بازار مسکن تهران

محله منیریه بورس لوازم ورزشی

محله منیریه منطقه یازده

 

اسم میدان منیریه و محله منیریه را در سریال معمای شاه بارها شنیده‌اید. امیر یل ارجمند در نقش محمود وزیری به کررات به قنادی میهن در میدان منیریه اشاره کرد. منیریه یکی از محلات قدیمی منطقه یازده تهران به حساب می‌آید. در زمان شکل گیری هسته اولیه تهران این محله در سرحد غربی تهران قرار داشت. اکثر اراضی در این محله، کاربری کشاورزی و باغ داشتند. پس از بزرگ‌تر شدن تهران از هر چهارسو، کم کم مردم در این محله ساکن شدند. این محله بسیار متراکم و شلوغ است. این محله با بازار تهران فاصله بسیار کمی دارد و بورس لوازم ورزشی است. خیابان امام خمینی و خیابان وحدت اسلامی و میدان حسن‌آباد ار شریان‌های اصلی این محله و منطقه یازده شهرداری تهران هستند.

در این متن موارد زیر به طور مفصل توضیح داده شده است:

  • توضیحی در مورد پیدایش محله منیریه تهران
  • موقعیت این محله
  • بافت مسکونی این محله
  • دسترسی‌های محله منیریه
  • مراکز آموزشی و مذهبی این محله
  • تاریخچه محله منیریه
  • قیمت خانه در این محله

 

محله منیریه منطقه یازده

 

 

محله منیریه در مرکز شهر و منطقه یازده تهران قرار دارد. این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران به حساب می‌آید که به بازار بزرگ تهران نزدیک است.

 

پیدایش محله منیریه

در بالا گفته شد که محله منیریه یکی از محلات قدیمی شهر تهران است. در ده‌های گذشته این محله اعیان نشین بوده و بسیاری از وزرا در این محله زندگی کرده‌اند. پس از اینکه شهر گسترش پیدا کرد، زمین های کشاورزی و باغات به قطعات بزرگ تقسیم شدند.

در سال‌های بعد و گسترش هرچه بیشتر شهر تهران زمین‌های بزرگ به قطعات کوچک‌تر تقسیم شده و جمعیت بیشتری در این محله گذران زندگی خود را آغاز کردند.

علت نام‌گذاری این محله به منیریه به زمان ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد. نام این محله از منیرالسلطنه مادر کامران میرزا گرفته شده است. کامران میرزا پسر سوم ناصرالدین قاجار بود. منیرالسلطنه در عمارت منیریه زندگی می‌کرد که بعد‌ها نام او را برروی این محله گذاشته‌اند.

این محله در کجای تهران قرار دارد؟

این محله در مرکز شهر و منطقه یازده تهران قرار دارد. منیریه از شمال با محله شیخ هادی از غرب با محله حر از جنوب با محله امیریه و از شرق با محله سنگلج همسایه است.

این محله از شمال به خیابان امام خمینی از غرب به خیابان کارگر از جنوب به خیابان معیری و ابوسعید و از شرق به خیابان وحدت اسلامی محدود می‌شود.

 

محله منیریه منطقه یازده

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بافت محله منیریه تهران

همانگونه که اشاره شد این محله بسیار قدیمی است و بناهای قدیمی و فرسوده در این محله بسیار زیاد است. البته بسیاری از خانه‌های این محله در دهه‌های 20 و 30 ساخته شده است اما طبق نقشه‌های شهرسازی شهرداری این محله در بافت فرسوده تهران قرار دارد.

ساخت و ساز در این محله به علت سود زیاد رونق گرفته است. معمولا در منیریه بیشتر خانه‌هایی با تعداد طبقات 5 و 6 ساخته می‌شود.

 

میدان حسن‌آباد و خیابان امام خمینی

 

دسترسی‌های محله منیریه

چهار شریان اصلی شمالی – جنوبی و شرق – غربی از این محله عبور می‌کنند. خیابان ولیعصر، خیابان وحدت اسلامی، امام خمینی و خیابان کارگر این چهار شریان اصلی هستند. خیابان ابوسعید، خیابان معیری، خیابان اسدی منش، خیابان کرمانی و خیابان شعاع از خیابان‌های مهم دیگر این محله هستند.

ایستگاه اتوبوس تندرو راه‌آهن – تجریش در خیابان ولیعصر یکی از مهترین راه‌های دسترسی به این محله است. همچنین اتوبوس‌های عادی نیز در خیابان‌های اصلی این محله در حال جابجایی مسافران هستند.

خط ۳ مترو آزادگان – قائم و خط 2 مترو فرهنگسرا – صادقیه از این محله عبور می‌کنند. ایستگاه مترو منیریه از خط 3 و ایستگاه مترو دانشگاه امام علی و میدان حسن‌آباد از خط 2 در این محله قرار دارند.

 

میدان حسن‌آباد و خیابان امام خمینی

 

 

این محله از شمال به خیابان امام خمینی از غرب به خیابان کارگر از جنوب به خیابان معیری و ابوسعید و از شرق به خیابان وحدت اسلامی محدود می‌شود.

 

مراکز آموزشی این محله

دبستان دخترانه باهنر، دبستان پسرانه راهنمای کودک، دبستان دخترانه غدیر، دبستان دخترانه حامی، دبیرستان پسرانه جعفری اسلامی، دبیرستان پسرانه رهنما، دبیرستان پسرانه علامه مجلسی و دبیرستان دخترانه منیریه در حال خدمات رسانی آموزشی در این محله و منطقه یازده هستند. آموزش و پروش منطقه یازده تهران نیز در این محله و خیابان صنیعی پور است.

خانه فرهنگ ابوسعید در قسمت جنوبی این محله به تمامی سنین خدمات رسانی می‌کنند. خانه فرهنگ ابوسعید در سال 1373 به مساحت 550 متر مربع تاسیس گردید. این خانه فرهنگ در زمینه‌های مختلفی نظیر کلاس‌های قرآنی، کلاس‌های مخصوص کودکان، کلاس‌های ورزشی در حال فعالیت و خدمات رسانی است.

 

میدان حسن‌آباد و خیابان امام خمینی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز خرید منیریه

میوه و تره‌بار بهارلو در خیابان معیری و میوه تره‌بار اتکا از اصلی‌ترین مراکز خرید محله به حساب می‌آیند. فروشگاه زنجیره‌ای اتکا در خیابان امام خمینی، فروشگاه زنجیره‌ای هفت در خیابان ابوسعید و خیابان معیری از مراکز خرید محله منیریه هستند.

در این محله بورس لوازم ورزشی قرار دارد. جمعیت زیادی از سطح شهر تهران برای خرید لوازم ورزشی به این محله می‌آیند. برندهایی نظیر آدیداس، نایک، اسکیچرز، نیو بالانس و ریباک در این محله نمایندگی فروش دارند.

افرادی که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند مطمئنا گذرشان به میدان منیریه افتاده است. فروشگاه‌های لوازم و تجهیزات کوهنوردی معتبری در این محله از دیرباز تاکنون به فروش این وسایل می‌پردازند.

مثل بقیه محلات مرکزی تهران مراکز خرید مختلفی در این محله پیدا می‌شود. تمامی مایحتاج زندگی را می‌توان به راحتی از نزدیک‌ترین مغازه تهیه کرد.

خیابان کارگر مرز طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک زوج و فرد است. در خیابان امام خمینی دانشگاه افسری امام علی قرار دارد. ضلع جنوب غربی میدان حسن‌آباد نیز در این محله قرار گرفته است. این راستا نیز بورس کاموا است.

 

خیابان وحدت اسلامی

 

مراکز مذهبی

مسجد احمدیه، مسجد فخریه، مسجد میرزا عیسی خان وزیر، مسجد دارالسلام از مراکز مهم مذهبی این محله هستند.

مراکز پزشکی در این محله

درمانگاه خیریه علوی زنجانی‌ها در خیابان ابوسعید سال‌ها است که خدمات پزشکی را به بیماران ارائه می‌دهد. درمانگاه در کنار مسجد داراسلام قرار دارد.

 

خیابان وحدت اسلامی

 

 

خط ۳ مترو آزادگان – قائم و خط 2 مترو فرهنگسرا – صادقیه از این محله عبور می‌کنند. ایستگاه مترو منیریه از خط 3 و ایستگاه مترو دانشگاه امام علی و میدان حسن‌آباد از خط 2 در این محله قرار دارند.

 

قیمت خانه در منطقه ۱۱ تهران و محله منیریه  (آذر ۹۸)

طبق بررسی سایت کیلید میانگین قیمت خانه در آذر ماه سال ۹۸ در منطقه یازده تهران ۹ میلیون و 200 هزار تومان است. در محله منیریه قیمت هر متر خانه 8 میلیون و 955 هزار تومان است. با بررسی این محله با سایر محلات دیگر منطقه یازده این محله جزء یکی از محلات گران قیمت منطقه ۱۱ به حساب می‌آید.

نزدیکی این محله به بازار بزرگ تهران باعث شده بازاری‌های زیادی منطقه ۱۱ و محله منیریه  را برای زندگی انتخاب کنند. از طرف دیگر دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی در سطح محله بسیار مناسب و متنوع است و همین موضوع باعث افزایش جمعیت در این محله شده است.

 

خیابان وحدت اسلامی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مختصر در مورد محله منیریه

منطقه: ۱۱ تهران

محل استقرار: مرکز تهران

بافت محله: قدیمی‌ساز و نوساز

همسایه های محلی: شرق به محله سنگلج | از شمال به محله شیخ هادی | از غرب به محله حر| از جنوب به محله امیریه

دسترسی : خیابان ولیعصر | خیابان امام خمینی |  خیابان وحدت اسلامی | خیابان کارگر

ایستگاه مترو : دارد (خط 3 ایستگاه منیریه و خط 2 ایستگاه دانشگاه امام علی و میدان حسن‌آباد)

ایستگاه اتوبوس تندرو: دارد (راه آهن – تجریش)

سطح قیمت: متوسط

 

مطالب مرتبط

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *