گزارش

راهنمای خرید خانه 500میلیونی

 

خرید آپارتمان ارزان تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان پایتخت نشین شده است. به همین خاطر شناسایی محله‌های ارزان تهران و به اصطلاح منطقه‌های خوش قیمت تهران می‌تواند به خریداران مسکن کمک کند. از طرف دیگر عوامل مختلفی چون منطقه، متراژ بنا، سال ساخت و … در قیمت‌گذاری خانه تاثیرگذار است. اما آنچه مشخص است آپارتمان‌های کوچک در مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت هنوز به نسبت باقی مناطق تهران قیمت پایین‌تری دارند. دو سال پیش خانواده‌ای تهرانی با بودجه 500 میلیون تومانی می‌توانست در یکی از مناطق مرکزی یا حتی غربی تهران خانه‌ای با متراژ متوسط بخرد. اما امروز خانه 500میلیونی را فقط می‌توان در مناطق جنوبی و جنوب غربی پیدا کرد. چالشی که امروز باعث شده خانوارهای تهرانی برای پیدا کردن مسکن مناسب دچار مشکل باشند.

در این گزارش سعی داریم محله‌های ارزان تهران را به شما معرفی کنیم و نشان دهیم در چه مناطقی می‌شود خانه 500میلیونی خرید.

محله‌های ارزان تهران

سایت کیلید این قابلیت را ایجاد کرده تا متقاضیان خرید مسکن بتوانند با استفاده از امکانات مقایسه قیمت و مطالعه جداول تغییر هزینه مسکن در سال‌های گذشته، انتخاب درست‌تری برای خرید خانه داشته باشند. طبق داده‌های استخراج شده از سطح شهر تهران، مناطق 18، 17، 19، 20 و 10 محله‌های ارزان تهران به حساب می‌آیند. مناطقی که در سه ماه گذشته هزینه متوسط خرید خانه در آن‌ها 500میلیون تومان بوده است.

در این محلات هنوز می‌شود خانه 500میلیونی خرید. در این محله ها ( به جز منطقه 10) متوسط قیمت هر متر مربع خانه بین 6 تا 6.5 میلیون تومان است. جدول پایین میانگین معاملات در این مناطق و میانگین قیمت کل و قیمت هر مترمربع را مشخص کرده است.

 

خانه 500 میلیونی

 

 

دو سال پیش خانواده‌ای تهرانی با بودجه 500 میلیون تومانی می‌توانست در یکی از مناطق مرکزی یا حتی غربی تهران خانه‌ای با متراژ متوسط بخرد. اما امروز خانه 500میلیونی را فقط می‌توان در مناطق جنوبی و جنوب غربی پیدا کرد.

 

خانه 500میلیونی کم متراژ

آپارتمان ارزان مشخصه‌های متفاوتی دارند. اما شاید مهمترین ویژگی این خانه‌ها متراژ پایین آن‌ها باشد.با توجه به نقشه حرارتی منتشر شده در سایت کیلید هنوز می‌‌توان آپارتمان‌های کوچک را با بودجه 500 میلیونی خرید. برای نمونه چند مورد  آپارتمان ارزان را در جدول پایین بر اساس محله، قیمت متوسط هر مترمربع و متراژ مشخص کرده‌ایم.

 

خانه 500میلیونی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:


خانه 500میلیونی
با متراژ بالای 60 متر

عواملی مختلفی در تعیین قیمت یک ملک اثر گذار است. درست است که اولین شرط آپارتمان ارزان، متراژ پایین آن‌ها است، اما می‌شود مثلا با بودجه 500 میلیون تومانی خانه‌هایی با متراژ متوسط نیز پیدا کرد. طبق اطلاعات استخراج شده از سایت کیلید جدول پایین خانه هایی را مشخص کرده که قیمتی پایین تر از 500 میلیون تومان دارند و متراژی بالای 60 متر.

 

 

محله‌های ارزان تهران

 

 

طبق داده‌های استخراج شده از سطح شهر تهران، مناطق 18، 17، 19، 20 و 10 محله‌های ارزان تهران به حساب می‌آیند. مناطقی که در سه ماه گذشته هزینه متوسط خرید خانه در آن‌ها 500 میلیون تومان بوده است.

 

متراژ خانه‌ها در معاملات یک ماه گذشته

از بین محله‌های ارزان تهران و محله‌هایی که می‌شود در آنجا خانه ارزان خرید، منطقه 10 بیشترین تعداد معامله را در یک ماه گذشته ثبت کرده است. اما طبق جدول اولی که در گزارش منتشر کردیم، میانگین قیمت خانه در این منطقه 11 میلیون تومان است.

پس باید عامل دیگری باعث قیمت پایین تمام شده مسکن در این منطقه باشد. اگر به داده‌های سایت کیلید مراجعه کنید خواهید دید در یک ماه گذشته بیش از 90 درصد معاملات در این منطقه در خانه‌هایی با متراژ پایین تر از 85 متر مربع بوده است. به همین خاطر منطقه 10 را باید جز منطقه‌های خوش قیمت پایتخت به حساب بیاوریم. نمودار پایین معاملات در 5 منطقه ارزان پایتخت را بر اساس متراژ خانه نشان می‌دهد.

 

آپارتمان ارزان آپارتمان‌های کوچک

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سن بنا در معاملات محله‌های ارزان تهران

آپارتمان‌های کوچک و در محله‌های پایین شهر تهران گزینه خوبی برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند خانه‌ای با قیمت پایین بخرند. اما عامل دیگری هم در تعیین قیمت آپارتمان ارزان موثر و حیاتی است. عمر بنا می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت تمام شده ملک داشته باشد. طبق آنچه در سایت کیلید قابل مشاهده است در محله‌های ارزان قیمت و به اصطلاح منطقه‌های خوش قیمت پایتخت که می شود خانه 500میلیونی خرید، درصد خرید و فروش خانه‌های قدیمی بسیار بالاتر از خانه‌های نوساز است. در بین محله‌های ارزان تهران، منطقه 10 با 77 درصد معامله ملک قدیمی رتبه اول و یکی از منطقه‌های خوش قیمت پایتخت را در اختیار دارد.  

 

محله‌های ارزان تهران

مطالب مرتبط

معرفی منطقه 5 تهران و خرید خانه در این منطقه

خرید خانه و صاحب‌خانه شدن اگر بزرگترین آرزوی هر خانواده‌ای نباشد، بی‌شک از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها به شمار می‌آید. این امر در سال‌های اخیر و خصوصا در کلان‌شهرها بسیار سخت […]

همه چیز درباره خرید خانه در منطقه 10 تهران

اگر به دنبال خانه‌هایی با قیمت مناسب هستید بهتر است منطقه 10 تهران را نیز در نظر داشته باشید. منطقه 10 تهران یک منطقه بسیار قدیمی است که 100 سال […]

گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (آبان 1402)

انتشار گزارش از تغییرات قیمت مسکن توسط دولت در همه جای دنیا امری رایج به حساب می آید. در ایران هم یکی از مراجع رسمی ارائه گزارش درباره تغییرات قیمت […]

تغییرات قیمت خرید خانه و آپارتمان در تهران (به‌روزرسانی ۱۴۰۲)

قیمت خانه و آپارتمان در تهران در سال‌های اخیر،‌ دست‌خوش تغییرات زیادی شده و البته همواره با رشد همراه بوده است. در تمامی نقاط این شهر بزرگ، از شمال تا […]

ورزش در خانه با تمرین‌های مختصر و مفید

  این روزها آنقدر برنامه‌ زندگی‌‌مان فشرده شده است که کمتر برای سلامتی‌مان وقت می‌گذاریم. زندگی ماشینی تحرکمان را به حداقل ممکن رسانده و به همین دلیل است که روز […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *