بازارچه ساختمان

راهنمای خرید انواع روشویی برای فضای بهداشتی

انواع روشویی

 

متنوع بودن انواع روشویی سرویس بهداشتی باعث سردرگم شدن خریدار می‌شود. این سردرگمی باعث می‌شود انتخاب یک روشویی برای ما سخت و سخت‌تر شود. انتخاب صحیح روشویی برای فضای بهداشتی ارتباط مستقیمی با ابعاد سرویس بهداشتی و حمام منزل شما دارد. از طرف دیگر سلیقه افراد خانواده نیز در انخاب بهترین روشویی برای سرویس بهداشتی دخیل است.

برای انتخاب روشویی مناسب ابتدا باید توجه به این موضوع داشت که قرار است روشویی در چه نوع سرویس بهداشتی اعم از سرویس مستر، حمام، توالت عمومی قرار بگیرد. چه کسانی قرار است از این سرویس بهداشتی استفاده کنند و همانطور که در بالا اشاره شد به ابعاد سرویس بهداشتی و حمام بستگی دارد.

پس قبل از انتخاب روشویی بهتر است این متن را بخوانید تا اطلاعاتی کاملی نسبت به این موضوع پیدا کنید. در متن زیر توضیحاتی درباره موارد زیر ارائه شده است:

  • انواع روشویی‌های موجود در بازار
  • ویژگی‌های مثبت هر یک از مدل‌های معرفی شده روشویی
  • ویژگی‌های منفی هر یک از مدل‌های معرفی شده روشویی
  • هر نوع روشویی مناسب کدام فضای بهداشتی است.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

روشویی Undermount

در این نوع روشویی سینک در زیر کانتر کابینت قرار گرفته است و لبه‌های سینک روشویی توسط کابینت کانتر پوشش داده شده است، به گونه‌ای که روشویی در زیر سنگ کابینت جایگذاری شده است.

از ویژگی‌های این نوع روشویی می‌توان به نبود شکاف و درز جهت نشت آب، جمع و جور بودن و کمتر در دید بودن را اشاره کرد. آب به طور مستقیم درون سینک روشویی می‌ریزد. با توجه به شیب کانتر کابینت، اگر آب یا هر مایع دیگری روی آن بریزد، راحت به مرکز سینک روشویی حرکت می‌کند. این نوع روشویی برای سرویس بهداشتی خانوادگی مناسب است.

ویژگی منفی این نوع روشویی در تمیز کردن محل اتصال سینک به سنگ کابینت است. از طرف دیگر روشویی باید به طور مستقیم به جسمی صلب و جامد مثل سنگ وصل شود.

این نوع روشویی بهتر است در فضاهای بسیار مرطوب مانند حمام نصب نشود.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی

 

 

انتخاب بهترین مدل روشویی برای فضای بهداشتی ارتباط مستقیمی با سلیقه شما و ابعاد سرویس بهداشتی و حمام شما دارد.

 

روشویی Top-mount sink

در این نوع روشویی محل قرار گیری سینک کمی بالاتر از کانتر کابینت است. به طور معمول در بیشتر مواقع سینک روشویی در پایین کانتر کابینت قرار می‌گیرد و یا با لبه سنگ کانتر هم‌تراز هستند.

روشویی Top-mount sink را می‌توان به انواع متریال‌ها از جمله چوب و ورق‌آهنی به خاطر اینکه آب به راحتی به بیرون از سینک نمی‌ریزد، اتصال داد. در این حالت آب نمی‌تواند برروی کانتر کابینت بریزد و در نتیجه آسیبی آن را تهدید نمی‌کند. هزینه نصب این روشویی از روشویی Undermount کمتر است. زیرا چسباندن سنگ به سنگ گران‌تر از چسباندن به چوب و ورقه است.

یکی از معایب روشویی Top-mount sink این است که آب به صورت مستقیم نمی‌تواند درون سینک ظرفشویی بریزد. اگر روی کانتر شما خیس شود باید با کمک گرفتن از یک دستمال یا حوله محیط مرطوب را خشک کنیم.

این نوع روشویی بهتر است برای سرویس بهداشتی‌های مستر و طرح‌های مینیمالی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

روشویی پایه‌دار یکی از انواع روشویی پرطرفدار

اگر شما علاقه زیادی به وسایل ساده با کاربرد آسان دارید، روشویی پایه‌دار بهترین انتخاب است.  از ویژگی‌های مثبت این نوع روشویی دسترسی راحت به شیر و لوله‌ها برای تعمییر و نگهداری است. اگر می‌خواهید در محیط سرویس بهداشتی و حمام خانه شما حال و هوای کلاسیک و قدیمی حاکم باشد انتخاب روشویی پایه‌دار هوشمندانه است.

اما با انتخاب این روشویی با نکات منفی نیز روبرو می‌شوید. از آنجایی که روشویی پایه‌دار کابینت ندارد در نتیجه فضایی برای نگهداری وسایل ندارید. تمیز کردن اطراف روشویی پایه‌دار  کمی مشکل است و معمولا در تمیز کردن فاصله بین پایه و دیوار مشکلاتی به وجود می‌آید.

از آنجایی که استفاده و نصب این روشویی بسیار آسان است، نصب و استفاده روشویی پایه‌دار برای سرویس بهداشتی خانه، سرویس مستر و حمام مناسب است.

 

انواع روشویی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

روشویی کاسه‌ای یا Vessel

در این نوع روشویی تمام سطح سینک در خارج از کانتر کابینت قرار دارد. دلیل نامگذاری آن به همین دلیل است. البته در بعضی از سینک‌های کاسه‌ای می‌توان تمام آن را درون کانتر کابینت قرار داد ولی عموما اکثر آن‌ها خارج از کانتر کابینت قرار دارند.

خارج بودن سینک از کابینت باعث زیباتر شدن محیط فضای بهداشتی خانه شما می‌شود و هنگامی که تمایل داشته باشید درون آن آبی جمع کنید، مثل یک کاسه عمل می‌کند.

از ویژگی های منفی این روشویی چند مورد را می‌توان نام برد. از آنجایی که روشویی کاسه‌ای از کانتر کابینت بالا‌تر است ارتفاع کابینت باید کمی کمتر از حد معمول باشد. در نتیجه محل نگهداری وسایل در کابینت کمی کمتر می‌شود. البته شما می‌توانید توجهی به استاندارد ارتفاع کابینت و روشویی نکرده و با توجه به میانگین قد خانواده نسبت به جایگذاری آن وارد عمل شوید. مورد بعدی تمیز کردن اطراف سینک روشویی برروی کانتر است.

روشویی کاسه‌ای بهتر است برای سرویس‌های بهداشتی عمومی و سرویس مستر در خانه استفاده شود.

 

انواع روشویی

 

 

روشویی Top-mount sink را می‌توان به انواع متریال‌ها از جمله چوب و ورق‌آهنی به خاطر اینکه آب به راحتی به بیرون از سینک نمی‌ریزد، اتصال داد.

 

روشویی سرهم یا Integrated sink and countertop یکی از انواع روشویی

همانگونه که از اسم این نوع روشویی مشخص است، از به هم پیوستن و یکپارچگی سینک و کانتر این نوع روشویی شکل می‌گیرد. در این مدل سینک بخشی از کانتر کابینت است. روشویی سرهم یا Integrated sink and countertop را می‌تواند از متریالهای مختلفی نظیر چینی و آکرلیک ساخته شود.

یکی از مزیت های روشویی سرهم تمیز کردن ساده و آسان  آن است. از آنجایی که لبه یا کناره‌ای در این سینک وجود ندارد، برای خانوادههای شلوغ و پر رفت و آمد مناسب است. روشویی سرهم یا Integrated sink and countertop در اندازه‌های مختلف قابل خریداری است و وسایل جانبی آن به راحتی قابل دسترس است.

از آنجایی که سینک و کانتر سرهم است و کانتر این سینک با شیب طراحی شده است، دسترسی به فضای صاف کمی دشوار است و وقتی بخواهید وسیله‌ای روی آن قرار دهید شاید با مشکل روبرو شوید.

این سینک بیشتر برای خانواده‌های پر جمعیت و افرادی که استفاده زیادی از روشویی را دارند مناسب است. البته باید به قیمت این نوع سینک هم توجه کنید.

 

انواع روشویی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

روشویی Semirecessed

اگر فضای بهداشتی و حمام شما به اندازه کافی بزرگ نباشد اما باز نیاز به کابینت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سینک روشویی Semirecessed است. در این حالت قسمت پایینی کاسه روی کابینت سوار شده است.

از مزیت‌های مهم این روشویی قرارگیری کابینت هر چند کوچک است. سینک روشویی Semirecessed عمقی حدود 30 تا 40 سانتی‌متر به شما برای کابینت می‌دهد. نزدیک بودن سینک برای شستشو باعث می‌شود کودکان به راحتی بتوانند از این نوع روشویی استفاده کنند زیرا فاصله آن‌ها با شیر آب کمتر می‌شود. همچنین این سینک برای افرادی که ضعف در عملکرد دارند نیز مناسب است.

یکی از معایب این نوع روشویی، ظرفیت محدود کابینت برای جمع و جور کردن وسایل بهداشتی است. معمولا به علت نبودن کانتر در این نوع روشویی، تراوش آب به کف زمین زیاد اتفاق می‌افتد. مخصوصا خانه‌هایی که کودک خردسال در خانه دارند.

این نوع روشویی بهتر است در سرویس بهداشتی مخصوص کودکان و هنگامی که ابعاد سرویس بهداشتی کوچک است استفاده شود.

 

روشویی سرویس بهداشتی

 

 

یکی از مزیت های روشویی سرهم یا Integrated sink and countertop تمیز کردن ساده و آسان  آن است. از آنجایی که لبه یا کناره‌ای در این سینک وجود ندارد، برای خانوادههای شلوغ و پر رفت و آمد مناسب است.

 

روشویی Wall-mounted sink

این روشویی به طور مستقیم بدون نیاز به پایه و یا کانتر کابینت به دیوار وصل می‌شود. این روشویی فضای بهداشتی شما را هنرمندانه‌تر می‌کند.

نبود کابینت در روشویی Wall-mounted sink باعث می‌شود فضای بیشتری در سرویس بهداشتی و یا حمام داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود فضای بهداشتی شما کمی بزرگتر دیده شود. تجهیزات و وسایل جانبی این روشویی درون آن قرار دارد و در دید عمومی قرار نمی‌گیرد. 

در این نوع روشویی فضایی برای نگهداری وسایل و کابینت وجود ندارد، پس نکته‌ای منفی به حساب می‌آید. روشویی Wall-mounted sink بیشتر مناسب فضای بهداشتی کوچک است.

 

روشویی سرویس بهداشتی

 

 

روشویی کاسه‌ای بهتر است برای سرویس‌های بهداشتی عمومی و سرویس مستر در خانه استفاده شود.

 

روشویی Washplane یکی از انواع روشویی مدرن

این روشویی مانند یک صفحه است و بیشتر در رستوران‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ساده‌ترین انواع روشویی مختص این مدل است. روشویی Washplane بسیار باریک است و به فضای سرویس بهداشتی و حمام جذابیت می‌بخشد. 

این نوع روشویی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند در نتیجه برای ابعاد سرویس بهداشتی کوچک بسیار مناسب است. سنگ این روشویی می‌تواند از مرمر، گرانیت و سنگ‌های طراحی شده باشد. در پایین و پشت سینک روشویی، صفحه‌ای ضدزنگ فلزی قرار دارد تا آبی که در حال خروج است به دیوار برخورد نکند.

روشویی Washplane بیشتر برای فضاهای بهداشتی کم کارکرد مناسب است. بیشتر به درد شستن دست‌ها می‌خورد و مناسب خانواده‌های پر جمعیت و شلوغ نیست.

 

روشویی سرویس بهداشتی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نتیجه گیری:

  • انتخاب صحیح روشویی برای فضای بهداشتی ارتباط مستقیمی با ابعاد سرویس بهداشتی و حمام منزل شما دارد.
  • برای انتخاب روشویی مناسب ابتدا باید توجه به این موضوع داشت که قرار است روشویی در چه نوع سرویس بهداشتی با چه ابعادی قرار بگیرد.
  • در روشویی Undermount سینک در زیر کانتر کابینت قرار گرفته است و لبه‌های سینک روشویی توسط کابینت کانتر پوشش داده شده است،
  • روشویی Top-mount sink محل قرار گیری سینک کمی بالاتر از کانتر کابینت است. به طور معمول در بیشتر مواقع سینک روشویی در پایین کانتر کابینت قرار می‌گیرد و یا با لبه سنگ کانتر هم‌تراز هستند.
  • اگر شما علاقه زیادی به وسایل ساده با کاربرد آسان دارید، روشویی پایه‌دار بهترین انتخاب است.
  • در روشویی کاسه‌ای تمام سطح سینک در خارج از کانتر کابینت قرار دارد.
  • از به هم پیوستن و یکپارچگی سینک و کانتر روشویی سرهم یا Integrated sink and countertop شکل می‌گیرد. در این مدل سینک بخشی از کانتر کابینت است.
  • اگر فضای بهداشتی و حمام شما به اندازه کافی بزرگ نباشد اما باز نیاز به کابینت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سینک روشویی Semirecessed است.
  • روشویی Wall-mounted sink به طور مستقیم و بدون نیاز به پایه و یا کانتر کابینت به دیوار وصل می‌شود.
  • روشویی Washplane بسیار باریک است و به فضای سرویس بهداشتی و حمام شما جذابیت می‌بخشد. 

 

مطالب مرتبط

با انواع درب داخلی ساختمان و متریال آنها بیشتر آشنا شوید

  درب‌های ساختمان یکی از اجزای اصلی در هر ساختمانی هستند که نقش زیادی نیز در جلوه و زیبایی آن ساختمان دارند که امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و […]

مدل‌های تخت خواب دو نفره و یک نفره را بشناسیم

  اهمیت مدل تخت خواب دو نفره و کیفیت آن در خواب بر هیچکس پوشیده نیست. خواب یکی از موارد تاثیرگذار بر چگونگی انجام کارهای روزانه است و در این […]

رعایت این نکات به شما در خرید باربیکیو کمک قابل توجهی می‌کند

  یکی از بهترین روش‌ها برای کباب‌پز کردن و پخت کباب استفاده از باربیکیو است که می‌توان آن را درقسمت‌های داخلی خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت، بالکن و حیاط نیز […]

این کفپوش‌های سنگی ارزش خانه شما را بالا می برند

  همانطور که می‌دانیم یکی از اجزایی که در دکوراسیون داخلی به زیبایی فضای داخلی کمک می‌کند کفپوش‌ها هستند. انواع کفپوش در بازار موجود است و مهم‌ترین نکته در انتخاب […]

راهنمای خرید فرش مناسب

فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون خانه است و باعث جلوه و زیبایی در فضای خانه می‌شود. با رجوع به خاطرات گذشته‌مان متوجه پررنگ بودن نقش فرش در خانه‌ها […]

3 نظر در مورد : “راهنمای خرید انواع روشویی برای فضای بهداشتی

  1. ممنون از سایت
    روشویی سنگی به نظرم خیلی به زیبایی کمک می کنه. من از الگانته کابین یک کابینت روشویی خریدم هرچند که اینی که خریدم کیفیتش خوبه اما به نظرم اگه مدل روشویی سنگیشو از فروشگاهشون می خریدم خیلی مدرن تر می شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *