ساخت، نگهداری و بازسازی

راهنمای بازسازی با کودکان و حیوانات خانگی

بازسازی با کودکان

 

فرآیند بازسازی و نوسازی خانه به خودی خود چالش و تجربه‌ای دشوار است. بازسازی با کودکان و  بازسازی با حیوانات خانگی این چالش دشوارتر هم می‌شود. چه‌طور باید کودکان پرجنب‌وجوش و کنجکاو که دوست دارند کار تعمیرکار را تماشا کنند یا به وسایل خطرناک دست بزنند کنار آمد؟ گربه‌ای که دوست دارد روی مصالح جست‌وخیز و بازیگوشی کند را باید چه‌طور دور کرد؟ چند نفس عمیق بکشید و متن را بخوانید. هرچه برای مدت بازسازی و رفتار با کودکان و حیوانات خانگی بخواهید در متن آمده است.

راهنمای بازسازی با کودکان

  1. اگر امکانش هست در فرآیند بازسازی با کودکان ورودی‌های مجزا برای اعضای خانواده و تعمیرکار درنظر بگیرید

اگر خانه‌تان دو در یکی از حیاط و یکی از ورودی اصلی دارد سعی کنید ورودی خانواده و تعمیرکار را جدا کنید. این کار باعث می‌شود کثیفی و گرد و خاک کمتری به نواحی که در آن‌ها بازسازی وجود ندارد وارد شود. همچنین از تعمیرکار بخواهید ابزار و مصالح را در محیط‌هایی که بازسازی نمی‌شوند رها نکنند.

اگر خانه‌تان دو ورودی دارد سعی کنید ورودی نزدیک‌تر به محل بازسازی را به تعمیرکار و ورودی دیگر را به اعضای خانواده اختصاص دهید. در این صورت راه تعمیرکار نزدیک‌تر می‌شود و مسیر بردن وسایل و ابزار هم کوتاه‌تر خواهد شد.
 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  1. در صورت وجود وسایل خطرناک در جایی دیگر مستقر شوید

هر گونه بازسازی با کودکان در خانه شامل وسایل خطرناک مخصوصا برای کودکان می‌شود اما بعضی وسایل خطرناک تر از حدعادی هستند مانند رنگ و ابزار برش.اگر یکی از این وسایل خطرناک هم وجود دارد سعی کنید در اتاقی دیگر مستقر شوید و حتی‌الامکان از ورود کودکان به اتاقی که این ابزار وجود دارد خودداری کنید.
بهترین کار اقامت در اتاقی است که بخش اعظم کار آن انجام شده و قرار است کارهای باقی مانده بدون حضور وسایل خطرناک انجام شوند. اگر خودتان یا فرزندتان هم مشکلات تنفسی، آسم یا آلرژی دارید بهتر یا حتی ضروری است در خانه نمانید و مدت تعمیر را در خانه‌ی یکی از اقوام یا دوستان سپری کنید تا گردوخاک حاصل از کار شما را آزار ندهد.

  1. در بازسازی با کودکان مکانی امن را به بازی اختصاص دهید

احتمالا حین فرآیند بازسازی با کودکان آن‌ها را از ورود و بازی در بیشتر اتاق‌ها منع می‌کنید. در این صورت لازم است حتما فضایی را به بازی آن‌ها اختصاص دهید و اجازه بدهید اسباب‌بازی و تمام وسایل خطرناک را همان‌جا نگهداری کنند.
حتی اگر اتاق کاربری دیگری دارد مثلا اتاق خواب خودتان یا اتاق غذاخوری است در مدت بازسازی با کودکان این مورد را نادیده بگیرید و اجازه دهید در اتاق بازی کنند. با اختصاص فضایی کافی به کودکان کم‌تر برای ورود به مکان‌های ممنوعه ترغیب می‌شوند.
 

 

  1. حین فرآیند بازسازی با کودکان آن‌ها را زیر نظر داشته باشید

به عنوان کسی که صاحب فرزند است احتمالا متوجه شده‌اید بچه‌ای فعال و پرجنب‌وجوش به سرعت می‌تواند تصمیم بگیرد و کاری غیرمنتظره انجام دهد. حتی اگر سایر مواقع کودکان را حین بازی چند دقیقه‌ای رها می‌کنید و به امور خودتان مثل شستن ظرف‌ها یا پاسخ دادن به تلفن می‌پردازید نباید حین بازسازی با کودکان این کار را انجام دهید و لحظه‌ای کودکان را بدون مراقب تنها بگذارید.

از آنجا که تعمیرکار معمولا از صبح اول وقت تا غروب آفتاب مشغول کار هستند سعی کنید امورتان را به مواقعی موکول کنید که تعمیرکار در خانه نیست یا شخص دیگری برای بودن در کنار کودکان و نگهداری از آن‌ها وجود دارد.

همچنین به یاد داشته باشید حتی وقتی تعمیرکاران مشغول کار نیستند باز قسمت‌هایی از خانه نیمه‌کاره است و ابزار و مصالح خطرناکی در اتاق وجود دارند که باید مراقب کودکان بود تا به آن‌ها نزدیک نشوند.

  1. دقت کنید محیط بازسازی با کودکان کاملا قرنطینه شده باشد

بسیاری برای قرنطینه و جداسازی فضای بازسازی با کودکان به اعلام ممنوعیت ورود بسنده می‌کنند و چیزی برای مشخص کردن نصب نمی‌کنند. در حالی که بهتر است حتما دور فضای بازسازی را مشخص کنید. نوار زرد خوب است اما برای بیرون راندن کودکان کنجکاو کافی نیست.

یکی از بهترین راهکارهای نصب ورقه‌های پلاستیکی بزرگ است. نصب این ورقه‌ها هم مانع از ورود کودکان می‌شود و هم جلوی ورود گردوخاک به سایر اتاق‌ها را می‌گیرد.

 

 

 

هر گونه بازسازی با کودکان در خانه شامل وسایل خطرناک مخصوصا برای کودکان می‌شود اما بعضی وسایل خطرناک‌تر از حد عادی هستند مانند رنگ و ابزار برش.

 

نکاتی برای بازسازی با حیوانات خانگی

  1. محیطی امن برای حیوانات خانگی‌تان پیدا کنید

حین فرآیند بازسازی حیوانات خانگی باید از محیط دور باشند تا هم خودشان و هم تعمیرکاران سلامت بمانند و خطری تهدیدشان نکند. اگر در خانه سگ دارید و قرار است در مدت بازسازی در منزل بماند بهتر است از همان اول کار تعمیرکاران را با سگ آشنا کنید.

این کار سبب می‌شود تعمیرکاران با سگ آشنا شوند و اگر احیانا از سگ می‌ترسند بر ترس خود غلبه کنند. از طرفی سگ هم با تعمیرکاران آشنا می‌شود و آن‌ها را غریبه‌هایی نمی‌داند که باید مانع ورودشان شود، در مقابل‌شان پارس کند یا آن‌ها را گاز بگیرد.

بسته به محیط خانه و نوع حیوان خانگی چند راهکار وجود دارد:

  • حیوان خانگی را در طول روز داخل اتاقی در بسته نگاه دارید.
  • نرده‌ی متحرکی در محیط بازسازی قرار دهید تا حیوان خانگی شما نتواند وارد این فضا شود.
  • ساعت گردش سگ را با حضور تعمیرکا تنظیم کنید.
  • سگ را به موسسات نگهداری حیوانات خانگی بسپارید تا در طول روز و حضور تعمیرکار خیال‌تان از هر جهت راحت باشد.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  1. عادات همیشگی را حفظ کنید

تا حد ممکن عادت همیشگی حیوانات خانگی‌تان را حفظ کنید. گربه‌ها و سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی موجوداتی وابسته به عادت‌های روزمره هستند. همین اهمیت حفظ عادات همیشگی حین فرآیند بازسازی با حیوانات خانگی را بیش از پیش مشخص می‌کند.

حین بازسازی با حیوانات خانگی که سرتان به اندازه کافی شلوغ است و حیوانات‌تان هم درگیری ذهنی هستند وقت مناسبی برای عوض کردن مدل یا ساعت غذا، ساعت هواخوری، ساعت نظافت و موارد دیگر نیست.

اگر سگ‌ یا گربه‌تان را به شخصی دیگر می‌سپارید دقت کنید غذا و اسباب‌بازی‌های خاصش را هم همراه خودش ببرید. مخصوصا سگ‌ها نیاز بیشتری به حفظ عادات دارند و سخت‌تر با محیط‌ها و افراد غریبه اخت می‌شوند.

  1. حیوان خانگی‌تان را بشناسید

برخی حیوانات به صدا حساس هستند و سروصدای ابزار کار ناراحت‌شان می‌کند. در این صورت فضایی را در خانه پیدا کنید که تا حد ممکن از سروصدا دور باشد و حیوان‌تان را به آن فضا ببرید.

پخش موسیقی کلاسیک یا نواهای آرام زمانی که سروصدای کار در خانه هست ایده‌ی بدی نیست و به حفظ آرامش حیوان‌تان کمک می‌کند.
اگر در اتاقی که حیوان خانگی‌تان را نگه می‌دارید پنجره‌ای وجود دارد و پنجره به مسیر ورود تعمیرکاران دید دارد بهتر است پرده یا کرکره را بکشید تا حیوان خانگی‌تان مدام افراد غریبه را نبیند.

اگر مطمئن هستید حیوان خانگی شما نمی‌تواند استرس و فشار ناشی از تعمیر خانه را تحمل کند یا خود شما فرصت کافی برای رسیدگی به او را ندارید بهترین کار سپردن او به موسسات یا فردی مطمئن است.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  1. حیوان خانگی را به میکروچیپ مجهز کنید

فرار کردن حیوان خانگی حین تعمیر و بازسازی با حیوانات خانگی یکی از بدترین اتفاقاتی است که احتمال افتادنش وجود دارد. اگر بنا شد حیوان خانگی در منزل بماند و به جایی سپرده نشود بهتر است پیش از شروع کار آن‌ها را به میکروچیپ مجهز کنید.
مطمئن شوید گرببه یا سگ‌تان قلاده‌ای که رویش اطلاعات شما شامل آدرس و شماره تلفن و نام‌تان حک شده را بسته باشد. حتی اگر حیوانات‌تان عادت ندارند بدون شما از خانه بیرون بروند بهتر است احتیاط کنید. حین تعمیرکاری ممکن است چیزی آن‌ها را بترساند و سر شما انقدر شلوغ باشد که نتوانید مدام آن‌ها بپایید.

  1. جلوی فرارشان را بگیرید

بچه گربه‌ها خیلی راحت با وجود شکاف یا در نیمه‌باز از خانه فرار می‌کنند. بنابراین بهتر است دقت کنید حین بازسازی با حیوانات خانگی تا در و پنجره‌ها همیشه بسته باشد. راهکاری مناسب برای یادآوری بستن در به تعمیرکاران آویزان کردن تابلویی با این مضمون یا گذاشتن صندلی پشت در است.

به همین دلیل بهتر است اتاقی را نگهداری حیوانات به خصوص گربه‌ها اختصاص دهید که تعمیرکاران وارد آن نمی‌شوند و در آن فقط به وسیله خودتان باز و بسته می‌شود و روی آن کنترل دارید.

 

 

  1. مراقب گازهای متصاعد شده باشید

اگر تعمیر کفپوش هم در برنامه‌ی شما است یا هرجای دیگری را تعمیر می‌کنید که با انتشار گازهای سمی و بخار مواد شیمیایی همراه است بهتر است حین فرآیند بازسازی با حیوانات خانگی آن‌ها را به فضایی انتقال دهید که هوای پاکیزه و سالم برای تنفس دارد.

حیوانات نسبت به انسان‌ها به گازها و بخارات شیمایی حساس‌تر هستند. بنابراین فکر نکنید اگر خودتان چیزی حس نمی‌کنید و مشکلی ندارید پس حیوان‌تان هم مشکلی ندارد.

اگر از زمان شروع فرآیندهایی که با انتشار گاز همراه است اطلاع دقیقی ندارید بهتر است از تعمیرکار مربوطه اطلاعات دقیق را بپرسید و بدانید چه روزی باید حیوانات را از محل دور کنید.

نکاتی برای افراد و حیوانات خانگی

  1. با تعمیرکار هماهنگ باشید

پیش از شروع کار با تعمیرکار صحبت کنید و به او اطلاع دهید در خانه کودک یا حیوان خانگی زندگی می‌کند. با کمک او برنامه‌ای تدوین کنید که بتوانید کار را به سریع‌ترین، باکیفیت‌ترین و امن‌ترین راه ممکن برای همه تمام کنید.

در فرآیند بازسازی با حیوانات خانگی کارگران و تعمیرکاران را از تعداد حیوانات خانگی تان آگاه کنید و در مورد جمع کردن وسایل خطرناک و پر کردن سوراخ‌ها و شکاف‌ها به صورت روزانه با آن‌ها توافق کنید.

درمورد روزهای رسیدن مصالح و بارها با تعمیرکاران به توافق برسید تا ساعت را هماهنگ کنید و بتوانید دورهمی یا تفریحات بیرون از خانه را تنظیم کنید و با ساعت ورود بار تداخلی نداشته باشد.

 

 

 

از آنجا که تعمیرکار معمولا از صبح اول وقت تا غروب آفتاب مشغول کار هستند سعی کنید امورتان را به مواقعی موکول کنید که تعمیرکار در خانه نیست یا شخص دیگری برای بودن در کنار کودکان و نگهداری از آن‌ها وجود دارد.

 

  1. بیرون بروید

دور شدن از فضای پر گرد و خاک و صدا که همراه بازسازی هستند برای بهداشت هر فرد ضروری است. حتما ساعات کافی را بیرون از خانه بگذرانید و هوای پاک استنشاق کنید. پیک‌نیک، بردن سگ برای پیاده‌روی یا قرار ملاقات با دوست می‌تواند استرس و فشار کار را کم کند و به سلامت شما کمک کند.

  1. تمیزکاری حسابی پس از اتمام تعمیرات

وقتی تعمیرکاری تمام شد فکر نکنید تمام کارها تمام شده. تازه بعد از اتمام تعمیرات نوبت تمیزکاری و پاک کردن خانه از تمام گرد‌وخاک‌ها است.

فراموش نکنید پس از اتمام کار تمام وسایل خطرناک از خانه بیرون برده شوند و بعد فرآیند نظافت را شروع کنید. همچنین پنجره‌ها را باز بگذارید تا بخار حاصل از مواد شیمیایی و مواد شوینده از خانه خارج شود.

 

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

سخن آخر:

فرآیند بازسازی با کودکان نیاز به توجه و دقت دائمی به کودکان را دارد. نباید لحظه‌ای از کودکان غافل شویدو همچنین وسایل خطرناک را از دسترس آن‌ها دور کنید.
در فرآیند بازسازی با حیوانات خانگی بهتر است آن‌ها را از فضای گردوخاک و سروصدا دور کنید. اگر بناست حیوانات در خانه بمانند بهتر است حین حضور تعمیرکار در اتاقی دربسته باشند.

 

مطالب مرتبط

تاثیرات بازسازی و تعمیرات بر افزایش قیمت خانه

  شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا قیمت خانه پس از بازسازی تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد؟ پس از بازسازی خانه به چه میزان برروی قیمت خانه […]

هر آنچه در ارتباط با بازسازی خانه باید بدانید

  بازسازی یا مرمت یک بنا به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات […]

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن بانک صادرات

  خانه‌ها به مرور نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. به عنوان مثال شیرآلات در اثر استفاده مداوم دچار فرسودگی می‌شوند یا در و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدررفت انرژی نیاز […]

هرآنچه در اقدام به نوسازی خانه باید مدنظر قرار دهید

  نوسازی خانه و همچنین تعمیرات و بازسازی ساختمان در سال‌های اخیر با استقبال ویژه‌ای روبرو شده است و افراد زیادی در این حرفه مشغول به کار هستند. یکی از […]

مصالح مناسب کف حمام چیست؟

  چه وسط بازسازی حمام باشید چه در مراحل ساخت خانه نباید انتخاب مصالح مناسب کف حمام را فراموش کنید. بیشتر افراد درگیر افزایش فضا در حمام هستند یا به […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *