بازار مسکن تهران

محله ساعی پر از ادارات خصوصی

محله ساعی تهران

 

یکی از محلات شلوغ و پر رفت و آمد تهران محله ساعی است. این محله در مرکز تهران و در منطقه ۶ شهرداری قرار دارد. دلیل پر رفت و آمد بودن این محله حضور تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی شهر تهران در این محله است. از شاخص‌ترین عناصر این منطقه پارک ساعی و پایانه بیهقی است. خیابان ولیعصر و خیابان احمد قصیر و خیابان شهید بهشتی از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی این محله به حساب می‌آیند.

صبح‌ها کارمندان زیادی برای شروع کار به این محله می‌آیند و عصرها از این محله خارج می‌شوند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این محله بافت مسکونی مناسبی هم دارد. افراد زیادی هم در این محله سال‌ها است که در حال زندگی و گذران عمر خود هستند. در این متن موارد زیر به طور مفصل توضیح داده شده است:

  • توضیحی در مورد پیدایش محله ساعی تهران
  • تاریخچه محله ساعی
  • موقعیت این محله
  • بافت مسکونی این محله
  • دسترسی‌های محله ساعی
  • مراکز آموزشی و مذهبی این محله
  • قیمت خانه در این محله

 

محله ساعی تهران

 

پیدایش محله ساعی تهران

پیدایش این محله بیشتر تحت تاثیر ساخت پارک ساعی است. اگر بخواهیم توضحی کامل در مورد پارک ساعی بدهیم باید به سال ۱۳۲۴ باز گردیم. در این سال مهندس کریم ساعی زمینی به مساحت ۱۲ هکتار را شروع به درختکاری کرد. سرانجام طرح و ایده شکل‌گیری این پارک در سال ۱۳۴۰ شکل گرفت و در نهایت در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محجوبی این پارک ساخته شد.

طراحی و تکمیل تمام مراحل پارک ساعی تهران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ ادامه داشت و در نهایت در سال ۱۳۵۲ افتتاح گردید. محلات مسکونی این محله نیز از سال ۱۳۳۰ به بعد شروع به شکل‌گیری گرفت. افراد محتلف از محلات دیگر خانه‌های دو طبقه دو طبقه را در این محله ساخته و شروع به زندگی کردند.

همانگونه که مشخص است علت نام‌گذاری این محله به خاطر نقش پر رنگ پارک ساعی است. گفتنی است هم اکنون قسمتی از پارک آب و آتش که در پایین بزرگراه همت قرار دارد جزو این محله است.

 

محله ساعی تهران

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

محله ساعی در کجای تهران قرار دارد؟

محله ساعی در مرکز تهران و در منطقه 6 قرار دارد. محله ساعی از شمال با محله کاووسیه از غرب با محله نظامی گنجوی و یوسف‌آباد از جنوب با محلات سنایی و بهجت‌آباد و از شرق با محله نیلوفر همسایه است.

این محله از شمال به بزرگراه همت از شرق به بزرگراه مدرس از جنوب به خیابان شهید بهشتی و از غرب به خیابان ولیعصر محدود می‌شود.

بافت محله ساعی در مرکز تهران

همانگونه که اشاره شد این محله نسبتا قدیمی است و بناهای قدیمی زیادی در این محله پیدا می‌شود. البته بسیاری از خانه‌های این محله در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ ساخته شده است.

با توجه به اینکه ادارات خصوصی و نیمه خصوصی زیادی در چند سال اخیر محل شرکت خود را در این محله انتخاب کرده‌اند، صاحبخانه‌های زیادی ترجیح می‌دهند زمین خود را برای سود بیشتر به فروش برسانند.

از طرف دیگر بعضی دیگر از صاحبخانه‌ها ترجیح می‌دهند خانه خود را به صورت مشارکتی بسازند. هنوز هم در کوچه‌های این محله می‌توان خانه‌های ویلایی دو طبقه را پیدا کرد.

 

پایانه بیهقی

 

 

یکی از محلات شلوغ و پر رفت و آمد تهران محله ساعی است. این محله در مرکز تهران و در منطقه ۶ شهرداری قرار دارد. دلیل پر رفت و آمد بودن این محله حضور تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی شهر تهران در این محله است.

 

دسترسی‌های محله ساعی تهران

چهار شریان اصلی شمالی – جنوبی در این محله قرار دارد. خیابان ولیعصر، بزرگراه مدرس، خیابان احمد قصر و خیابان خالد اسلامبولی این چهار شریان اصلی هستند. بزرگراه همت و خیابان شهید بهشتی از شریان‌های شرقی – غربی این محله هستند.

ایستگاه اتوبوس تندرو راه‌آهن – تجریش یکی از مهترین راه‌های دسترسی به این محله است. ایستگاه اتوبوس تندرو پایانه بیهقی – پایانه علم و صنعت نیز از این محله گذر می‌کند. البته اتوبوس‌های محلی در خیابان‌های اصلی این محله در حال جابجایی مسافران هستند.

خط 3 مترو آزادگان – قائم نیز از این محله عبور می‌کند. ایستگاه مترو میرزای شیرازی در این محله قرار دارد. در بهمن سال 98 در زمان‌های شلوغ مترو هر 7.5 دقیقه یکبار قطار به این ایستگاه می‌رسد.

 

پایانه بیهقی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مراکز آموزشی این محله

دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده بهداشت و دانشكده صدا و سيما در این محدوده قرار دارند.

مدارس این محله به شرح زیر است:

  • ابتدایی پسرانه شهید باهنر به نشانی خیابان ولیعصر تقاطع خیابان بهشتی
  • ابتدایی دخترانه تقوی پيشگان به نشانی خیابان خالد اسلامبولی نبش خیابان بیستم
  • ابتدایی دخترانه زینبیه به نشانی خیابان وليعصر بالاتر از سه راه خیابان شهید بهشتی كوچه پرديس
  • ابتدایی پسرانه هاتف به نشانی خیابان وليعصر  كوچه ساعي  جنب فرهنگسرای سرو  پلاک 45
  • دبیرستان دخترانه بنت‌الهدی به نشانی  ميدان آرژانتين خیابان الوند
  • دبیرستان پسرانه شهدای هفتم تير به نشانی خيابان احمد قصير كوچه اول
  • دبیرستان دخترانه توحید به نشانی میدان آرژانتین خیابان الوند پلاک 7

 

پایانه بیهقی

 

 

محله ساعی در مرکز تهران و در منطقه 6 قرار دارد. محله ساعی از شمال با محله کاووسیه از غرب با محله نظامی گنجوی و یوسف‌آباد از جنوب با محلات سنایی و بهجت‌آباد و از شرق با محله نیلوفر همسایه است.

 

مراکز خرید محله ساعی

میوه و تره‌بار الوند در میدان آرژانتین خایابان الوند نبش کوچه آویژ از اصلی‌ترین مراکز خرید محله به حساب می‌آید. فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش و فروشگاه جانبو در این محله در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

در بر خیابان ولیعصر مغازه‌های خدماتی زیادی برای رفع نیازهای روزانه مردم قرار دارد. محدوده محله ساعی در طرح کاهش آلودگی هوا قرار دارد. پس باید حواستان باشد که چه ساعت‌هایی مجاز به حرکت درون این محدوده هستید.

مراکز مذهبی

مسجد اکبر به نشانی ضلع شمالی ميدان آرژانتين خیابان بهاران و مسجد ولیعصر به نشانی خيابان خالد اسلامبولی جنب پارک ساعی دو مسجد این محله هستند.

 

خیابان شهید بهشتی

 

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی:

  • بیمارستان گاندی به نشانی خیابان گاندی جنوبی پلاک ۱۳۰ یا خیابان ولیعصر نرسیده به توانیر انتهای کوچه ترابنده
  • بیمارستان آسیا به نشانی خیابان احمد قصير خيابان دوم
  • بيمارستان پاستورنو به نشانی خيابان احمد قصير خيابان هشتم
  • بيمارستان كسری به نشانی خیابان الوند
  • بيمارستان مهرگان به نشانی خيابان ولیعصر ابتدای مهرگان
  • درمانگاه آذر به نشانی خيابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی

 

خیابان شهید بهشتی

 

 

ایستگاه اتوبوس تندرو راه‌آهن – تجریش یکی از مهترین راه‌های دسترسی به این محله است. ایستگاه اتوبوس تندرو پایانه بیهقی – پایانه علم و صنعت نیز از این محله گذر می‌کند.

 

توضیحات تکمیلی محله ساعی

در سال‌های اخیر با توجه به دسترسی مناسب و همچنین مراکز اداری و تجاری محدوده محله ساعی تهران و محلات اطراف، به یکی از شلوغ‌ترین نقاط تهران تبدیل شده است. 

پایانه اتوبوسرانی بین شهری بیهقی در بالای میدان آرژانتین یک نقطه مهم برای این محله به حساب می‌آيد. روزانه تعداد زیادی مسافر برای جابجایی به پایانه بیهقی می‌روند.

قیمت خانه در منطقه 6 تهران و محله ساعی(دی 98)

طبق بررسی سایت کیلید میانگین قیمت در دی ماه سال 98 در منطقه 6 تهران 18 میلیون و 100 هزار تومان است. در محله ساعی قیمت هر متر خانه ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان است. با بررسی این محله با سایر محلات دیگر منطقه 6 این محله بین یکی از محلات خوش قیمت منطقه 6 قرار دارد.

نزدیکی این محله به مراکز اداری و خرید و دسترسی حمل و نقل مناسب باعث شده افراد زیادی منطقه 6 و محله ساعی را برای زندگی انتخاب کنند.

دلیل این موضوع نزدیک بودن به محل کار و رفت و آمد آسان است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه در ترافیک تهران بمانند، خانه خود را نزدیک محل کار اجاره یا خریداری کنند.

 

خیابان شهید بهشتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مختصر در مورد محله ساعی

منطقه: 6 تهران

محل استقرار: مرکز تهران

بافت محله: قدیمی‌ساز و نوساز

همسایه های محلی: شرق به محله نیلوفر | از شمال به محله کاووسیه | از غرب به محله نظامی گنجوی و یوسف‌آباد | از جنوب به محلات سنایی و بهجت‌آباد

دسترسی : خیابان ولیعصر | بزرگراه مدرس| بزرگراه همت

ایستگاه مترو : دارد (میرزای شیرازی)

ایستگاه اتوبوس تندرو: دارد (راه آهن – تجریش و پایانه بیهقی – پایانه علم و صنعت)

سطح قیمت: متوسط

 

مطالب مرتبط

محله یوسف‌آباد محله‌ای اصیل در تهران

محله یوسف‌آباد از محله‌های قدیمی و معروف تهران است که در گذشته باغ های زیادی داشته. این محله در مرکز تهران و منطقه ۶ شهرداری واقع شده. تاریخچه یوسف‌آباد گواه قدمت این محله است […]

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع […]

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

یک نظر در مورد “محله ساعی پر از ادارات خصوصی

  1. سلام
    ممنون از مقاله خوبتان

    فروشگاه شهروند در آرژانتین را نام نبردید !
    در ضمن این محل قدیمی که اکنون ( 1402 )
    مثل خیلی از محله های دیگر تهران، مسکونی تجاری اداری شده
    علاوه بر
    بیمارستان
    شرکت
    مرکز خرید
    اماکن زیاد دیگری هم در این محل هست
    مثل گالری سیحون
    سینماهای معروف تهران
    رستـــــــــــــــــوران های متعدد
    کافی شاپ های متعدد
    .
    .
    .
    .
    .
    موفق باشید
    5 آبان ماه 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *