دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید میز تلویزیونی

میز تلویزیون مدرن

 

تلویزیون و میز تلویزیونی معمولا نقطه کانونی اتاق نشیمن هستند و هماهنگی‌شان با سایر لوازم خانه به زیبایی خانه کمک می‌کند. مدل میز تلویزیون راه درازی را از تکه‌های بزرگ چوبی دهه‌ی شصت تا میز تلویزیون مدرن و میز تلویزیون دیواری امروز طی کرده است، همان‌طور که مدل تلویزیون‌ها در سال‌های اخیر بسیار تغییر کرده‌اند. برای خرید میز تلویزیون ارزان نکاتی از جمله اندازه‌ی مناسب و مدل مناسب که با بقیه‌ی وسایل خانه هم‌خوانی داشته باشد مهم است. در متن زیر درمورد خرید انتخاب میز تلویزیونی بیشتر بخوانید:

نیازتان را برای خرید میز تلویزیونی برآورد کنید

اولین قدم برای خرید میز تلویزیون ارزان و البته کاربردی این است که بدانید این میز تلویزیونی قرار است چه کاری برای شما انجام دهد. برای اینکه این نیاز را تحلیل و برآورد کنید، چند سوال راهگشا خواهند بود:

  • ابعاد تلویزیون چه‌قدر است؟
  • ابعاد محلی که برای قرارگیری میز تلویزیونی درنظر گرفته‌اید چه‌قدر است؟
  • میز تلویزیونی شما قرار است چه کاربردهایی داشته باشد؟
  • میز تلویزیون دیواری راهگشای شما است یا خیر؟
  • مدل میز تلویزیون مناسب از نظر شما چه مدلی است؟

 

میز تلویزیون مدرن

 

قبل از اقدام برای خرید میز تلویزیونی تلویزیون‌تان را اندازه بگیرید

دقت کنید که ابعاد تلویزیون مانند ابعاد وسایل دیگر سنجیده نمی‌شود. برای اندازه‌گیری تلویزیون باید قطر تلویزیون را اندازه بگیرید نه عرض یا طول آن را. ابعاد میز تلویزیونی البته داستان متفاوتی دارد. ابعاد میز تلویزیونی از جمله میز تلویزیون دیواری شامل ارتفاع، عرض و طول آن است.

اگر اتاق بزرگی دارید و قصد خرید میز تلویزیونی بزرگ هم دارید و می‌خواهید دغدغه‌ی اندازه‌گیری را از خود دور کنید باید بدانید که اگر میز تلویزیونی شما بسیار بزرگ‌تر از تلویزیون باشد تصویر مسخره‌ای ایجاد می‌کند. همین درمورد کوچک بودن میز هم صادق است و میز تلویزیونی کوچک، تلویزیون را مانند شی‌ای غول‌پیکر، اضافی و دست‌ و پاگیر نشان می‌دهد.

در جدول زیر می‌توانید ابعاد مناسب میز تلویزیونی را نسبت به تلویزیون ببینید:

 

اندازه‌ی قطری تلویزیون پهنای صفحه‌ی تلویزیون حداقل ابعاد میز تلویزیونی مناسب
30 اینچ 26 اینچ 28 اینچ
36 اینچ 31 اینچ 33 اینچ
40 اینچ 35 اینچ 37 اینچ
46 اینچ 40 اینچ 42 اینچ
50 اینچ 44 اینچ 46 اینچ
56 اینچ 49 اینچ 51 اینچ
60 اینچ 52 اینچ 54 اینچ

 

اگر قصد خرید میز تلویزیون ارزان از فروشگاه‌ها را دارید، فروشنده‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند. اما اگر خرید اینترنتی مدنظرتان است در بسیاری از سایت‌ها هم با توجه به مدل میز تلویزیون مدرن یا میز تلویزیون دیواری گفته می‌شود که مناسب چه تلویزیونی است.

 

میز تلویزیون مدرن

 

 

برای اندازه‌گیری تلویزیون باید قطر تلویزیون را اندازه بگیرید نه عرض یا طول آن را.

 

کاربرد میز تلویزیونی را درنظر بگیرید

افراد استفاده‌های مختلفی از میز تلویزیون می‌کنند. برخی فقط از خود تلویزیون استفاده می‌کنند، اما برخی وسایل الکترونیکی دیگری مثل کنسول‌های بازی، DVD پلیر و … را به تلویزیون وصل می‌کنند و جای دادن آن‌ها در میز تلویزیون مسئله‌ای مهم در خرید میز تلویزیونی است.

اینکه شما و دیگر افراد خانواده چه انتظاری از میز تلویزیونی داشته باشید، در انتخاب مدل میز تلویزیون موثر است. برخی دوست دارند مجموعه‌ی فیلم‌های ویدئویی یا نوارهای کاست و حتی DVDهای فیلم‌های‌شان را در معرض نمایش بگذارند و میز تلویزیون را برای این کار انتخاب می‌کنند. بنابراین برای این دسته از افراد میز تلویزیون دیواری انتخاب خوبی نیست و باید به فکر میز تلویزیونی جادارتری باشند.

برای افرادی که قصد دارند وسایل الکترونیکی دیگری مثل کنسول بازی را به تلویزیون متصل کنند، جای مناسب برای قراردادن سیم‌ها مسئله‌ای است که باید در انتخاب میز تلویزیونی درنظر گرفت.

ابعاد مناسب میز تلویزیونی برای انواع اتاق

تطبیق ابعاد میز تلویزیون با اتاق مانند انتخاب تلویزیون نیست و قاعده‌ی خاصی دارد. مهم این است که مانند هر مبلمان بزرگ دیگری ابعاد اتاق و محل قرارگیری را بدانید و متناسب با آن خریدتان را انجام دهید.

همچنین اگر تصمیم دارید میز تلویزیون را در اتاق دیگری به جز نشیمن بگذارید قواعد تصمیم‌گیری درمورد ابعاد کمی فرق خواهد کرد. میز تلویزیونی که قرار است در اتاق خواب قرار بگیرد، طبعا کاربردهای کمتری دارد و می‌تواند کوچک‌تر باشد.

مدل‌های مختلف میز تلویزیون این روزها کمک زیادی به صاحبان خانه‌ها می‌کند. میزهای تلویزیونی که کشویی هستند و می‌توانند بزرگ یا کوچک شوند انتخاب بسیاری از صاحبان خانه‌ها هستند. میز تلویزیون دیواری هم انتخاب مناسبی برای افرادی است که فضای زیادی دراختیار ندارند.

میز تلویزیون دیواری مزیت دیگری هم دارد: برای خانواده‌هایی که فرزند نوپا دارند و ممکن است فرزندشان مدام به تلویزیون دست بزند و در نهایت منجر به آسیب خود و تلویزیون شود میز تلویزیون دیواری انتخاب بسیار مناسبی است.

 

میز تلویزیون مدرن

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

ابعاد میز تلویزیون

بعد از اندازه‌گیری تلویزیون و فضای خانه حالا نوبت به خود میز تلویزیونی می‌رسد. انتخاب میز تلویزیونی متناسب با تلویزیون علاوه بر جنبه‌های زیبایی‌شناسانه به سلامت تلویزیون هم کمک می‌کند. در تلویزیون‌های صفحه تخت امروزی، بالای تلویزیون سنگین‌تر است و میز تلویزیون مدرن شما باید بتواند به خوبی تلویزیون را روی خودش نگه دارد.

انواع مدل‌های میز تلویزیون

میز تلویزیونی اندازه‌ها و مدل‌های متنوعی دارد که از جنس‌های مختلفی از چوب گرفته تا بتن ساخته می‌شوند. با انواع مدل میز تلویزیون بیشتر آشنا شویم:

  1. میز تلویزیون باز

مدل میز تلویزیون باز برای کسانی مناسب است که میزی ساده و مینی‌مال دوست دارند. این مدل میز تلویزیون معمولا شامل چند شلف به هم متصل است و کشو یا کمدی ندارد.

  1. میز تلویزیون کنسولی

مدل‌های کنسولی این روزها بسیار محبوب شده‌اند. انواع میز تلویزیون مدرن غالبا به سبک کنسولی هستند. در این مدل میز تلویزیون هم قفسه‌های باز و هم کشو و کمد وجود دارد و انواع نیازها را تامین می‌کند. مدل کنسولی معمولا مستطیل شکل است.

  1. میز تلویزیونی برجی

این مدل میز تلویزیون تا چند سال قبل بسیار محبوب بود. در این مدل میز تلویزیونی در وسط قرار دارد و در کنارش دو قفسه مرتفع‌تر وجود دارند. این مدل میز تلویزیون برای استفاده به عنوان فضای ظروف تزئینی یا کتابخانه یا محل نگهداری نوارهای VHS بسیار مناسب است.

 

میز تلویزیون مدرن

 

 

انتخاب میز تلویزیونی متناسب با تلویزیون علاوه بر جنبه‌های زیبایی‌شناسانه به سلامت تلویزیون هم کمک می‌کند.

 

  1. میز تلویزیون هاچ Hutch

این مدل میز تلویزیون از مدل‌های قدیمی است که حالا با تلویزیون‌های جدید سازگار شده. در این مدل تلویزیون در قابی وسط میز قرار می‌گیرد و دورتادور آن را قفسه، کشو و کمد گرفته است.

  1. میز تلویزیون کابینتی

میز تلویزیون کابینتی هم از انواع مدل میز تلویزیون قدیمی است. در این مدل تلویزیون در فضای کابینت‌مانند قرار می‌گیرد که می‌توان درش را هم بست و در پایین هم کشو و کمد دارد. این مدل بیشتر برای کسانی مناسب است که به سبک دکوراسیون فرانسوی و کلاسیک علاقه‌مند هستند. بنابراین اگر دنبال میز تلویزیون ارزان یا میز تلویزیون مدرن هستید این مدل را فراموش کنید.

 

میز تلویزیون مدرن

 

  1. میز تلویزیون شناور

میز تلویزیون شناور مدل گسترده‌تر میز تلویزیون دیواری است. در این مدل، تلویزیون روی دیوار قرار می‌گیرد و قفسه‌ها هم در پایین نصب می‌شوند. برای کسانی که فضای زیادی دراختیار ندارند اما میز تلویزیون دیواری به تنهایی برای‌شان کافی نیست این مدل بسیار مناسب است.

  1. میز تلویزیون چندکاره

این مدل میز تلویزیون بسیار بزرگ است و به آن مرکز سرگرمی هم گفته می‌شود. این مدل که شبیه میز تلویزیون برجی است شامل چندین بخش است که قابل جدا شدن هستند. جادار بودن و داشتن کمدها و کشوهای متعدد از ویژگی‌های این مدل میز تلویزیون است. البته این مدل میز تلویزیون به جای زیادی هم نیاز دارد.

 

تی وی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

جنس میز تلویزیون

به جز ابعاد، جنس میز تلویزیون هم اهمیت زیادی دارد. اگر دنبال میز تلویزیون ارزان هستید قطعا جنس اهمیت زیادی خواهد داشت. همچنین سبک‌های مختلف میز تلویزیونی مثل مینی‌مال یا صنعتی هم در جنس دخیل هستند. با انواع جنس میز تلویزیونی آشنا شویم:

میز تلویزیون چوبی

چوب قدیمی‌ترین ماده اولیه ساخت میز تلویزیون و البته معمول‌ترین آن است. چوب همچنان یکی از محبوب‌ترین مصالح است و با مواد دیگر مثل شیشه هم ترکیب می‌شود. چه دنبال میز تلویزیون ارزان باشید، چه میز تلویزیون مدرن و چه میز تلویزیون دیواری مدل چوبی آن را هم می‌توانید پیدا کنید.

میز تلویزیون شیشه‌ای

میزهای تلویزیونی شیشه‌ای هم جزو انواع مدل میز تلویزیون محبوب هستند. میز تلویزیونی شیشه‌ای معمولا به سبک باز ساخته می‌شود و هیچ پیرایه‌ی اضافه‌ای به جز چند قفسه ندارد. این مدل برای کسانی که از شلوغی بیزار هستند و میزی ساده و بدون حاشیه می‌پسندند عالی است.

 

تی وی

 

 

چوب قدیمی‌ترین ماده اولیه ساخت میز تلویزیون و البته معمول‌ترین آن است.

 

میز تلویزیون آهنی

در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده از آهن به عنوان یکی از مواد اولیه بسیار رایج است. بنابراین میز تلویزیونی که از آهن ساخته شده باشد هم پیدا می‌شود. البته معمولا آهن با عنصر دیگری مثل چوب ترکیب می‌شود تا جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشد.

میز تلویزیونی بتنی

بتن یکی از عناصری است که به تازگی وارد خانه‌ها شده و انواع لوازم خانه که از بتن ساخته شده‌اند این روزها پیدا می‌شوند. میز تلویزیون بتنی هم یکی از انواع میز تلویزیون مدرن به شمار می‌رود.

قیمت میز تلویزیون

قیمت میز تلویزیون به ابعاد و جنس بستگی دارد. در جدول زیر قیمت انواع مدل میز تلویزیون را ببینید:

 

مدل قیمت
میز تلویزیون بتنی از 3 میلیون و 500 هزار تومان به بالا
میز تلویزیون دیواری از 75 هزار تومان به بالا
میز تلویزیون کنسولی از 150 هزار تومان به بالا
میز تلویزیون کلاسیک از 3 میلیون تومان به بالا

 

همان‌طور که گفته شد قیمت میز تلویزیون به جنس غالب و اینکه تمام چوب باشد یا از نئوپان، لترون و MDF ساخته شده باشد موثر است. همچنین طبعا با بالا رفتن اندازه‌ی میز قیمت میز تلویزیونی هم بالا می‌رود.

 

تی وی

 

 

 در همین رابطه بخوانید:

 

راهنمای مختصر و مفید خرید میز تلویزیون

  • پیش از خرید میز تلویزیون در مورد کاربردی که قرار است داشته باشد تصمیم بگیرید
  • قبل از خرید ابعاد تلویزیون را اندازه بگیرید. برای اندازه‌گیری ابعاد تلویزیون باید قطر آن را اندازه‌گیری کنید.
  • فضایی که قرار است میز تلویزیون را در آن قرار دهید اندازه‌گیری کنید.
  • انواع مدل میز تلویزیون وجود دارد که با مصالح مختلف و در ابعاد متنوع ساخته می‌شود.
  • قیمت میز تلویزیون هم بستگی به ابعاد و مصالح به کار رفته دارد.

 

یک نظر در مورد “راهنمای خرید میز تلویزیونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *