دکوراسیون اداری

اتاق اداری خانگی

اتاق اداری

 

داشتن یک اتاق اداری خانگی مناسب باعث تعادل میان سختی کار و آسودگی خاطر در جمع خانوادگی و محیط اطراف شما می‌شود. از طرفی احساس شما به اتاق اداری خانگی نه به طور کامل اداری است و نه به طور کامل محیطی خانگی. این موقعیت باعث ایجاد دلسردی برای شما می‌شود تا جایی که نمی‌توانید به کارهایتان در اتاق اداری خانگی خود رسیدگی کنید. برای اینکه تعادل مناسبی میان محیط خانوادگی و روزمره زندگی شما و اتاق اداری خانگی برقرار شود می‌توانید از روش‌های پیشنهادی زیر کمک بگیرید.

توجه به تمامی گوشه‌های اتاق

هنگامی در دفتر شرکت مشغول به کار هستید، اغلب اوقات میز کار شما در مقابل پارتیشن جدا کننده قرار دارد؛ طراحی همیشگی برای محیط‌های اداری و با جایگذاری‌های ساده. اما هنگامی که قرار است اتاقی اداری در خانه طراحی شود تمامی ترکیب بندی‌ها و جایگذاری‌ها در اختیار خودتان است.

با جابجا کردن میز کار در گوشه‌های مختلف اتاق راحت ترین مکان را برای آن انتخاب کنید. تمامی گوشه‌های اتاق را برای چیدمان وسایل اداری خود در نظر داشته باشید.

 

اتاق اداری

 

 

داشتن یک اتاق اداری خانگی مناسب باعث تعادل میان سختی کار و آسودگی خاطر در جمع خانوادگی و محیط اطراف شما می‌شود.

 

قفسه دیواری

هنگامی که اتاق اداری شما در گوشه کوچکی از خانه قرار دارد، استفاده از قفسه دیواری ضمن اینکه فضای اتاق شما را بازتر می‌کند، امکان دسترسی به وسایل اداری‌ را راحت‌تر می‌کند.

به یاد داشته باشید برروی قفسه‌های دیواری از وسایل تزئینی مثل کتاب و وسایل هنری استفاده کنید تا محیط کارتان فضای گرم و دلچسبی به خود بگیرد. با کمک از نور مخفی، قفسه دیواری اتاق را روشن نگه دارید تا به راحتی به وسایلی که در داخل آن‌ دارید دسترسی پیدا کنید.

 

اتاق اداری

 

خرید دسک‌پد

جدای زیبایی و راحتی استفاده از دسک‌پد برای کامپیوتر، فضای دسک‌پد در نقش یک محدود کننده باعث می‌شود خارج از محیط آن از ایجاد بهم‌ریختگی خودداری کنید. دسک‌پد بزرگ به شما اجازه می‌دهد از  تمامی دستتان به راحتی استفاده کنید.

لپ تاپ

بعضی از متخصصین برای کار اداری خود میز کار بزرگی احتیاج  دارند. اگر شما جزء این افراد نیستید از خرید مانیتور بزرگ خودداری کنید و کارهای اداری خود را با لپ تاپ یا تبلت انجام دهید. با کمک از این ترفند فضای زیادی از اتاق اداری شما باز می‌شود. وقتی کارتان با لپ تاپ تمام می‌شود در آن را مثل یک کتاب می‌بندید و دیگر نیاز نیست با یک مانیتور بزرگ که شما را به یاد اتمام فوری کار اداری می‌اندازد رو به رو شوید.

 

اتاق اداری

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

همرنگ بودن رنگ میز کار با محیط

یکی از مزیت‌هایی که اتاق اداری خانگی دارد متمایز بودن محیط خانه با محیط کار اداری شلوغ است. سعی کنید محیط اداری خانگی خود را شلوغ نکنید. با کمک گرفتن از وسایل تزئینی کوچک و کارآمد، ‌ساعت‌های متمادی در محیط کار خانگی خود تجربه لذت بخشی از کار کردن داشته باشید.

محیطی آرامش‌بخش

کار کردن در محیطی آرام به دور از تنش و استرس بازدهی شما را افزایش می‌دهد. کمک گرفتن از وسایل جانبی نظیر یخچال کوچک یا چرخ دستی برای چیدن مواد خوراکی و نوشیدنی استفاده از اتاق اداری خانگی را آرامش‌بخش می‌کند.

 

اتاق اداری

 

وسایل اتاق اداری را در نزدیک خود نگه دارید

برای دسترسی راحت‌تر برای بعضی از وسایل ابتدایی مانند مداد و خودکار می‌توانید از شیشه مربا استفاده کنید. با کمک از این روش دفعات کمتری به دنبال مداد و خودکار‌های خود می‌گردید و دسترسی برای استفاده از آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. با اجرای این ترفند نمای اتاق اداری شما زیبا و مرتب به نظر می‌رسد.

رنگ و الگوها

رنگ و الگوها باعث هرچه بیشتر شدن خلاقیت در کار می‌شوند. در نتیجه از استفاده کردن رنگ‌های روشن نپرهیزید. برای ایجاد تعادل از رنگ‌های شاد در حاشیه اتاق و از رنگ‌های تیره و ثابت در میز کار خود کمک بگیرید. با این روش هنگام کار تمرکز شما حفظ شده و برای استراحت می‌توانید به اطراف نگاه کنید.

 

وسایل تزئینی

 

 

هنگامی که اتاق اداری شما در گوشه کوچکی از خانه قرار دارد، استفاده از قفسه دیواری ضمن اینکه فضای اتاق شما را بازتر می‌کند.

 

آویزان کردن وسایل تزئینی از سقف

مردم به طور معمول وسایل تزئینی را در نزدیکی صورت قرار می‌دهند ولی در اتاق اداری خانگی موضوع کمی متفاوت است. برای آویزان کردن این وسایل تزئینی بهتر است ارتفاع آن‌ها کمی بالاتر از میز کار کاریتان باشد. سعی کنید این وسایل جلوی لامپ را نگیرند.

اگر امکان آویزان کردن وسایل را ندارید می‌توانید از دیگر ویژگی‌های اتاقتان استفاده کنید. برای مثال کمک گرفتن از پنجره یک راه حل مناسب به شمار می‌آید و نمای زیبایی را در مقابل چشمانتان قرارمی‌دهد.

 

وسایل تزئینی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

تخته اعلانات

اگر از تخته اعلانات استفاده می‌کنید برای چسباندن نکات مهم کاری به آن و استفاده حداکثری بهتر است از تابلویی بزرگ استفاده کنید. بر روی این تخته جهت افزایش انگیزه حتی می‌توانید تعدادی عکس خانوادگی به آن بچسبانید. این تخته را تبدیل به شرح وظایف و قبوض پرداختی نکنید زیرا باعث می‌شود دیگر به آن نگاه نکنید.

طبقه‌بندی کاغذها

اگر شما به صورت روزانه توانایی جابجایی و مرتب کردن کاغذهای اطرافتان را ندارید، بهتر است مکانی موقت برای نگهداری آن‌ها تا روز رسیدگی پیدا کنید. در غیر این صورت کاغذها روی یکدیگر تلمبار می‌شوند و بهم‌ریختگی رفته رفته بیشتر می‌شود. با کمک از قفسه‌های مناسب می‌توانید کاغذهای خود را مرتب کنید. هر هفته به طور مرتب این کار را انجام دهید.

 

وسایل تزئینی

 

 

برای دسترسی راحت‌تر برای بعضی از وسایل ابتدایی مانند مداد و خودکار می‌توانید از شیشه مربا استفاده کنید.

 

استفاده از لامپ‌های کاربردی

استفاده از نور مناسب در فضای اتاق اداری تاثیر مستقیم بر روی حال و هوای شما دارد. نور نامناسب چشمان شما را خسته می‌کند، مخصوصا زمانی که در فضایی تاریک روی صفحه نمایش روشن تمرکز کرده‌اید. بجای استفاده از لامپ‌های پر نور از لامپ های دکوری کم نور استفاده کنید.

برای مدیریت فضای درون اتاق بهتر است بجای استفاده از لامپ رومیزی از لامپ سقفی استفاده کنید. با کمک از این ترفند نور از بالا به نمامی جهات پخش می‌شود.

کمک از یک سینی برای جمع آوری موقت وسایل

هنگامی که وقت زیادی برای جمع‌آوری و مرتب کردن میز کار خود ندارید می‌توانید به کمک یک سینی تمام وسایل را یک جا جمع کرده و از سر راه به گوشه‌ای انتقال دهید. اما سعی شما بر مرتب کردن هفتگی میز کار خود باشد.

 

وسایل تزئینی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

مطالب مرتبط

چرا کاغذ دیواری را باید برای دیوار خانه انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارد و این یکی از مزایای دکوراتیو آن محسوب می‌شود. ترکیب طرح، جنس و رنگ‌های متنوع زمان زیاد و مهارت بالایی […]

بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی ساختمان

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است. با توجه به […]

معرفی مجموعه رونیکا پلاس

پروژه رونیکا پالاس یک نام کلی و ثبت شده برای همه پروژه‌های مسکونی، تجاری و اداری در حال اجرا است که سازنده آن رحیم قربانی است. این پروژه‌ها در نقاط […]

با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل بیشتر آشنا شوید

  خانه محلی برای آرامش است. همه افراد دوست دارند تا بعد از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه‌ای پر از آرامش و دل‌نشین برگردند و بتوانند در خانه به […]

قبل از خرید و انتخاب کاغذ دیواری برای خانه، این مطلب را بخوانید

  بسیاری از افراد به دلیل فرآیند سخت و پیچیده رنگ کردن دیوارها، کاغذ دیواری را به عنوان یک جایگزین مناسب برای پوشش دیوارها انتخاب می‌کنند. انتخاب کاغذ دیواری با […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *