دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید

مدل دکوراسیون منزل

 

دکوراسیون و چیدمان خانه و منزل در ده‌های گذشته بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. دیزاین منزل در سال‌های مختلف با تغییر رویه و سبک روبرو بوده است. از سبک معاصر گرفته تا سبک مدرن هر مدل ویژگی خود را دارد. در دکوراسیون منزل سلیقه افراد نیز دخیل است. ترکیب رنگ در چیدمان منزل بسیار مهم است.

هماهنگی رنگ‌ها با یکدیگر می‌تواند آرامش را به فضا و محیط خانه بیاورد. آرامشی که بر کیفیت زندگی انسان نیز تاثیر گذار است. البته در چیدمان منزل میزان بودجه اختصاصی به این امر نیز مهم است. پول حرف اول و آخر را در مسیر دکوراسیون می‌زند. هر چقدر میزان پول بیشتر باشد دست طراح برای طراحی و چیدمان بهتر بازتر است.

این جمله به این معنی نیست که اگر شخصی که پول زیادی ندارد نمی‌تواند طراحی مناسبی داشته باشد. با پول کم هم می‌توان چیدمان درستی برای منزل داشت اما باید این نکته را در نظر گرفت که گستره انتخابی کاهش پیدا می‌کند.

در این مقاله با عنوان دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید توضیح کاملی در مورد چیدمان منزل و سبک‌های مختلف این کار داده شده است. عناوین زیر در این مقاله بررسی شده است:

تاریخچه دکوراسیون داخلی

برای معرفی انواع مدل دکوراسیون و دیزاین منزل ابتدا بهتر است تاریخچه مختصری در مورد دکوراسیون و دیزاین منزل گفته شود. اینکه از چه زمانی شروع شد و از کجا به کجا رسیده است. شواهد تاریخی نشان می‌دهد شروع چینش در محیط اطراف انسان‌ها به دوران انسان‌های پیش از تاریخ بر می‌گردد. این انسان‌ها در ابتدا با وسایل دست ساز خود درون غار شروع به چینش کردند. این وسایل با اشیاء مقدماتی شاخته شده بودند.

اگرچه در آن زمان تمرکز بیشتر به عملکرد بود اما غارنشین‌ها روی دیواره‌های غار نقاشی می‌کشیدند. این انسان‌ها از وسایل ابتدایی نظیر چوب، گل و لای و پوست حیوانات استفاده می‌کرده‌اند.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

از این دوران که بگذریم به زمان پادشاهی مصریان، یونانی‌ها و رومیان می‌رسیم. مصری‌ها به نقاشی‌های دیواری تزئین شده معروف هستند که با زیبایی و به طور کامل در مورد اعتقادات، باورها و تاریخ خود به این طریق سخن می‌گفته‌اند. در تمدن‌های اولیه هنر در ستایش خدایان آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بعد از تمدن مصریان به یونانی‌ها و رومیان می‌رسیم. تمدن‌هایی که دموکراسی در آن‌ها شکل گرفت و هنر جایگاه ویژه‌ای داشت. این تمدن‌ها با توجه به روحیات خود از هنر در دکوراسیون داخلی بهره‌مند شدند. یونانی‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در قبال ساخت ساختمان‌های بزرگ و ستون‌ها وضع کردند و در خانه‌های خود از نقاشی‌ها و گلدان‌ها برای تزئین استفاده می‌کردند.

اما پیشرفت طراحی از اروپا آغاز شد. پس از گذر از دوره‌های مختلف تاریخی که هر کدام تاثیر بسزایی روی چیدمان داخلی فضا گذاشتند به دوران گوتیک می‌رسیم که نقش پر رنگی در آغاز تحول در این زمینه را داشت. البته تمرکز بیشتر روی ساختمان‌هایی با مقیاس بزرگ بود که بیشتر آن‌ها فضاهای مقدس مذهبی را شامل می‌شدند. سقف فضا و دیواره‌ها برای کاشی کاری و نقاشی بیشترین توجه رو در این دوران داشت.

در قرن هجدهم و نوزدهم از معماری اغراق آمیز باروک گرفته تا انقلاب صنعتی و آرت دکو و آرت نوو طراحی داخلی به معنای امروزی جایش را میان مردم باز کرد. از آنجایی که سفر به دیگر نقاط جهان آسان‌تر شد و نظریه پردازان راحت‌تر با اندیشه یکدیگر آشنا شدند، در نتیجه دکوراسیون داخلی تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفت. با اختراع برق در این دوران روند طراحی داخلی کمی دگرگون شد.

در قرن 20 و 21 طراحی مدرن و به دنبال آن پست مدرن مورد توجه همگان قرار گرفت. بعد از اتمام جنگ جهانی و پشت سر گذاشتن خرابی‌ها و با توجه به شرایط موجود تمرکز ویژه‌تری به ساخت و سازها و دکوراسیون داخلی شد. مردم بیشتری توجه‌شان به طراحی درون خانه و اتاق‌ها رفت و کم کم سبک‌های امروزی شکل گرفت.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

انواع دکوراسیون منزل

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: مدرن

یکی از پرطرفدارترین انواع سبک طراحی داخلی،  دکوراسیون مدرن است. در سبک دکوراسیون مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود. این سبک در قرن 21 میلادی شکل گرفته است و در آن از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود.

در سبک دکوراسیون مدرن از فضا به بهترین شکل استفاده می‌شود و سعی می‌شود از همه نقاط منزل به درستی استفاده شود. در دکوراسیون مدرن از مبلمان و لوازم ساده استفاده می‌شود و سعی می‌شود فضاها با لوازم و طراحی‌های اضافه پر نشود تا بتوان از فضا استفاده مفید برد. این سبک اغلب در آپارتمان‌هایی که با طراحی فضای باز ساخته شده‌اند، بهتر اجرا می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک امروزی یا معاصر

یکی دیگر از انواع دکوراسیون داخلی، سبک امروزی است. این سبک اغلب با سبک طراحی داخلی  دکوراسیون مدرن اشتباه گرفته می‌شود و یا آن را زیرمجموعه دکوراسیون مدرن می‌دانند. در این سبک دکوراسیون و دیزاین به همه چیز در زمان حال توجه می‌شود. در این طراحی از خطوط نرم و منحنی استفاده می‌شود، در صورتی که در سبک دکوراسیون مدرن از اشکال هندسی و خطوط شکسته استفاده بیشتری می‌شود.

در این سبک اغلب از رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و سفید به صورت برجسته‌تر استفاده می‌شود و سایر رنگ‌ها نقش زیادی در این سبک دکوراسیون ندارند. گاهی نیز تنها از طیف مختلف یک رنگ استفاده می‌شود و با سایه‌های مختلفی از همان رنگ سعی می‌شود کنتراست ایجاد شود.

به بافت مواد و وسایل توجه می‌شود و از لوازمی با بافت طبیعی استفاده می‌شود. در این طراحی از فضاهای باز، نور زیاد و شیشه‌های فراوانی استفاده می‌شود و گاهی این مواد را به صورت طرح‌های غیرمعمول در طراحی استفاده می‌کنند.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه:سبک دکوراسیون انتقالی

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارند هم از سبک طراحی داخلی مدرن و هم از طراحی کلاسیک در خانه خود استفاده کنند، سبک انتقالی به شما پیشنهاد داده می‌شود. در این سبک طراحی داخلی از ترکیبی از طراحی سنتی و مدرن استفاده می‌شود. گاهی ممکن است از مبلمانی با پارچه‌ها و بافتی مدرن استفاده شود که در آن‌ها خطوطی صاف و مشخص وجود دارد و سبک کوسن‌ها و قالیچه نیز مطابق آن باشد.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون میانه قرن

همان طور که از نام این سبک پیدا است، این طراحی از طراحی‌های خانه‌های دهه‌های 1950- 1960 میلادی الهام گرفته شده است. این سبک طراحی داخلی دکوراسیون مخصوص افرادی است که ظاهری یکدست و یکپارچه را دوست دارند. شما می‌توانید در طراحی این سبک دکوراسیون از خطوط مینیمالیستی و منحنی‌های عجیب و غریب استفاده کنید.

در این سبک از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید از چوب، در کنار آلومینیوم و حتی پلاستیک استفاده کنید. در این سبک نیز از طیف‌های مختلف رنگ‌های سفید و قهوه‌ای استفاده می‌شود. این طراحی، احساسی نوستالژیک به شما می‌دهد و اصولاً در خانه‌های کوچک استفاده می‌شود. هر چند اگر مایل باشید می‌توانید از این طراحی در خانه بزرگ هم استفاده کنید.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون مینیمال

سبک طراحی داخلی مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون است. این سبک در واقع ساده شده سبک مدرن است. در این سبک از مبلمان بسیار ساده استفاده می‌شود.

از رنگ‌ها به صورت گذرا استفاده می‌شود. هیچ چیز شلوغی در این سبک دکوراسیون پیدا نخواهید کرد. همه چیز ساده و دل‌نشین است. در این سبک از خطوطی بسیار صاف استفاده می‌شود.

در سبک مینیمال به فضای خالی ارج داده می‌شود یعنی هر آن چه غیرضروری است از اتاق حذف می‌شود و اجازه داده می‌شود تا فضای خالی خودنمایی کند. اصولاً از رنگ‌های سیاه و سفید در این سبک استفاده می‌شود.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: طراحی داخلی صنعتی

سبک صنعتی از انبارها و کارخانه‌های قدیمی الهام گرفته شده است. در این سبک از دیوارهای آجری یا بلوکی استفاده می‌شود و لوله‌های ساختمان در معرض دید قرار دارند و از تزییناتی از جنس فلز و بتن استفاده می‌شود.

در سبک صنعتی، رنگ مواد اولیه تغییر داده نمی‌شود و طراحان اجازه می‌دهند تا لوازم به همان شکل طبیعی خود باقی بمانند. رنگ‌ها اصولاً تیره هستند و در صورتی که قرار باشد از رنگ روشنی استفاده شود، قطعه هنری انتزاعی با این طیف رنگ، در خانه نصب می‌شود.

طراحی صنعتی در دهه 1990 در امریکای شمالی بسیار طرفدار پیدا کرد. در آن زمان، کارخانه‌ها و انبارهای قدیمی و فرسوده را تبدیل به خانه‌های مسکونی می‌کردند. برای استفاده هر چه سریع‌تر از این مکان‌ها، اجازه می‌دادند تا دیوارها به همان شکل قبلی خود باقی بمانند و سیم‌های برق و لوله‌ها نیز به عنوان تزیینات منزل دست‌نخورده بمانند فضای خانه را با دیوار تقسیم نمی‌کردند و اجازه می‌دادند تا فضا گسترده و باز باشد تا وجود لوله‌ها و سیم‌ها موجب کوچک به نظر آمدن منزل نشود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک شابی شیک

این سبک برای افرادی که لوازم طرح‌دار و شلوغ دوست دارند، مناسب است. در لوازم این سبک از مبلمان شلوغ و با تزیینات زیاد استفاده می‌شود و اصولاً پارچه‌های گل‌دار و کف‌پوش‌های سفید بخش اصلی طراحی این سبک هستند.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک اسکاندیناویایی

در این سبک دکوراسیون داخلی سادگی زندگی کشورهای شمال اروپا را به خوبی می‌بینیم. طراحی مبلمان در این سبک بسیار دقیق است و در نهایت یک اثر هنری از مبلمان ایجاد می‌شود گرچه طراحی مبلمان ساده است و از رنگ‌های کمی استفاده می‌شود اما ممکن است گاهی چوب‌بری‌های ظریفی در ساخت این لوازم استفاده شود و طرح‌های مجسمه‌ای بر پایه مبلمان حک شود.

رنگ اصلی در این سبک، طیف سفید است و برای جلوه بیشتر از ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب، پلاستیک‌های روشن، آلومینیوم و آهن و کف‌پوش‌هایی با پنل‌های بزرگ استفاده می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های مختلف، می‌توانید رنگ‌ها را در فرش، مبلمان و یا قطعه‌ای هنری استفاده کنید.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک طراحی مدیترانه‌ای

در این سبک از ستون‌ها و قوس‌های فراوانی استفاده می‌شود. اصولاً از طیف رنگی زیادی استفاده می‌شود و این رنگ‌ها از رنگ‌های طبیعی زمین و خاک الهام گرفته شده‌اند.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون سنتی

در این سبک از دکوراسیون داخلی به جزییات دقت می‌شود. از مبلمان مجلل استفاده می‌شود و لوازم غیرضروری زیادی در خانه به کار می‌رود. رنگ چوب‌ها اصولاً تیره است و از رنگ‌های تند زیادی استفاده می‌شود. انواع بافت‌ها در این سبک به کار می‌رود و خطوط منحنی زیادی در خانه دیده می‌شود. برای مبلمان از پارچه‌های مخملی، ابریشمی و گلدوزی‌شده استفاده می‌شود. در طراحی مبلمان به جزییات توجه می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون کرفتس‌من 

در این سبک دکوراسیون داخلی از سطوح وسیع و گسترده استفاده می‌شود و اصولاً در خانه‌های امروزی و مدرن این طراحی انجام می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون اکلکتیک

در این سبک دکوراسیون داخلی از عناصر متضاد زیادی استفاده می‌شود. رنگ‌های مختلف، تزیینات فراوان و مبلمان زیاد از جمله ویژگی‌های این سبک است که اگر به درستی چیده نشوند و در طراحی به کار نروند، ممکن است خانه شما را از زیبایی بیاندازند! به همین دلیل استخدام طراح باتجربه در این زمینه ضروری است. یک طراح می‌تواند با ترکیب درست جنبه‌های متضاد به طرحی منسجم و جذاب برسد.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک‌های دکوراسیون ساحلی، خانه باغ و روستایی

این سه سبک دکوراسیون داخلی به دلیل شباهتی که دارند معمولا در یک دسته‌بندی از سبک‌های دکوراسیون داخلی جای می‌گیرند و در ادامه به توضیح مختصر هر کدام خواهیم پرداخت.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون منزل

در سال‌های اخیر استفاده از رنگ‌های خنثی دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. رنگ‌هایی وجود دارد که به طور خاص نمی‌توان به عنوان رنگ خنثی در نظرشان گرفت اما کماکان به راحتی می‌توانند در یکدیگر ترکیب شوند. رنگ آبی و سبز به عنوان رنگ طبیعی به کرات استفاده می‌شوند. البته این دو رنگ به راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شوند و به چیدمان منزل زیبایی خاصی می‌دهند.

تناژ به تناژ رنگ آبی در درکوراسیون منزل قابل استفاده است و هر تناژ مزایای خود را در طراحی دارد. ترکیب آبی تیره با سبز متمایل به آبی و یا آبی نیلی ترکیب قابل قبولی را پیش روی طراح می‌گذارد. در خانه‌هایی که از رنگ سرد استفاده شده است می‌توان از اجزای دکوری گرم به خصوص رنگ قرمز نظیر گل و گلدان استفاده کرد.

رنگ‌های گرم نیز فضای آرامش‌بخشی را در اختیار ساکنان منزل قرار می‌دهند. هرچه تناژ رنگ ملایم‌تر باشد این آرامش بیشتر و بیشتر می‌شود.

استفاده از رنگ‌های گرم پررنگ باید با احتیاط انجام شود زیرا باعث خسته شدن چشم و دل‌زدگی ساکنان خانه می‌شوند. صورتی کم رنگ گزینه مناسبی برای دیوار خانه شما است. مخصوصا زمانی که با یک رنگ پر رنگی ترکیب شود. به طور مثال اگر دیوار خانه شما صورتی است می‌توانید از یک فرش طرح‌دار قرمز برای جلوه بیشتر رنگ دیوار کمک بگیرید.

از دیگر روش‌هایی که برای اضافه کردن هر چه بیشتر رنگ در مدل دکوراسیون و دیزاین منزل می‌توان کمک گرفت استفاده از اشیاء و وسایل گوناگون در فضای خانه است. وسایل هنری اضافه کردن رنگ به محیط خانه را بسیار راحت کرده است. از تبلوهای نقاشی گرفته تا وسایل دکوری هر کدام توانایی اضافه کردن رنگ به محیط خانه را دارند.

یکی دیگر از راه‌هایی که رنگ وارد فضای خانه می‌شود استفاده از برچسب‌ها در مدل دکوراسیون و دیزاین منزل است. برچسب‌ها رنگ‌ها و انواع مختلفی دارند. به طور مثال برچسب سه بعدی یکی از انواع برچسب است. البته باز هم نباید از ترکیب رنگ با وسایل خانه غافل شد.

مورد قابل اشاره بعدی استفاده از رنگ یکدست با الگویی مشخص در طراحی است. هر الگو توانایی روح بخشیدن به فضا و چیدمان خانه را دارد. اشیاء و وسایل رنگارنگ طرح‌دار به خوبی می‌توانند با محیط تک رنگ و یکدست هماهنگ و ترکیب شوند.

نکته قابل اشاره دیگر کمک گرفتن از تابلو‌های نقاشی در رنگ‌های یک دست است. به طور مثال یک اتاق آبی کمرنگ را تصور کنید که در میان آن یک تابو نقاشی با پس زمینه سفید قرار گرفته است. اتفاقی که در این اتاق می‌افتد استراحت چشم به هنگام رسیدن به رنگ سفید است. با کمک گرفتن از این تکنیک می‌توانید دیگر فضاهای خانه خود را نیز دکور و طراحی کنید.

ایجاد فضای خالی در یک دیوار تک رنگ تاثیر مستقیمی در دکوراسیون و دیزاین منزل دارد. مورد قابل اشاره بعدی استفاده از چوب در چیدمان خانه برای پخش کردن رنگ در محیط است.

دکوراسیون منزل ایرانی

دکوراسیون و چیدمان منزل در ایران دچار دست خوش‌های بسیاری شده است. از ابتدا تا زمان قاجار بیشتر طراحی‌ها سنتی بود. به گونه‌ای که معماری ایرانی در جابجای خانه دیده می‌شد. این موضوع در چیدمان خانه نیز قابل تشخیص بود که بعد از به قدرت رسیدن حکومت پهلوی و تغییرات ساختاری که در زندگی مردم آن دوره به وجود آمد، تغییر به سوی مدرن شدن نیز روز به روز افزایش یافت. این تغییرات در همه جوانب صورت گرفت. به گونه‌ای که دیزاین منزل کمتر به صورت سنتی انجام می‌شد و ترجیح همه به دکوراسیون مدرن معطوف شد.

زندگی آپارتمانی از یک سو و توجه به مدرن شدن افراد از سوی دیگر باعث تغییر در دکوراسیون منزل شد و از آن سال‌ها به بعد با توجه به سبک‌های مختلف در طراحی، مردم سعی در الگو برداری داشتند. در حال حاضر بیشتر افراد با توجه به بودجه‌ای که دارند شروع به دیراین منزل خود می‌کنند. تعدادی هم از المان‌های سنتی بهره می‌گیرند تا حال و هوای قدیم را به خانه خود بیاورند.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون منزل کوچک  و خانه های 50 متری

فضاسازی در خانه و استفاده از عناصر دکوراسیون داخلی فقط برای زیباسازی نیست. چیدمان داخلی درست و حساب‌شده به ما کمک می‌کند بهترین استفاده را از فضای محدود و کوچک‌مان بکنیم.
شاید در وهله اول تصمیم بگیرید در دکوراسیون سوئیت کوچک کل فضا را به چشم یک اتاق بزرگ ببینید و نخواهید فضاهای مختلف را در آن تفکیک کنید. این در حالی است که تجربه دیگران ثابت کرده است تفکیک فضا به هرج‌ومرج کمتر و آرامش بیشتر ختم می‌شود. با روش‌های زیر که به صورت تیتروار آمده است می‌توانید برای خانه‌های کوچک دکوراسیون و دیزاین و چیدمان بهتری داشته باشید:

  • از درهای آکاردئونی استفاده کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از فضا و چیدمان خانه کوچک به کار بردن درهای آکاردئونی است. این درها به شما کمک می‌کنند فضاهای مختلف را از هم جدا کنید. زمانی که یک در آکاردئونی کاملا بسته باشد، شبیه یک دیوار عمل می‌کند.

  • از یک مکعب متحرک استفاده کنید

در دکوراسیون سوئیت کوچک می‌توانید فضای خصوصی و اتاق خواب خود را در یک کابین مکعبی شکل جاسازی کنید که زیر آن چرخ دارد. در این حالت دست شما برای تغییر دکوراسیون سوئیت کوچک باز است.

  • تخت‌خواب تاشو داشته باشید

این مدل از تخت‌ها از همان ابتدا برای چیدمان خانه کوچک طراحی شده‌اند و به بزرگ نشان دادن خانه هم کمک می‌کنند. هر زمان که بخواهید تخت را که تا و جمع شده است باز می‌کنید و سپس آن را به حالت قبل برمی‌گردانید. اکثر این تخت‌ها با قفسه‌ها و استندهایی هم‌جنس خود هماهنگ و طراحی می‌شوند. به این ترتیب غیر از تخت، قفسه و کشوهای کاربردی هم خواهید داشت.

  • از دیوار متحرک کمک بگیرید

همان‌طور که گفتیم چیدمان خانه کوچک و فضاسازی در آن، موضوع جدیدی نیست. یکی از روش‌های جدیدی که برای بزرگ نشان دادن خانه به کار می‌رود استفاده از دیوار متحرک است. این دیوارها روی یک ریل سوار می‌شوند و به نرمی عقب و جلو می‌روند.

  • استفاده از آینه در چیدمان منزل

آینه‌ها در هر فضایی که قرار بگیرند، آن‌جا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند. سعی کنید تا جایی که می‍توانید از آینه‌های بیشتری در دکوراسیون سوئیت کوچک و چیدمان خانه کوچک بهره ببرید.

  • آشپزخانه به سبک پازل

میز و کابینت‌های آشپزخانه را طراحی کنید که مانند قطعات پازل داخل هم بشوند. در این حالت زمانی که در آشپزخانه کار ندارید، این قطعات جمع می‌شوند و فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند.

  • آویزان کردن بعضی از وسایل

شما می‌توانید بسیاری از وسایل تزئینی یا حتی ضروری را از سقف آویزان کنید. مثلا به جای این که گلدان مورد علاقه‌تان را روی یک میز بگذارید که فضای مفید را اشغال می‌کند، در دکوراسیون سوئیت کوچک آن را با ریسمان‌های محکم و زیبا از سقف آویزان کنید.

  • استفاده از کمدهای همه کاره

شما در هر حال به فضایی برای گذاشتن کتاب‌ها و تلویزیون یا کشوهایی برای لباس‌ها نیاز دارید. سعی کنید کمدی طراحی کنید که نه تنها این فضاها را در اختیارتان قرار بدهد، بلکه سقف آن حکم تخت‌خواب را داشته باشد.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

  • استفاده از دیوار شیشه‌ای

برای بزرگ نشان دادن خانه بهتر است جنس دیوارهای جداکننده از شیشه باشد. در این حالت چشم با موانع بصری کمتری برخورد می‌کند و آرامش بیشتری دارد. البته دیوار شیشه‌ای حریم خصوصی ایجاد نمی‌کند. پس شاید بهتر باشد برای فضای خواب از شیشه مات استفاده کنید.

  • قفسه‌بندی تمام دیوارها

خلاقیت و سلیقه خود را در طراحی دکوراسیون سوئیت کوچک به کار ببرید و دیوارها را از سقف تا کف قفسه‌بندی کنید. این قفسه‌ها به شما فضای بسیاری می‌دهند. می‌توانید در آن‌ها کتاب بچینید یا وسایل تزئینی، یادگاری‌های سفر و گلدان‌ها را بگذارید. با این روش به میز و استند جدا که جاگیر هم هستند نیاز نخواهید داشت.

  • خرید کاناپه تخت‌خواب شو

این کاناپه‌ها در انواع مدل‌ها و ابعاد تولید می‌شوند. می‌توانید از آن به جای تخت هم استفاده کنید و دیگر نیازی به اتاق خواب مجزا نداشته باشید.

  • کمک گرفتن از ترکیب رنگ سفید و چوب

یکی از ترکیب رنگ‌های پرطرفدار برای چیدمان خانه کوچک سفید و رنگ چوب است. این دو رنگ برای فضاسازی در سوئیت‌های کوچک بسیار کاربردی هستند زیرا محیط را بازتر نشان می‌دهند. چوب طبیعی برای اکثر افراد آرامش و آسایش خیال ایجاد می‌کند و از سردی سفید می‌کاهد.

  • استفاده از رنگ‌های پر رنگ

اگر برای کف و دیوارها رنگ‌های روشن و مایل به سفید به کار برده‌اید، چند وسیله را با رنگ‌های تند و سرزنده انتخاب کنید.

  • جدا کردن فضاها با رنگ‌های متفاوت

یکی از راه‌ها برای چیدمان خانه کوچک این است که به جای دیوارها و قفسه‌های جداکننده، از رنگ‌های مختلف استفاده کنید. کف و دیوارهای هر فضا را با توجه به کارکردی که برای آن انتخاب کرده‌اید به رنگ متفاوتی دربیاورید.

 

مدل دکوراسیون منزل

 

  • پرده‌های ساده

پرده‌های ضخیم و پرنقش یا دراپه‌های سنگین مناسب سرسراهای بزرگ هستند. استفاده از چنین پرده‌هایی فضای خانه کوچک شما را دلگیر و خفه‌کننده نشان می‌دهد.

  • کمک گرفتن از نور

نور در بزرگ نشان دادن خانه بسیار تاثیرگزار است. سعی کنید در طول روز بیشترین استفاده را از نور طبیعی بکنید.

  • استفاده از فضای زیر تخت و خالی

بهتر است تخت‌خوابی سفارش بدهید که بتوانید از فضای زیر آن هم استفاده کنید. بسیاری از طراحان در طراحی اولیه تخت کشوهایی تعبیه کرده‌اند که وسایلی مانند ملحفه‌های تمیز یا لباس در آن‌جا قرار بگیرند. چنین تخت‌هایی برای خانه‌ها و اتاق‌های کوچک انتخاب مناسب‌تری هستند.

  • مبلمانی با ارتفاع کم

هرچقدر مبلمان شما بلندتر باشند، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که کمترین ارتفاع استاندارد را دارند. چنین وسایلی در عین حال که راحت هستند فضا را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

  • از وسایل بزرگ و تجملاتی پرهیز کنید

تصور کنید در قسمت پذیرایی چیدمان خانه کوچک یک لوستر بزرگ و سنگین آویزان باشد چنین وسیله‌ای هیچ سنخیتی با فضایی که در آن قرار گرفته است ندارد. در این حالت نه تنها زیبایی لوستر به چشم نمی‌‌آید، بلکه حتی زشت هم به نظر می‌رسد!

  • وسایل غیرضروری را حذف کنید

در چیدمان خانه کوچک شما برای تمام وسایل غیرضروری که در زندگی امروزی وجود دارد، جای کافی ندارد. وسایل خود را با دقت بالایی انتخاب کنید. به طور مثال اگر اهل دیدن برنامه‌های تلویزیونی نیستید یا از لپ‌تاپ خود برای دیدن فیلم استفاده می‌کنید، احتمالا نیازی به تلویزیون ندارید. اگر در آشپزخانه اجاق‌گاز دارید شاید بتوانید از ماکروفر صرف نظر بکنید.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون منزل سنتی

بسیاری از افراد علاقه دارند تا به صورت شخصی و با سلیقه خودشان دکوراسیون خانه را بچینند. دکوراسیون ایرانی و استفاده از دست‌بافته‌های سنتی، پارچه‌های سنتی و صنایع دستی یکی از انتخاب‌های افراد برای دکوراسیون منزل است. برای دکوراسیون ایرانی منزل معمولا به هنر ایرانی رجوع می‌شود و از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده می‌شود. انتخاب انواع گلیم‌ها و فرش‌های سنتی در دکوراسیون نقش مهمی دارند.

در مناطق روستایی ایران بسیاری از صنایع دستی با ظرافت و ترکیب‌های خاص بافته و ساخته می‌شوند که به عنوان اجزای دکوراسیون ایرانی در سراسر جهان شهرت دارند. این دکوراسیون ترکیبی محبوب در اروپا و آمریکا نیز هست و بسیاری از افراد علاقه دارند تا دکور منزل خود را با ترکیب صنایع دستی و دست‌بافته سنتی ایرانی طراحی کنند.

صنایع دستی و هنر ایرانی محبوبیت خاصی در جهان دارد. فرش‌های دست‌بافت ایرانی با قیمت بالایی در همه جای دنیا خرید و فروش می‌شود و قدمت این هنر به سالیان دور می‌رسد. ترکیب هنر ایرانی و دکوراسیون مدرن جزو محبوب‌ترین انواع دکوراسیون میان هنرمندان و طراحان است.

دکوراسیون منزل شیک

با اینکه شیک یک صفت است ولی در جامعه امروزی ایران به معماری و دکوراسیون مدرن گفته می‌شود. معماری و دکوراسیونی که تلفیق خوبی با زندگی امروزی انسان‌ها دارد. المان‌های این نوع معماری در جای جای خانه دیده می‌شود و مردم به اصلاح می‌گویند می‌خواهیم دکور و چیدمان مزل شیک و مدرن باشد. البته خود معماری و دکوراسیون مدرن ویژگی‌های مشخصی دارد که شاید در ایران زیاد به آن توجهی نشده باشد و به گونه‌ای معماری شیک و مدرن ایرانیزاسیون شده باشد.

امروزه افراد زیادی به طراحان داخلی می‌گویند دیزاین منزل من باید شیک باشد اما بهتر است نوع طراحی که در نظر دارند با طراح مطرح کنند تا آن ها بتوانند راحت‌تر با ذهنیت شما از کلمه شیک آشنا شوند.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون و دیزاین منزل مدرن

معماری مدرن ویژگی‌های مشخصی دارد. بیشتر جوامع از این نوع معماری و طراحی داخلی بهره برده‌اند. در زیر عناوین مورد توجه در معماری و طراحی داخلی مدرن گفته شده است:

  • بافت در طراحی دکوراسیون

بافت، به فضا عمق می‌دهد و همچنین باعث لذت بصری است. ایجاد بافت، فقط به رنگ کردن دیوار نیست، بلکه شما می‌توانید با به کار بردن لوازم تزئینی، به فضا بافت دهید.

  • پوشش دیوار

دیوارها جزء جدانشدنی از طراحی مدرن و خانه‌ها هستند که اتفاقاً در حق آن‌ها بسیار کوتاهی می‌شود. روش‌های متفاوتی برای طراحی یک پوشش دیوار مناسب وجود دارد.

  • کف‌پوش در طراحی دکوراسیون

کف مانند دیوار یکی از اجزای جدانشدنی از فضاست. با اینکه عموماً توجهی که جلب می‌کند کمتر از دیوار است اما اگر بدانید در هنگام ورود به یک فضای جدید، زمین و کف چقدر در دید شما موثر است، به راحتی به این نتیجه خواهید رسید که کف در دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است.

  • جنس و مواد وسایل مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی

جنس وسایل و مبلمان می‌تواند انواع متفاوتی را در بربگیرد. چرم، پلاستیک، بامبو، پوست، ابریشم، کتان، ساتن و … فقط برخی از ده‌ها جنسی است که شما می‌توانید در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده کنید.

  • نورپردازی در طراحی دکوراسیون

نورپردازی علاوه بر روشن ساختن محیط، به آسانی می‌تواند حال و هوای فضا را هم عوض کند. برخی سبک‌های نورپردازی‌، یقیناً خارج از دسترس ما است اما با کمی سلیقه و تعبیه کردن چند چراغ می‌توان سبک خانه را مدرن کرد.

 

دکور خانه

 

  • مبلمان در طراحی دکوراسیون

مبلمان علاوه بر کاربری مناسب، باید متناسب با مکان مورد استفاده و سلیقه کاربر باشد. برای آنکه کمی حال و هوای خانه‌تان را تغییر دهید و دکوراسیون داخلی مدرن داشته باشید، به این نکات توجه کنید:

  • عملکرد و کارکرد

در طراحی‌های مدرن، وسایل و اسباب یک منزل، می‌توانند چندین هدف داشته باشند. مثلاً یک مبل، جدا از استفاده همیشگی، می‌تواند جداکننده فضای حال با پذیرایی باشد.

  • اندازه

دقت داشته باشید که سایز و اندازه وسایلی که تهیه می‌کنید با محیط مورد استفاده هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال فضایی که مبل‌های بزرگ، برای یک اتاق کوچک ایجاد می‌کند، بسیار متفاوت با زمانی است که همین مبل را در یک محیط وسیع قرار دهیم.

  • سبک

هر سبک طراحی، وسایل خاص خود را دارد. شما می‌توانید با مطالعه بر روی سبک‌های متفاوت، سبک خاص خانه خودتان را بیابید.

  • المان‌های دکوری اضافه‌‌شده

این بخش، از خانه‌ای به خانه دیگر و فردی به فرد متفاوت است و هرکسی بنابر سلیقه خودش می‌تواند از وسایل دکوری استفاده کند.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون منزل کلاسیک

جنبش طراحی معاصر در سال‌های 1933 تا 1965 شکل گرفته است. خواستگاه طراحی معاصر ایالات متحده آمریکا است. نه تنها در معماری، طراحی معاصر در زمینه صنعت، طراحی داخلی و طراحی گرافیکی تغییر ایجاد کرد.

طراحانی نظیر کارلوس و رایان ایمز، هری برتویا، آرنه جکوبسن و جورج نلسون طراحی ویژه‌ای در زمینه انواع مبلمان کلاسیک و لامپ‌های روشنایی انجام دادند. مبل کلاسیک راحتی و مبلمان استیل و لامپ‌های طراحی شده هنوز که هنوزه طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند.

معماران معروفی همچون ریچارد نوترا و رادولف شیندلر طرح‌های ویژه‌ای در زمینه معماری خلق کردند. این ویژگی‌ها عبارت است از استفاده از شیشه زیاد، نقشه ساده و ارتباط موثر با طبیعت.

  • چه تفکری در پشت طراحی به سبک معاصر بوده است؟

برای اینکه راحت‌تر بدانید که منشا شروع طراحی‌های کلاسیک کجا است ابتدا بهتر است تفکرات پنهان این سبک بررسی شود.

سبک معاصر وام گرفته شده از سبک بین‌الملل و سبک باهاوس در اوایل قرن 20 میلادی است. این سبک بعد از جنگ جهانی دوم به واسطه پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت در طراحی و تولید متریال و مصالح و تحولات جهانی شکل گرفت.

مهاجرت به بخش‌های شهری و در نتیجه کوچک‌تر شدن فضای زندگی یکی از تاثیرگذارترین عوامل برای سبک طراحی معاصر بوده است.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون منزل سفید

اگر می‌خواهید رنگ سفید را در خانه خود استفاده کنید نکات زیر را حتما مورد توجه قرار دهید. این نکات باعث هرچه بهتر شدن فضای خانه شما می‌شود:

  • در رنگ سفید برای دیوار نور طبیعی را در نظر بگیرید

پیش از رنگ کردن اتاق آن را وارسی کنید. اتاق‌هایی که چندان در معرض نور نیستند و نور ظهرگاهی به آن‌ها می‌تابد نور خاکستری-آبی دریافت می‌کنند که برای اتاق خواب تابستانی، اتاق ورزش یا محل کار مناسب است. سفید ساده نور رنگ‌های سرد این فضا را تنظیم می‌کند و همه‌چیز را در حالتی متعادل نگاه می‌دارد.

  • تاثیر فضای بیرونی بر فضای داخلی

نگاهی به بیرون از خانه بیندازید و ببینید چه چیزهایی جلوی پنجره قرار دارد. برای مثال درختی بزرگ جلوی خانه ورود نور خورشید را کم می‌کند و روی خانه سایه می‌اندازد. در این صورت استفاده بیشتر از رنگ سفید مجاز است. مخصوصا در زمستان که نور آفتاب کم‌رمق و بی‌جان است رنگ سفید داخل خانه این کاهش را جبران می‌کند.

تاثیر رنگ بر مغز و روان توسط دانشمندان عصب‌شناس تایید شده است و رنگ‌های گرم در اتاقی که رو به برف و یخبندان است احساس گرما ایجاد می‌کند.

  • خانه‌ای همانند گالری

گالری‌ها معمولا از سفید درخشانی برای رنگ دیوار استفاده می‌کنند و این کار دلیل خوبی دارد: سبب می‌شود جزئیات معماری و کار هنری به خوبی دیده شود و توجه‌ها معطوف به این جزئیات شود. این ترفند برای محیط خانه هم جواب می‌دهد.

  • به تاریخ رنگ سفید برای دیوار توجه کنید

سفید معمولا در سبک‌های کلاسیک و رسمی به کار می‌رود. اگر چیدمان منزل‌ شما هم کلاسیک است و بازگشتی به گذشته داشته‌اید بهتر است سفید را برای دیوار آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب انتخاب کنید.

  • از رنگ سفید برای بزرگ‌تر کردن فضاها استفاده کنید

اتاق‌هایی با رنگ‌های روشن مانند سفید به دلیل بسط نور بزرگ‌تر دیده می‌شوند. هنگام انتخاب رنگ سفید برای دیوار خانه به خاطر داشته باشید که این رنگ می‌تواند خانه را بزرگ‌تر و فضای کوچک را دلبازتر نشان دهد.

  • بافت به رنگ سفید برای دیوار اضافه کنید تا خانه حالت محیطی استریل و بیمارستانی به خود نگیرد

معمولا انتخاب سفید برای حمام، سرویس بهداشتی و اشپزخانه سبب می‌شود این فضاها پاکیزه‌تر جلوه کنند و به محض کثیف شدن راحت دیده شود و برای پاک کردن آن اقدام مناسب صورت گیرد. در بیشتر فرهنگ‌ها سفیدی معادل پاکیزگی است. بنابراین حین فروش خانه خود هم به این نکته دقت کنید و خانه را تمیز کنید تا بهترین تاثیر را روی خریدار بگذارید.

  • لازم نیست کمد با رنگ دیوار هماهنگ باشد

از آنجا که کمدها تنها از فضای اتاق نور می‌گیرند بنابراین نور چندانی به‌شان نمی‌رسد و همین سبب می‌شود درون‌شان تیره و تاریک باشد و به خوبی دیده نشود. بنابراین بهتر است درون کمد را با رنگ‌های روشن مثل سفید رنگ کنید تا انعکاس نور کمک کند و لباس‌های درون کمد بهتر دیده شود. به این ترتیب انتخاب لباس را بهتر انجام خواهید داد و در مهمانی‌های مهم و رسمی از انتخاب لباس پشیمان نمی‌شوید.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دکوراسیون منزل عروس

برای مدل دکوراسیون منزل عروس مهمترین نکته‌ای که باید توجه کرد خانه‌ای است که قرار است به آن بروند. اینکه متراژ خانه به چه میزان است و چگونه معمار، آن را طراحی کرده است. از آنجایی که اکثر زوج‌های جوان هنوز به ثبات مالی نرسیده‌اند بهتر است برای چیدمان منزل خود با دقت عمل کرده و سعی کنند قبل از خرید وسایل تحقیقات لازم را داشته باشند.

نکته دیگر که باید به آن توجه کرد صاحبخانه بودن یا استیجاری بودن ملک است. اگر قرار است خانه را سال بعد ترک کنید بهتر است برای خرج پول و صرف هزینه نهایت دقت را داشته باشید.

زوج‌های تازه به خانه بخت رفته می‌توانند با همفکری بهترین تصمیم را برای مدل دکوراسیون منزل خود بگیرند. مهمترین نکته در دیزاین منزل آرامشی است که فضا باید به شما انتقال دهد. پس سعی کنید بیشتر تمرکز خود را روی این موضوع بگذارید.

دكوراسيون منزل دوبلكس

خانه دوبلکس با توجه به ابعاد و اندازه آن توجه بیشتری برای طراحی مدل دکوراسیون منزل نیاز دارد. منزل دوبلکس از دو بخش مجزا تشکیل شده است. قسمت حال و پذیرایی و آشپزخانه و قسمت اتاق خواب‌ها.

در خانه‌های دوبلکس بیشتر تمرکز روی وسایل تزئینی و تابلوهای نقاشی است. نحوه چیدمان درون این خانه‌ها بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند دكوراسيون منزل دوبلكس از مبلمان کلاسیک و طرح‌های سنتی استفاده کنند. از طرف دیگر طراحی مدرن و به قول امروزی‌ها شیک نیز طرفداران بی‌شمار خود را دارند.

دكوراسيون منزل اسپرت

دکوراسیون منزل اسپرت نیز همانند شیک به طراحی مدرن دلالت می‌کند. با اینکه در طراحی روز دنیا کلمه‌ای به نام طراحی اسپرت وجود ندارد ولی در ایران از این کلمه بسیار استفاده می‌شود.

شاید اگر بخواهیم تعریف دیگری از دکوراسیون منزل اسپرت داشته باشیم آن را باید سبک جوان پسندانه بدانیم. مثل لباس پوشیدن اسپرت که طرفداران آن بیشتر جوانان هستند. پس در نتیجه به معماری مدرن جوان پسندانه دکوراسیون منزل اسپورت می‌گویند.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

دكوراسيون منزل با وسايل ارزان

دكوراسيون منزل با وسايل ارزان در اول شاید نشدنی و سخت به نظر بیاید ولی با رعایت بعضی نکات و تکنیک‌ها و وسایل می‌توانید آن را عملیاتی کنید. این نکته‌ها عبارت است از:

  • اضافه کردن گل و گلدان به چیدمان منزل یکی از راهکارهایی ارزان برای تغییر دکور منزل 

در حالت کلی گل و گیاهان روح طبیعت را وارد فضای خانه می‌کنند. گیاهان ضمن زیبایی باعث بهبود کیفیت هوادی درون اتاق‌های شما می‌شود. فرقی نمی‌کند دکوراسیون منزل شما به چگونه‌ای باشد، نکته‌ای بسیار مهم، انتخاب و جایگذاری مناسب گل و گلدان در قسمتی از خانه است.

  • از مبلمان منزل به گونه‌ای دیگر استفاده مجدد کنید

اگر احساس کردید که مبلمان خانه شما رو به کهنگی و زوال رفته و تصمیم به دور ریختن آن‌ها دارید، کمی صبر کنید. اولین کاری که به ذهن همه افراد در مقابل وسایل کهنه می‌افتد دور انداختن وسایل کهنه است ولی سوالی که می‌توان در اینجا مطرح کرد این است که آیا می‌توان با کمی بازسازی و تغییر، مجددا از آن‌ها استفاده کرد؟

  • با کمک گرفتن از پارچه‌های تزئینی دکور منزل را تغییر دهید

با شنیدن این عنوان شاید کمی تعجب کنید. بله درست خوانیده‌اید. با توجه به دکوراسیون کنونی منزل، شما می‌توانید با کمک گرفتن از پارچه‌های تزئینی درون خانه خود را تغییر دهید. این پارچه‌های می‌تواند گونه‌های مختلفی باشد.

  • تعویض درهای کابینت آشپزخانه یکی از راه‌های ارزان برای تغییر دکوراسیون

اگر به فکر تغییر دکور آشپزخانه خود هستید یکی از راه‌های ارزان پیش روی شما تغییر درهای کابینت‌های دیواری و زمینی شما است. این روش دو مزیت دارد. مزیت اول نو شدن در و اجزای در کابینت است. مزیت دوم تغییر رنگ درهای کابینت خانه شما است.

  • کمک گرفتن از قفسه دیواری برای تغییر ارزان در دکوراسیون اتاق خواب

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب یکی از راه‌هایی که ارزان است اضافه کردن قفسه به گوشه‌ای از دیوار است. برای انتخاب گوشه‌ای مناسب، باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول از همه باعث مزاحمت شما نشود. در مرحله بعد دید مناسبی داشته باشد و از همه مهم‌تر فضایی که انتخاب می‌کنید بزرگ باشد تا بتوانید تصمیماتی که برای روی قفسه می‌گیرید اعمال کنید.

 

دکور خانه

 

  • مرتب کردن اتاق با جعبه‌های تزئینی

اگر فضای خانه شما کوچک است و می‌خواهید وسایل اضافی را در انباری یا گوشه‌ای قرار دهید پیشنهاد ما استفاده از جعبه های دکوری است. این جعبه‌ها در وهله اول به شما کمک می‌کند تا بهم‌ریختگی فضای خانه شما کمتر شود و در وهله دوم شما می‌توانید این جعبه‌ها را با توجه زیبایی که دارند در فضای خانه به عنوان عنصری دکوری استفاده کنید

  • گذاشتن قاب عکس روی دیوار یکی از راه‌های ارزان دکور منزل

یکی از راه های خلاقانه برای دیوار‌های خالی و دیوارهای بی‌روح استفاده از قاب عکس است. اینکه چه عکس‌هایی درون قاب قرار بگیرد بستگی به سلیقه شما دارد.

  • تعمیر دوباره صندلی ناهارخوری برای تغییر دکور منزل

با توجه به اینکه صندلی‌های میزناهار خوری پس از استفاده دچار فرسودگی می‌شوند شما می‌توانید آن‌ها را از دو جنبه تعمیر کنید. در مرحله اول تعمیر به جهت بهبود کارکرد و در مرحله دوم تعمیر به جهت تغییر در دکوراسیون منزل و خانه.

  • شمع یکی از راهکارهای ارزان برای تغییر چیدمان منزل

شمع وسیله‌ای تزئینی است که خود شما می‌توانید با گذراندن چند دوره حضوری یا اینترنتی نسبت به چگونگی ساخت آن آگاه شوید. یکی از روش های ارزان برای تغییر دکور منزل انتخاب گوشه‌ای از خانه برای چیدن شمع های مختلف است.

  • از وسایل هنری برای تغییر دکوراسیون منزل کمک بگیرید

یکی از روش های ارزان برای تغییر دکوراسیون منزل کمک گرفتن از وسایل هنری است. این وسایل می‌تواند تابلو نقاشی باشد یا یک مجسمه. هر یک از وسایل تزئینی یک ویژگی خاص را به فضای خانه شما وارد می‌کند.

  • تغییر چیدمان دکور منزل راهی ارزان برای دکوراسیونی جدید

بیشتر تمرکز این روش روی داشته‌های درون خانه شما است. در ابتدا ببینید چه وسایلی برای تغییر دکوراسون در اختیار دارید. سپس در ذهن خود شروع به مدل سازی کنید. البته می‌توانید برای دکوراسیون مجدد از برنامه‌های سه بعدی ساز نیز کمک بگیرید.

 

دکور خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

  • دکوراسیون و چیدمان و دیزاین منزل در ده‌های گذشته بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. دیزاین منزل در سال‌های مختلف با تغییر رویه و سبک روبرو بوده است. از سبک معاصر گرفته تا سبک مدرن هر مدل ویژگی خود را دارد. در دکوراسیون منزل سلیقه افراد نیز دخیل است. ترکیب رنگ در چیدمان منزل بسیار مهم است.
  • هماهنگی رنگ‌ها با یکدیگر می‌تواند آرامش را به فضا و محیط خانه بیاورد. آرامشی که بر کیفیت زندگی انسان نیز تاثیر گذار است. البته در چیدمان منزل میزان بودجه اختصاصی به این امر نیز مهم است.
  • برای معرفی انواع دکوراسیون و دیزاین منزل ابتدا بهتر است تاریخچه مختصری در مورد دکوراسیون منزل گفته شود. اینکه از چه زمانی شروع شد و از کجا به کجا رسیده است.
  • شواهد تاریخی نشان می‌دهد شروع چینش در محیط اطراف انسان‌ها به دوران انسان‌های پیش از تاریخ بر می‌گردد. این انسان‌ها در ابتدا با وسایل دست ساز خود درون غار شروع به چینش کردند. این وسایل با اشیاء مقدماتی شاخته شده بودند.
  • مصری‌ها به نقاشی‌های دیواری تزئین شده معروف هستند که با زیبایی و به طور کامل در مورد اعتقادات، باورها و تاریخ خود به این طریق سخن می‌گفته‌اند.
  • یونانی‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در قبال ساخت ساختمان‌های بزرگ و ستون‌ها وضع کردند و در خانه‌های خود از نقاشی‌ها و گلدان‌ها برای تزئین استفاده می‌کردند.
  • یکی از پرطرفدارترین انواع سبک طراحی داخلی،  دکوراسیون مدرن است. در سبک دکوراسیون مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود. این سبک در قرن 21 میلادی شکل گرفته است و در آن از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود.
  • یکی دیگر از انواع دکوراسیون داخلی، سبک امروزی است. این سبک اغلب با سبک طراحی داخلی  دکوراسیون مدرن اشتباه گرفته می‌شود و یا آن را زیرمجموعه دکوراسیون مدرن می‌دانند. در این سبک دکوراسیون به همه چیز در زمان حال توجه می‌شود. در این طراحی از خطوط نرم و منحنی استفاده می‌شود، در صورتی که در سبک دکوراسیون مدرن از اشکال هندسی و خطوط شکسته استفاده بیشتری می‌شود.
  • رنگ‌های گرم نیز فضای آرامش‌بخشی را در اختیار ساکنان منزل قرار می‌دهند. هرچه تناژ رنگ ملایم‌تر باشد این آرامش بیشتر و بیشتر می‌شود.
  • از دیگر روش‌هایی که برای اضافه کردن هر چه بیشتر رنگ در دکوراسیون و دیزاین منزل می‌توان کمک گرفت استفاده از اشیاء و وسایل گوناگون در فضای خانه است. وسایل هنری اضافه کردن رنگ به محیط خانه را بسیار راحت کرده است. از تبلوهای نقاشی گرفته تا وسایل دکوری هر کدام توانایی اضافه کردن رنگ به محیط خانه را دارند.
  • ایجاد فضای خالی در یک دیوار تک رنگ تاثیر مستقیمی در دکوراسیون و دیزاین منزل دارد. مورد قابل اشاره بعدی استفاده از چوب در چیدمان خانه برای پخش کردن رنگ در محیط است.
  • فضاسازی در خانه و استفاده از عناصر دکوراسیون داخلی فقط برای زیباسازی نیست. چیدمان داخلی درست و حساب‌شده به ما کمک می‌کند بهترین استفاده را از فضای محدود و کوچک‌مان بکنیم.
  • بسیاری از افراد علاقه دارند تا به صورت شخصی و با سلیقه خودشان مدل دکوراسیون و دیزان منزل خود را بچینند. دکوراسیون ایرانی و استفاده از دست‌بافته‌های سنتی، پارچه‌های سنتی و صنایع دستی یکی از انتخاب‌های افراد برای دکوراسیون منزل است. برای دکوراسیون ایرانی منزل معمولا به هنر ایرانی رجوع می‌شود و از صنایع دستی مناطق مختلف ایران استفاده می‌شود. انتخاب انواع گلیم‌ها و فرش‌های سنتی در دکوراسیون نقش مهمی دارند.
  • با اینکه شیک یک صفت است ولی در جامعه امروزی ایران به معماری و دکوراسیون مدرن گفته می‌شود. معماری و دکوراسیونی که تلفیق خوبی با زندگی امروزی انسان‌ها دارد. المان‌های این نوع معماری در جای جای خانه دیده می‌شود و مردم به اصلاح می‌گویند می‌خواهیم دکور و چیدمان مزل شیک و مدرن باشد.
  • سبک معاصر وام گرفته شده از سبک بین‌الملل و سبک باهاوس در اوایل قرن 20 میلادی است. این سبک بعد از جنگ جهانی دوم به واسطه پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت در طراحی و تولید متریال و مصالح و تحولات جهانی شکل گرفت.
  • برای دکوراسیون و دیزاین منزل عروس مهمترین نکته‌ای که باید توجه کرد خانه‌ای است که قرار است به آن بروند. اینکه متراژ خانه به چه میزان است و چگونه معمار، آن را طراحی کرده است. از آنجایی که اکثر زوج‌های جوان هنوز به ثبات مالی نرسیده‌اند بهتر است برای چیدمان منزل خود با دقت عمل کرده و سعی کنند قبل از خرید وسایل تحقیقات لازم را داشته باشند.
  • اگر بخواهیم تعریف دیگری از دکوراسیون و دیزاین منزل اسپرت داشته باشیم آن را باید سبک جوان پسندانه بدانیم. مثل لباس پوشیدن اسپرت که طرفداران آن بیشتر جوانان هستند. پس در نتیجه به معماری مدرن جوان پسندانه دکوراسیون منزل اسپورت می‌گویند.
  • دكوراسيون منزل با وسايل ارزان در اول شاید نشدنی و سخت به نظر بیاید ولی با رعایت بعضی نکات و تکنیک‌ها و وسایل می‌توانید آن را عملیاتی کنید.

 

مطالب مرتبط

3 نظر در مورد : “دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *