بازار مسکن تهران

سهروردی شمالی محله‌ای با خانه‌های متنوع

سهروردی شمالی

سهروردی شمالی از خیابان‌های پردرخواست منطقه 7 تهران است. خیابانی حد فاصل خیابان مطهری تا پل سیدخندان و اتوبان رسالت. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به قیمت متنوع ملک در این محله و همچنین امکانات رفاهی و دسترسی سهروردی شمالی به مناطق دیگر پردرخواست است. از جمله مشخصه‌های این خیابان معروف تهران، غذاخوری‌های ریز و درشت و همچنین وجود پارک اندیشه برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت شهروندان تهرانی است.

خیابان سهروردی از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است. قسمت جنوبی این خیابان از محله بهار تا ابتدای مطهری ادامه دارد.

این خیابان معروف تهران از ابتدای دهه 40 شمسی سر و شکلی تازه به خود گرفت و کم‌کم به بافت شهری تهران افزوده شد.

  • معرفی خیابان سهروردی شمالی
  • خرید خانه در سهروردی شمالی
  • اجاره خانه در سهروردی شمالی
  • دسترسی سهروردی شمالی

خرید خانه در سهروردی شمالی

بر اساس داده‌های سامانه هوشمند کیلید متوسط قیمت خانه در محدوده این خیابان که جزئی از منطقه 7 تهران است، متری 105 میلیون و 400 هزار تومان است.

البته یکی از ویژگی‌های مهم این خیابان، تنوع قیمت ملک است. خرید خانه در سهروردی شمالی با توجه به مجموعه امکانات و وضعیت بازار مسکن پایتخت محبوبیت دارد.

در قسمت نقشه حرارتی سامانه هوشمند کیلید می‌توان قیمت مناطق مختلف شهر تهران را رصد کرد.

بر همین اساس در شمال غرب خیابان سهروردی و حوالی خیابان قندی و خرمشهر متوسط قیمت خانه متری 144 میلیون تومان است، در قسمت شمال شرقی 123 میلیون تومان، در قسمت جنوب غربی 117 میلیون تومان و در قسمت جنوب شرقی 107 میلیون و 600 هزار تومان.

از طرف دیگر قیمت هر متر مربع نیز در منطقه 7 تهران که خیابان سهروردی شمالی جزئی از آن است 84 میلیون و 900 هزار تومان است. در نتیجه آمار و ارقام بیانگر این موضوع است که قیمت آپارتمان های موجود در محدوده این خیابان اختلاف زیادی با میانگین قیمت خانه در منطقه 7 دارد و از محله های گران منطقه 7 به حساب می آید. بیشتر خانه های مسکونی در قسمت شمالی این خیابان قرار دارند و بخش جنوبی بیشتر به واحد های اداری و تجاری اختصاص دارد. از دلایل دیگر آن هم می‌توان به نوساز تر بودن بافت آن، خیابان های منظم تر و مشجر، آب و هوای بهتر و امکانات رفاهی بیشتر در مقایسه با دیگر محله های این منطقه اشاره کرد.  

برای آشنا شدن با آگهی‌های خرید خانه در سهروردی شمالی می‌توانید به قسمت آگهی‌های ملک سامانه هوشمند کیلید مراجعه کنید.

خرید خانه سهروردی شمالی

 

 در همین رابطه بخوانید:

اجاره خانه در خیابان سهروردی شمالی

قیمت خانه‌های اجاره‌ای در خیابان سهروردی شمالی بالا است. معمولا مستاجرانی برای اجاره خانه به این خیابان و محله‌های اطرافش سر می‌زنند که توانایی پرداخت اجاره یا پول رهن نسبتا بالایی دارند.

هرچه به سمت محدوده غربی این خیابان حرکت کنیم بر قیمت مسکن افزوده می‌شود. البته وجود امکانات شهری در این خیابان، مخصوصا دسترسی سهروردی شمالی به محله‌های اطراف از جمله مزیت‌هایی است که به رونق بازار مسکن این منطقه کمک کرده است.

تاریخچه سهروردی شمالی

این خیابان در گذشته‌ای نه چندان دور جز قریه‌ای خوش آب و هوا بوده است. در زمان رضاخان سردار سپه تصمیم می‌گیرد این محله را که جزئی از تپه‌های عباس آباد بوده، به نهادهای نظامی بسپارد.

به همین خاطر زمین‌های این محله در قواره‌های 420 متری یا 210 متری در بین ذی نفوذان نظامی تقسیم می‌شود و ساخت‌ و سازها شکلی تازه به خود می‌گیرد.

علاوه بر مقامات ارتشی که مهمترین نقش را در شکل گیری محله داشته‌اند افراد دیگری نیز بوده‌اند که در روند شکل گیری محله موثر بوده اند. از جمله می‌توان به آقای طلاچیان اشاره کرد که با ساخت مسجد طلاچیان در سال 1341 نقش مهمی در سازمان دهی به محل ایفا کردند. او همچنین با ساخت مدرسه و حمام و سایر امور خیرخواهانه در شکل‌گیری محل موثر بوده است.

از سال 1350 ساخت‌و‌ساز در خیابان سهروردی روند سریع‌تری به خود گرفت و کالبد این خیابان تغییر کرد.

تا قبل از انقلاب اسلامی نزدیک به 30 درصد ساکنان این محله از هموطنان کلیمی بودند که بسیاری از آن‌ها بعد از انقلاب مهاجرت کردند.

سهروردی شمالی

 

این خیابان در گذشته‌ای نه چندان دور جز قریه‌ای خوش آب و هوا بوده است. در زمان رضاخان سردار سپه تصمیم می‌گیرد این محله را که جزئی از تپه‌های عباس آباد بوده، به نهادهای نظامی بسپارد.

بافت سهروردی شمالی

این محله قدمت زیادی ندارد. ساختمان‌های موجود در خیابان نیز به دلیل افزایش قیمت ملک در سال‌های گذشته جای خود را به آپارتمان‌های نوساز داده‌اند.

از طرف دیگر این محله بورس کابینت و غذاخوری هم هست. در امتداد این خیابان، مخصوصا هرچه به سمت شمال حرکت کنید غذافروشی‌های بیشتری می‌بینید.

این نکته باعث شده است رفته رفته هرچه به سمت غروب پیش برویم ترافیک محله بیشتر شود. پس دیدن ردیف ماشین‌هایی که دوبله در اطراف خیابان پارک کرده اند منظره عجیبی نیست.

دسترسی سهروردی شمالی

دسترسی سهروردی شمالی به محله‌های دیگر از جمله مزیت‌های این خیابان تهران است.

این خیابان به اتوبان شهید سلیمانی غرب و شرق به خیابان مطهری، به خیابان ارسباران، پل سیدخندان، میدان پالیزی، خیابان خرمشهر و خیابان شهید قنیدی دسترسی دارد.

دسترسی سهروردی شمالی مختص خیابان‌ها و اتوبان‌های اطرافش نیست. وجود دو ایستگاه مترو سهروردی و شهید قدوسی از دیگر مزیت‌های این محله است.

از طرف دیگر در قسمت شمالی این خیابان و زیر پل سیدخندان ایستگاه تاکسی وجود دارد برای رفت و آمد به مناطق مختلف تهران. از آریاشهر و آزادی تا شهرک غرب و پونک.

خیابان سهروردی شمالی در محدوده طرح آلودگی هوا است و یکی از دلایلی که قیمت آپارتمان نسبت به قسمت جنوبی آن بیشتر است قرار گرفتن قسمت جنوبی در طرح ترافیک است که محدودیت های تردد بیشتری را دارد.

دسترسی سهروردی شمالی

 

 در همین رابطه بخوانید:

مراکز درمانی

از جمله مراکز درمانی این محله می‌توان به بیمارستان مادران، مرکز جراحی پیروز، مرکز دندان پزشکی امام علی، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان سهروردی، داروخانه کولایی، داروخانه صبا، داروخانه یزدانی، داروخانه الی نژاد، داروخانه زهرایی، کیلینیک اشرافی و … اشاره کرد.

مراکز آموزشی 

دبیرستان هاجر، آموزشگاه پسرانه علوم، مدرسه امید رسالت، موسسه خلاقیت، آموزشگاه زبان کیش، مهدکودک فانوس، خانه عمران، دانشگاه علمی و کاربردی بیمه ایران، مدرسه ماهان، دبيرستان دخترانه غیردولتی شايستگان نور و … از جمله مراکز آموزشی این منطقه است.

مراکز مذهبی

مسجد پیامبر اعظم و مسجد علی ابن ابیطالب از فضاهای مذهبی این خیابان است که در تمام سال و مراسم‌های دینی میزبان شهروندان است.

مراکز تجاری سهروردی شمالی

یکی از مشخصه‌های این خیابان مراکز تجاری ریز و درشتی است که در امتداد آن قرار دارند. از جمله این مراکز تجاری می‌توان به مجتمع کوروش، پاساژ اندیشه و … اشاره کرد.

همچنین در راستای این خیابان چندین و چند غذاخوری و بستنی فروشی معروف وجود دارد که هر روزه تعداد زیادی از شهروندان را به این محله می‌کشاند.

کافه ویونا، کافه آکوئا، کافه نان، کافه محیط، کافه ویوا، کافه چاپار، پیتزا پالیزی، پیتزا هات، رضا لقمه، رستوران نائب، بستنی فروشی لابریت و پالیزی هم از جمله مراکز همیشه شلوغ این خیابان است.

ابتدای خیابان سهروردی شمالی از سمت سیدخندان بورس لوازم دکور و تزئینات خانه مانند پارکت، پرده و یراق آلات درب و پنجره و… است.

به سبب نزدیکی این خیابان به خیابان بهشتی نمایشگاه های ماشین زیادی در این خیابان به چشم می‌خورد.

لوازم صوتی و تصویری و لوازم تزئینات ماشین از دیگر بورس های این محدوده با مرکزیت خیابان سورنا (حسینی) است.

منطقه 7 تهران

فضاهای سبز

مهمترین فضای سبز این منطقه، پارک اندیشه است. پارک اندیشه در شمال شرق این منطقه واقع شده و روزانه میزبان تعداد زیادی از شهروندان است.

پارک اندیشه نه فقط به عنوان یک پارک بلکه به عنوان محیطی فرهنگی نیز شناخته می‌شود. فرهنگسرای اندیشه و کتابخانه اندیشه نامی آشنا برای دانشجویان است.

پشت کنکوری‌ها شب‌های زیادی را در کتابخانه اندیشه گذرانده‌اند و هنوز هم این کتابخانه میزبان آن‌ها است.

پارک اندیشه

مختصر در مورد محله

  • منطقه: 7 تهران
  • محل استقرار: مرکز-شرق تهران
  • بافت محله: نوساز
  • همسایه های محلی: شرق به خیابان شریعتی | از شمال به اتوبان رسالت| از غرب به خیابان خرمشهر و شهید قندی | از جنوب به خیابان مطهری
  • ایستگاه مترو : دارد
  • ایستگاه: BRT  ندارد
  • سطح قیمت: بالا

پارک اندیشه منطقه 7 تهران

 

یکی از مشخصه‌های این خیابان مراکز تجاری ریز و درشتی است که در امتداد آن قرار دارند. از جمله این مراکز تجاری می‌توان به مجتمع کوروش، پاساژ اندیشه، فروشگاه نیکوکار اشاره کرد.

مطالب مرتبط

خرید و اجاره خانه در محله لویزان محله‌ای سبز

محله لویزان در منطقه ۴ شهرداری تهران یکی از دهکده‌های قدیمی شمیران است. شیان نیز یکی از محله‌های شمال شرقی شهر تهران محسوب می‌شود که در شمال پارک جنگلی لویزان […]

گزارش مرکز آمار ایران از تغییرات قیمت آپارتمان های شهر تهران (1402) 

بازار مسکن به عنوان یک بازار مطمئن برای سرمایه گذاری در همه جای دنیا شناخته می‌شود و بعد از بازار طلا و ارز از اولین بازارهایی است که تغییرات قیمت […]

مرکز خرید عرش آجودانیه کجاست و چه امکاناتی دارد؟

مرکز خرید عرش آجودانیه یکی از گزینه‌هایی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی و کیفیت و امکانات بی نظیری که دارد معروف است. این روزها با گسترش مراکز خرید […]

گرانترین و ارزانترین محله‌های تهران در دی ماه 1400

  بر اساس جدیدترین برآوردها در دی‌ماه ۱۴۰۰ قیمت مسکن در زعفرانیه به عنوان گرانترین محله شهر تهران ۹۱.۷ میلیون تومان در هر متر مربع و در خاورشهر به عنوان […]

فروشندگان مسکن باز هم کوتاه آمدند

  پس از کاهش ۰.۲ درصدی قیمت‌های قطعی مسکن در مهرماه، بررسی آخرین وضعیت بازار مسکن شهر تهران در آبان ماه از کاهش ۱.۳ درصدی قیمت‌های پیشنهادی، افت ۳.۲ درصدی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *