گزارش

نگاهی به بازار مسکن کرج در آبان98

بازار مسکن کرج آبان98

 

آمارهای بازار مسکن کرج آبان98 نشان می‌دهد معاملات مسکن در این کلانشهر به نسبت سال گذشته با افت شدیدی همراه بوده‌است. رکود مسکن فقط مختص پایتخت نیست و تقریبا تمام کشور درگیر کاهش خرید و فروش مسکن و حتی ساخت و ساز شده‌اند. سامانه هوشمند کیلید به صورت ماهانه آمار مسکن تهران و کرج را منتشر می‌کند. در این گزارش به بررسی تعداد معاملات مسکن کرج در آبان98 ، بیشترین رشد قیمت در آبان98 ، گران‌ترین منطقه کرج در آبان98 ، گران‌ترین ملک کرج در آبان98 و  پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان۹۸ می‌پردازیم.

الگوی بازار مسکن کرج در آبان98 شباهت زیادی به وضعیت بازار مسکن تهران دارد. یعنی رکود غیر تورمی که پیشبینی می‌شود تا ماه‌های آینده ادامه داشته باشد.

هرچند تفاوتی بین بازار مسکن کرج و تهران است. تعداد مناطقی که در کرج و آبان ماه درگیر کاهش قیمت بوده‌اند به نسبت تهران کمتر است.

اما در عوض با بررسی تعداد معاملات مسکن کرج در آبان98 و نسبت آن به تهران می‌توان دریافت رکود بازار در کرج اوضاع وخیم‌تری دارد.

  • بازار مسکن کرج در آبان98
  • گران‌ترین منطقه کرج در آبان98
  • گران‌ترین ملک کرج در آبان98

 

 

در این گزارش به بررسی تعداد معاملات مسکن کرج در آبان98 ، بیشترین رشد قیمت در آبان98 ، گران‌ترین منطقه کرج در آبان98 ، گران‌ترین ملک کرج در آبان98 و  پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان۹۸ می‌پردازیم.

 

تعداد معاملات مسکن کرج در آبان98

کرج تا قبل از گرانی خانه به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران شناخته می‌شد. کلانشهری که لقب ایران کوچک را هم یدک می‌کشد.

اما افزایش سرسام آور قیمت خانه در دو سال گذشته به این کلانشهر هم سرک کشید و بسیاری از شهروندان را دچار مشکل کرد.

بر اساس آمارهای سامانه هوشمند کیلید، تعداد معاملات مسکن کرج در آبان98 ، 1899 فقره ثبت شده است.

این درحالی است که تعداد معاملات مسکن کرج در آبان97 ، 7221 فقره بوده است. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان دریافت بازار مسکن کرج در آبان98 نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد افت معامله داشته است.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، در سه ماه گذشته 4990 معامله مسکن در کرج به ثبت رسیده است. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این شهر 4 میلیون و 150 هزار تومان است و میانگین قیمت کل معاملات 431 میلیون و 890 هزار تومان.

 

معاملات مسکن کرج آبان98

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

۵ محله اول کرج بر اساس ارزش معاملات   

5 محله اول کرج بر اساس ازش معاملات تقریبا در چند ماه گذشته ثابت بوده است. در دوران رکود، هستند مناطقی که چراغ بازار مسکن را روشن نگه می‌دارند.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، اولین محله کرج بر اساس ارزش کل معاملات عظیمیه است. محله‌ای اعیان نشین با خانه‌های نوساز و ویلاهای بزرگ‌متراژ.

این محله در آبان98 ، 74 فقره معامله مسکن را ثبت کرده‌است. ارزش کل این معاملات نیز 92 میلیارد و 887 میلیون تومان بوده‌است.

عظیمیه در منطقه 1 شهرداری کرج واقع شده است. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه و سه ماه گذشته، 8 میلیون و 530 هزار تومان بوده‌است.

میانگین قیمت کل معاملات نیز در این منطقه بر اساس آمارهای کیلید، 1 میلیارد و 228 میلیون تومان ثبت شده است.

 

معاملات مسکن کرج آبان98

 

در رتبه دوم محله‌های با ارزش کرج، باغستان قرار دارد. باغستان از جمله محله‌های نسبتا ارزان کرج است اما تعدد معاملات در این منطقه باعث شده همواره جز مناطق با ارزش تقسیم بندی شود.

در این محله و در ماه گذشته، 161 معامله مسکن با ارزش کل 69 میلیارد و 531 میلیون تومان به ثبت رسیده است.

رتبه بعدی محله‌های با ارزش کرج در اختیار گوهردشت است. در ماه گذشته 67 معامله مسکن با ارزش 50 میلیارد و 308 میلیون تومان در این محله ثبت شده است.

شاهین ویلا با 116 معامله و ارزش 48 میلیارد و 492 میلیون تومان در رتبه چهارم است و مهردشت با 14 معامله مسکن و ارزش کل 33 میلیارد و 926 میلیون تومان در رتبه بعدی است.

مهرشهر در مناطق 4 و 12 شهرداری کرج واقع شده است. این منطقه از جمله مناطقی است که می‌شود در آن‌جا خانه‌های ویلایی با معماری‌های زیبا پیدا کرد.

 

بیشترین رشد قیمت آبان98

 

 

در رتبه دوم محله‌های با ارزش کرج، باغستان قرار دارد. باغستان از جمله محله‌های نسبتا ارزان کرج است اما تعدد معاملات در این منطقه باعث شده همواره جز مناطق با ارزش تقسیم بندی شود.

 

مناطق دارای بیشترین رشد قیمت در آبان98

بیشترین رشد قیمت در آبان98 و بازار مسکن کرج مربوط به منطقه 3 بوده است. این منطقه در ماه گذشته 17/6 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

بیشترین رشد قیمت در آبان98 در حالی متعلق به منطقه 3 شهرداری کرج است که این منطقه در ماه گذشته 71 معامله مسکن را با ارزش کل 24 میلیارد و 18 میلیون تومان به ثبت رسانده است.

میانگین قیمت هر متر مربع خانه در منطقه 3 در سه ماه گذشته، 3 میلیون و 670 هزار تومان بوده‌است. میانگین ارزش کل معاملات نیز 358 میلیون و 790 هزار تومان.

بیشترین رشد قیمت در آبان98 در حالی متعلق به منطقه 3 کرج است که بسیاری مناطق در همین مدت با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

بر همین اساس در کلانشهر کرج، منطقه 9 با رشد منفی 5/8 درصدی در صدر مناطقی است که رشد منفی داشته‌اند.

این منطقه در ماه گذشته 51 معامله مسکن را با ارزش کل 30 میلیارد تومان به ثبت رسانده‌است.

 

بیشترین رشد قیمت آبان98

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

 پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان98

منطقه 6، پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان98 است. این منطقه نه تنها در این ماه بلکه در ماه‌های گذشته نیز همواره جز مناطق پرفروش بازار مسکن این کلانشهر بوده است.

پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان98 ، طی ماه گذشته 497 معامله مسکن را با ارزش 136 میلیارد تومان به ثبت رسانده‌است.

منطقه 6 این کلانشهر که به عنوان پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان98 لقب گرفته است طی سه ماه گذشته 1340 معامله مسکن داشته است.

قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه و سه ماه گذشته بر اساس داده‌های سامانه کیلید، 3 میلیون تومان بوده است و میانگین ارزش کل معاملات 273 میلیون و 210 هزار تومان.

در بین محله‌های کرج نیز، محله ایران‌زمین واقع در همین منطقه با 193 معامله و ارزش کل 29 میلیارد و 554 میلیون تومان پرتقاضاترین محله کرج است.

 

پرتقاضاترین منطقه کرج آبان98

 

 

منطقه 6، پرتقاضاترین منطقه کرج در آبان98 است. این منطقه نه تنها در این ماه بلکه در ماه‌های گذشته نیز همواره جز مناطق پرفروش بازار مسکن این کلانشهر بوده است.

 

گران‌ترین منطقه کرج در آبان98

قابل پیشبینی است که منطقه 1 کرج گران‌ترین منطقه این کلانشهر باشد. میانگین قیمت هر متر مربع خانه در این منطقه و آبان ماه 8 میلیون و 410 میلیون تومان بوده‌است.

در مدت مشابه و سال گذشته نیز این رقم 5 میلیون و 85 هزار تومان به ثبت رسیده است.

 

گران‌ترین ملک کرج آبان98

 

گران‌ترین ملک کرج در آبان98

همواره به دست آوردن قیمت گران‌ترین یا ارزان‌ترین ملک در یک منطقه و شهر جذاب بوده‌است.

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید، گرانترین ملک کرج در آبان98 در منطقه مهرشهر معامله شده است.

گران‌ترین ملک کرج در آبان98 ، 5 میلیارد و 263 میلیون تومان قیمت داشته است. این ملک 263 متر است و 8 سال عمر دارد.

گران‌ترین ملک کرج در آبان98 هم به لحاظ قیمت هر متر مربع و هم به لحاظ قیمت کل، رتبه اول را در این کلانشهر دارا است.

 

بیشترین رشد قیمت آبان98

 

 

گران‌ترین ملک کرج در آبان98 ، 5 میلیارد و 263 میلیون تومان قیمت داشته است. این ملک 263 متر است و 8 سال عمر دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *