دکوراسیون داخلی

با ویژگی انواع کمد دیواری خانگی بیشتر آشنا شوید

کمد دیواری

 

کمد دیواری در اتاق خواب هر خانه‌ای پیدا می‌شود. مدل کمد دیواری ریلی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طرف دیگر کمد دیواری پذیرایی نیز در برخی خانه‌ها به مرتب کردن وسایل کمک کرده است. اما کمد دیواری مدرن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بیشتر تفاوت‌ها در کمد دیواری اتاق خواب مربوط به نوع باز و بسته شدن درها و نوع جایگیری خود کمد است. اما با این اوصاف با اینکه کمد محیطی بسته است انواع مختلفی دارد. هر کمد امکان دارد با هدف مشخصی طراحی و درون خانه قرار داده شده باشد.

مهم‌ترین نکته این است که به بهترین حالت ممکن از کمد دیواری مدرن یا قدیمی خود استفاده کنید. استفاده از کمد دیواری‌ها در فضای مختلف خانه باعث می‌شود بهم‌ریختگی‌ها به کمترین حالت ممکن برسد و از طرف دیگر زیبایی را به محیط انتقال دهد.

در متن زیر انواع کمد‌های دیواری با توجه به نوع کارکرد و محل قرارگیری بررسی شده است که عناوین آن به شرح زیر است:

  • انواع کمد دیواری‌های درون خانه
  • معرفی ویژگی‌های کمد دیواری‌های معرفی شده
  • ابعاد کمد دیواری‌های معرفی شده
  • محل قرارگیری انواع کمد دیواری‌ها

 

کمد دیواری

 

کمد دیواری مدرن به سبک WALK-IN

این سبک کمد دیواری اتاق خواب طرفداران زیادی دارد. فضای لازم جهت نگهداری لباس‌ها و کفش‌ها و دیگر لوازم در کمد دیواری‌های WALK-IN وجود دارد. با اینکه در این سبک تمام اتاق به کمد دیواری‌ها اختصاص پیدا می‌کند اما این بدین معنا نیست که از آن به عنوان ویترین استفاده کنید.

به طول معمول سبک WALK-IN در اتاق خواب‌های مستر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد اندازه آن باید به این نکته اشاره کرد که هم می‌تواند در ابعاد کوچکی باشد و هم می‌تواند کل فضای اتاق خواب را در بر گیرد.

البته در انتخاب رنگ باید هوشیار عمل کنید. رنگ‌های روشن به طور معمول فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌های تیره هم باعث کوچک به نظر آمدن اتاق خواب است. تصمیم نهایی با شما است.

طراحی این کمد دیواری اتاق خواب بسیار منعطف است. شما فضای زیادی برای طراحی نوع چینش درون کمد دارید. از محل آویزان کردن لباس گرفته تا بخش‌های نگهداری از کیف‌ها و کفش‌ها. با وجود این که کمد دیواری‌های WALK-IN فضای زیادی را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد، اگر درست بخش‌بندی و طراحی نشود باعث کاهش عملکرد مناسب می‌شود.

اگر می‌خواهید از این کمد دیواری مدرن در اتاق خواب خود استفاده کنید ابتدا فضای مناسب برای جایگذاری آن را پیدا کنید. سپس بررسی کنید آیا می‌توانید به راحتی به دیگر نقاط اتاق خواب دسترسی داشته باشید. به دلیل فضای زیادی که در اختیار دارید شما می‌توانید لباس‌ها و وسایل خود را طبقه‌بندی کنید.

لباس‌های گرم یک گوشه و لباس‌های تابستانه در بخشی دیگر. یا طبقه‌بندی لباس‌ها بر اساس رنگ. بخشی از کمد WALK-IN را می‌توانید به کفش‌ و کیف‌های خود اختصاص دهید. با توجه به فضای زیادی که این کمد دیواری‌ها دارد حتی می‌توایند یک بخش را به فضای آرایش اختصاص داده و درون آن آینه قرار دهید.

 

کمد دیواری

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

 کمد دیواری مدرن به سبک REACH-IN

این سبک از کمد دیواری‌ها نیز در بسیاری از خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کمد دیواری‌ها شباهت زیادی به WALK-IN دارد و کوچک‌تر از آن است. این نوع کمد دیواری‌ها بیشتر درون دیوار قرار می‌گیرد. درب این مدل کمد دیواری ریلی و باز و بسته شو است. در بیشتر مواقع کمد دیواری REACH-IN برای آویزان کردن لباس روی یک میله افقی طراحی می‌شود.

امروزه عمق این کمد دیواری‌ها به اندازه آرنج دست انسان است. طول کمد دیواری‌ها REACH-IN از 90 سانتی متر تا 240 سانتی متر متغیر است. البته جا دارد اشاره شود که این مدل کمد دیواری ریلی فضای کمتری را اشغال می‌کند.

مشخصا کمد دیواری‌ها REACH-IN فضای کمتری را در خود جای می‌دهد پس برای پر کردن آن باید نهایت دقت را به خرج دهید. سعی کنید وسایلی که بیشترین فضا را در خانه می‌گیرند شناسایی کنید و آن را درون کمد دیواری‌های REACH-IN قرار دهید.

اگر تصمیم دارید این نوع کمد دیواری‌ها را درون اتاق خواب خود قرار دهید باید در نظر داشته باشید نوع چینش وسایل درون آن باید با دقت صورت بگیرد. از شلوغ کردن بی‌مورد کمد دیواری‌های REACH-IN بپرهیزید.

کمد دیواری مدرن به سبک LINEN

این کمد دیواری‌ها به صورت قفسه و طبقه‌بندی شده است و بیشتر برای نگهداری وسایل خواب و بالشت و وسایل مورد استفاده در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. برعکس دو کمد قبلی که به آن اشاره کردیم، در کمد دیواری‌های LINEN فضای نگهداری وسایل به صورت طبقه طبقه است.

اگر بخواهید درون این نوع کمد لباس قرار دهید، باید آن‌ها را تا کرده و سپس به درون کمد LINEN منتقل کنید. این کمد دیواری‌ها هم می‌تواند درب داشته باشد و هم می‌تواند باز باشد. مدل کمد دیواری ریلی سبک LINEN بیشتر طرفدار دارد.

ظرفیت کمد LINEN معمولا کم وکوچک است و درون دیوار قرار گرفته است. معمولا این کمد دیواری در جایی قرار می‌گیرد که تمام افراد خانواده بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. به طور مثال فضای بین حمام و فضای بهداشتی محل مناسبی برای قرار دادن این کمد دیواری است. بعضی از طراحان این مدل از کمد دیواری‌ها را در گوشه‌ای از حمام قرار می‌دهند.

اگر در فکر جمع‌آوری وسایل اتاق خواب و حمام خود هستید کمد دیواری‌های LINEN بهترین پیشنهاد برای شما است. وسایل با ارتفاع را حد الامکان درون این نوع کمد قرار ندهید زیرا فضای درون کمد را اشغال می‌کند.

 

کمد دیواری

 

کمد دیواری مدرن به سبک KITCHEN

همانگونه که از اسم این کمد دیواری‌ها مشخص است درون آشپزخانه یا در نزدیکی آشپزخانه قرار دارد. بعضی از کمد‌های KITCHEN با درب باز و بسته می‌شوند. مدل کمد دیواری ریلی KITCHEN نیز در بازار موجود است. اما عده‌ای ترجیح می‌دهند کمد دیواری‌های خود به طور کامل درب نداشته باشد تا وسایل دکوری درون آن دیده شود.

البته سازکار کمد دیواری‌های KITCHEN با دیگر کمد دیواری‌ها با توجه به موقعیت آن کمی فرق دارد. ارتفاع این نوع کمد معمولا نسبت به کمد دیواری‌های دیگر کمی بیشتر است. درون کمد دیواری‌های KITCHEN قفسه‌های زیادی برای جایگذاری شیشه ادویه‌ها و چاشنی ها و … وجود دارد.

شما حتی می‌توانید ظروف چینی و وسایل آشپزخانه خود را نیز درون قفسه‌های این کمد دیواری‌ها بگذارید. اگر کمد KITCHEN، درون آشپزخانه شما قرار دارد همچنین می‌توانید وسایل نظافت و شست و شو و سطل زباله را درون آن قرار دهید.

 

ریلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

کمد دیواری مدرن به سبک UTILITY

این نوع کمد دیواری‌ها مخصوص نگهداری همه وسایل است که معمولا در نزدیکی گاراژ یا در گوشه‌ای از خانه قرار می‌گیرد. از وسایل نظافت گرفته تا وسایلی که کمتر مورد استفاده هستند در این کمد قرار می‌گیرند. این کمد‌ها بیشتر به صورت قفسه‌ای و با ارتفاع زیاد است.

کمد دیواری‌های مدرن به سبک WARDROBES

این کمد دیواری‌ها بیرون یا درون دیوار قرار می‌گیرند. کمد دیواری WARDROBES ترکیبی از قفسه و آویز لباس است. فضای زیادی توسط این کمد دیواری‌ها برای استفاده‌کنندگان ایجاد می‌شود. عمق این کمد دیواری‌ها بستگی به فضایی که موجود است بستگی دارد که از 40 سانتی متر شروع و تا تا 100 سانتی متر ادامه دارد.

کمد دیواری پذیرایی ایده‌ای جدید در طراحی فضای داخلی

جدیدا کمد دیواری پذیرایی مورد استقبال خیلی از افراد در طراحی قرار گرفته است. محل قرارگیری این کمد همانگونه که از اسمش مشخص است در قسمت پذیرایی خانه است. درون این کمد دیواری پذیرایی قفسه‌ها به صورت طبقه‌بندی شده با ارتفاع مناسب محلی برای نگهداری ظروف و وسایل آشپزخانه است.

البته کمد دیواری پذیرایی دارای درب است اما برای راحتی استفاده از آن، مدل کمد دیواری‌های ریلی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

 

ریلی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جمع بندی

اینکه چه نوع کمدی مناسب فضای خانه شما است بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. هر یک از کمد دیواری‌های معرفی شده در بالا ویژگی خاص خود را دارند. بعضی از این مدل‌ها فضای زیادی را در اختیار شما می‌گذارند و دست شما برای جایگذاری وسایل و لباس‌ها درون آن باز است.

از طرف دیگر بعضی از کمد‌‌های دیواری فضای کم ولی سودمندی دارند. باید برای جایگذاری در این کمد نهایت دقت را داشته باشید. از همه مهم‌تر بعضی از کمد‌های دیواری جنبه عملکردی دارند. یعنی اینکه وسایل بخش مشخصی از خانه مانند آشپزخانه یا حمام درون آن قرار می‌گیرد. در نهایت نکات زیر را در انتخاب کمد دیواری‌ها مد نظر داشته باشید:

  • استفاده از کمد دیواری‌ها در فضای مختلف خانه باعث می‌شود بهم‌ریختگی‌ها به کمترین حالت ممکن برسد و از طرف دیگر زیبایی را به محیط انتقال دهد.
  • بیشتر تفاوت‌ها در کمد دیواری اتاق خواب مربوط به نوع باز و بسته شدن درها و نوع جایگیری خود کمد است.
  • فضای لازم جهت نگهداری لباس‌ها و کفش‌ها و دیگر لوازم در کمد دیواری‌های WALK-IN وجود دارد.
  • با وجود این که کمد دیواری‌های WALK-IN فضای زیادی را در اختیار استفاده کننده قرار می‌دهد، اگر درست بخش‌بندی و طراحی نشود باعث کاهش عملکرد مناسب می‌شود.
  • در بیشتر مواقع کمد دیواری REACH-IN برای آویزان کردن لباس روی یک میله افقی طراحی می‌شود.
  • امروزه عمق این کمد دیواری‌ها به اندازه آرنج دست انسان است. طول کمد دیواری‌ها REACH-IN از 90 سانتی متر تا 240 سانتی متر متغیر است.
  • کمد دیواری‌ها LINEN به صورت قفسه و طبقه‌بندی شده است و بیشتر برای نگهداری وسایل خواب و بالشت و وسایل مورد استفاده در اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • ظرفیت کمد LINEN معمولا کم وکوچک است و درون دیوار قرار گرفته است. معمولا این کمد دیواری در جایی قرار می‌گیرد که تمام افراد خانواده بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
  • درون کمد دیواری‌های KITCHEN قفسه‌های زیادی برای جایگذاری شیشه ادویه‌ها و چاشنی ها و … وجود دارد. شما حتی می‌توانید ظروف چینی و وسایل آشپزخانه خود را نیز درون قفسه‌های این کمد دیواری‌ها بگذارید.

 

یک نظر در مورد “با ویژگی انواع کمد دیواری خانگی بیشتر آشنا شوید

  1. اگر انتخابتان سنگ صفحه روی کابینت مرمر خارجی است، در کنار لذت فراوان باید کمی دقت چاشنی استفاده از آن برای حفظ این جلوه
    و زیبایی نمایید. سنگ میکاشیست نماینده انحصاری شرکت ایتالیایی Marmi Orobici بوده و یک دهه است که
    در کنار تولید انواع تراورتن و مرمریت ایرانی
    اقدام به واردات اسلب های گرانیت، مرمریت، کوارتزیت و انیکس (مرمر) از ایتالیا نموده است که
    می توان از این اسلب ها برای تولید سنگ کانترتاپ (کانتر تاپ)، بک اسپلش و آیلند آشپزخانه (رویه کابینت، پشت
    کابینت و صفحه جزیره) استفاده نمود.
    سنگ کانتر تاپ مرمریت خارجی به لحاظ مقاومت در سطح پایین تری نسبت به گرانیت و کوارتزیت قرار خواهد گرفت
    ولی به دلیل زیبایی بی بدیل همچنان از مصالح
    بسیار محبوب برای رویه کابینت، جزیره و سنگ پشت کابینت می باشد.
    چیدمان خطی یک راهنمای بسیار خوب در تری دی مکس است که با سرعت بسیار
    زیاد بتوانیم کابینت ها را مدل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *