آموزش و مشاوره مالی

دریافت وام تعمیرات خانه و شرایط آن

وام جعاله مسکن یا وام تعمیرات

 

خیلی اوقات پیش میاد که خانه نیاز به تعمیرات پیدا می‌کند. ممکن است تعمیرات خانه اساسی و یا جزئی باشد. حتماً شنیده‌اید که به کنایه می‌گویند: «اگر یه وسیله‌ خراب میشه، درستش می‌کنن، دور که نمی‌ندازن». حالا این مثال را می‌توان برای تعمیرات گاه و بی گاه خانه استفاده کرد. هر وسیله‌ای ممکن است در طول زمان مستهلک شود که نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کند. خانه هم در طول سال‌ها دچار استهلاک شود. مثلاً ممکن است مجبور به تعویض لوله‌کشی ساختمان، تعویض در و پنجره و دیگر تعمیرات اساسی شوید. اما هزینه تعمیرات بالا باشد و شما نتوانید هزینه تعمیرات خانه را به تنهایی تامین کنید. بانک‌ها برای رفع این مشکل تسهیلاتی در قالب وام تعمیرات مسکن یا وام جعاله مسکن ارائه می‌دهند. در مطلب پیش رو شرایط وام تعمیرات خانه و همچنین سود و میزان وام تعمیرات مسکن توسط هر بانک ارائه دهنده این تسهیلات را شرح خواهیم داد.

موضوعات زیر در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. برای دیدن هر بخش از مقاله می‌توانید روی عنوان موردنظر کلیک کنید:

وام تعمیرات مسکن

خانه در طول زمان نیاز به تعمیرات دارد. تعمیرات می‌تواند اساسی و یا جزئی باشد. تعمیرات جزئی مانند تعمیر شیر آب یا تعویض پمپ آب کولر، تعویض پکیج و .. تعمیراتی از این دست که معمولا فرد به راحتی می‌تواند هزینه آن را تامین کند.

گاهی نیز ساختمان نیاز به تعمیرات اساسی پیدا می‌کند، به عنوان مثال آسانسور یا موتور خانه دچار نقص می‌شوند و یا ساکنین تصمیم می‌گیرند به بخش‌های مشاع ساختمان سر و سامان دهند؛ مثلا تصمیم می‌گیرند دیوارها و نرده‌ها را رنگ کنند یا برای امنیت ساکنین ساختمان به دوربین مداربسته مجهز شود. در این شرایط هزینه تعمیرات و بهسازی بین تمامی ساکنین تقسیم می‌شود و معمولاً پرداخت آن فشار مالی زیادی را به افراد تحمیل نمی‌کند.

اما گاهی خانه نیاز به تعمیرات اساسی دارد، سال‌ها است که در خانه ساکن هستید و خانه نیاز به تعمیرات مختلف اساسی دارد. یا چندین سال است که مستاجر در خانه ساکن بوده است و حالا برای اجاره دادن مجدد باید خانه را باسازی کنید. با توجه به شرایط اقتصادی هزینه تعمیرات نیز بالا است و معمولا افراد به تنهایی از پس هزینه‌ها برنمی‌آیند.

همچنین قصد دارید خانه‌ای را خریداری کنید اما نیاز به تعمیرات دارد، متقاضی می‌تواند علاوه بر دریافت یکی از انواع وام مسکن، وام جعاله یا وام تعمیر خانه دریافت کند. در واقع وام جعاله مسکن می‌تواند کمکی در کنار وام خرید مسکن باشد.

در این شرایط بانک‌ها تسهیلاتی برای تعمیرات خانه اعطا می‌کنن به نام وام جعاله مسکن یا تعمیرات واحد مسکونی. این تسهیلات را تنها بانک مسکن که بانک تخصصی حوزه مسکن است ارائه نمی‌دهد. در ادامه شرایط وام جعاله هر بانک را توضیح خواهیم داد.

 

وام جعاله مسکن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مبلغ وام تعمیرات مسکن چقدر است؟

سقف یا میزان وام تعمیر خانه با توجه به بانک تعیین می‌شود. وام جعاله علاوه‌بر بانک مسکن که بانک تخصصی حوزه مسکن است، توسط بانک‌های دولتی و خصوصی دیگر نیز ارائه می‌شود. در ادامه شرایط دریافت وام جعاله مسکن توسط هر بانک را توضیح خواهیم داد.

سال گذشته، طی تصمیم شورای پول و اعتبار سقف وام تعمیر خانه، یا همان جعاله در بانک تخصصی فعال در بازار مسکن دو برابر شد و به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. البته پرداخت 40 میلیون جعاله مسکن تنها از محل اوراق گواهی ممتاز پرداخت می‌شود که در ادامه مفصل شرایط و سود وام تعمیر خانه از طریق اوراق گواهی را توضیح خواهیم داد.

 

وام تعمیرات خانه

 

 

سقف وام تعمیر خانه، یا همان جعاله در بانک تخصصی فعال در بازار مسکن دو برابر شد و به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

 

شرایط وام تعمیرات مسکن

 شرایط این وام با توجه به نوع بانک و محل پرداخت متفاوت است. به عنوان مثال وام تعمیر خانه از طریق بانک مسکن به دو روش امکان‌پذیر است، از طریق سپرده‌گذاری و  یا از طریق وام اوراق مسکن. در حالی که بانک درخواست کننده یکی است، اما شرایط دریافت هر کدام متفاوت است.

وام جعاله مسکن به دو دسته تقسیم می‌شود، وام جعاله تعمیر و وام جعاله تکمیل.

وام جعاله تعمیر شامل:

      • حفر یا ترمیم چاه
      • سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی
      • ترمیم یا آسفالت پشت‌بام
      • کاشی‌کاری
      • جابه‌جایی در‌ها و پنجره‌ها
      • لوله‌کشی و سیستم گرمایش و سرمایش
      • تعمیرات جزئی داخل ساختمان
      • رنگ و نقاشی
      • خرید انشعاب آب و برق
      • لوله‌کشی آب و گاز
      • ترمیم سیم‌کشی معیوب ساختمان

وام جعاله تکمیل شامل:

      • حیاط‌سازی
      • نرده‌کشی
      • کاشی‌کاری
      • موزاییک‌کاری
      • لوله‌کشی گاز و آب
      • نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش
      • کابینت‌گذاری
      • تکمیل زیرزمین
      • حفر چاه
      • نصب موکت، پارکت، سرامیک
      • تغییرات داخلی ساختمان

بنابراین همانطور که اشاره کردیم متقاضیان دریافت وام ساخت مسکن یا خرید می‌توانند از وام جعاله تکمیل یا تعمیر مسکن نیز استفاده کنند.

 

وام تکمیل خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

وام تعمیرات بانک مسکن

در این مطلب و مطالب گذشته اشاره کردیم که بانک مسکن، بانک دولتی است که به صورت تخصصی در بازار مسکن فعالیت می‌کند. بانک مسکن علاوه‌‌بر ارائه تسهیلات مختلف برای ساخت و خرید مسکن، تسهیلاتی در قالب وام جعاله مسکن به متقاضیان پرداخت می‌کند. در مطالب گذشته راجع به انواع وام مسکن برای خرید خانه و ساخت صحبت کردیم.

چنانچه اقدام به دریافت یکی از انواع وام خرید مسکن مانند وام مسکن جوانان یا وام مسکن یکم و وام مسکن بازنشستگان برای خرید خانه کنید، می‌توانید از وام تعمیرات مسکن در کنار یکی از انواع وام مسکن بانک مسکن برای خرید خانه استفاده کنید.

وام جعاله مسکن بانک مسکن به دو روش قابل دریافت است، از طریق سپرده‌گذاری و یا از طریق اوراق گواهی ممتاز. میزان وام جعاله مسکن بانک مسکن با توجه به محل پرداخت متفاوت است، در نتیجه شرایط و نرخ سود وام تعمیر واحد مسکونی از طریق این بانک تخصصی مسکن متفاوت خواهد بود. دریافت جعاله در کنار وام مسکن مهر طبق ضوابط جاری بانک است.

وام تعمیرات مسکن بانک مسکن

برای دریافت وام جعاله مسکن بانک مسکن می‌توانید از دو طریق زیر درخواست کنید:

      • خرید اوراق گواهی ممتاز
      • سپرده‌گذاری

طبق آخرین تغییرات سقف وام جعاله مسکن از طریق گواهی ممتاز 40 میلیون تومان شد. قبل از نیز اشاره کردیم که وام بانک مسکن از طریق اوراق گواهی ممتاز برای متقاضیانی که می‌خواهند در زمان کمی وام دریافت کنند مناسب است. یکی دیگر از مزیت‌های دریافت وام تعمیر خانه از طریق اوراق گواهی ممتاز، سقف آن است. میزان وام تعمیر واحد مسکونی از طریق سپرده گذاری در بانک مسکن 5 میلیون تومان است که برای تعمیرات اساسی مبلغی ناچیز به شمار می‌رود.

 

وام تعمیرات مسکن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

شرایط وام تعمیرات مسکن بانک مسکن

شرایط دریافت وام تعمیر واحد مسکونی از طریق بانک مسکن با توجه به نحوه درخواست متقاضی به صورت زیر است:

شرایط وام جعاله مسکن از طریق اوراق گواهی ممتاز بانک مسکن

متقاضی برای دریافت وام تعمیر خانه از بانک مسکن از طریق اوراق گواهی ممتاز ابتدا باید  اوراق گواهی ممتاز یا همان اوراق تسه را از یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری بورس خریداری کنند. همچنین باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و دارای کد بورسی باشد.

قیمت هر برگ تسه 50 هزار تومان که هر برگ آن معادل 500 هزار تومان تسهیلات بانک مسکن است. سقف وام جعاله مسکن از طریق اوراق تسه 40 میلیون تومان است. بنابراین متقاضی اگر خواهان دریافت سقف وام جعاله مسکن است باید 80 برگ تسه خریداری کند.

سود وام جعاله مسکن از طریق گواهی ممتاز 17.5 درصد محاسبه می‌شود. باز پرداخت وام تعمیر خانه از طریق اوراق گواهی ممتاز 5 ساله و به دو روش ساده و پلکانی سالیانه است.

 

وام جعاله

 

 

 در همین رابطه ببینید:

 

شرایط وام جعاله مسکن از طریق سپرده‌گذاری در بانک مسکن

متقاضی دریافت وام تعمیرات خانه از بانک مسکن به روش سپرده‌گذاری باید حداقل به مدت 6 ماه در یکی از حساب‌های صندوق پس‌انداز یکم، صندوق پس‌انداز مسکن، صندوق پس‌انداز مسکن جوانان، صندوق پس‌انداز ساخت مسکن سپرده‌گذاری کنند. میزان وام تعمیر خانه از طریق سپرده‌گذاری در بانک مسکن 5 میلیون تومان است. نرخ سود وام تعمیرات مسکن از طریق سپرده‌گذاری 11 درصد محاسبه می‌شود و مدت زمان بازپرداخت آن 5 ساله و به دو روش ساده و پلکانی سالیانه است.

وام تعمیرات خانه بانک مسکن

وام تعمیر خانه بانک مسکن بر خلاف تسهیلات دیگر این بانک مانند وام خرید یا ساخت مسکن شامل تقسیم‌بندی جغرافیایی نمی‌شود. بنابراین متقاضیان در هر شهر می‌توانند از طریق اوراق تسه تا سقف 40 میلیون تومان و از طریق سپرده‌گذاری تا سقف 5 میلیون تومان وام جعاله مسکن از بانک مسکن دریافت کنند.

اگر متقاضی در گذشته وام جعاله مسکن از بانک مسکن یا هر بانک ارائه دهنده این تسهیلات دریافت کرده است، در صورت تسویه وام جعاله قبلی می‌تواند بدون محدودیت زمانی مجدد اقدام به دریافت وام تعمیر خانه از بانک مسکن کند. همچنین اگر متقاضی قبلا‍ً کمتر از سقف وام جعاله مسکن را از بانک مسکن و یا سایر بانک‌های ارائه دهنده این تسهیلات دریافت کرده است، بانک سقف وام تعمیر خانه را از میزان بدهی متقاضی از وام جعاله قبلی کم کرده و مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کند.

 

وام جعاله

 

 

اگر متقاضی در گذشته وام جعاله مسکن از بانک مسکن یا هر بانک ارائه دهنده این تسهیلات دریافت کرده است، در صورت تسویه وام جعاله قبلی می‌تواند بدون محدودیت زمانی مجدد اقدام به دریافت وام تعمیر خانه از بانک مسکن کند.

 

وام تعمیرات مسکن بانک شهر

همانطور که اشاره کردیم علاوه‌بر بانک مسکن، بانک‌های دیگر نیز تسهیلات تعمیرات مسکن به متقاضیان ارائه می‌دهند. بانک شهر نیز که یکی از بانک‌های خصوصی تازه تاسیس است، وام تعمیر خانه به متقاضیان ارائه می‌دهد. بانک شهر به شرط سپرده‌گذاری در این بانک تا سقف 10 میلیون تومان وام جعاله مسکن به متقاضیان ارائه می‌دهد.

میزان وام تعمیرات مسکن بانک شهر 10 میلیون تومان است و مبلغی سپرده نزد بانک تا پایان تسویه توسط متقاضی مسدود خواهد ماند. نرخ سود وام تعمیر واحد مسکونی بانک شهر 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن 4 سال است.

وام تعمیرات مسکن بانک ملی

بانک مسکن یکی از بانک‌های دولتی و دارای قدمت است که تسهیلات مختلفی به متقاضیان ارائه می‌دهد. یکی از تسهیلات بانک ملی، وام تعمیر خانه است.

اگر متقاضی دریافت وام جعاله مسکن بانک ملی صاحب سند 6 دانگ باشد، میزان وام جعاله مسکن بانک ملی 10 میلیون تومان خواهد بود. اما اگر متقاضی سند شش دانگ ملک مورد نظر را نداشته باشد، میزان وام تعمیر خانه بانک ملی 1 میلیون تومان خواهد بود. نرخ سود وام تعمیرات بانک مسکن 18 درصد است و اقساط باید طی سه سال توسط متقاضی پرداخت شود.

اقساط وام جعاله مسکن بانک ملی به روش ساده قابل پرداخت است. برای محاسبه اقساط ماهیانه و نرخ سود وام تعمیرات خانه بانک ملی به سامانه محاسبه اقساط ماهیانه و سود تسهیلات بانک ملی مراجعه کنید.

 

تسهیلات تعمیر

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

وام تعمیرات مسکن بانک پارسیان

بانک پارسیان یکی دیگر از بانک‌های خصوصی کشور است که تسهیلاتی در قالب وام جعاله یا تعمیرات خانه به متقاضیان ارائه می‌دهد. میزان وام تعمیرات مسکن بانک پارسیان طبق ضوابط بانک تعیین می‌شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام تعمیر خانه بانک پارسیان 5 سال و اقساط به صورت تدریجی و ماهانه پرداخت می‌شود. سود وام تعمیرات بانک پارسیان 18 درصد محاسبه می‌شود.

از شرایط وام جعاله مسکن بانک پارسیان سپرده‌گذاری در این بانک و گردش حساب بین 6 تا 9 ماه است. بانک پارسیان  22 درصد از مبلغ وام جعاله را به عنوان ضمانت تا پایان تسویه اقساط مسدود می‌کند.

از دیگر شرایط وام تعمیر خانه بانک پارسیان عدم سابقه چک برگشتی متقاضی است. همچنین متقاضی نباید در گذشته این وام را از بانک پارسیان دریافت کرده باشد.

 

تسهیلات تعمیر

 

 

از شرایط وام جعاله مسکن بانک پارسیان سپرده‌گذاری در این بانک و گردش حساب بین 6 تا 9 ماه است.

 

وام تعمیرات مسکن بانک صادرات

بانک صادرات به عنوان یکی از بانک‌های دولتی وام جعاله مسکن تا سقف 50 میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌دهد. سود وام تعمیرات بانک صادرات 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن حداکثر 2 سال است. اقساط وام تعمیر خانه بانک صادرات به روش ساده، یعنی مبلغ اقساط به صورت مساوی در هر ماه توسط وام گیرنده باید پرداخت شود.

وام تعمیرات مسکن بانک سینا

بانک سینا از دیگر بانک‌های ارائه دهنده وام تعمیر خانه است. سقف وام با توجه به ضوابط جاری بانک تعیین می‌شود. متقاضی برای دریافت وام تعمیر خانه از سوی بانک سینا حساب قرض‌الحسنه نزد بانک داشته باشد. نرخ سود وام تعمیرات خانه بانک سینا 18 درصد محاسبه می‌شود. اقساط حداکثر طی 60 ماه و به صورت مبلغ مساوی در هر ماه باید پرداخت شود. از شرایط وام جعاله مسکن بانک سینا عدم دریافت وام تعمیرات خانه و سابقه چک برگشتی است.

 

وام تکمیل خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

وام تعمیرات مسکن بانک تجارت

در گذشته بانک تجارت وام جعاله مسکن تا سقف 10 میلیون تومان با نرخ سود 18 درصد به متقاضیان ارائه می‌داد، اما در حال حاضر این تسهیلات توسط بانک تجارت ارائه نمی‌شود.

وام تعمیرات مسکن روستایی

متقاضیان ساکن روستاها می‌توانند از سه طریق وام جعاله مسکن دریافت کنند:

      • بانک مسکن
      • بانک ملی
      • بنیاد مسکن

متقاضیان ساکن روستاها می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان وام تعمیر خانه از طریق اوراق گواهی ممتاز دریافت کنند. بنیاد مسکن نیز تا سقف 5 میلیون تومان وام تعمیر خانه با سود 4 درصد و مدت زمان بازپرداخت 4 ساله پرداخت می‌کند. بانک ملی نیز با توجه به سقف تعیین شده از سوی بانک، تسهیلاتی در قالب وام جعاله مسکن به متقاضیان روستاها اعطا می‌نماید.

 

وام تکمیل خانه

 

 

نرخ سود وام تعمیرات خانه بانک سینا 18 درصد محاسبه می‌شود. اقساط حداکثر طی 60 ماه و به صورت مبلغ مساوی در هر ماه باید پرداخت شود.

 

مدارک لازم برای وام تعمیرات مسکن

ممکن است هر بانک طی قوانین  ضوابطی که تعیین کرده است، مدارک مختلفی برای ارائه وام تعمیر خانه درخواست کند، اما مدارک مرسوم برای دریافت تسهیلات بانکی به صورت زیر است:

      • تکمیل فرم درخواست وام جعاله بانک مورد نظر
      • اصل و تصویر پایان‌ کار ساختمان
      • اصل و فتوکپی برابر اصل اسناد مدارک مالکیت متقاضی
      • صورت برآورد هزینه های قابل قبول در معامله شامل قیمت زمین و تهیه مصالح و سایر هزینه های قابل قبول شعبه طبق نظر ارزیاب مورد قبول بانک
      • پرینت فرم‌های ارزیابی ملک و تاییدیه کارشناس عمرانی
      • رسید پرداخت مبلغ ارزیابی ملک
      • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و ضامن دریافت وام
      • فیش آب، برق و یا گاز

ضامن برای وام تعمیرات مسکن

برای دریافت وام جعاله واخد مسکن تا سقف 20 میلیون تومان دو ضامن کارمند دولت با گواهی کسر از حقوق نیاز است. اگر مبلغ وام بیش از 50 میلیون تومان باشد، به جای ضامن سند ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد. هزینه انتقال سند به بانک به عهده متقاضی خواهد بود.

سقف وام تعمیرات مسکن

سقف وام جعاله مسکونی با توجه به ضوابط جاری بانک تعیین می‌شود. اما به طور رسمی به غیر از بانک مسکن که به عنوان بانک نخصصی در حوزه مسکن فعالیت می‌کند، سقف وام تعمیر خانه سایر بانک‌ها 10 میلیون تومان است. بعضی از بانک‌ها در صورت تایید کارشناس تا سقف 50 میلیون و یا بیشتر وام جعاله واخد مسکونی ارائه می‌دهند. که در این صورت ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و پس از تسویه اقساط فک رهن می‌شود.

 

تسهیلات تکمیل خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی:

  • بانک‌ها تسهیلات تعمیرات خانه در قالب وام در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.
  • طبق آخربن مصوبه شورای پول و اعتبار، تسهیلات تعمیرات خانه در بانک مسکن به 40 میلیون افزایش پیدا کرد.
  • وام جعاله یا تعمیرات به دو دسته تقسیم می‌شود: جعاله تعمیر، جعاله تکمیل.
  • جعاله تعمیر شامل: حفر یا ترمیم چاه،سرویس حمام، آشپزخانه و دستشویی، ترمیم یا آسفالت پشت‌بام، کاشی‌کاری، جابه‌جایی در‌ها و پنجره‌ها، لوله‌کشی و سیستم گرمایش و سرمایش،تعمیرات جزئی داخل ساختمان، رنگ و نقاشی، خرید انشعاب آب و برق، لوله‌کشی آب و گاز، ترمیم سیم‌کشی معیوب ساختمان و جعاله تکمیل شامل: حیاط‌سازی، نرده‌کشی، کاشی‌کاری، موزاییک‌کاری، لوله‌کشی گاز و آب، نصب تاسیسات سرمایش و گرمایش، کابینت‌گذاری، تکمیل زیرزمین، حفر چاه، نصب موکت، پارکت، سرامیک، تغییرات داخلی ساختمان
  • بانک‌های سینا، پارسیان، صادرات، ملی، شهر از بلانک‌های ارائه دهنده وام تعمیر خانه هستند.
  • بانک مسکن به دو صورت خرید وراق گواهی ممتاز و سپرده‌گذاری وام تعمیر خانه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
  • برای دریافت وام تعمیر واحد مسکونی از طریق اوراق گواهی ممتاز، متقاضی باید 80 برگ تسه خریداری کند.
  • هر 50 هزار تومان که معادل 500 هزار تومان تسهیلات از بانک مسکن است.
  • برای دریافت وام تعمیر واحد مسکونی باید مبلغی به عنوان سپرده در یکی از حساب‌های این بانک قرار دهد.
  • تسهیلات تعمیرات که بانک‌های دیگر در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، از طریق سپرده گذاری است.
  • سود وام تعمیر خانه در بانک مسکن از طریق اوراق گواهی ممتاز 17.5 درصد و از طریق سپرده گذاری 11 درصد است.
  • سقف این وام از طریق سپرده‌گذاری در بانک مسکن 5 میلیون و از طریق اوراق گواهی ممتاز 40 میلیون تومان است.
  • میزان وام تعمیرات مسکن در بانک‌های مختلف 10 میلیون تومان است، اما بعضی بانک‌ها طی نظر کارشناسی و ضوابط بانک‌ها بیشتر از این مبلغ پرداخت می‌کنند. 
  • اگر میزان وام تعمیرات مسکن تا 20 میلیون تومان باشد، ضامن با گواهی کسر از حقوق کافی است، اما اگر سقف وام بیش از 50 میلیون تومان باشد سند خانه به رهن بانک در خواهد آمد.
  • بانک مسکن و باتک ملی تسهیلات تعمیرات خانه در اختیار ساکنین روستاها قرار می‌دهند.

 

7 نظر در مورد : “دریافت وام تعمیرات خانه و شرایط آن

  1. وقتی سند ملک هست اینهمه دنگ و فنگ برای چیه بجز اینکه می‌خواهند مردم را اذیت کنند ملک 500 میلیونی دارم اونوقت برای 10، 20 میلیون باید اینهمه مراحل مزخرف رو طی کنم تازه بدن یا ندن، واقعا خیلی مزخرفه، برای همینه تو کشورهای دیگه همه چیز راحت انجام میشه تو ایران با کلی آزار

    12
  2. با توجه به شرايط بانك ها هم بايد خود را به روز كنند ، مثال فردى براى تعميرات و يا بازسازى آپارتمانش رجوع مى كند ، براى اينكه افراد آزار و أذيت نشوند ، به صورت خيلى ساده درخواست خود را بدهند و سه كارشناس امين به خانه و يا آپارتمان مربوطه بروند و برآورد خرج كنند و وأم مربوطه را با سود اسلامى در اختيار وأم گيرنده بگذارند و به صورت مرحله به مرحله چك كنند كه آيا اين پول براى بازسازى خرج مى شود و يا خير ، در ضمن از نظر ضمانت وأم خود سند ملك بايد كافى باشد،
    سخت گيرى هاى بى مورد فقط مشتريان بانك را بى اعتماد مى كند،

    8
    3
  3. ینی همش ۲۰ تومن تعمیر میدن اصن ۲۰ تومن پوله که بشه باش کاری کرد من شنیده بودم ۵۰ میدن ینی می شناسم یکیو انقد گرفته ینی دیگه نمیشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *