خرید و فروش خانه

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 18 تهران

منطقه 18 تهران

 

منطقه 18 شهرداری در جنوب غرب تهران قرار دارد. این منطقه در سال 1359 به دیگر مناطق تهران اضافه شده است. میانگین قیمت منطقه 18 در محله‌های مختلف نسبتا به یکدیگر نزدیک است. از محله‌های گران منطقه 18 می‌‌توان به تولید دارو و بهداشت اشاره کرد و از محله‌های ارزان منطقه 18 می‌توان به یافت‌آباد جنوبی و یافت‌آباد شمالی اشاره کرد. در این مطقه بیشتر کاربری مسکونی و تجاری است.

البته تعدادی کارخانه صنعتی نیز دز این منطقه فعالیت می‌کنند. بافت جمعیتی در منطقه 18 تهران نسبتا متراکم است. به علت حضور کارخانه‌ها در قسمت غربی منطقه 18 تراکم کمتری وجود دارد. میانگین قیمت خانه در این منطقه با توجه به وضعیت امکانات در این منطقه متفاوت است. 

در این متن نگاهی به مطالب زیرخواهیم انداخت:

  • معرفی منطقه 18 تهران
  • مسیر دسترسی‌ها و حمل و نقل عمومی به این منطقه از تهران
  • امکانات موجود در منطقه 18
  • شاخص قیمت در منطقه 18
  • شاخص قیمت خانه برای ابعاد زیر 85 متر مربع، بین 85 تا 150 متر مربع و 150 متر مربع به بالا
  • بررسی قیمت در محله‌های گران و ارزان منطقه 18

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

معرفی منطقه 18 تهران

  • در بین مناطق مختلف شهرداری تهران، این منطقه در سال 1359 تاسیس شده است.
  • این منطقه در جنوب غرب شهر تهران قرار دارد.
  • مساحت این منطقه معادل با 88 کیلومتر مربع است.
  • منطقه 18 از جنوب به محدوده بزرگراه آزادگان ، از شمال به اتوبان فتح و خیابان چهل و پنج متری زند، از غرب به به محدوده بزرگراه آزادگان و از شرق به بزرگراه آیت الله سعیدی محدود است .
  • این محدوده از شمال با منطقه 9 و 21 ، از شرق با منطقه 17 و 19، از غرب به حریم تهران و از جنوب با حریم تهران همسایه است.
  • سابقه زندگی و شکل گیری این منطقه به سال 1340 باز می‌گردد.
  • واحدهای صنعتی در این منطقه از سال 1350 شروع به فعالیت کرده‌اند و همچنان در حال فعالیت در این منطقه هستند.
  • در سال‌های دهه 1350 محلات مسکونی در این منطقه شکل گرفتند.
  • گسترش کاربری مسکونی در این منطقه بیشتر مربوط به 1340 و پس از آن است.
  • طبق آمار سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت این منطقه 419،249 نفر است.
  • این منطقه دارای 7 ناحیه است و 18 محله است.

 

مسیر های دسترسی به این منطقه

دسترسی تاثیر بسزایی در خرید آپارتمان و یا اجاره آن دارد. هر چقدر امکانات حمل و نقل عمومی در دسترس باشد افراد بیشتری به خرید و یا اجاره خانه در آن محله و منطقه اقدام می‌کنند.

حمل و نقل عمومی در این منطقه پر جمعیت و متراکم بسیار مناسب است و خدمات در این حوزه در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

حضور اتوبوس تندروی شهری، مترو و خطوط تاکسیرانی در سطح منطقه نشان دهنده همین موضوع است.

خط 10 اتوبوس تندرو شهری از این منطقه عبور می‌کند. خط 10 مربوط به دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به پایانه آزادگان است. این خط راستایی شمالی جنوبی دارد و ایستگاه‌های پایانه آزادگان، مترو آزادگان، مترو نعمت‌آباد، سرور غربی، سرو شرقی، پژاوند، شهرداری منطقه 18، آموزش و پروش و بلوار معلم در این منطقه قرار دارند.

خط 3 مترو تهران نیز از این منطقه عبور می‌کند. ایستگاه‌های مترو عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، آزادگان از این خط در این منطقه توقف دارند.

خطوط تاکسیرانی نیز در این منطقه برای حمل و نقل بهتر شهروندان وجود دارد. در این منطقه 2 پایانه تاکسرانی در حال فعالیت است. پایانه نعمت‌آباد در ضلع غربی میدان سروری، ابتدای جاده ساوه و پایانه سروری در میدان سروری، ضلع جنوب شرق میدان قرار دارد.

خطوط اتوبوسرانی درون شهری نیز در این منطقه با پراکندگی مناسب در حال سرویس‌دهی به مردم این منطقه و مناطق مجاور است.

 

منطقه 18 تهران

 

 

منطقه 18 تهران یکی از مناطق جنوب غرب تهران به حساب می‌آید. این منطقه از دیرباز یکی از مراکز مهاجرپذیر تهران است که به همین دلیلی تراکم زیادی دارد.

 

امکانات منطقه هجده تهران

در این منطقه بوستان‌های زیادی وجود دارد که تعداد آن‌ها 96 عدد است. از مهمترین آن‌ها می‌توان به پارک یا بوستان قائم، صنوبر، پارک بانوان نرگس، لواسانی، شقایق، بدر، گلستان و اردیبهشت اشاره کرد.

در این منطقه دو شهربازی ولیعصر و شهربازی مجموعه شهید مختار سلیمانی برای کودکان محیط مناسبی را فراهم کرده‌اند.

افرادی که اهل هنر و سینما هستند تنها چهار سینما در این منطقه به پخش  فیلم‌های روز سینمای ایران می‌پردازد. سینما پردیس، معلم، تماشا و بانو این چهار سینما هستند.

در این منطقه حدود هجده کتابخانه برای مطالعه قابل دسترسی است که در هر یک از محلات حدودا یکی پیدا می‌شود.

دو بیمارستان خدمات پزشکی را در اختیار اهالی منطقه 18 قرار می‌دهند. بیمارستان‌های شهید فیاض بخش و غیاثی این دو بیمارستان هستند. تعداد زیادی درمانگاه نیز در سطح منطقه قابل دسترس است.

محله‌های مسکونی منطقه هجده تهران

همانگونه که در بالا اشاره شد منطقه 18 شهرداری تهران دارای 7 ناحیه و 18 محله است. با توجه به موقعیت دسترسی و موقعیت مکانی میانگین قیمت خانه در این منطقه متفاوت است. محله‌های گران منطقه 18 در شرق و محله‌های ارزان منطقه 18 در غرب این منطقه قرار دارند. 18 محله این منطقه در هفت ناحیه قرار دارند که عبارت است از:

  • تولید دارو، فردوس، بهداشت و ولی عصر شمالی در ناحیه یک با مساحت 4374043 متر مربع و جمعیت 118،547 نفر؛
  • ولی عصر جنوبی، شهید رجایی و صادقیه در ناحیه دو با مساحت 6754982 متر مربع و جمعیت 80،347 نفر؛
  • یافت‌آباد شمالی، یافت‌آباد جنوبی و صاحب الزمان در ناحیه سه با مساحت 6349889 متر مربع و جمعیت 77،380 نفر؛
  • سعید‌آباد، شادآباد، شمس‌آباد، امام خمینی و هفده شهریور در ناحیه چهار با مساحت 8826654 متر مربع و جمعیت 68،251 نفر؛
  • خلیج فارس جنوبی، خلیج فارس شمالی و نوروزآباد در ناحیه پنج با مساحت 11593587 متر مربع و جمعیت 74،724 نفز؛
  • حریم در ناحیه شش؛
  • حریم ناحیه هفت.

 

منطقه 18 تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

شاخص قیمت در منطقه 18 تهران (آذر ۱۳۹۸)

با توجه به نوسانات خرید و فروش و اجاره مسکن در ماه‌های اخیر، بازار مسکن نیز دچار تغییر و تحول در رشد قیمت و کاهش قیمت شده است. اما با این حال میانگین قیمت خانه با توجه به معاملات انجام شده در آذر سال ۱۳۹۸ قیمت 6٫4 میلیون تومان است و این عدد باعث شده خرید خانه در منطقه 18 یکی از گزینه‌های مناسب برای خریداران خانه باشد.

طبق بررسی‌ها و آنالیز سایت کیلید میانگین قیمت خانه از آذر سال ۱۳۹۷ تا آذر سال ۱۳۹۸ حدود 64 درصد افزایش داشته و اگر تصمیم خرید خانه در منطقه 18 را دارید باید در نظر داشته باشید قیمت خانه افزایش داشته است. این افزایش قیمت هم در محله‌های گران منطقه 18 اتفاق افتاده و هم محله‌های ارزان منطقه 18 از این افزایش قیمت بی‌نصیب نبوده است. البته در دو ماه اخیر کمی قیمت‌ها ثابت بوده است.

میانگین قیمت خانه با توجه به شاخص کیلید در آذر ماه ۱۳۹۷ عدد 4٫1 میلیون تومان بوده که این عدد در آذر ماه سال ۱۳۹۸ به 6٫۷ میلیون تومان رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که در یک سال اخیر نیز میانگین قیمت خانه روند افزایشی داشته و اشخاصی که قصد خرید خانه در منطقه 18 را دارند باید با بررسی همه جوانب دست به خرید و فروش بزنند.

 

منطقه 18 تهران

 

 

خط 10 اتوبوس تندرو شهری از این منطقه عبور می‌کند. خط 10 مربوط به دانشگاه آزاد علوم تحقیقات به پایانه آزادگان است. این خط راستایی شمالی جنوبی دارد.

 

شاخص قیمت خانه در این منطقه برای خانه‌های زیر ۸۵ متر (آذر ۱۳۹۸)

با مشاهده شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های زیر ۸۵ متر مربع، میانگین قیمت خانه در منطقه 18 در ۷ سال اخیر 321 درصد روند افزایشی داشته که بیشترین درصد تغییر برای یک سال گذشته است.

از آذر ماه سال ۱۳۹۷ تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت خانه برای بناهای زیر ۸۵ متر مربع 68 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در منطقه 18 در همین بازه از متری 3٫9 میلیون تومان به 6٫6 میلیون تومان تغییر کرده و تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز حدود متری تا یک و نیم میلیون تومان است.

میانگین قیمت خانه در منطقه 18 برای بنا های زیر ۸۵ متر مربع حدود سیصد و نود و شش میلیون تومان در آذر ۱۳۹۸ است. در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود 86 درصد معاملات در منطقه 18 برای خانه‌های کمتر از ۸۵ متر مربع بوده که این موضوع نشان می‌دهد بیشترین تقاضای خانه برای خانه‌های کوچک است.

 

منطقه 18 تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

شاخص قیمت خانه در منطقه 18 برای خانه‌های ۸۵ تا ۱۵۰ متر (آذر ۱۳۹۸)

با آنالیز شاخص‌ها توسط سایت کیلید برای خانه‌های بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع میانگین قیمت این خانه‌ها در منطقه 18 در ۷ سال اخیر 341 درصد روند افزایشی داشته که عمده تغییر در یک سال گذشته اتفاق افتاده است. در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ تغییرات اندکی در قیمت این متراژ خانه رخ داده است.

از آذر ماه سال ۱۳۹۷ تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت خانه برای بناهای بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع 68 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 4 میلیون تومان به 6٫8 میلیون تومان تغییر کرده است. تفاوت قیمت ملک‌های چند سال ساخت با نوساز بین متری ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون است.

میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بناهای بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع حدود ششصد و هفتاد و یک میلون تومان در آذر ۱۳۹۸ است و میان خانه‌های نوساز و قدیمی‌ساز تفاوت 100 تا 200 میلیون تومانی دیده می‌شود. در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود ۱۳ درصد معاملات در منطقه 18 برای خانه‌های بین ۸۵ تا ۱۵۰ متر مربع بوده است و نشان می‌دهد سهم زیادی در مقابل خانه‌هایی با متراژ کوچک ندارند.

 

پارک قائم

 

شاخص قیمت خانه در این منطقه برای خانه های بالای ۱۵۰ متر (آذر ۱۳۹۸)

با بررسی شاخص‌های سایت کیلید برای خانه‌های بالای ۱۵۰ متر مربع میانگین قیمت خانه در منطقه 18 در ۷ سال اخیر 233 درصد روند افزایشی داشته که بیشترین درصد تغییر برای یک سال گذشته است. همچنین در دو ماه اخیر با کاهش نیز روبرو بوده است.

از آذر ماه سال ۱۳۹۷ تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ میانگین قیمت خانه برای بناهای بالای ۱۵۰ متر مربع 103 درصد افزایش داشته است. قیمت خانه در این منطقه در همین بازه از متری 2٫4 میلیون تومان به 4٫9 میلیون تومان تغییر داشته است.

میانگین قیمت خانه در این منطقه برای بنا‌های بالای ۱۵۰ متر مربع حدود یک میلیارد و شصت و شش میلیون تومان در آذر ۱۳۹۸ است که عدد قابل توجهی برای خرید خانه است. در آذر ماه درصد ناچیزی از معاملات در منطقه 18 برای خانه های بالای ۱۵۰ متر مربع بوده است.

 

تولید دارو

 

 

در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود 86 درصد معاملات در منطقه 18 برای خانه‌های کمتر از ۸۵ متر مربع بوده که این موضوع نشان می‌دهد بیشترین تقاضای خانه برای خانه‌های کوچک است.

 

محله‌های گران منطقه 18 (آذر ۱۳۹۸)

هر منطقه با توجه به ویژگی های حاکم بر آن تفاوت قیمت در محلات آن دیده می‌شود. میانگین قیمت خانه در محله تولید دارو و بهداشت از دیگر محله‌های منطقه 18 بیشتر است. قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله تولید دارو 6.9 میلیون تومان و در محله بهداشت به 6٫9 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 18 محسوب می‌شوند.

محله ولی عصر شمالی با قیمت متری 6٫7 میلیون تومان و محله فردوس با 6٫5 میلیون تومان در رتبه‌های بعدی محله‌های گران منطقه 18 دیده می‌شوند. محله‌های گران منطقه 18 با محله‌های ارزان منطقه 18 تفاوت قیمتی 2.9 میلیون تومانی دارند.

محله‌های ارزان منطقه 18 (آذر ۱۳۹۸)

میانگین قیمت خانه در محله یافت‌آباد شمالی و یافت‌آباد جنوبی از دیگر محله‌های این منطقه کمتر است. قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله یافت‌آباد جنوبی به 4 میلیون تومان و در محله یافت‌آباد شمالی به 5 میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه 18 محسوب می‌شوند. محله شادآباد با 5 میلیون تومان و سعید‌آباد با 5.2 میلیون تومان در رتبه های بعدی محله‌های ارزان منطقه 18 دیده می‌شوند.

 

منطقه 18 تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • از محله‌های گران این منطقه می‌‌توان به تولید دارو و بهداشت اشاره کرد و از محله‌های ارزان این منطقه می‌توان به یافت‌آباد جنوبی و یافت‌آباد شمالی اشاره کرد.
  • در این مطقه بیشتر کاربری مسکونی و تجاری است. البته تعدادی کارخانه صنعتی نیز دز این منطقه فعالیت می‌کنند.
  • در بین مناطق مختلف شهرداری تهران، این منطقه در سال 1359 تاسیس شده است.
  • طبق آمار سر شماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت این منطقه 419،249 نفر است.
  • خط 3 مترو تهران نیز از این منطقه عبور می‌کند. ایستگاه‌های مترو عبدل‌آباد، نعمت‌آباد، آزادگان از این خط در این منطقه توقف دارند.
  • دو بیمارستان خدمات پزشکی را در اختیار اهالی این منطقه قرار می‌دهند. بیمارستان‌های شهید فیاض بخش و غیاثی این دو بیمارستان هستند.
  • این منطقه دارای 7 ناحیه است و 18 محله است.
  • در آذر ماه ۱۳۹۸ حدود 86 درصد معاملات در این منطقه برای خانه‌های کمتر از ۸۵ متر مربع بوده است.
  • قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله تولید دارو 6.9 میلیون تومان و در محله بهداشت به 6٫9 میلیون تومان رسیده است و در زمره محله‌های گران منطقه 18 محسوب می‌شوند.
  • قیمت هر متر مربع در آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محله یافت‌آباد جنوبی به 4 میلیون تومان و در محله یافت‌آباد شمالی به 5 میلیون تومان رسیده است و جزو محله‌های ارزان منطقه 18 محسوب می‌شوند.

 

مطالب مرتبط

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *