دکوراسیون داخلی

فضای حمام خود را زیبا و جذاب کنید

طراحی فضای حمام

 

آیا از فضای حمام خود دل‌زده شده‌اید؟! آیا حمام شما از طراحی به روز به دور است؟ بین ایده‌های به روز برای فضای حمام و طرح‌های سنتی قدیمی می‌توان ایده‌هایی مناسب و پرطرفدار را برای طراحی فضای حمام پیدا کرد. ایده‌هایی که باعث می‌شوند محیط فضای بهداشتی زیبا و جذاب شود.

پیدا کردن میانه‌ای بین طرح‌های سنتی و طرح‌های مدرن کاری دشوار است. ایجاد تعادل میان این دو نیاز به تجربه دارد. تجربه‌ای که از بررسی ایده‌های تلفیقی و نظرات مردم بدست آمده است.

فضای حمام زیبا و جذاب، باعث افزایش حضورپذیری افراد می‌شود. راحتی استفاده از آن بالا می‌رود و شما احساس بهتری نسبت به فضای حمام خود دارید.

در متن زیر با جمع‌آوری ایده‌های مختلف در زمینه طراحی و دکوراسیون فضای حمام به شما خواهیم گفت که با کمک گرفتن از چه روش‌هایی می‌توانید طراحی فضای حمام خود را به نحو احسن انجام دهید و محیطی زیبا و جذاب برای خود و خانواده‌تان ایجاد کنید. در متن زیر به موارد زیر اشاره شده و توضیحات تکمیلی در مورد آن ارائه شده است:

  • با کمک گرفتن از چه رنگ و الگوهایی می‌توانید حمام خود را زیبا و جذاب کنید؟
  • آیا نور و آینه در زیبایی و جذابیت حمام تاثیر مستقیمی دارد؟
  • با کمک گرفتن از چه وسایلی می‌توانید حمام خود را گرم و جذاب کنید؟

 

طراحی فضای حمام

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

برای فضای حمام از کاشی جذاب و فریبنده کمک بگیرید

از بخش های جدایی‌ناپذیر و اساسی در طراحی فضای حمام بدون شک کاشی است. در تمامی حمام‌های امروزی می‌توانید کاشی را پیدا کنید. اگر بودجه کافی در اختیار دارید می‌توانید با کمک گرفتن از کاشی در وهله اول حمام زیبا و جذابی را طراحی کنید. از طرف دیگر با استفاده از چند نوع کاشی در دو یا سه رنگ می‌توانید طراحی حمام را انجام دهید.

حتی اگر تصمیم دارید از کاشی در دیواره حمام خود استفاده نکنید به شما توصیه می‌کنیم حداقل یک دیوار را از سقف تا کف با کاشی و بپوشانید. با تضاد دیوار کاشی شده و سه دیوار دیگر محیط فضای بهداشتی شما زیبا و جذاب می‌شود.

انتخاب رنگ کاشی بستگی به سلبیقه شما و ایده طراح دارد. به طور معمول در حمام از کاشی‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌شود. رنگ روشن باعث می‌شود که حمام بزرگتر به نظر برسد و از طرف دیگر زیبا و جذاب شود. استفاده از کاشی‌هایی با رنگ تیره زیاد توصیه نمی شود، مگر در حالتی که به تمامی اجزای طراحی حمام فکر شده باشد و از ترکیب تمامی المان‌ها، فضایی مطبوع و دل‌پذیر حاصل شود.

 

طراحی فضای حمام

 

 

یک فضای بهداشتی زیبا و جذاب دارای ویژگی‌های خاصی است. یکی از این‌ ویژگی‌ها استفاده از رنگ‌های روشن در حمام است. رنگ‌های روشن باعث حضورپذیری بیشتر در حمام می‌شود.

 

حمام جذاب و زیبا با به کار گیری از رنگ‌های مختلف

برای حضورپذیری بیشتر در حمام و همچنین زیبا و جذاب بودن باید تعادل را میان اجزای مختلف حمام ایجاد کنید. به طور معمول رنگ روشن و بخصوص رنگ سفید باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای بهداشتی و زیبایی آن می‌شود.

اما حتما نباید تمام رنگ‌ها برای اینکه فضای حمام زیبا و جذاب شود، روشن و سفید باشد. رنگ خاکستری روشن و خاکستری پژ نیز می‌تواند این گرما و زیبایی را به محیط فضای بهداشتی بدهد.

همچنین این تفاوت رنگ باعث می‌شود اجزای سنتی و قدیمی با اجزای مدرن و به روز به تعادل برسند. مهمترین نکته در طراحی فضای حمام و دکوراسیون آن حفظ وحدت و هماهنگی است.

 

حمام زیبا و جذاب

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

به کارگیری بافت در فضای حمام

از آنجایی که امکان دارد تکرار رنگ باعث سردی و دل‌زدگی افراد استفاده کننده حمام شود، شما می‌توانید از بافت کمک بگیرید. به خودی خود استفاده از بافت در دکوراسیون حمام به فراموشی سپرده می‌شود اما شما می‌توانید با آوردن بافت، حمام زیبا و جذاب را برای خود طراحی کنید.

سبدهای توری، سبدهای فلزی، جالباسی دیواری و حوله‌های تا شده از این نوع بافت‌ها هستند که یکنواختی حمام را از بین می‌برند و باعث تغییر تکرار در فضای بهداشتی می‌شوند.

محیط فضای بهداشتی را با چوب دکوراسیون کنید

یکی از بافت‌هایی که به راحتی می‌توانید به فضای بهداشتی خود اضافه کنید چوب است. از چوب می توانید در قفسه‌بندی، کابینت، صندلی حمام و تجهیزات جانبی کوچک استفاده کنید. چوب چه رنگ خورده باشد و چه بدون رنگ، ذات طبیعت را به محیط  فضای بهداشتی شما وارد می‌کند.

یک تکه چوب کوچک می‌تواند یکنواختی رنگ و بافت درون حمام را تغییر دهد. فقط توجه داشته باشید چوبی که خریداری کرده‌اید در مقابل رطوب مقاوم باشد و تا زمانی که به طور مستقیم زیر آب قرار نگرفته است به درستی کارایی داشته باشد.

 

حمام زیبا و جذاب

 

 

اگر تصمیم دارید از کاشی در دیواره حمام خود استفاده نکنید به شما توصیه می‌کنیم حداقل یک دیوار را از سقف تا کف با کاشی و بپوشانید. با تضاد دیوار کاشی شده و سه دیوار دیگر محیط فضای بهداشتی شما زیبا و جذاب می‌شود.

 

استفاده از کابینت‌های متنوع در حمام

امروزه انواع و اقسام مختلفی کمد و کابینت و میز روشویی برای حمام در بازار پیدا می‌شود. برای انتخاب یکی از آن‌ها، باید هدفمند عمل کنید. توجه به نوع آن باعث زیبا و جذاب شدن محیط فضای بهداشتی شما می‌شود. طرح‌های کلاسیک، طرح‌های مدرن و طرح‌های چوبی سنتی از انواع آن هستند. جدای از زیبایی با قراردادن کمد و کابینت در حمام، فضای بیشتری برای نگهداری وسایل دارید.

استفاده از رنگ‌های طرح‌دار برای طراحی حمام زیبا و جذاب

در مورد رنگ‌های روشن و تکرار شدن آن در فضای بالا به طور مفصل صحبت شد. اما به نظر شما استفاده از رنگ‌های سرد و گرم برای طراحی فضای حمام ضروری است؟ جواب این سوال بستگی به سلیقه شما دارد. به هرحال هر رنگی شما و خانوادتان را که خوشحال می‌کند، شما می توانید از آن در محیط فضای بهداشتی استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند رنگ آبی باشد یا قرمز، مهمترین نکته، استفاده درست از رنگ در فضای حمام است. رنگ‌های گرم معمولا برای کودکان و نوجوانان انرژی بخش است. پس اگر فرزندی در خانه دارید به رنگ‌های گرم فکر کنید.

 

حمام زیبا و جذاب

 

 

یکی از بافت‌هایی که به راحتی می‌توانید به فضای بهداشتی خود اضافه کنید چوب است. از چوب می توانید در قفسه‌بندی، کابینت، صندلی حمام و تجهیزات جانبی کوچک استفاده کنید.

 

از لوله های گرم در کف حمام خود استفاده کنید

اگر می خواهید احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید می‌توانید با کمک گرفتن از لوله‌های گرمایشی در کف محیط فضای بهداشتی آنجا را گرم نگه دارید. البته این کار خرج زیادی روی دست شما می‌گذارد ولی با توجه به بودجه و تصمیماتی که می گیرید، یکی از گزینه‌های پیش روی شما همین کار است. وقتی گرما از مسیر کف‌پا به بدن انسان منتقل می‌شود با اینکه محیط اطراف گرم نباشد می‌تواند حس خوبی به انسان بدهد.

توجه به الگوهای تکرار شونده

اگر طرفدار رنگ‌های یکنواخت و تکراری نیستید می‌توانید از الگوهای تکرار شونده برای دیوار کمک بگیرید. طرح‌های گرافیکی که حس زندگی را به فضا می‌دهند. الگوهای تکرار شونده یکنواختی محیط را از بین برده و انرژی زیادی را به فضا تزریق می‌کنند.

شاید در ابتدا با خواندن عنوان این بخش به فکر الگوهای تکرار شونده برروی 4 دیوار عمودی حمام بیوفتید، اما این الگوهای تکرارشونده می‌توانند حتی برروی کاشی‌های کف زمین نیز  به کار گرفته شوند. حواستان را جمع کنید طرحی که انتخاب می‌کنید محیط فضای بهداشتی شما را شلوغ نکند.

از برچسب‌های دیواری غافل نشوید. اگر کاشی‌های دیوار حمام شما یک دست سفید است و شما بودجه کافی برای تغییر ندارید، برچسب دیواری یکی از بهترین جایگزین‌ها است.

 

محیط فضای بهداشتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

انتخاب قفسه مناسب برای نگهداری وسایل حمام

صابون، شامپو، نرم کننده، تیغ اصلاح صورت و … نیاز به جایی برای نگهداری دارند. دو راه پیش روی شماست. اگر هنوز در مرحله طراحی فضای حمام خود هستید می‌توانید طاقچه‌ای در دیوار حمام برای نگهداری و استفاده از تجهیزات حمام ایجاد کنید.

طبق دستورالعمل‌ها اگر در حمام خود وان دارید کمی بالاتر از فضای وان این طاقچه قرار می‌گیرد تا وقتی در حال استحمام هستید به راحتی وسایل نظافت و شستشو در دسترس شما باشند. فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری از سطح وان ارتفاع مناسبی است. اما در حمام‌هایی که در آن دوش قرار دارد ارتفاع این طاقچه از سطح زمین حدود ۱۲۰ سانتی‌متر است.

راه دیگر خرید جا صابونی و شامپو است. جایی که شما می توانید با توجه به علایق و سلایق خود خریداری کنید و در هر قسمتی که تمایل داشتید آن را نصب کنید.

 

محیط فضای بهداشتی

 

 

اگر طرفدار رنگ‌های یکنواخت و تکراری نیستید می‌توانید از الگوهای تکرار شونده برای دیوار کمک بگیرید. طرح‌های گرافیکی که حس زندگی را به فضا می‌دهند.

 

روشنایی یکی از عوامل جذابیت در فضای حمام

تعادل بین روشنایی و تاریکی در محیط فضای بهداشتی بسیار مهم است. نور بسیار زیاد باعث دل‌زدگی و نور بسیار کم باعث بی‌رمقی در حمام می‌شود. روشنایی باید در مکانی قرار بگیرد که تمام فضای موجود را پوشش دهد. به طور معمول روشنایی در بالای آینه قرار می‌گیرد. حمام زیبا و جذاب باید روشنایی مناسبی داشته باشد.

فضای حمام را با آینه زیبا و جذاب کنید

اشکال زیادی از آینه برای خرید در دسترس شما است. توجه به اندازه آینه و محل قرارگیری آن بسیار مهم است. همانطور که در بالا گفته شد روشنایی معمولا در بالای آینه قرار می‌گیرد. از قاب‌های عکس نیز می‌توانید در فضای حمام استفاده کنید.

 

محیط فضای بهداشتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی:

  • فضای حمام زیبا و جذاب، باعث افزایش حضورپذیری افراد می‌شود. راحتی استفاده از آن بالا می‌رود و شما احساس بهتری نسبت به حمام خود دارید.
  • در تمامی حمام‌های امروزی می‌توانید کاشی را پیدا کنید. کاشی یکی از اجزای اصلی فضای حمام به حساب می‌آید.
  • برای حضورپذیری بیشتر در حمام و همچنین زیبا و جذاب بودن باید تعادل را میان اجزای مختلف حمام ایجاد کنید. به طور معمول رنگ روشن و بخصوص رنگ سفید باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضای بهداشتی و زیبایی آن می‌شود.
  • سبدهای توری، سبدهای فلزی، جالباسی دیواری و حوله‌های تا شده از بافت‌هایی هستند که یکنواختی حمام را از بین می‌برند و باعث تغییر تکرار در فضای بهداشتی می‌شوند.
  • از چوب می توانید در قفسه‌بندی، کابینت، صندلی حمام و تجهیزات جانبی کوچک استفاده کنید.
  • برای نگهداری وسایل جانبی حمام و سرویس بهداشتی بهتر است از کمد و کابینت در فضای حمام خود استفاده کنید.
  • استفاده از رنگ‌های طرح‌دار برروی دیوار باعث جذابیت و زیبایی حمام می‌شود.
  • از لوله های گرم در کف حمام خود استفاده کنید.
  • روشنایی یکی از عوامل جذابیت در فضای حمام است. بهتر است نور محیط فضای بهداشتی نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد.

 

مطالب مرتبط

اسپا چیست و چگونه می‌توانیم یک اسپای خانگی داشته باشیم؟

این روزها مشغله‌های کاری و استرس‌های زندگی به حدی زیاد شده که در زندگی کاری و شخصی همه ما جای خالی استراحت و کمی آرامش به چشم می‌خورد که طراحی […]

چگونه رنگ‌های مختلف را به محیط حمام اضافه کنیم؟

  با کمک گرفتن از رنگ‌های مختلف و کاشی رنگی فضای حمام شما می‌تواند زیبا و جذاب شود. استفاده از خط و خطوط رنگی در بدنه کاشی نیز به رنگی […]

نگاهی به استاندارد فضای بهداشتی

  طراحی سرویس بهداشتی و حمام کار آسانی است. نکته‌ای که باید خیلی به آن توجه شود رعایت استاندارد فضای بهداشتی برای وسایل داخل این دو فضا است. اگر شما […]

اندازه‌های کلیدی حمام

  حمام و سرویس بهداشتی معمولا کم‌ترین فضا را در خانه‌ها اشغال می‌کنند. از آنجا که متراژ زیادی به حمام و سرویس بهداشتی کوچک اختصاص داده نمی‌شود دانستن اندازه‌های کلیدی […]

بازسازی حمام و ۱۰ نکته‌ای که باید در ذهن داشته باشید

  تابستان معمولا فصل خوبی برای تغییر و تحول در فضای خانه است. حمام نیز جزو فضاهای خانه است که بازسازی آن اهمیت دارد و فضای لازم را در اختیارتان […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *