل و نقل عمومی بهتر باشد افراد بیشتری به خرید و یا اجاره خانه در آن محله و منطقه علاقه‌مند می‌شوند.

حمل و نقل عمومی در این منطقه پر جمعیت و متراکم نسبتا مناسب است و خدمات در این حوزه در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

حضور اتوبوس تندروی شهری، مترو و خطوط تاکسیرانی در سطح منطقه نشان می‌دهد خدمات حمل و نقل عمومی در این منطقه وجود دارد.

خط 10 اتوبوس تندرو شهری از این منطقه عبور می‌کند. خط 10 مربوط به دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به پایانه آزادگان است. این خط راستایی شمالی – جنوبی دارد و ایستگاه‌های پایانه آزادگان، مترو آزادگان و مترو نعمت‌آباد در این منطقه قرار دارند.

خط 3 و خط 1 مترو تهران نیز از این منطقه عبور می‌کند. ایستگاه‌های مترو زمزم، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد و آزادگان از خط 3 و ایستگاه‌های باقر شهر، شاهد، حرم مطهر امام خمینی (ره)، کهریزک و نمایشگاه شهر آفتاب از خط 1 در این منطقه توقف دارند.

خطوط تاکسیرانی نیز در این منطقه برای حمل و نقل بهتر شهروندان وجود دارد. در این منطقه یک پایانه تاکسرانی در حال فعالیت است. پایانه تاکسیرانی مترو شاهد در اتوبان تهران-قم، روبروی حرم امام (ره)، جنب ایستگاه مترو شاهد قرار دارد.

خطوط اتوبوسرانی درون شهری نیز در این منطقه با پراکندگی مناسب در حال جابجایی مسافران در سطح منطقه و فرا منطقه است.

 

منطقه 19 تهران

 

امکانات منطقه نوزده تهران

در این منطقه بوستان‌های زیادی وجود دارد که تعداد آن‌ها 63 عدد است. از مهمترین آن‌ها می‌توان به پارک یا بوستان ولایت، امام، حافظ، شادی، مرجان، چنارستان، ساوالان و بهمنیار اشاره کرد.

در این منطقه سه شهربازی شهروند، شهربازی شادی تماشا و  زمین بازی مکانیزه پارک شقایق برای کودکان محیط مناسبی را فراهم کرده‌اند.

افرادی که اهل هنر و سینما هستند تنها یک سینما در این منطقه به پخش  فیلم‌های روز سینمای ایران می‌پردازد. پردیس کیان تنها سینمای این منطقه است که امکانات خوبی را نیز دارد.

در این منطقه حدود چهارده کتابخانه برای مطالعه قابل دسترسی است که در هر یک از 13 محله یکی پیدا می‌شود.

در این منطقه هیچ بیمارستانی وجود ندارد. البته تعداد 17 درمانگاه خدمات پزشکی را به مراجعان خود ارائه می‌دهند.

از اماکن شاخص این منطقه می‌توان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، مجتمع پردیس بین المللی دانشکده دندان پزشکی، میوه و تره بار مرکزی شهر تهران، دانشکده فني شریعتی، بازار احساني، شهر آفتاب، دانشگاه شاهد و امام زاده قاسم اشاره کرد.

محله‌های مسکونی منطقه نوزده تهران

همانگونه که در بالا اشاره شد منطقه 19 تهران دارای 5 ناحیه و 13 محله است. از این 5 ناحیه، 2 ناحیه در محدوده منطقه 19 قرار گرفته است.

با توجه به موقعیت دسترسی و موقعیت مکانی میانگین قیمت خانه در این منطقه متفاوت است. محله‌های گران منطقه 19 در شرق و محله‌های ارزان منطقه 19 در غرب این منطقه قرار دارند. 13 محله این منطقه عبارت است از:

  • خانی‌آباد شمالی، بهمنیار، خانی‌آباد نو، خانی‌آباد جنوبی در ناحیه یک با جمعیت 89،460 نفر؛
  • شریعتی شمالی، شریعتی جنوبی، عبدل‌آباد و شکوفه در ناحیه دو با جمعیت 98،139 نفر؛
  • نعمت‌آباد، شهید کاظمی، دولتخواه شمالی، دولتخواه جنوبی و اسماعیل‌آباد در ناحیه سه با جمعیت 67،934 نفر؛
  • ناحیه چهار در حریم این منطقه با مساحت 49.5 کیلومتر مربع؛
  • ناحیه پنج در حریم این منطقه با مساحت 32.7 کیلومتر مربع.

 

منطقه 19 تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

شاخص قیمت در منطقه 19 تهران (آذر ۱۳۹۸)

با توجه به نوسانات خرید و فروش و اجاره مسکن در ماه‌های اخیر، بازار مسکن نیز دچار تغییر و تحول در رشد قیمت و کاهش قیمت شده است. اما با این حال میانگین قیمت خانه با توجه به معاملات انجام شده در آذر سال ۱۳۹۸ قیمت 6٫7 میلیون تومان است و این عدد باعث شده خرید خانه در منطقه 19 یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران خانه باشد.

طبق بررسی‌ها و آنالیز سایت کیلید میانگین قیمت خانه از آذر سال ۱۳۹۷ تا آذر سال ۱۳۹۸ حدود 50 درصد افزایش داشته و اگر تصمیم خرید خانه در منطقه 19 را دارید باید در نظر داشته باشید قیمت خانه در یک سال گذشته افزایش داشته است. این افزایش قیمت هم در محله‌های گران منطقه 19 اتفاق افتاده و هم محله‌های ارزان منطقه 19 از این افزایش قیمت بی‌نصیب نبوده است. البته در دو ماه اخیر قیمت‌ها ثابت بوده و تغییرات زیادی نداشته است.

میانگین قیمت خانه با توجه به شاخص کیلید در آذر ماه ۱۳۹۷ عدد 4٫5 میلیون تومان بوده که این عدد در آذر ماه سال ۱۳۹۸ به 6٫8 میلیون تومان رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که در یک سال اخیر نیز میانگین قیمت خانه روند افزایشی داشته و اشخاصی که قصد خرید خانه در منطقه 19 را دارند باید با دقت بیشتری دست به خرید و فروش بزنند.

 

منطقه 19 تهران

 

 

خط 3 و خط 1 مترو تهران نیز از این منطقه عبور می‌کند. ایستگاه‌های مترو زمزم، شهرک شریعتی، عبدل‌آباد، نعمت‌آباد و آزادگان از خط 3 و ایستگاه‌های باقر شهر، شاهد، حرم مطهر امام خمینی (ره)، کهریزک و نمایشگاه شهرک آفتاب از خط 1 در این منطقه توقف دارند.

 

شاخص قیمت خانه در این منطقه برای خانه‌های زیر ۸۵ متر (آذر ۱۳۹۸)

با مشاهده شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های زیر ۸۵ متر مربع، میانگین قیمت خانه در منطقه 19 در ۷ سال اخیر 321 درصد روند افزایشی داشته که بیشترین درصد تغییر برای یک سال گذشته است.

از آذر ماه سال ۱۳۹۷ تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت خانه برای بناهای زیر ۸۵ متر مربع 66 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در منطقه 19 در همین بازه از متری 4٫1 میلیون تومان به 6٫9 میلیون تومان تغییر کرده و تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز حدود متری یک میلیون تا یک و نیم میلیون تومان است.

میانگین قیمت خانه در منطقه 19 برای بنا های زیر ۸۵ متر مربع حدود چهارصد و دوازده میلیون تومان در آذر ۱۳۹۸ است. در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود 75 درصد معاملات در منطقه 19 برای خانه‌های کمتر از ۸۵ متر مربع بوده که این موضوع نشان می‌دهد بیشترین تقاضای خانه در این منطقه برای خانه‌های کوچک است.

 

عبدل‌آباد

 

شاخص قیمت خانه در منطقه 19 برای خانه‌های ۸۵ تا ۱۵۰ متر (آذر ۱۳۹۸)

با آنالیز شاخص‌ها توسط سایت کیلید برای خانه‌های بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع میانگین قیمت این خانه‌ها در منطقه 19 در ۷ سال اخیر 469 درصد روند افزایشی داشته که عمده تغییر در یک سال گذشته اتفاق افتاده است. در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ تغییرات اندکی در قیمت این متراژ خانه رخ داده است.

از آذر ماه سال ۱۳۹۷ تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت خانه برای بناهای بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع 111 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 4.7 میلیون تومان به 9٫9 میلیون تومان تغییر کرده است. تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز بین متری ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون است.

میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بناهای بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع نهصد و هفتاد و هفت میلیون تومان در آذر ۱۳۹۸ است و میان خانه‌های نوساز و قدیمی‌ساز تفاوت 100 تا 200 میلیون تومانی دیده می‌شود. در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود 21 درصد معاملات در منطقه 19 برای خانه‌های بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع بوده است و نشان می‌دهد سهم زیادی در مقابل خانه‌هایی با متراژ کوچک ندارند.

شاخص قیمت خانه در این منطقه برای خانه های بالای ۱۵۰ متر (آذر ۱۳۹۸)

با بررسی شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های بالای ۱۵۰ متر مربع میانگین قیمت خانه در منطقه 19 در ۷ سال اخیر 331 درصد روند افزایشی داشته که بیشترین درصد تغییر برای یک سال گذشته است. همچنین در دو ماه اخیر با کاهش نیز روبرو بوده است.

از آذر ماه سال ۱۳۹۷ تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت خانه برای بناهای بالای ۱۵۰ متر مربع 39 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 4 میلیون تومان به 5٫6 میلیون تومان تغییر داشته است.

میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بنا‌های بالای ۱۵۰ متر مربع حدود یک میلیارد و صد و هفتاد و دو میلیون تومان در آذر ۱۳۹۸ است که عدد قابل توجهی برای خرید خانه است. 4 درصد از معاملات در منطقه 19 برای خانه های بالای ۱۵۰ متر مربع بوده است.

 

اتوبوس تندرو

 

 

میانگین قیمت خانه با توجه به معاملات انجام شده در آذر سال ۱۳۹۸ قیمت 6٫7 میلیون تومان است و این عدد باعث شده خرید خانه در منطقه 19 یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران خانه باشد.

 

محله‌های گران منطقه 19 (آذر ۱۳۹۸)

هر منطقه با توجه به ویژگی های حاکم بر آن تفاوت قیمت در محلات آن دیده می‌شود. میانگین قیمت خانه در محله بهمنیار و خانی‌آباد شمالی از دیگر محله‌های منطقه 19 بیشتر است. قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله بهمنیار 7.9 میلیون تومان و در محله خانی‌آباد شمالی به 7٫7 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 19 محسوب می‌شوند.

محله شریعتی شمالی با قیمت متری 7٫6 میلیون تومان و محله شریعتی جنوبی با 7٫2 میلیون تومان در رتبه‌های بعدی محله‌های گران منطقه 19 دیده می‌شوند. محله‌های گران منطقه 19 با محله‌های ارزان منطقه 19 تفاوت قیمتی 3.7 میلیون تومانی دارند.

محله‌های ارزان منطقه 19 (آذر ۱۳۹۸)

میانگین قیمت خانه در محله شهید کاظمی و نعمت‌آباد از دیگر محله‌های این منطقه کمتر است. قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله نعمت‌آباد به 4.2 میلیون تومان و در محله شهید کاظمی به 4.2 میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه 19 محسوب می‌شوند. محله دولتخواه جنوبی با 4.5 میلیون تومان و دولتخواهی شمالی با 5 میلیون تومان در رتبه های بعدی محله‌های ارزان منطقه 19 دیده می‌شوند.

 

منطقه 19 تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • از محله‌های گران منطقه 19 تهران می‌‌توان به بهمنیار و خانی‌آباد شمالی اشاره کرد و از محله‌های ارزان منطقه 19 می‌توان به شهید کاظمی و نعمت‌آباد اشاره کرد.
  • مساحت این منطقه معادل با 76.2 کیلومتر مربع است.
  • منطقه 19 از جنوب به محدوده بزرگراه آزادگان ، از شمال به اتوبان آیت الله سعیدی و اتوبان چراغی، از غرب به به محدوده بزرگراه آزادگان و اتوبان آیت الله سعیدی و از شرق به بزرگراه نواب و خیابان بهمنیار محدود است.
  • طبق آمار سر شماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395جمعیت این منطقه 255،533 نفر است.
  • این منطقه دارای 5 ناحیه است و 13 محله است.
  • در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود 75 درصد معاملات در منطقه 19 برای خانه‌های کمتر از ۸۵ متر مربع بوده که این موضوع نشان می‌دهد بیشترین تقاضای خانه در این منطقه برای خانه‌های کوچک است.
  • قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله بهمنیار 7.9 میلیون تومان و در محله خانی‌آباد شمالی به 7٫7 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 19 محسوب می‌شوند.
  • قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله نعمت‌آباد به 4.2 میلیون تومان و در محله شهید کاظمی به 4.2 میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه 19 محسوب می‌شوند.

 

مطالب مرتبط

چگونه بهترین محله برای خرید خانه و زندگی را انتخاب کنیم؟

خریدن اولین خانه یک تصمیم مهم و یک معامله بزرگ است و صرفا یک سرمایه‌گذاری نیست. محل زندگی شما جایی است که بعد از خانواده و دوستانتان بیشترین انس و […]

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *