گزارش

آمار معاملات مسکن کرج در تیرماه 98

 

مدتی است که بازار مسکن کرج با توجه به آمار معاملات به عنوان یک بازار بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد مسکن کشور نقش ایفا می­‌کند و می‌­توان این شهر را که تا چند سال اخیر در استان تهران بود را به عنوان کلانشهری پرجمعیت دانست که همواره تب­ و تاب معاملات مسکن در آن، بین ساکنین و متقاضیان سکونت در آن مورد توجه بوده است.

از طرفی مهاجرت­‌های اجباری از تهران به سمت کرج، این شهر را بیشتر در کانون توجه قرار داده و بازار مسکن آن بیش­ از پیش محبوبیت پیدا کرده است. از این رو مدتی است که سامانه «کیلید» فعالیت خود را در کرج آغاز کرده و توانسته سهم بازار خوبی در بین مشاورین املاک کرج و مردم عزیز این شهر زیبا داشته باشد.

به همین واسطه رصد بازار مسکن کرج برای آگاهی از آخرین نوسانات قیمتی و تعداد معاملات که مزایای بی­شماری برای مردم و سیاست­گذاران بخش مسکن به همراه دارد را در دستور کار قرار دادیم و به صورت ماهانه این آمار معاملات را در مجله­ خبری «کیلید» به انتشار می‌­رسانیم.

ارزش و تعداد معاملات مسکن کرج

تیرماه که به قولی شروع فصل جابجایی به شمار می‌­رود، تعداد معاملات کمتری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته یعنی سال 97 داشته است و دلایل آن هم افزایش عمق رکود بازار مسکن درسال 98 است.

تیر ماه 98 صرفا 2 هزار و 930 معامله ملکی در کرج روی داده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این شهر 16 هزار و 962 معامله را ثبت کرده بود، آمار فوق­ العاده منفی و ریزشی به شمار می‌­رود.

گفتنی است خردادماه 98، مشاورین املاک کرج 3 هزار و 930 معامله را به ثبت رسانده‌­اند که دقیقا ریزش یک­ هزار عددی معاملات در این یک ماه، صحه بر افزایش رکود بازار مسکن کشور به خصوص در این شهر می­‌گذارد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اما بیشترین ارزش معاملات درکرج را به تفکیک 5 منطقه اول با هم مرور می­‌کنیم: باغستان با 87 میلیارد و 942 میلیون تومان که حاصل 179 معامله ملکی بوده، در جایگاه نخست قرار گرفته و پس از آن رتبه دوم را عظیمیه(بلوار استقلال) با 81 میلیارد و 533 میلیون تومان با 63 عدد قرارداد ملکی از آن خود کرده است.

منطقه شاهین ویلا طی 128 معامله رقم 56 میلیارد و 942 میلیون تومان، و گوهردشت با 51 معامله و محله درختی با 67 قرارداد، به ترتیب با 37 میلیارد و 811 میلیون تومان و 37 میلیارد و 196 میلیون تومان ارزش معاملاتی، انتهای جدول را به خود اختصاص داده‌­اند.

 

 

 

در بازار مسکن کرج تیر ماه 98 صرفا 2 هزار و 930 معامله ملکی روی داده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته که این شهر 16 هزار و 962 معامله را ثبت کرده بود، آمار فوق­ العاده منفی و ریزشی برای بازر مسکن کرج به شمار می‌­رود.

 

مقایسه آمار با سال 97

اما اگر نگاهی به آمار معاملات همین محلات در سال گذشته بی­اندازیم، متوجه رکود حاکم بر بازار مسکن کرج خواهیم شد. محله باغستان در تیر ماه سال گذشته 501 معامله را در کارنامه خود داشت که ارزش این معاملات به 106 میلیارد و 420 میلیون تومان می­‌رسید.

در عظیمیه که منطقه‌­ای لوکس ­نشین به شمار می­‌رود نیز شرایط به همین ترتیب بوده و مشاورین ­املاک این محله 142 میلیارد و 233 میلیون تومان را طی 198 قرارداد منعقد کرده بودند.

شاهین ویلا در سال گذشته 67 میلیارد و 93 میلیون تومان را با تعداد 311 قرارداد، گوهردشت با 56 میلیارد و 127 میلیون تومان طی 150 قرارداد و درنهایت محله درختی با 45 میلیارد و 130 میلیون تومان تیرماه سال گذشته را به اتمام رسانده بودند.

بیشترین و گرانترین­‌ها

اما موضوعی که قابل توجه بسیاری ازخوانندگان است بیشترین رشد قیمت در مناطق مختلف است. جالب است بدانید منطقه 9 کرج با رشد 3/14 درصدی در قیمت، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد.

همچنین منطقه 6 کرج توانست با 586 قرارداد ملکی به ارزش 168 میلیارد و 530 میلیون تومان رکورد بیشترین تعداد معاملات در یک منطقه را بدست بی­اورد. اما محله درختی نیز محله‌­ای شد که این عنوان را با 231 معامله، به ارزش 36 میلیارد و770 میلیون تومان از آن خود کرد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

اما در بخش گرانترین‌­ها، عظیمیه منطقه‌­ای است که گرانترین خانه معامله شده در تیرماه درآن واقع شده­ است. خانه‌ای 10 میلیارد تومانی که با قیمت متری 25 میلیون و 400 هزارتومان مورد معامله قرارگرفته است.
گفتنی است دراین بازه زمانی، این خانه هم از نظر قیمت کل و هم قیمت متر مربع، گرانترین معامله ملکی در کرج به شمار می­‌رود.

 

 

 

اگر نگاهی به آمار معاملات همین محلات در سال گذشته بی­اندازیم، متوجه رکود حاکم بر بازار مسکن کرج خواهیم شد.

 

کمترین و ارزانترین­‌ها در آمار معاملات مسکن کرج

در این میان مناطقی هستند که نه­ تنها قیمت آن‌ها افزایش نداشته بلکه تا حدودی کاهش قیمت را هم تجربه کرده‌­اند. منطقه 10 کرج یکی از آن محلاتی بود که کاهش 2/3- درصدی را در تیر ماه امسال تجربه کرد.
مناطقی که این ماه شاخص قیمت آنها با کاهش همراه بوده به ترتیب منطقه 10 با 23/3 درصد، منطقه 8 با 21/2 درصد و منطقه 5 با 8/0 درصد بودند.
اما اگر بخواهیم شاخص قیمت گرانترین منطقه را با سال گذشته مقایسه کنیم، نگاهی به آمار منطقه یک کرج می­‌اندازیم. سال گذشته قیمت مسکن در این منطقه از کرج، هر متر مربع 3 میلیون و 920 هزار تومان بوده که امسال برای خرید همان خانه باید مبلغ 8 میلیون و 920 هزارتومان پرداخت شود.
این تفاوت 5 میلیون تومانی در بازارهای بین المللی باورپذیر نیست، اما درمقایسه با گرانترین خانه و منطقه تهران که در گزارش قبل خواندید، افزایش قیمت و تورم کمتری داشته است.

 

مطالب مرتبط

همه چیز درباره منطقه 3 تهران و خرید خانه در این منطقه

  منطقه 3 تهران که در بخش شمال شرقی تهران واقع شده است یکی از مناطق خوب برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. قیمت خرید خانه در […]

محله نارمک، محله‌ی 100 میدان شرق تهران

محله نارمک محله‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شمال شرق تهران و منطقه 8 شهرداری است که به صد میدان نیز مشهور است. بافت نارمک منظم است و […]

معرفی منطقه 2 تهران

منطقه 2 تهران یکی از بهترین مناطق این شهر از لحاظ سکونت است. این منطقه از 9 ناحیه تشکیل شده که آریاشهر، گیشا، سعادت آباد، طرشت، شهرآرا، شهرک ژاندارمری، فرحزاد […]

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 10 تهران

اگر به دنبال خانه‌هایی با قیمت مناسب هستید بهتر است منطقه 10 تهران را نیز در نظر داشته باشید. منطقه 10 تهران یک منطقه بسیار قدیمی است که 100 سال […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *