دکوراسیون داخلی

ایده‌هایی برای تزیینات آشپزخانه

تزیینات آشپزخانه

 

آشپزخانه را قلب خانه می‌گویند، شاید یک دلیل این است که احساس می‌کنیم زندگی در این قسمت بیش از هر جای دیگر از خانه جریان دارد. در آشپزخانه غذاها پخته می‌شود، دسرها و کیک‌های خوش طعم آماده می‌شود، گاهی که آشپزخانه بزرگ باشد میز و صندلی ناهارخوری در آن قرار می‌گیرد تا لذت غذا خوردن در کنار هم را در قلب خانه تجربه کنیم. بنابراین مهم است که افراد خانه و البته بیشتر از همه خانم خانه در قلب خانه احساس راحتی داشته باشند. هنگام چیدن جهاز زوج‌های جوان به تزیینات آشپزخانه بیش از هر جای دیگر خانه مهم است و در تزیین آشپزخانه اهمیت و وسواس بیشتری به خرج می‌دهند. شاید قبل‌تر که آشپزخانه‌ها بسته بود تزیین و دکوراسیون این قسمت کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما امروزه مدل آشپزخانه مدرن شده و باعث شده قسمت مهمی از تزیین خانه باشد.

با ما همراه باشید تا چند ایده جذاب برای تزیین آشپزخانه معرفی کنیم.

استفاده از دیوارها در تزیینات آشپزخانه

گفتیم آشپزخانه قلب خانه است و به وفور در روز به آن مراجعه می‌کنیم و مهم است که با تزیین و دکوراسیون مناسب این فضا را جذاب شود. یکی از روش‌هایی که در تزیینات آشپزخانه به کار می‌رود، استفاده از دیوارها است که به تزیین خانه نیز کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید در تزیینات آشپزخانه از انواع وسایل استفاده کنید.

 

تزیین آشپزخانه

 

 

شاید قبل‌تر که آشپزخانه‌ها بسته بود تزیین و دکوراسیون این قسمت کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت، اما امروزه مدل آشپزخانه مدرن شده و باعث شده قسمت مهمی از تزیین خانه باشد.

 

برای تزیین آشپزخانه گلدان‌ها را به دیوار وصل کنید

گلدان‌های گیاهان یکی از راه‌های تزیین خانه است. گیاهانی که برگ‌های آنها به سمت پایین آویزان می‌شود معمولا توسط قلاب و حلقه از سقف آویزان می‌کنند و یا برگ‌های آنها را با چسب به دیوار نصب می‌کنند این روش برای تزیین خانه زیاد استفاده می‌شود. در تزیینات آشپزخانه می‌توانید از این گیاهان کمک بگیرید. گلدان گیاه را روی کابینت قرار دهید و برگ‌های آن را به دیوار بچسبایند. مطمئن باشید هنگام آشپزی و خرد کردن مواد غذایی دیدن سرسبزی روی دیوار به شما حس فوق‌العاده‌ای خواهد داد.

یکی دیگر از روش‌‍‌های استفاده از گلدان گیاهان در تزیینات آشپزخانه، آویزان کردن گلدان گیاهان به دیوار آشپزخانه است. شما می‌توانید یک میل به دیوار نصب کنید و با استفاده قلاب گلدان گیاه را به میله وصل کنید. گلدان‌هایی که برای تزیین آشپزخانه استفاده می‌کنید، می‌تواند از گلدان گیاهانی مثل ریحان، نعنا و… باشد که در آشپزی نیز آنها استفاده می‌شود. به این ترتیب علاوه بر تزیین خانه،  یک باغچه کوچک در آشپزخانه دارید. در طراحی آشپزخانه مدرن از گلدان گیاه استفاده زیادی می‌شود.

 

گیاهان آپارتمانی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

در تزیینات آشپزخانه از جعبه‌ها کمک بگیرید

امروزه در کابینت آشپزخانه مدرن قسمتی از کابینت‌ها را به جا دادن خرید‌های روزمره اختصاص می‌دهند، به این کابینت سوپر می‌گویند. اما گاهی آشپزخانه‌ها کوچک هستند و به تبع تعداد کابینت‌ها کم است و خبری از کابینت سوپر نیست و یا کابینت‌ها قدیمی است و کابینت سوپر ندارد. شما می‌توانید از جعبه‌های فلزی و یا چوبی به جای کابینت سوپر استفاده کنید، استفاده از جعبه‌های چوبی و فلزی یک تیر و دو نشان است. هم دیوار تزیین شده است و هم یک فضای کاربردی برای قرار دادن خریدهای روزمره دارید.

اگر قصد دارید از جعبه‌های فلزی و چوبی کمک بگیرید، رنگ جعبه‌ها با رنگ وسایل دیگر تزیینات آشپزخانه هماهنگ باشد، بهتر است رنگ جعبه‌ها خنثی باشد. این جعبه‌ها برای نگهداری تغذیه کودکان، قرار دادن دستمال‌ها و… مناسب است.

 

آشپزخانه مدرن

 

 

می‌توانید از جعبه‌های فلزی و یا چوبی به جای کابینت سوپر استفاده کنید، استفاده از جعبه‌های چوبی و فلزی یک تیر و دو نشان است. هم دیوار تزیین شده است و هم یک فضای کاربردی برای قرار دادن خریدهای روزمره دارید.

 

استفاده از ظروف مسی در تزیینات آشپزخانه

اگر در میان ظروف کابینت شما ظروف مسی پیدا می‌شود و کمتر از آنها استفاده می‌کنید، می‌توانید از آنها برای تزیین خانه و آشپزخانه استفاده کنید. همه می‌دانیم که ظروف مسی باید هر چند وقت یکبار قلع اندود شوند تا بتوان از آنها استفاده کرد، به همین دلیل این ظروف در آشپزی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر در میان ظروف شما، ظروف مسی پیدا می‌شود، می‌توانید از آنها حتی در دیزاین آشپزخانه مدرن نیز کمک بگیرید. ظروف مسی مانند تابه‌ها، شیرجوش‌ها را می‌توانید به قسمتی از دیوار آویزان کنید.

قابلمه‌های مسی را نیز به عنوان گلدان گل استفاده کنید. می‌توانید گل‌های مصنوعی را در قابلمه‌های مسی قرار دهید و برای تزیین خانه از آن استفاده کنید و یا سینی‌های مسی بزرگ را روی چهارپایه قرار دهید و به عنوان میز و هم تزیین خانه به کار ببرید.

 

دیزاین آشپزخانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

بشقاب‌ها برای تزیین خانه و آشپزخانه

یکی از وسایلی که برای تزیین خانه از آنها استفاده می‌شود، بشقاب با طرح‌های خاص است. گاهی افراد به جای آویزان کردن قاب عکس به دیوار سالن پذیرایی بشقاب‌های دکوراتیو را جایگزین می‌کنند. در تزیینات آشپزخانه می‌توانید از این بشقاب‌های دکوراتیو استفاده کنید. می‌توانید چند بشقاب با طرح‌هایی از میوه‌ها، آشپز و… به دیوار نصب کنید و به این ترتیب از یکی از مرتبط‌ترین وسایل برای تزیین قلب خانه کمک گرفته‌اید.

 

تزیین خانه

 

 

می‌توانید چند بشقاب با طرح‌هایی از میوه‌ها، آشپز و… به دیوار نصب کنید و به این ترتیب از یکی از مرتبط‌ترین وسایل برای تزیین قلب خانه کمک گرفته‌اید.

 

قاب برای تزیین آشپزخانه

روی دیوار هر خانه چند قاب عکس از قاب عکس‌های خانوادگی تا تصاویر منظره و نقاشی برای تزیین خانه وجود دارد. یکی از وسایلی که می‌توانید برای تزیین این قسمت مهم خانه استفاده کنید، قاب عکس است، البته نه قاب عکس خانوادگی. معمولا در کشوی قاشق و چنگال‌ها، تعدادی قاشق چنگال متفاوت وجود دارد که از آنها استفاده‌ای نمی‌شود. می‌توانید با آنها را قاب کنید!

برای استفاده از قاشق و چنگال به عنوان قاب عکس، آنها را رنگ کنید و به قاب عکس بچسبانید. می‌توانید قاشق و چنگال‌ را در کنار هم در یک قاب قرار دهید و یا هر کدام را در قاب جداگانه بچسبانید و چند قاب عکس در کنار هم برای تزیین به خصوص در سبک آشپزخانه مدرن استفاده کنید.

 

قاب عسک دکوراتیو

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

میوه‌های پلاستیکی روی دیوار

قدیم‌تر میوه‌های پلاستیکی را در ظرف میوه می‌گذاشتند و به نظر می‌رسید که ظرفی که روی میز جلوی مبل است میوه دارد، این هم یک روش برای تزیین خانه بود. امروزه این روش منسوخ شده و از این روش برای تزیین خانه استفاده نمی‌کنند. اما یکی از وسایلی که می‌توانید در تزیینات آشپزخانه استفاده کنید، همین میوه‌های پلاستیک منسوخ است.

میوه‌های پلاستیکی را درون قاب باکس‌ها قرار دهید و به دیوار نصب کنید، این یک روش جالب و خلاق بیشتر در تزیین آشپزخانه مدرن استفاده می‌شود. بهتر است در هر قاب باکس یک نوع میوه قرار دهید، مثلا یک قاب باکس سیب، یک قاب باکس پرتقال و… باشد و آنها را در کنار هم روی دیوار نصب کنید. رنگ قاب باکس را با توجه به رنگ غالب انتخاب کنید.

 

تزیین خانه

 

 

میوه‌های پلاستیکی را درون قاب باکس‌ها قرار دهید و به دیوار نصب کنید، این یک روش جالب و خلاق بیشتر در تزیین آشپزخانه مدرن استفاده می‌شود.

 

تزیینات آشپزخانه با استفاده از برچسب‌ها

برچسب کاشی برای تزیین آشپزخانه

کاشی یکی از اصلی‌ترین اجزای دیوارهای قلب خانه است. تعویض کاشی هزینه‌بر و پر دردسر است، ولی در عین حال تغییر در آنها به دیزاین این قسمت از خانه کمک زیادی می‌کند. خوشبختانه امروزه برچسب‌هایی برای تزیین کاشی به بازار آمده که به وسیله آن می‌توانید تنوع ایجاد کنید. این روش‌های آسان و مقرون به صرفه در دکوراسیون آشپزخانه مدرن زیاد به چشم می‌خورد است.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

برچسب کابینت آشپزخانه

یکی از عناصر مهم در آشپزخانه کابینت است، تغییر و تعویض کابینت گران است و در شرایط اقتصادی این روزها کار دشواری است. استفاده از فضای کابینت‌ها می‌تواند در تزیین خانه هم نقش مهمی را ایفا کند. قدیم‌تر که جنس کابینت‌ها فلزی بود از مگنت‌ها برای تزیین استفاده می‌کردند، اما این روش علاوه بر این که منسوخ شده و با دکواسیون آشپزخانه مدرن امروزی تناسبی ندارد، از طرف دیگر جنس کابینت‌ها از ام‌دی‌اف است، مگنت روی آن قرار نمی‌گیرد.

برای تنوع در دکوراسیون می‌توانید از برچسب‌های کابینت استفاده کنید. برچسب‌های کابینت در هر طرح و رنگی در بازار موجود است و می‌توانید با سلیقه خودتان از این برچسب‌ها در تزیینات آشپزخانه استفاده کنید. این برچسب‌ها در دکوراسیون آشپزخانه مدرن کاربرد زیادی دارد.

 

برچسب کاشی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نکات مهم در تزیینات آشپزخانه

در تزیین خانه کانتر را نادیده نگیرید

یکی از قسمت‌هایی که برای تزیین آشپزخانه می‌توانید استفاده کنید، کانتر است. معمولا کانتر از داخل نشیمن نیز دید دارد، بنابراین در تزیین خانه نیز موثر است. روی کانتر را می‌توانید یک گلدان با گل‌های طبیعی یا مجسمه‌های سرامیکی و چوبی مرتبط با کارکرد این قسمت خانه قرار دهید. مجسمه یک آشپز یا میوه‌های سرامیکی مثل انار، گلابی برای قرار گرفتن روی کانتر مناسب است.

 

آشپزخانه مدرن

 

 

کی از قسمت‌هایی که برای تزیین آشپزخانه می‌توانید استفاده کنید، کانتر است. معمولا کانتر از داخل نشیمن نیز دید دارد، بنابراین در تزیین خانه نیز موثر است.

 

استفاده از حصیر و سبدهای چوبی برای تزیین آشپزخانه

سبد‌های حصیری و چوبی یکی از بهترین وسایل برای دیزاین  این قسمت از خانه است است. کافی است یک سفر به شمال یا جنوب کشور داشته باشید تا انواع سبدهای حصیری و چوبی را که هنرمندانه ساخته شده‌اند را ببینید. این سبدهای حصیری برای تزیین دیوار و یا کانتر وسیله مناسبی است. می‌توانید چند سبد حصیری تخت با اندازه‌های متفاوت را به دیوار آویزان کنید. سبدهای حصیری برای قرار گرفتن روی کابینت و کانتر نیز جذاب به نظر می‌رسد. دیزاین با سبدهای حصیری یک فضای سنتی را ایجاد می‌کند، البته استفاده درست آن در آشپزخانه مدرن نیز می‌تواند جذاب باشد.

در تزیینات آشپزخانه از قفسه‌های کاربردی استفاده کنید

برای تزیین می‌‎توانید از قفسه‌های دیواری استفاده کنید. استفاده از قفسه‌ها هم تزیینی و هم کاربردی است. روی این قفسه‌ها می‌توانید وسایل دکوراتیو مثل مجسمه‌های سرامیکی، گلدان و یا قاب عکس قرار دهید. اگر تعداد کابینت‌ها کم بود، می‌توانید تعدادی از وسایل مثل بانکه ادویه‌جات را روی این قفسه‌ها قرار دهید.

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نقش لوستر برای تزیین خانه

لوستر علاوه بر روشنایی در تزیین خانه نیز نقش مهمی دارد. زمان خرید لوستر برای این قسمت از خانه سعی کنید، رنگ و مدلی را انتخاب کنید که با فضا و دکوراسیون تناسب دارد. معمولا در آشپزخانه مدرن چند لوستر کوچک در بالای کانتر قرار می‌دهند، تا علاوه بر روشنایی به تزیین خانه نیز کمک کند.

 

تزیین خانه

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

نقش رنگ در تزیین خانه

یکی از ابزارهای قدرتمنددر طراحی و دکوراسیون رنگ است. رنگ درک فضا را تغییر می‌دهد، آن را وسیع‌تر و درخشان‌تر می‌کند و باعث می‌شود تزیینات آشپزخانه برجسته شود. اگر آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر قصد دارید از رنگ‌های دیگر مانند قرمز، مشکی و.. در رنگ آمیزی این قسمت از خانه استفاده کنید، حتما رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده کنید. از ابزارهای اصلی و مهم در دکوراسیون آشپزخانه مدرن رنگ است. معمولا از رنک‌های خنثی در طراحی آشپزخانه مدرن استفاده می‌شود.

 

تزیین خانه

 

 

یکی از ابزارهای قدرتمنددر طراحی و دکوراسیون رنگ است. رنگ درک فضا را تغییر می‌دهد، آن را وسیع‌تر و درخشان‌تر می‌کند و باعث می‌شود تزیینات آشپزخانه برجسته شود.

 

جمع بندی

  • آشپزخانه قلب هر خانه است و در تزیین خانه نقش مهمی دارد.
  • در تزیینات آشپزخانه به دیوارهای خالی توجه کنید و سعی کنید برای تزیین از دیوارها استفاده کنید.
  • برای دکوراسیون می‌توانید از وسایلی مثل قابلمه‌های مسی، بشقاب و قاشق و چنگال استفاده کنید.
  • از برچسب کاشی و کابینت برای تزیین و تنوع در فضا استفاده کنید.
  • قرار دادن وسایل دکوراتیو مثل مجسمه و گلدان روی کانتر در تزیین خانه نیز تاثیر دارد.
  • استفاده از جعبه‌های چوبی و فلزی و یا قفسه‌ها علاوه بر تزیین، کاربردی نیز است.
  • لوستر یکی از وسایل مهم در تزیین خانه و است، زمان خرید لوستر دقت کنید که رنگ و مدل لوستر با دکوراسیون تناسب داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

بهترین ایده‌های طراحی دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی ساختمان

این روزها طراحی دکوراسیون داخلی خانه به عنوان یک صنعت و هنر شناخته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه سازی و زیبا سازی فضای داخلی ساختمان است. با توجه به […]

دکور آشپزخانه و بررسی اصول طراحی مورد نیاز

  آشپزخانه یکی از ارکان اصلی هر خانه‌ای به شمار می‌رود. غذا در آشپزخانه پخته و حتی گاهی سرو می‌شود. بعد از اتاق نشیمن آشپزخانه فضایی است که اهل منزل […]

اکسسوری آشپزخانه چیست و انواع آن کدام است؟

  همانطور که می‌دانیم آشپزخانه در یک خانه، همان قلب خانه است که باید دائما در حال تپیدن باشد چرا که نه تنها فرآیندهای مهمی در آن انجام می‌شود بلکه […]

کدام سبک آشپزخانه را می پسندید؟!

  وقتی قرار است یک خانه را برای زندگی انتخاب یا در خانه فعلی تان تغییر ایجاد کنید، به چه چیزهایی دقت می کنید؟! بی شک یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی […]

برای انتخاب کانتر آشپزخانه چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

  همانطور که همه ما می‌دانیم آشپزخانه قلب یک خانه است و نه تنها فعالیت آشپزی که بسیاری از فعالیت‌های دیگر هم مثل تعاملات افراد خانواده، مطالعه و گفتگو در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *