آپارتمان‌نشینی

چگونه یک باغچه آپارتمانی داشته باشیم؟

باغچه آپارتمانی

خانه‌ها بدون حیاط شدند ولی نگهداری از گل و گیاه فراموش نشده در هر آپارتمانی که پا بگذاریم گوشه‌ای از آن چند کاکتوس با سبزی و طراوت‌شان خودنمایی می‌کنند. اگر افراد حوصله بیشتری داشته باشند، گل و گیاهان دیگر را مهمان باغچه کوچک آپارتمانی خودشان می‌کنند.

 فیکوس با برگ‌های سبز پررنگ و ضخیم در گوشه‌ای از دکوراسیون آپارتمان‌ها قرار دارد. گل بامبو همچنان یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که در یک گلدان بلور بلند، خود را مهمان گوشه‌ای پر نور از آپارتمان‌ها کرده است.

وقتی بارها در نگهداری گل و گیاه آپارتمانی شکست خوردند، گلفروشی گلدان سانسوریا را برای نگهداری در آپارتمان پیشنهاد می‌دهد و افراد سانسوریا با برگ‌های نواری شکلش را در یک گلدان قرار می‌دهند و سعی می‌کنند این بار در نگهداری این گیاه آپارتمانی مقاوم شکست نخورند.

 

 

گیاهان سایه پروری مانند پتوس در دیوار خیلی از ادارات و خانه‌ها مشاهده می‌شود، وقتی رد گیاه را روی دیوار می‌گیریم به گلدان گیاهی می‌رسیم که اغلب در کنجی از آپارتمان که نور زیادی در قسمت وجود ندارد، می‌رسیم. پتوس هم از گیاهان مقاوم آپارتمانی است و هانطور که اشاره شد سایه دوست است و در شرایط کم نور نیز رشد می‌کند.

گل فتونیا معمولا همه را مجذوب خودش می‌کند، هرچند نگهداری از آن نسبت به گیاهان آپارتمانی دیگر دشوارتر باشد. گیاه فیتونیا با برگ‌های توی شکلش با رگبرگ‌های صورتی رنگ اغلب در تراریوم نگهداری می‌شود و در جایی که آفتاب مستقیم به برگ‌های حساس آن نتابد نگهداری می‌شود.

مثال‌های زیادی از گل و گیاهان آپارتمانی مقاوم می‌توان زد، ولی این به این معنا نیست که از نگهداری آنها غافل شویم. گیاهان آپارتمانی کم توقع هستند ولی به حداقل‌هایی مثل آب، نور کافی و خاک برای رشد نیاز دارند. بنابراین لازمۀ داشتن یک باغچه کوچک آپارتمانی از گیاهان آپارتمانی، چه آنهایی که مقاوم هستند و چه آنهایی که کمتر صبورند باید شرایط مطلوب را فراهم کرد و نحوه نگهداری صحیح آنها را یاد گرفت.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *